| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva måtte du give for den DL-103 ??
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Hva måtte du give for den DL-103 ?? |
|
|
1299,-
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
|
Ok, drenge. Jeg har givet mig (måtte forbi 5 HFK butikker før jeg fik fingre i den):
|
|
|
Ja de forstår virkelig at sælge varen __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Scatcat skrev:
| Ok, drenge. Jeg har givet mig (måtte forbi 5 HFK butikker før jeg fik fingre i den):
|
|
|
Ja de forstår virkelig at sælge varen |
|
|
Ja, man kan mene meget om den shop. Jeg endte så "heldigvis" på Åboulevard. Og sælger viste hvad han snakkede om ect. Jeg prøvede for sjovt at teste hans viden om B&W. Der tog han sq røven på mig. Lige før han vidste mere end mig. Sådan!!! Det kan altså lykkes. 
For en gang skyld må jeg sige jeg fik en top betjening. Og af en som vidste hvad han snakkede om  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte også min første 103R der.Det mit indtryk at hvis man skal købe analog grej så er det der-ihvertfald i kbh området __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bestemt ikke at DL-103 sporer dårligt - på ingen måde. Den klarer torture test nr. 3 (+16dB) på min Hi-Fi News testplade uden problemer.
Selvfølgelig spiller en DL-103 (som stammer fra 60'erne) ikke lige så nøgternt og detaljeret som en dyrere Ortofon med avanceret nåleslibning. Jeg vil dog mene at en konisk nåleslibning kan være en rigtig god idé for mange af os som ikke har en super analog signalkilde a la SME 30/V.
Hvis man er en relativ nybegynder og har en pladespiller/tonearm der ikke er i klassen hvor der bare er styr på alt - ja så kunne det hurtigt blive drilsk (og endda måske ikke godt for ens vinyl) at rode med en pick-up med VdH eller Gyger S eller lignende slibning.
Men DL-103 kræver dog stadig minutiøs opsætning - forskellen er til at høre.
Jeg tror nu ikke at DL-103 udgår. Det er vist noget med at Hi-Fi Klubben havde planer om kun at føre "R" modellen men der er heldigvis en hel verden udenfor.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
off topic : Krenzler er KT88 en forstærker eller er det Rør'ene i din Music Angel ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg tror nu ikke at DL-103 udgår. Det er vist noget med at Hi-Fi Klubben havde planer om kun at føre "R" modellen men der er heldigvis en hel verden udenfor.
Mvh.
|
|
|
Synes også at med 40 år på markedet må den have bevist sin eksistensberettigelse. Har også set en SA model (blå) Gad vide om det er en beregnet for det asiatiske og amerikanske marked??
Bliver også interessant at se hvordan den vil spille med henholdsvis Projecten og den fremtidige RIAA. Har ellers lige haft kig på den Primare R20 som er i KSB. Den har jo mulighed for justering af Ohm´en ,menn, Nu venter vi så bare på den anden.  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst mig til at den blå er mest til samler.lyden lever vist ikke til den pris man skal give.
altså den var rigtig god,bare ikke pengene værd
Artiklen var skrevet af en japaner __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
| Jeg har læst mig til at den blå er mest til samler.lyden lever vist ikke til den pris man skal give.
altså den var rigtig god,bare ikke pengene værd
Artiklen var skrevet af en japaner
|
|
|
Ahh, så var det derfor jeg ikke kunne læse det __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| off topic : Krenzler er KT88 en forstærker eller er det Rør'ene i din Music Angel ? |
|
|
Hej r-l-b. Off-topic svar (sorry Scatcat):
Jeg er stadig rookie på rør-området så jeg kan ikke foregive at vide det store men ja KT88 - er en rørtype. Jeg har 4 stk. nye Shuguang KT88-98 siddende. Som jeg forstår det har disse ikke samme betydning for den endelige lyd som de små rør (på min MA 2 x 12AT7 (ECC81) og 2 x 12AU7 (ECC82)).
KT88 er nok det bedste valg (hvis det da skal være rør) hvis man primært lytter til rock/pop (og har "almindelige" højttalere). Jeg kan køre min MA i enten pentode modus (65W) eller triode (30W). Jeg foretrækker pentode der er mere stram og præcis.
