Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: KALDER ALLE ELEKTRIKKERE ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Emil K. skrev:
Well... Ved ikke helt hvad der skete, andet at efter den dag virkede tv'et ikke.
Lidt svært at læse mellem linjerne når der kun er 1...

Drop it ffs.-

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Juni 2008 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

iha børnlil, hvis I vil slås så gør det ordenligt 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 07 Juni 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
iha børnlil, hvis I vil slås så gør det ordenligt 

Det er netop problemet, det havde/har jeg ikke lyst.. Derfor sagde jeg bare han skulle glemme det.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Så bare skriv ffs bagved, det skal nok hjælpe på det hele.
Det er dig der har haft en grim tone... Ikke mig...
Whatever, gider ikke det her mere.. Prøvede bare at være flink indtil du begyndte med ffs,  LOOOL! osv.

Peace, glem det nu bare...

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hvor om Alting er

Har tråd startereden fået svar / en løsning på hans problem??

Det håber jeg...

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:

Hvor om Alting er

Det håber jeg...

Det har jeg skam, jeg fik en elektrikker og og kigge på det, han satte en ekstra fase op, så jeg har en for mig selv nu delt med badeværelse. Så er der masser at tage af

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Ulrik77 skrev:

Hvor om Alting er

Det håber jeg...

Det har jeg skam, jeg fik en elektrikker og og kigge på det, han satte en ekstra fase op, så jeg har en for mig selv nu delt med badeværelse. Så er der masser at tage af

Fantastisk - det er dejligt at høre... har selv lavet samme løsning her hjemme - dog med eget Hpfi relæ, egen sikring og transient beskyttelse..

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:
interfacelift skrev:
Ulrik77 skrev:

Hvor om Alting er

Det håber jeg...

Fantastisk - det er dejligt at høre... har selv lavet samme løsning her hjemme - dog med eget Hpfi relæ, egen sikring og transient beskyttelse..

Nogen gør det top notch, jeg skulle bare have strøm

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:
interfacelift skrev:
Ulrik77 skrev:

Hvor om Alting er

Det håber jeg...

Hehe... med andre ord så er det ikke for godt at du kan klare dig?

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:
Ulrik77 skrev:
interfacelift skrev:
Ulrik77 skrev:

Hvor om Alting er

Det håber jeg...

Hehe... med andre ord så er det ikke for godt at du kan klare dig?

Skulle alligevel have skiftet tavlen så hvorfor ikke lave det fuldendt... GGG
Havde også stumperne til det...

Men ja det er jo fordi man kan....

mikkelbreiler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

I tilfælde af at du stadigt balancerer på grænsen af hvad NESA smider ind i din gruppe.

interfacelift skrev:
.. Så jeg har overbelastet systemet, så jeg er faktisk glad nu. Jeg prøvede så at tænde min com og min classic, og strømmen gik igen, ud fra det fandt jeg ud af at hvis computeren ikke var tændt går strømmen ikke. Men mit spørgsmål er så, hvad gør jeg nu ? nogle gange afspiller jeg jo film over computeren, skal jeg trække et langt kabel eller er det en elektrikker der skal ordne hele relæet ? Jeg er ked af det over at jeg ikke kan have begge ting tændt på en gang, men glad for at alle tingene virker. Men jeg kan faktisk godt forstå det, på systemet er følgende : 1 fryser, 4 tv, 10 lamper, mit stereo, 3 computere, 1 modem, 1 switch, 1 router plus det løse, så det er nok derfor, men hvad gør jeg ? trækker et langt kabel eller tilkalder elektrikker ? mange tak for hjælpen forresten

- Du skrotter et par tv. Eller slukker alle dem du ikke bruger, når du bruger Classic & Computer.

- Du skifter til sparepærer, og slukker de lamper du ikke bruger, med mindre du skal bruge varme og lys til hamp i skunken.

- Fryser behøver du ikke, nøjs med den lille frostboks i køleskabet, og gå lidt oftere ud at spise (i byen). Køleskabet har du sikkert på en anden gruppe, så ellers træk en forlænger fra køkkenet ud til fryseren.

- Modem, switch og router er der ikke nogen som bruger mere, få 1 boks med den ganzen molevitten, helst en ny smart øko model. har du en dum Siemens dims fra Teledanmark eller lignende ti lbrug ved ISDN eller noget, så drop strømmen til den, det går i langt de fleste tilfælde at powere den fra stikket.

- Og sluk da for de lamper mens du ser film, lytter til Classic'en, eller bruger din PC.

- Og sidst men ikke mindst, skaf dig af med to af computerne, installer WMWare på din pc. Hvis du skal køre flere maskiner, og er den ene bare server, så flyt den til et andet sted. Skunken, når du får solgt/konfiskeret hampen. Læg serveren ned under dit køleskab, eller leg lidt med strømstyring for alle computere, diske og skærme kan power ned når du ikke benytter dem i nogen tid.

- Tag et kursus i elektronik.

Hedder du i virkeligheden Søren Vase Stage? :)

-Mikkel
Til top Vis mikkelbreiler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelbreiler

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

mikkelbreiler skrev:
I tilfælde af at du stadigt balancerer på grænsen af hvad NESA smider ind i din gruppe.

interfacelift skrev:
.. Så jeg har overbelastet systemet, så jeg er faktisk glad nu. Jeg prøvede så at tænde min com og min classic, og strømmen gik igen, ud fra det fandt jeg ud af at hvis computeren ikke var tændt går strømmen ikke. Men mit spørgsmål er så, hvad gør jeg nu ? nogle gange afspiller jeg jo film over computeren, skal jeg trække et langt kabel eller er det en elektrikker der skal ordne hele relæet ? Jeg er ked af det over at jeg ikke kan have begge ting tændt på en gang, men glad for at alle tingene virker. Men jeg kan faktisk godt forstå det, på systemet er følgende : 1 fryser, 4 tv, 10 lamper, mit stereo, 3 computere, 1 modem, 1 switch, 1 router plus det løse, så det er nok derfor, men hvad gør jeg ? trækker et langt kabel eller tilkalder elektrikker ? mange tak for hjælpen forresten

- Du skrotter et par tv. Eller slukker alle dem du ikke bruger, når du bruger Classic & Computer.

- Du skifter til sparepærer, og slukker de lamper du ikke bruger, med mindre du skal bruge varme og lys til hamp i skunken.

- Fryser behøver du ikke, nøjs med den lille frostboks i køleskabet, og gå lidt oftere ud at spise (i byen). Køleskabet har du sikkert på en anden gruppe, så ellers træk en forlænger fra køkkenet ud til fryseren.

- Modem, switch og router er der ikke nogen som bruger mere, få 1 boks med den ganzen molevitten, helst en ny smart øko model. har du en dum Siemens dims fra Teledanmark eller lignende ti lbrug ved ISDN eller noget, så drop strømmen til den, det går i langt de fleste tilfælde at powere den fra stikket.

- Og sluk da for de lamper mens du ser film, lytter til Classic'en, eller bruger din PC.

- Og sidst men ikke mindst, skaf dig af med to af computerne, installer WMWare på din pc. Hvis du skal køre flere maskiner, og er den ene bare server, så flyt den til et andet sted. Skunken, når du får solgt/konfiskeret hampen. Læg serveren ned under dit køleskab, eller leg lidt med strømstyring for alle computere, diske og skærme kan power ned når du ikke benytter dem i nogen tid.

- Tag et kursus i elektronik.

Hedder du i virkeligheden Søren Vase Stage? :)

-Mikkel

interfacelift skrev:
Ulrik77 skrev:

Hvor om Alting er

Det håber jeg...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes