Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Tilbudsavisen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

He, he, Pas på Jensen at du ikke få en 3 advarsle

I burte tage en kold øl, og få en hyglig sluder, (der er jo snart messe, ville gerne være ordstyre) ikk
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Jeg kan, som annoncør og kigger på hvad andre annoncerer deres varer til, sagtens forstå den oprindelige trådstarters frustration. Jeg synes det er noget fis at skrive en vare koster 0 eller 1 kr. når alle ved, den koster mere. Det "tvinger" interesserede til at ringe eller skrive, og det er sådan en træls måde at blive bondefanget på, til en samtale med en given annoncør. Der er stor forskel på at sidde og kigge på behagelig afstand og så være i røret, spørgende på en given ting.

Jeg synes annoncører skal skrive hvad de vil sælge en given vare til. Så man ikke som potentiel køber skal til at gribe knoglen for at få at vide hvad varen egentlig koster. Det er vel ikke en hemmelighed hvad en ting koster?

Og så synes jeg, nu jeg er igang, at nogle annoncører skal lade være med at poste et hav af annoncer. Jeg har i enkelte tilfælde talt op til hhv. 83 og 92 annoncer fra to af de flittigste. Men der er altså tale om smånedsættelser af priser på varer som man godt ved den pågældende annoncør har. Det fortynder interessen for at sidde og glo på tilbud, når der er 9 sider med tilbud hvor man kan spare godt 20,- kr på 80 af annoncerne og 40 af dem skal man ringe op til for at få prisen. Og det er annoncørerne der skyder sig selv i foden, for folk gider da ikke bruge tiden på den måde.

Jeg vil lige nævne, at man som annoncør bliver oplyst af HFA om, at man "ikke skal poste alle katalogvarer op" og det syns jeg der er nogle annoncører som skal læse een gang til.

Selv har jeg typisk mellem 8 og 15 annoncer i ad gangen og jeg skriver hvad de koster før og efter. Det manglede da bare, sådan set. En kunde skal da oplyses, ikke efterlades i en form for stort spørgsmålstegn om hvad der er op og ned mht til pris og ydelse.

jeg køber noget af dig  da du har en god holdning til tingene og skal holde øje med dine

indslag  og lær noget af dette tak  man kan jo osse ramme næsten 140000 kr ved siden af ? eller kan man 

ellers lad jeg tråden stå åben og kikker på andet tilbud

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
He, he, Pas på Jensen at du ikke få en 3 advarsle

I burte tage en kold øl, og få en hyglig sluder, (der er jo snart messe, ville gerne være ordstyre) ikk

Og det død vi man ikke af.

Jeg siger bare når nogle køre gode tilbud får andre sååå ondt i deres ... , nok derfor vi ser det med 1 og 0kr så tit.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Klart Jensen du køre jo med konstant tilbud (du er ikke den enste), så er det klart at andre få ond i deres r.., med der er jo fri konkurrance i DK, du
ved det, men er er mange der ikke gør det, men hvorfor skal der værre en konstant skytte grave krig mellem danske forhandler, det har market
ikke god af, prøv hele af få noget sammearbejde
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Klart Jensen du køre jo med konstant tilbud (du er ikke den enste), så er det klart at andre få ond i deres r.., med der er jo fri konkurrance i DK, du
ved det, men er er mange der ikke gør det, men hvorfor skal der værre en konstant skytte grave krig mellem danske forhandler, det har market
ikke god af, prøv hel af få noget sammearbejde

Sådan er det bare du skulle bare vide.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
MichaelWB skrev:

witzel skrev:

for mit eget vedkommende; ser jeg en annonce hvor der står 0, 1, 1234, 123456789, 9999999 osv i annoncen, så er jeg godt klar over, at sælger nok mener "byd" eller "mail for pris" .. i det mindste, kigger man lige teksten igennem før råber op omkring man vil have varen til eksempelvis 1 kr.

Det kan du have ret i når vi taler annoncer på KSB. Nu er det jo "Tilbudsavisen" så bør man jo kunne forvente at, de tilbud der annonceres der er reelle tilbud.

Nu har jeg aldrig været så naiv og tro, at en forhandler vil sælge noget til 0 kr, men personligt synes jeg det er rigtig irriterende, når specielt én forhandler bruger 0 kr annoncer til at lancere produktnyheder, uden der på nogen som helst måde er tale om tilbud. H4A har jo en udemærket nyheds sektion, brug den til nyheder og tibudsavisen til tilbud, så er alle glade

som plafitracer er inde på, så har et tilbud intet at gøre med en nedsat pris. Et tilbud er når han tilbyder dig en vare til en given pris. Havde han derimod skiltet med udsalg, så er det en anden sag. Ved udsalg skal før prisen være højere, og faktisk være solgt til den pris tidligere. (se fx de mange diskussioner omkring falske førpriser ) ..

så kan vi så diskutere om det er gode eller dårlige tilbud han har givet os.

Som jeg skrev tidligere, så har I helt ret, definitionen af et tilbud er at sælge en vare til en given pris. Men vi ved alle sammen godt, at den måde ordene bruges på i daglig tale ikke altid stemmer helt overens med den 100% korrekte definition af ordet.

Langt størstedelen af den danske befolkning vil opfatte en "tilbudsavis", som en samling tilbud der er bedre end den almindelige pris. Så derfor er det misvisende, når I har et punkt der hedder "Tilbudsavisen" og nogle af annoncørerne primært bruger den til at fortælle om deres almindelige listepriser.
I har jo et andet punkt der hedder AV-guide hvor man jo passende kunne skilte med sine listepriser. Som det er nu har AV-guiden jo en ret begrænset værde, da der ikke er særlig mange produkter i den. Så hvis jeres annoncører gad bruge lidt energi på at hjælpe jer med at få AV-guiden opdateret, frem for at fortælle os, at vi er så heldige at vi kan få lov til at købe til listepris, så kunne vi alle sammen få noget ud af det

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

I har jo et andet punkt der hedder AV-guide hvor man jo passende kunne skilte med sine listepriser. Som det er nu har AV-guiden jo en ret begrænset værde, da der ikke er særlig mange produkter i den. Så hvis jeres annoncører gad bruge lidt energi på at hjælpe jer med at få AV-guiden opdateret, frem for at fortælle os, at vi er så heldige at vi kan få lov til at købe til listepris, så kunne vi alle sammen få noget ud af det

ja det kunne være rart hvis de gad få fingeren ud. vi har desværre bare kontaktet stortset alle i branchen, men det er meget få der har kommet med de oplysninger vi bad om.. ret skuffende egentlig
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

§ 9. En salgsfremmende foranstaltning skal markedsføres således, at tilbudsbetingelserne er klare og let tilgængelige for forbrugeren og værdien af eventuelle tillægsydelser klart er oplyst”.

Vedrørende fortolkning af bestemmelsen kan vi i det hele henvise til Forbrugerombudsmandens , hvoraf bl.a. fremgår:

·         at de betingelser, der gælder for at få andel i tilbuddet, skal være korrekte, klart formuleret og relevante

·         at eventuelle forbehold eller begrænsninger i et tilbud skal markedsføres således, at forbeholdet fremgår ligeså tydeligt som selve tilbuddet

·         at værdien af tillægsydelsen (så vidt muligt ved angivelse af handelsværdien) klart er oplyst

Særligt for så vidt angår brug af udtrykket gratis bemærkes: Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at anvendelse af begrebet ”gratis” alene ske i tilfælde, hvor forbrugeren ikke afkræves nogen form for betaling / modydelse.

Vi kan desuden tilføje, at det af § 2 i bekendtgørelse nr. 1084 af 14. september 2007 om urimelig markedsføring i forbrugerforhold, som gennemfører dele af direktiv 2005/29/EF om urimelig handelspraksis m.v. og som træder i kraft den 1. december 2007, udtrykkeligt fremgår, jf. bilagets nr. 20, at det er urimelig handelspraksis, at

”Et produkt omtales som "gratis", "vederlagsfrit", "uden betaling" eller lignende, selv om forbrugeren skal betale andet end de uundgåelige udgifter, der er forbundet med at reagere på den pågældende handelspraksis, samt afhentning eller betaling for levering af produktet”.

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
§ 9. En salgsfremmende foranstaltning skal markedsføres således, at tilbudsbetingelserne er klare og let tilgængelige for forbrugeren og værdien af eventuelle tillægsydelser klart er oplyst”.

Vedrørende fortolkning af bestemmelsen kan vi i det hele henvise til Forbrugerombudsmandens , hvoraf bl.a. fremgår:

·         at de betingelser, der gælder for at få andel i tilbuddet, skal være korrekte, klart formuleret og relevante

·         at eventuelle forbehold eller begrænsninger i et tilbud skal markedsføres således, at forbeholdet fremgår ligeså tydeligt som selve tilbuddet

·         at værdien af tillægsydelsen (så vidt muligt ved angivelse af handelsværdien) klart er oplyst

Særligt for så vidt angår brug af udtrykket gratis bemærkes: Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at anvendelse af begrebet ”gratis” alene ske i tilfælde, hvor forbrugeren ikke afkræves nogen form for betaling / modydelse.

Vi kan desuden tilføje, at det af § 2 i bekendtgørelse nr. 1084 af 14. september 2007 om urimelig markedsføring i forbrugerforhold, som gennemfører dele af direktiv 2005/29/EF om urimelig handelspraksis m.v. og som træder i kraft den 1. december 2007, udtrykkeligt fremgår, jf. bilagets nr. 20, at det er urimelig handelspraksis, at

”Et produkt omtales som "gratis", "vederlagsfrit", "uden betaling" eller lignende, selv om forbrugeren skal betale andet end de uundgåelige udgifter, der er forbundet med at reagere på den pågældende handelspraksis, samt afhentning eller betaling for levering af produktet”.

Jeg gentager lige mig selv fra tidligere indlæg som du ikke har svaret på:

RogueAgent skrev:
Hvad er DIN løsning..??

Get a life - for real!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
MichaelWB skrev:

ja det kunne være rart hvis de gad få fingeren ud. vi har desværre bare kontaktet stortset alle i branchen, men det er meget få der har kommet med de oplysninger vi bad om.. ret skuffende egentlig

Ja det er ærgeligt, AV guiden har et kæmpe potentiale.

Måske er det et projekt I kan involvere brugerne i? Det kan jo godt være lidt uoverskueligt at finde alle de oplysninger, men hvis man kunne få tilstrækkeligt mange frivillige til at fremskaffe oplysningerne om f.eks. 5 produkter hver, så kunne guiden hurtigt blive udvidet væsentligt.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jamen, så lad os da slå et slag for det her.

Hvis nogen vil hjælpe os, så gå ind på AV Guiden, og se hvilke informationer vi skal bruge. hvis I så finder noget der kan bruges, så gå ind på http://www.hifi4all.dk/kontakt.asp - og kontakt Rasmus (som vil blive tilføjet på listen snarest) så skal han sørge for at det bliver lagt op.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Jamen, så lad os da slå et slag for det her.

Hvis nogen vil hjælpe os, så gå ind på AV Guiden, og se hvilke informationer vi skal bruge. hvis I så finder noget der kan bruges, så gå ind på http://www.hifi4all.dk/kontakt.asp - og kontakt Rasmus (som vil blive tilføjet på listen snarest) så skal han sørge for at det bliver lagt op.

Tak  hilsen Power watt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes