Emne: HD-VMD Et discount HD format ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk ved at man er tosse når man køber en afspille til 8k, når de lige har set en i Aldi 400,- kr. Og de kan ikke se forskel, masse køber en afspille
til 400,- kr. og ikke en til 8k, så simple er det, derfor er der et større marke for HD-VMD end der er for HD-DVD og Blu-ray, derved kan HD-VMD
let går hen og vinde kampen, HD-DVD og Blu-ray kan kun værre med hvis priser komme ned på HD-VMD priser.
Så man må ikke afskrive HD-VMD, det kan let komme ind for venster og overtage market, til de store masse.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Folk ved at man er tosse når man køber en afspille til 8k, når de lige har set en i Aldi 400,- kr. Og de kan ikke se forskel, masse køber en afspille
til 400,- kr. og ikke en til 8k, så simple er det, derfor er der et større marke for HD-VMD end der er for HD-DVD og Blu-ray, derved kan HD-VMD
let går hen og vinde kampen, HD-DVD og Blu-ray kan kun værre med hvis priser komme ned på HD-VMD priser.
Så man må ikke afskrive HD-VMD, det kan let komme ind for venster og overtage market, til de store masse. |
|
|
Enig, måske kan man endda forvente der inden længe kommer div. "ukorente" mærker som Amiitech, Denver, Medion m.fl. som indbygger HD-WMD istedet for almindelig DVD. De fleste kan jo godt nøjes med 90% kvalitet til 1/3 af prisen, jeg er da også selv meget sparsomlig, derfor har jeg aldrig ejet en DVD-afspiller til over kr. 1.495,- og den er immervæk ca. 5½ år gammel  . Især nu hvor HD-formaterne er på vej, har jeg dælme svært ved at kaste ret meget efter en DVD-afspiller. Mine Silvercrest købt i Lidl opgav ævret efter ½ år, tilbage med dem og pengene retur  . Købte derefter en Denver i føtex til kr. 399,- med opskalering og afspilning af HD-jpeg m.m. Den har et i mine øjne fino billede og så sker der ikke så meget ved at børnene piller ved den, de skal jo lære at håndtere det  (dog ikke resten af mit udstyr, det må de ikke pille ved). Kunne dog godt tænke mig at se en kvalitetsafspiller en dag, måske bliver jeg også der overbevist, ligesom jeg er blevet det med gode kabler  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når HD-WMD komme så langet ned i pris, kan man god tænke sig at en sådan en afspille blive sold samme med en ny HD fladskærme, for så ville
der gå menge HD-WMD afspille og folk er glade de har fået en HD afspille med til næste ingen penge, og så ryge salget af HD-WMD film op i en fart
og så kan værre hele sikke på at de store filmeselskaber også begynder at udsende HD-WMD film (der er jo pludslig der penge er) og det er ikke
god for HD-DVD og Blu-ray salget, så HD-WMD formate skal man tage meget alvolige.
Og filmselskabern ville hente flere pengen på at udgive på HD-WMD en på HD-DVD og Blu-ray, da det ikke koste mere at prod. HD-WMD end DVD
film.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Når HD-WMD komme så langet ned i pris, kan man god tænke sig at en sådan en afspille blive sold samme med en ny HD fladskærme, for så ville
der gå menge HD-WMD afspille og folk er glade de har fået en HD afspille med til næste ingen penge, og så ryge salget af HD-WMD film op i en fart
og så kan værre hele sikke på at de store filmeselskaber også begynder at udsende HD-WMD film (der er jo pludslig der penge er) og det er ikke
god for HD-DVD og Blu-ray salget, så HD-WMD formate skal man tage meget alvolige.
Og filmselskabern ville hente flere pengen på at udgive på HD-WMD en på HD-DVD og Blu-ray, da det ikke koste mere at prod. HD-WMD end DVD
film. |
|
|
Hvis både filmene, og afspilleren er til at betale, så har den et forspring hos en del kunder, der måske ellers ville fravælge højopløsningsformater. Personligt har jeg lige bestilt en alm. DVD, der også lige er udkommet på HD-DVD. Prisforskellen er kr. 190,95 Det vil jeg ikke betale for at få et skarpere billede. Jeg er næppe den eneste, med den holdning. Samme selskab udgiver iøvrigt filmen, i de to formater. HD-DVD'en (for dyr) DVD'en (yderst fair pris) StudioCanal står for begge udgivelser. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 13 Oktober 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også her at HD-WMD har et stor forspringe og det er på prisen, den ville hurtig kunne komme ned på de meget billige DVD afspille og filme
kan også komme ned i billig DVD priser, og hvem har brug for DTS-HD og Dolby Digital plus.