De små rør er nogle NOS rør fra GE (5814 & 6201). De fulgte med. Dér skal jeg have prøvet lidt forskelligt. Høre om det rykker noget eller ej. Jeg har lige modtaget nogle engelske Brimar 6060 (12AT7) fra omkring sidst i 50'erne/først i 60'erne som skal på nu.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man er da kun en rigtig HIFI Nørd hvis man kan læse Japansk,vidste du ikke det?  __________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
r-l-b skrev:
| off topic : Krenzler er KT88 en forstærker eller er det Rør'ene i din Music Angel ? |
|
|
Hej r-l-b. Off-topic svar (sorry Scatcat):
Jeg er stadig rookie på rør-området så jeg kan ikke foregive at vide det store men ja KT88 - er en rørtype. Jeg har 4 stk. nye Shuguang KT88-98 siddende. Som jeg forstår det har disse ikke samme betydning for den endelige lyd som de små rør (på min MA 2 x 12AT7 (ECC81) og 2 x 12AU7 (ECC82)).
KT88 er nok det bedste valg (hvis det da skal være rør) hvis man primært lytter til rock/pop (og har "almindelige" højttalere). Jeg kan køre min MA i enten pentode modus (65W) eller triode (30W). Jeg foretrækker pentode der er mere stram og præcis.
De små rør er nogle NOS rør fra GE (5814 & 6201). De fulgte med. Dér skal jeg have prøvet lidt forskelligt. Høre om det rykker noget eller ej. Jeg har lige modtaget nogle engelske Brimar 6060 (12AT7) fra omkring sidst i 50'erne/først i 60'erne som skal på nu.
Mvh.
|
|
|
Helt i orden, Krenzler KT66 er nu også fremragende rør til rock/pop. Har dem jo selv. Selv om den stadig står på værksted
Brimar. Mømm. Det og så Mullard. Det er noget der kan rykke godt De der NOS GE 5814 du har, er højst sandsynlig nogle Jan Philips rør. De er også udemærkede  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Ja man er da kun en rigtig HIFI Nørd hvis man kan læse Japansk,vidste du ikke det? |
|
|
Nææ, men jeg ved at der er længere til månen end på vandcykel!!!  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DL-103SA. Samme specs. som "R" modellen med men krop af glasfiber. 4 x prisen af en DL-103.
Man får endda en fin træ-æske med i prisen:
I det prisleje bør man måske kigge efter en SPU istedet?
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
DL-103SA. Samme specs. som "R" modellen med men krop af glasfiber. 4 x prisen af en DL-103.
Man får endda en fin træ-æske med i prisen:
I det prisleje bør man måske kigge efter en SPU istedet? |
|
|
Eller "kun" det dobbelte af en R model. "Put i kurv" Alene æsken må da være mindst 2,- værd  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
KT66 er nu også fremragende rør til rock/pop. Har dem jo selv. Selv om den stadig står på værksted
Brimar. Mømm. Det og så Mullard. Det er noget der kan rykke godt De der NOS GE 5814 du har, er højst sandsynlig nogle Jan Philips rør. De er også udemærkede  |
|
|
Er du helt sikker på at Brimar = Mullard? Ja, begge er ihvertfald engelske.
Ja, det lader til at 5814 generelt er en rigtig god rørtype. Meget stabil?
Men jeg skal nok komme efter det - bare rolig...
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
|
Måske har jeg brugt forkerte ord,men det jeg mente var at visse pick-upper afslører mere end andre.
Jeg synes at en standard 103 er ikke så kritisk med vinyl kvaliteten,mens en F.eks Ortofon MC 5000 trives nu engang bedst i gode/super presninger.Og spiller du et slapt tysk genoptryk af en george michael plade,så fortæller den dig at dette tryk er noget lxxt.
|
|
|
Nu hører jeg kun musik så problemstillingen er akademisk
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
"kun" det dobbelte af en R model. "Put i kurv" Alene æsken må da være mindst 2,- værd  |
|
|
Faktisk næsten 3 x en "R" ifølge AudioCubes2 priser.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu står der altså ikke at Brimar=Mullard. Jeg sagde det og så Mullard. Stor forskel, min lille Lenco lover Men Brimar og Mullard er fedeeeeee rør. Har bla. Brimar i min Head amp. Huj, det gør altså en forskel. Og som tidligere beskrevet med ECC803S rør i RIAA´en får den helt nyt liv sammenlignet med de skod/bæ/standard/skidt rør de smider i hovedet på os.
En anden ting. Den nye RIAA jeg har bestilt. Den har 5 bogstaver. Så har du lidt at hygge dig med og gætte dig frem til  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |