| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, en farlig tråd ! Jeg har hørt diverse heavy ting og sager siden Reign in Blood udkom (det er desværre bekymrende mange år siden) og hører da også ind i mellem stadig lidt. Desværre synes jeg at langt det meste nyere er temmelig elendigt, men jeg er nok bare gammel  Men når der ryger noget på så er det bl.a.: Benediction Carcass Ministry (mere industrial end heavy - det samme gælder ovennævnte NiN, Rammstein osv) Godflesh (også mere industrial men stadig blandt mine favoritter) Entombed (i mine ører er Wolverine Blues stadig et af de bedste metal albums of all time) The Haunted (især den første - det er ganske enkelt den bedste) Zakk Wylde Corrosion of Conformity Og selvfølgelig alle klassikerne (Iron Maiden, Megadeth, Judas Priest, Accept, Metallica, Slayer, Anthrax, SOD osv osv). Men jeg hører nok mest mere "gammel" rock (det som man idag kalder Stoner ala Queens of The Stone Age og CoC) efterhånden eller electronica. Men det lange hår og tatoerne er ikke til at slippe af med  Som det kan ses i tråden om mit setup så bruger jeg ATC monitors for enden af en knap så lille ATC integreret. Mere direkte bliver det ikke og det kan være en slem oplevelse. Det meste heavy - specielt efter tilførslen af diverse hiphop/black elementer lyder rædsomt, hvilket bliver understreget voldsomt når man så graver en gammel Accept vinyl frem. F.eks lyder Ted Nugent fra halvfjerdserne fremragende - dynamisk og sammenhængende. Mange heavy produktioner i dag har det hele compressed i slagger.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Nicorn Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører dda self også heavy 
Hører mest Metalica - Disturbed og Rammstein
Bruger i øjeblikket JBL TI3000 HTere tilsluttet til en Harman/Kardon 6600 på 2*90watt 8ohm
kunne godt bruge en noget større forstærker, men den klarer det da udemærket
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder netop og lytter til et band som tilsyneladende har undgået opmærksom af trådens deltagere:
40 Below Summer
Jeg synes de gør det rigtig godt på flere fronter - iørefaldende vokal harmonier - og så kan de virkelig skrue bissen på og smågrowle aggressivitet ud i spandevis - men de kan også aflevere en ballade uden det bli'r for corny (imo). De er desværre splittet op nu 
Tjek dem ud!
|
| Til top |
|
| |
KTAS Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører også heavy, men undrede mig lidt over de mange der nævner DALI højtalere ifbm. Heavy i denne tråd.
Er i igang med at finde ud af hvilke højtalere jeg skal ha og i den forbindelse var jeg inde i HIFI klubben og høre på b&w 803D og DALI euphonia ms4. Den absolut afgørende faktor for at jeg ihvertfald ikke skal have ms4'eren er at den ikke kan spille heavy (var et Illdisposed nummer jeg satte på). Sammenlignet med 803D'eren var der simpelthen ingen sammenligning i lige præcist den genre. Kan være at det ser helt anderledes ud i de lavere prisklasser, men det var ihvertfald det jeg konkluderede efter at have hørt den.
EDIT: Hørte iøvrigt også DALI Helicon og b&w 800s serien, og heliconen er lige så slap i bunden iforhold til b&w.
|
| Til top |
|
| |
Anfran Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tilslutter jeg mig også med Dream theater, Opeth, Nevermore, Death, The Haunted, Pantera, Metallica, Slayer, Testament, Fear factory, Gojira, Type O Negative, Bloodbath, Soilwork, In flames, Darkane, Megadeth, Tool, Life of agony, Arch Enemy, Children of bodom, Iron maiden, Rammstein.
Og lidt dansk skal der vel også til: Hatesphere, Urkraft, Volbeat, Mercenary, Invocator, Sacrificial, Aurora.
Jeg spiller sjovt nok også på Dali (Evidence 470) og Densen.. Lyder lækkert, savner bare lidt mere af det hele tror jeg.
Rskriver: Jeg har selv haft Valdus 500 og har en kamerat med Dali 104 - Dali'erne spiller da klart bedre/mere hifi eller hva synes du?
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
KTAS: Nu ved jeg ikke, hvad dit budget er, men hvis du vil have stram bund, så kan jeg anbefale GamuT (som jeg jo selv har  ) Ellers ville jeg give Xavian XN360 et lyt ude hos JJ Teknik i Farum - det er virkelig en højttaler, der kan spille musik. Jeg mener, de koster 50.000,- for et sæt, så hvis du overvejer Dali MS4, må du være oppe i omegnen af de luftlag.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hiffer Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Alle dem der kan lide Blind Guardian!! Prøv at tjekke Bandet Persuader! Så skal i bare se løjer...men tjek deres nyeste skive, den er klar bedst!!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Nå jeg skal vist med her, for det netop den genre jeg hører mest og ja den har holdt ved de sidste godt 15 år..
Anlægget:
CEC TL51XR CD Afspiller, Audia Flight TWO, Focal 816V.
Nuværende bands som sidder i afspilleren:
Bolt Thrower ( Min absolutte fravorit .. Klassisk engelsk Death metal, de har dog ikke ændret til ret meget gennem årene, men deres lyd og måde og spille på går bare rent ind hos mig..)
Criminal (Chilensk/Engelsk Thrash, før noget inspireret af Sepultura men senere albums har de dog fundet deres egen stil, Sicario tracket på deres nyeste skal bares høres på fulde hammer, der er bare så meget knald på de her drenge. )
My Dying Bride ( Engelsk Episk Doom, en af de første nyere doom bands sammen med Paradise Lost, de har skiftet stil så mange gange, dog er deres albums med ren vokal de fedeste, men har alt med dem.)
Thyrfing (Svensk Vikinge/Black metal, ikke så meget og sige om dem, de er gået samme vej som mange nyere bm bands med keyboard underlægninger, som heldigvis ikk sovser det hele sammen hele tiden, vokalen er en af de fedeste jeg har hørt indenfor den her genre, grum og beskidt uden og lyde som en oversavet heks.. )
99% af mine cd'er er metal, men det er ligefra ligefra ganske banal pop til absurd black metal som spilles herhjemme...
Hailz \m/
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anfran skrev:
Rskriver: Jeg har selv haft Valdus 500 og har en kamerat med Dali 104 - Dali'erne spiller da klart bedre/mere hifi eller hva synes du?
|
|
|
Synes Dalierne gjorde det rigtig fint i basområdet når man smed en gang heavy på, men deres diskant var for lys og skinger, hvis du spørger mig.. Dette kan måske løses med den rigtige forstærker? Valdus 500erne synes jeg lyder meget mere behagelige, så længe man spiller alt andet en heavy på dem! Knalder man op for noget heavy, bliver det bare en stor gang mudder  Vil vurdere Valdus 500erne som en fornuftig low-budget partyspeaker (godt til pop og bumbum musik) Mvh
|
| Til top |
|
| |
KTAS Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
KTAS: Nu ved jeg ikke, hvad dit budget er, men hvis du vil have stram bund, så kan jeg anbefale GamuT (som jeg jo selv har )
|
|
|
Tak for tippet, men har lige fundet en b&w 803D brugt som jeg er sprunget på. Den GamuT ser dog bestemt også interesant ud.
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heavy? Tja, ikke så meget længere, men der kommer da Metallica og især Iron Maiden på en gang imellem. Har alle Iron Maidens Lper fra den første og frem til starten af 90erne, inklusiv diverse singler.
Man kan jo blive helt nostalgisk og selvom den fagre skulderlange manke fra efterskolen i midtfirserne er skiftet ud med en meget kort og noget mere sparsom hårvækst, kan man jo godt headbange lidt! 
|
| Til top |
|
| |
mads20 Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører selv W.A.S.P, Iron maiden, Volbeat, Slayer, Judas Priest, Dio, Black sabbath OSV Og det er på et par små nuttede minipods sammen med en NAD C325bee  forstærker og jeg klager ikke  men de skal nok en bass station på et tidspunkt
|
| Til top |
|
| |
Michaelmollerup Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed tråd!!! Høre mest Bolt thrower, Opeth, dissection, Dark Suns, Machinehead og mange flere.
Har selv problemer nogen gange med at mit grej lige mangler det sidste i bunden, det p***er mig lidt af efterhånden. Skal ha fat i nogle andre højttalere. Hvilke det bliver ved jeg ikke endnu.
|
| Til top |
|
| |
speedyg Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for helvede, hører stort set ikke andet end mædl.
Hovedsageligt gammelt 80'er thrash som Slayer, Exodus, Vio-lence, Artillery, Anthrax, Testament, Kreator. Og så en masse dejligt død, Suffocation, Obituary, Morbid Angel, Benediction, Panzerchrist, Illdisposed und so weiter.
Kører med en NAD 319 og en NAD 3400, så skal bare have fundet et par højttalere der kan bi-ampes. 
ANGEL OF DEEEEEEEEEEEEAATTHH
|
| Til top |
|
| |
mentjali Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Høre stort set alt slags heavy, og denne her setup kan varmt anbefales. Jeg har ikke hørt bedre anlæg med så god lyd og dybde i lyden til de penge som det her
forstærker-NAD 319
højtaler-cerwin vega ve-12.. rigtigt god højtaler til prisen, lyden er til at høre på selv når man spiller rigtigt højt, samtidig dejlig bas som følger med til det meste
sub-CERWIN-VEGA VE-28SX.. For ind i helved jeg har aldrig før hørt et par 8tommer arbejde så vildt!! hver gang jeg fyre op for den til noget rigtigt vildt powermetal rykker den mine indvolde ud! virkelig lækker sub
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Cerwin Vega kan godt nok spille ... højt
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
mentjali Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Ja, Cerwin Vega kan godt nok spille ... højt
|
|
|
Ved godt CW ikke har ry for en særlig god lyd, men syntes at de her modelere faktisk gør det ganske godt, især til de genre der er inden for metal. Men uden tvivl der findes meget bedre udstyr men pris kontra lyd og effektivitet findes ikke bedre vil jeg vove at sige
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|