Og hvis man ser en HD-WMD film og en HD-DVD film på en 32"-40" skærme, er der ingen der kan se forskel, så blive det meget svært at sælge
HD-
DVD (Blu-ray), hvor afspille og film er meget dyre.
Og med en god DVD afspille på en 32"-40" skærme er forskel meget lille op til HD-DVD og Blu-ray og da de fleste har meget små surrund anlæge,
har man ingen glæde af DTS-HD og Dolby Digital Plus.
Derfor kan HD-WMD blive den rigtige vinder af HD kampen, da priser er rigtige for staten af, og let kan falde til en pris hvor de billige DVD afspille
ligge idag.
Og butiker som Aldi, Bilka m.m. ville tage i mod HD-WMD med glæde, for her er et HD formate de kan sælge og filmselsber ville hurtige hoppe fra
HD-DVD og Blu-ray til HD-WMD hvis der er her det store fikm salg ligge.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
I glemmer vist hvad en dvd afspiller kostede da det kom frem.
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
| I glemmer vist hvad en dvd afspiller kostede da det kom frem. |
|
|
Æhhhh nej, men HD-VMD bygger på kendt teknologi, så udviklings- og produktionsomkostninger er nok ikke nær så store. Som jeg forstår det er det "små" ændringer der skal til for at producre HD-VMD afspillere og medier ? Måske har jeg misforstået hvad du mente med dit indlæg, så du må gerne uddybe det. (Må hellere se at få købt den PS3, for det bliver nok lidt svært at overbevise konen om nødvendigheden for at køb både PS og HD-VMD samtidig  ). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske hentyder han til hvad en DVD afspiller kostede i dens førsteleveår, sammenlignet med Blu-ray/HD-DVD i deres respektive første leveår? De første DVD afspillere i Danmark kostede ca. 6K og faldt til ca. 4K efter et års tid. De første Blu-ray afspillere herhjemme kostede 8-10K og efter et år kan man nu få dem til under det halve.
Så at kalde Blu-ray/HD-DVD 'for dyrt' er et spørgsmål om perspektiv. Min første BD afspiller kommer til at koste mindre end mine 2 første DVD afspillere og kvaliteten af BD afspilleren er langt bedre. Ved ikke om dette var Steffenman's pointe - ellers er det min. 
Hvad angår HD-VMD, så ved vi pt. ikke meget om formatet, men det jeg har læst indtil videre gør det ikke interessant med mine præferencer in mente.
- ingen HD lydformater. 
- forvent ikke at se Fox/Disney titler som de selv distribuerer (hvilket er de fleste), eftersom der ikke er regionskodning.
- forvent en vis skepsis overfor formatets kopisikring - brydes det relativt hurtigt og er det billigt at lave kopier på discs, så kommer der til at ske noget fra filmselskabernes side - regn med det. Fox indstillede deres Blu-ray udgivelser i et ½ år pga. detaljer vedr. kopisikring.
- ved ikke om dette er up to date, men der nævnes 20GB discs (4 lag) i introfasen med MPEG-2 transfers. Så fortrækker jeg altså hvad Blu-ray og HD-DVD byder på mht. codecs og kapacitet.
- billigt? Afspillerne er billigere men de kan jo også mindre end BD/HD-DVD afspillerne. Man kan efterhånden få BD/HD-DVD til fornuftige priser - under 4K for kvalitetsmaskiner.
- Hvor billige bliver film på HD-VMD? Kommer nyudgivelser til at koste det samme som katalog titler? Jeg vil gætte på at nye udgivelser kommer til at koste en anelse mere end tilsvarende DVD film - måske 200-230 Dkr? Blu-ray film i DK koster ca. 250-300, medmindre man går på nettet - her kan man finde danske/nordiske udgivelser der er væsentligt billigere. Køber man fra USA kan man gøre rigitgt gode handler nu pga. den lave dollarkurs - jeg har lige modtaget Black Hawk Down/Terminator/Sahara til samlet 300 Dkr inkl fragt. En BD/HD-DVD gennemsnits titel koster ca. $20-25 på Amazon - det er hvad jeg kalder billigt i forhold til den vare man får. Fantastisk billede og lossless lydspor på de fleste udgivelser.
Fint nok hvis nogen kan bruge HD-VMD til noget, men jeg melder altså pas. Så vil jeg hellere supplere min PS/3 med en HD-DVD afspiller fremfor en HD-VMD afspiller.  __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|