Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 22:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Studiestereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 04 August 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Du er anmeldt for trusler.

Hvad sker der lige der?

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 05 August 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
MathiasFB skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

Du er anmeldt for trusler.

Hvad sker der lige der?

Holger syntes bare, sandsynligvis i afmagt, at han ville bruge voldstrusler som argumentation.

Mon ikke, at det bare var ment i en sjov tone? Ja jeg skal ikke kunne sige det

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 05 August 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 August 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarke ...

Sådan virker CW altså på nogen, og når man nu hænger sit vasketøj op oftentlig, så tjaaaaa, men tilgiv disse 'tastetatur ryttere' de skal jo osse ha et liv, men listen er lang over Åndsvage udtaleser og argumenter, en gang skrev jeg, som råd til een, at min 'forhandler piller lidt på 'Biosen' for ligesom at få det hele til at passe' og det gør han/man sgu, men næste indlæg fra fra en 'rørfreak' som mente at jeg var fuld af løgn ???? (hvor kom det fra ?) andre gange p***er jeg folk af, fordi jeg ikke kan stave ordenligt ...

Men Tillykke med Cayen'en, nemlig rart at føle en audiofil oplevelse, og hvis du vil have en mere, af mange, så prøv at lytte til nogle andre højtalere, for der findes mange med GOD bas til Rock, som osse er mit fortrukne...

Men fat mod Bjarke, og velkommen til hifi krigen ...

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 05 August 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Tror jeg forstår joken, og synes godt om den.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

HenJ skrev:
Hej Bjarke ...

Sådan virker CW altså på nogen, og når man nu hænger sit vasketøj op oftentlig, så tjaaaaa, men tilgiv disse 'tastetatur ryttere' de skal jo osse ha et liv, men listen er lang over Åndsvage udtaleser og argumenter, en gang skrev jeg, som råd til een, at min 'forhandler piller lidt på 'Biosen' for ligesom at få det hele til at passe' og det gør han/man sgu, men næste indlæg fra fra en 'rørfreak' som mente at jeg var fuld af løgn ???? (hvor kom det fra ?) andre gange p***er jeg folk af, fordi jeg ikke kan stave ordenligt ...

Men Tillykke med Cayen'en, nemlig rart at føle en audiofil oplevelse, og hvis du vil have en mere, af mange, så prøv at lytte til nogle andre højtalere, for der findes mange med GOD bas til Rock, som osse er mit fortrukne...

Men fat mod Bjarke, og velkommen til hifi krigen ...

Hehe mange tak for støtten!  Ja det virker som om folk tager det som en personlig fornærmelse hvis man kan lide CV. Det er jo lidt åndssavgt når det nu er mig der skal høre på dem. Jeg elsker dem for deres evner til at rykke techno, og det er vel ikke så forfærdeligt?  Om alle omstændigheder bliver det dejligt at få mine DIY'er færdige, da det er en helt anden klasse!

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Sagen vdr. Holger4 og BjarkeHedegaard er nu slut og den skal ikke diskuteres længere i nogen tråde. Begge har været nogenlunde lige gode om det og ting har været sagt på kryds og tværs.

/Mastervol

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Nå, men hvis man ellers kan, med albuerne som forrest, få presset et lille indlæg eller 2 gennem den kraftige censur her på sitet, vil jeg da gerne have lov til at vise mit anlæg frem som det står nu.  (Det' gas!) Det har taget en kraftig forandring på relativt kort tid, og systemet består nu af:

Forstærker: Cayin 153b
RIAA: Bruger, meget midlertidigt, en indbygget RIAA i en integreret Akaiforstærker. (AA-1020)
Højttalere: 2½-vejs DIY med Scan speak revelator w18 og Vifa xt25
Pladespiller: Aniston Q-Deck med en Stanton 500 PU
En blanding af forskellig midrange kabel. Sådan noget i femhundredekronersklassen. - Er ikke den store tilhænger af, at kabelkvalitet betyder ret meget for lyden.
CD-afspiller: Bruger min stationære computer med et X-fi lydkort som kilde til al digital lydformidling.

