| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
|
hehe nu har jeg læst hele tråden igennem og det er ganske underholdende Men håber at der kommer en løsning på det, men det burde jo være muligt med hjælpesomme mennesker som f.eks. Svend P 
|
|
|
Det virker næsten som om spørger tager pis på os allesammen..?? 
N.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Tylle skrev:
|
hehe nu har jeg læst hele tråden igennem og det er ganske underholdende Men håber at der kommer en løsning på det, men det burde jo være muligt med hjælpesomme mennesker som f.eks. Svend P 
|
|
|
N.
|
|
|
Ja ik?
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
muzak skrev:
He he... Fantastisk tråd. Det må jeg sige  |
|
|
tak 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
|
|
|
|
det er bare larm der kommer ud af munden på ham EJ!
Tror også snart der bliver tilkaldt en elektrikker, kunne dog være smart med Svend P, han har jo også forstand på hvad hedder det? hifi ! 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Tylle skrev:
|
|
|
|
N.
|
|
|
sure sure 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
Nilau skrev:
Tylle skrev:
|
|
|
|
N.
|
|
|
Ja ik?
|
|
|
DILD ! Nej, jeg tager ikke pis, det er et seriøst spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter lige med på en afslutning. Nu har jeg læst hele tråden igennem, og selvom jeg er elektrikerlærlig (  ), så forholder jeg mig lige passivt. Der er vidst benzin nok til Satanions bål... hehe... God læsning... spændende læsning... glæder mig til slutningen!  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Jeg lytter lige med på en afslutning. Nu har jeg læst hele tråden igennem, og selvom jeg er elektrikerlærlig ( ), så forholder jeg mig lige passivt. Der er vidst benzin nok til Satanions bål... hehe... God læsning... spændende læsning... glæder mig til slutningen!  |
|
|
den kommer der nok ikke nogen af 
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå hvad skete der så? Har du fået den lavet?
|
| Til top |
|
| |
Skytten12 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du milde himmel.
Der springer en sikring og det skal der bruges 8 sider på.
På et af de billeder du linker til kan man se en sort ting med en ledning forbundet. Det ligner et vaffeljern eller lignende Er en sådan varmeting i gang medens du slår din forstærker til, så ryger sikringen med garanti. Du skal vide at alt der varmer bruger MEGET strøm. En elkogekande f eks tager stort set alt hvad en sikring kan bære.
Smid mor ud en times tid
Sluk for alt i huset eller lejligheden, incl fryseren, tænd så for dit anlæg.
Hvis det kan uden at strømmen forsvinder er det en overbelastning.
Går strømmen stadig er det jo dit anlæg der er noget galt med.
Hvis det er hfi relæet der slår fra kunne det være fordi du har byttet om på ledningerne til de der 3 "jernting" på stikket. Hvis der er 3 ledninger fra dit anlæg er den ene gul/grøn. Det er jordledningen og den skal på den jernting der er med en flad side. Er den ikke det så kan det være sådan at strømen går ind i dit anlæg gennem den ene ledning og derefter går til jordforbindelsen i stedet for til O på vejen ud igen, og så slår relæet fra.
Med de evner du beskriver omkring el så søger du pro. hjælp hvis det er det der er galt.
I øvrigt er det et guds under du ikke har brændt din forstærker af med den måde du har forbundet dine højtalere på. Tænk på hvor meget hjælp du kan købe for det en reparation af din forstærker ville koste.
|
| Til top |
|
| |
Torosan Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en classic 6.6
Den er, sammen med resten af hifi grejet, tilsluttet en seperat gruppe. Alligevel kan automatsikringen nogle gange slå fra når jeg tænder for forstærkeren. Som regel sker det når forstærkeren har stået uden stand by strøm i nogle dage. Nogle gange skal der flere forsøg til for at få strøm på svinet...
Classic'en er altså en habil strømsluger ved opstart. Håber dette belyser dit problem lidt.
__________________ mvh
Torosan
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torosan skrev:
|
Den er, sammen med resten af hifi grejet, tilsluttet en seperat gruppe. Alligevel kan automatsikringen nogle gange slå fra når jeg tænder for forstærkeren. Som regel sker det når forstærkeren har stået uden stand by strøm i nogle dage. Nogle gange skal der flere forsøg til for at få strøm på svinet...
Classic'en er altså en habil strømsluger ved opstart. Håber dette belyser dit problem lidt.
|
|
|
Det lyder sgu lidt vildt at dens start-strøm er så stor Hvor meget trækker den når den først kører? F.eks. ved normal lyttestyrke? og hvis man losser til den? (læs: spiller rigtigt højt ) Måske en soft-start ville være en idé hvis den vitterligt trækker så høj en startstrøm... Der må da sidde nogle gigantiske kondensatorer i den så  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kommet løsning på problemet, men fik af vide at det ikke kunne slå fra pga. Overbelastning, men det har det gjort
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torosan skrev:
|
|
|
|
jamen det gør det, skal også have en elektrikker ud og fikse
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Torosan skrev:
|
|
|
|
Det lyder sgu lidt vildt at dens start-strøm er så stor Hvor meget trækker den når den først kører? F.eks. ved normal lyttestyrke? og hvis man losser til den? (læs: spiller rigtigt højt ) Måske en soft-start ville være en idé hvis den vitterligt trækker så høj en startstrøm... Der må da sidde nogle gigantiske kondensatorer i den så 
|
|
|
det er skam bare når man tænder den slår fra
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interfacelift du skal ikke være ked af det, du er ikke den eneste der har lidt problemer med at følge med når der snakkes el  Haha var også så smart at brænde mit tv af engang da jeg var mindre. Den lille knægt ville spille playstation (1) samtidig med han hørte lidt musik på sin cd. DET KU MAN IKKE!
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 02 Juni 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil K. skrev:
Interfacelift du skal ikke være ked af det, du er ikke den eneste der har lidt problemer med at følge med når der snakkes el
Haha var også så smart at brænde mit tv af engang da jeg var mindre. Den lille knægt ville spille playstation (1) samtidig med han hørte lidt musik på sin cd. DET KU MAN IKKE!
|
|
|
LOOOL 
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
"  " den der får det til at lyde som om du synes jeg er latterlig... Chillax, jeg var ikke særlig gammel...
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emil K. skrev:
" " den der får det til at lyde som om du synes jeg er latterlig... Chillax, jeg var ikke særlig gammel...
|
|
|
Nu mere at strømmen ødelægger det..
Læs dog imellem linjerne - crist.
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well... Ved ikke helt hvad der skete, andet at efter den dag virkede tv'et ikke. Lidt svært at læse mellem linjerne når der kun er 1...
|
| Til top |
|
| |