Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvor go er Onkyo´s nye Reon chip ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
+ strønforsyning og nogle watt. Der er også flere instillings muligheder for Reon chippen ikke at forglemme!

Ja - men ikke noget der giver en "hørbar forskel"

/Lars

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Det undrer mig, hvilket setup hørte du recieverne i? Har ikke selv hørt de "små" modeller, men kan godt forestille mig det er afgørende hvilket setup der lyttes til. KAn du ikke fortælle lidt mere om dine oplevelser på SACD,CD og HD medier på de forskellige 

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
Det undrer mig, hvilket setup hørte du recieverne i? Har ikke selv hørt de "små" modeller, men kan godt forestille mig det er afgørende hvilket setup der lyttes til. KAn du ikke fortælle lidt mere om dine oplevelser på SACD,CD og HD medier på de forskellige 

Hvis man ser rent på specs. - så sker der et markant skifte fra 605/705 til 805/875 indenfor Onkyo forstærkerne. På papiret er de måske nogenlunde ens, men alene vægten afslører at man går fra "mellemklasse" til den "højere klasse".

Ser man derimod på 875 kontra 905, så er forskellene næsten usynlige. Det er samme kabinet. Det er samme strømforsyninger (set udefra). Det er samme Reon chip. ... men når man får 905 i hænderne efter at have haft 875 i hænderne, så åbner der sig en verden.

905 har præcis samme Reon chip. Præcis samme D/A konvertere. Men dog en smule mere effekt i kanalerne. En anden ting man bemærker, er at den ikke har hørbare relæerne som 805/875 har - den skifter lydløst.

805 har en faroudja chip, mens 875 og 905 har en Reon VX

Jeg kan ikke se ud af specifikationerne, at 905 skulle kunne yde bedre lyd, end 875 kan. Men 875 gør det også fremragende. Om der så er forskelle i elektronikken tør jeg ikke sige.

PS. Noget andet af det man får i 905 kontra 875 er netværk. Altså internet radio og streaming til lokal net.

/Lars

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Jeg står i næsten samme problemstilling: 905 vs. 875 og da jeg har et media center, så har jeg næsten ikke brug for netværksdelen, men 905'eren skulle jo så have en noget kraftigere strømforsyning og så en Toroidal transformer, hvad så end det gør og så bedre billede konfigureringer.

Er det stadig værd de ca. 3000 kr. ekstra en 905 koster at købe sådan én modsat en 875??

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hvis man har nogle tung drive højtaler og HDTV ville jeg vælge 905 på grund af den mere effekt og mulighed for at forbeder HDTV signalet, og
ikke at glemme at 905 har 2 HDMI udgang godt hvis man har projector og fladskærm.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 905 og kan varmt anbefale den, 875 er sikkert "næsten" ligeså god.

Det er jo bare sådan nogle gange at der lige er gjort lidt ekstra ud af topmodellerne, sikkert også noget du ikke lige kan læse udfra specsne, den har f.eks nogle bedre højttalerterminaler.

Så har den jo også ringkernetrafo som 875 IKKE har.

Man kan f.eks ikke læse sig til at man har flere billede instillinger på 905 end 875.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes