| Forfatter |
|
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har der ikke vaeret en Crown CE1000 til 5k kr her paa siden? Mon ikke den toerer gulv med NAD 218 :)
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
| Har der ikke vaeret en Crown CE1000 til 5k kr her paa siden? Mon ikke den toerer gulv med NAD 218 :) |
|
|
Jo, Crown har jeg også overvejet. Jeg har ikke hørt præcist CE1000, men har tilgengæld hørt den store Crown Reference og den sparkede da mås... 
Men jeg har slet ikke brug for 4-500 watt i mit anlæg, så den blev lidt parkeret. Jeg kunne forestille mig at CE1000 var lidt for PA-ligefrem i sin spillestil som Reference havde tendenser til. 
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
hansen skrev:
| Har der ikke vaeret en Crown CE1000 til 5k kr her paa siden? Mon ikke den toerer gulv med NAD 218 :) |
|
|
Jo, Crown har jeg også overvejet. Jeg har ikke hørt præcist CE1000, men har tilgengæld hørt den store Crown Reference og den sparkede da mås... 
Men jeg har slet ikke brug for 4-500 watt i mit anlæg, så den blev lidt parkeret. Jeg kunne forestille mig at CE1000 var lidt for PA-ligefrem i sin spillestil som Reference havde tendenser til.  |
|
|
Jeg haeftede mig bare ved oensket "Effektforstærkeren må meget gerne hælde kraftigt mod det neutrale og dynamiske med så meget hul igennem som muligt!" :)
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Mastervol skrev:
hansen skrev:
|
|
Men jeg har slet ikke brug for 4-500 watt i mit anlæg, så den blev lidt parkeret. Jeg kunne forestille mig at CE1000 var lidt for PA-ligefrem i sin spillestil som Reference havde tendenser til. 
|
|
|
Jeg haeftede mig bare ved oensket "Effektforstærkeren må meget gerne hælde kraftigt mod det neutrale og dynamiske med så meget hul igennem som muligt!" :) |
|
|
Ja, jamen den vel neutral og dynamisk. Men jeg oplevede måske Crown Reference som en smule grovkornet kan man sige. 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men nu tænker jeg over det igen og den var da ikke dårlig. Den skal bestemt med i overvejelserne.
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så beklager jeg men de har altså også nogle heftige digital forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Så beklager jeg men de har altså også nogle heftige digital forstærkere. |
|
|
Okay, men CE1000 er efter min bedste overbevisning A/B. Den kræver i hvert fald aktiv køling for at holde sig tempereret
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Så beklager jeg men de har altså også nogle heftige digital forstærkere. |
|
|
Som du naturligvis har hørt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope det er udelukkende baseret på sædvanligvis troværdige kilder samt mine erfaringer med andre digitale do.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, er der ellers andre effekter i den prisklasse jeg bare SKAL kigge på?
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken Crown Reference var det du hørte, Mk. I eller II ? Jeg har selv lagt øre til Mk. II og den er bestemt ikke grovkornet - ikke noget PA-lyd der. Den vandt vist iøvrigt StudioSounds udfordring hvor den baskede en ML og Karstens egne Nuforcer  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var faktisk netop den jeg lyttede til.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CE 1000 er en ab+b fra 67 i sit indvendige design.
den spytter moderate 275 watt ud per kanal. kan dog brokobles så den kan udnytte sin 2kw strømforsyning.
Witzel ved vist hvem der havde den til salg, prøv at sende ham en pb.
ps, der er ikke nogen Mk I og mk. II med reffer, men ref1 og ref2, med forskellig udgangseffekt.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
CE 1000 er en ab+b fra 67 i sit indvendige design.
den spytter moderate 275 watt ud per kanal. kan dog brokobles så den kan udnytte sin 2kw strømforsyning.
Witzel ved vist hvem der havde den til salg, prøv at sende ham en pb.
ps, der er ikke nogen Mk I og mk. II med reffer, men ref1 og ref2, med forskellig udgangseffekt.
|
|
|
Tak for info, jeg har haft i fat i witzel. 
|
| Til top |
|
| |
miguelovitch Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey, tror nu jeg ville overveje onkyo, de er i en anden klasse end nad'en, onkyo er kendt for at lave virkeligt kvalitet. Men det er jo selvfølgeligt et valg. Nad er jo noget billigere.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
hansen skrev:
Mastervol skrev:
hansen skrev:
|
|
|
|
|
Jeg haeftede mig bare ved oensket "Effektforstærkeren må meget gerne hælde kraftigt mod det neutrale og dynamiske med så meget hul igennem som muligt!" :) |
|
|
Ja, jamen den vel neutral og dynamisk. Men jeg oplevede måske Crown Reference som en smule grovkornet kan man sige. 
|
|
|
ahh grovkornet er nok ikke rette ordvalg. Men bare rolig, CE1000 minder slet ikke om den. Få nu fat i Anders og få lyttet lidt.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
miguelovitch skrev:
| hey, tror nu jeg ville overveje onkyo, de er i en anden klasse end nad'en, onkyo er kendt for at lave virkeligt kvalitet. Men det er jo selvfølgeligt et valg. Nad er jo noget billigere. |
|
|
Ja, jeg tror på at den Onkyo kan nogen tricks. Men det er også et spørgsmål om hvor tit de bliver sat til salg. En måned længere venter jeg nok ikke... 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Mastervol skrev:
hansen skrev:
Mastervol skrev:
hansen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ahh grovkornet er nok ikke rette ordvalg. Men bare rolig, CE1000 minder slet ikke om den. Få nu fat i Anders og få lyttet lidt.
|
|
|
Tjah... Så var det den lille pinke triangel af broks der var grovkornet... Men ja, jeg venter lige på han kommer hjem fra noget rejsestads, så skal jeg have snakket. 
|
| Til top |
|
| |