De næste indkøb bliver en RIAA og en CD-afspiller. Derefter er jeg nok ved at være rimelig tilfreds.

Og så har jeg godt nok fået øjnene op for hvor meget det betyder hvilket rum man har sine højttalere i. Mine DIY'er lød himmelsk i den stue de stod midlertidigt i, før de nu står på mit værelse. Nu lyder de larmende og rungende. Jeg er glad for, at jeg flytter om ganske kort tid, så jeg ikke har de problemer med lavt til loftet at slås med mere!

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Og så nogle nye billeder!

Her er sweetspot.

Her er så racket. Jeg er simpelthen så glad for den Cayin, den gør det rigtig godt!:

Her et lidt mere overordnet billede af setupet:

Min nye baby fra John; en Aniston Q-Deck som har fået et nyt hjem hvor den bliver MEGET værdsat!

Lidt tættere på en af DIYerne. Som det nok fremgår, er den ret skinnende, og der er godt nok også gået en del dåser lak til . Jeg er super tilfreds med lyden fra dem, som er både magtfuld og ekstremt detaljeret. Alt kommer med!

Endnu et billede. Der er lidt rodet, men skal flytte ganske snart, så tager ikke så meget højde for det. I baggrunden ses de pensionerede CV CLS-15. Det giver også et godt billede af, at mine DIYer ikke er helt små.

Håber i synes om det. Jeg er selv virkelig glad for mit setup som det er nu.

aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Sendt: 18 August 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej B.

Va'så med den nye lyd ? bedre end cv'erne ? Og ja, se at få fat i en ordenlig riaa...
Men ellers begynder det jo at ligne noget .

Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 August 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Nå, menOg så har jeg godt nok fået øjnene op for hvor meget det betyder hvilket rum man har sine højttalere i. Mine DIY'er lød himmelsk i den stue de stod midlertidigt i, før de nu står på mit værelse. Nu lyder de larmende og rungende. Jeg er glad for, at jeg flytter om ganske kort tid, så jeg ikke har de problemer med lavt til loftet at slås med mere!

Tillykke med dine DIY, de er rigtig flotte!

Ja, sådan et kælderrum med murstensvægge og betonloft lyder forfærdeligt. Jeg har selv indrettet et hifi/bio rum i et ditto, og jeg arbejder stadig med at få styr helt på akustikken. 

Har du prøvet at lytte til dine CV'ere i stuen?

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

aurumcantus skrev:
Hej B.

Va'så med den nye lyd ? bedre end cv'erne ? Og ja, se at få fat i en ordenlig riaa...
Men ellers begynder det jo at ligne noget .

Den er betydeligt bedre end CV'erne.  Jeg har jo især fundet ud af, hvordan bas ikke bare er bas. Jeg mener stadig at mange mennesker er for hårde ved CV, i forhold til hvad deres egentlig brugsmål er, og deres akustistiske lydformidling er heller ikke så ringe som mange påstår. - Men DIYerne er stadig langt bedre. Især sangstemmer er meget mere behagelige at høre på, og der er kommet ekstremt mange flere detaljer med i toppen. Til techno er de en flad fornemmelse ift. CV'erne, men det er også svært at hamle op med sådan en 15" med lang slaglængde.  Ærligt må jeg til gengæld tilstå, at lyden er betydeligt bedre fra pladespilleren end nogen af mine digitale lydkilder.

brian321 skrev:

Tillykke med dine DIY, de er rigtig flotte!

Ja, sådan et kælderrum med murstensvægge og betonloft lyder forfærdeligt. Jeg har selv indrettet et hifi/bio rum i et ditto, og jeg arbejder stadig med at få styr helt på akustikken. 

Har du prøvet at lytte til dine CV'ere i stuen?

Jeg tror det er en umulig mission med så relativt store højttalere. Hele rummet bliver bare én stor basforstærker. Jeg har hørt CV i andre lokaler, og der er de klart bedre. Men jeg tror også CV bare lyder bedre jo større forstærker og jo større rum de får at arbejde i. Sådan et par CLS-15 i et gymnastiksal og med 1000 watt hver, ville garanteret lyde helt fantastisk godt. (Hvis man ellers havde en akustisk dæmpet gymnastiksal ) Problemet med mit lokale er ikke størrelsen, for det er alligevel 30 kvm. Men der er ikke mere end 2 meter til loftet, og som du siger, er det betonloft og betonvægge, så der er godt med reflektioner!

anden4380
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2008
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 18 August 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hvad skal der ske med CV'erne? og det ser godt ud 

Til top Vis anden4380's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anden4380

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

anden4380 skrev:
Hvad skal der ske med CV'erne? og det ser godt ud 

Dem tager jeg lige omvendt:

Mange tak for det!

og

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg sælger dem nok, eftersom de fylder temmelig meget. Det bliver dog trist at skille sig af med dem.

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 19 August 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg var henne og hjælpe en kammerat med at få sat hans anlæg op nede i sin kælder, som skulle bruges til deres band. Hold da helt ... . det lød forfærdeligt. Og hans kælder var ikke større end det hele lige ku stå der.
Kældere KAN virkelig være noget af det værste hvis det ikke er lavet til lyd. Eller dæmpet eller hvad det hedder.
Blev nødt til at holde mig for ørene da han begyndte at spille på trommer samtidig

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have lov til at sige undskyld til Holger4 for min dumme kommentar.
Jeg havde ikke læst hele "historien" og kom derfor til at sige noget som var stødende og latterligtgørende hvilket ikke var min mening. Undskyld Holger!

Håber det var okay jeg tog det sidste ord og sagde undskyld, men som Mastervol skrev:

"Sagen vdr. Holger4 og BjarkeHedegaard er nu slut og den skal ikke diskuteres længere i nogen tråde. Begge har været nogenlunde lige gode om det og ting har været sagt på kryds og tværs.

/Mastervol"

Samantha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 August 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud skatter  

Rigtig flotte højtalere du har fået lavet skat - er vild med dem

og en super nice pladeafspiller og forstærker  Glæder mig til at høre musik på dem en dag  hihi

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Emil K. skrev:
Jeg var henne og hjælpe en kammerat med at få sat hans anlæg op nede i sin kælder, som skulle bruges til deres band. Hold da helt ... . det lød forfærdeligt. Og hans kælder var ikke større end det hele lige ku stå der.
Kældere KAN virkelig være noget af det værste hvis det ikke er lavet til lyd. Eller dæmpet eller hvad det hedder.
Blev nødt til at holde mig for ørene da han begyndte at spille på trommer samtidig

Ja der er dælme meget at slås med! Fy for pokker! Nu kan det ikke gå hurtigt nok med at flytte!

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

Emil K. skrev:

Ja der er dælme meget at slås med! Fy for pokker! Nu kan det ikke gå hurtigt nok med at flytte!

Nu er min ven heldigvis ikke her på sitet, så kan roligt sige at det er det værste jeg nogensinde har hørt. Da vi fyrede op for og han begyndte på de trommer tænkte jeg nej for fanden det er ikke mine ører det skal gå ud over det larm der
Han ender med tinitus en dag, det er helt sikkert.

Så ja, skynd dig at flytte!
Men hvis man gør noget ved akustikken kan det vel også blive okay, kan det ikke?

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Emil K. skrev:

Nu er min ven heldigvis ikke her på sitet, så kan roligt sige at det er det værste jeg nogensinde har hørt. Da vi fyrede op for og han begyndte på de trommer tænkte jeg nej for fanden det er ikke mine ører det skal gå ud over det larm der
Han ender med tinitus en dag, det er helt sikkert.

Så ja, skynd dig at flytte!
Men hvis man gør noget ved akustikken kan det vel også blive okay, kan det ikke?

Det er synd for ham, især hvis han har et godt anlæg?  Men du har ret. Bassen bliver ekstremt fremhævet og fylder hele rummet! Man kan godt gøre meget ved det, men det kræver jo du dedikerer hele rummet til at være akustisk optimalt.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes