Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Hehe, ja revelator skal man ikke undervurdere Og Techno kan man aldrig blive for gammel til, bare stol på mig 
|
|
|
Nej det skal man sgu ikke. Tror faktisk jeg gjorde det lidt da jeg puttede 2 af dem i hver højttalere. Der er simpelthen potentiale for et lydtryk jeg ikke tror jeg kommer til at bruge de næste mange år! Slet ikke så længe jeg bor i kollegieværelse. Men det er sgu imponerende at man kan dele ved 2,5 khz uden problemer med en 6½"-enhed. Det er der ikke mange andre enheder der kan gøre efter. Og så har de en egenresonans på 28 hz! Det er hjernedødt :P __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj og stort  herfra, det ser jo ganske flot og hæderligt ud det hele:)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
Halløj og stort herfra, det ser jo ganske flot og hæderligt ud det hele:)
|
|
|
Jeg siger mange tak! Jeg er også super tilfreds med mit udstyr. Lytterummet derimod, kan man udsætte en ting eller 3 på! __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 05:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Eyesonly skrev:
|
|
|
Jeg siger mange tak! Jeg er også super tilfreds med mit udstyr. Lytterummet derimod, kan man udsætte en ting eller 3 på! |
|
|
Nå? hvad da? havde du ikke gjort noget ved dit problem med bassen?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eyesonly skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Eyesonly skrev:
|
|
|
Jeg siger mange tak! Jeg er også super tilfreds med mit udstyr. Lytterummet derimod, kan man udsætte en ting eller 3 på!
|
|
|
Nå? hvad da?
havde du ikke gjort noget ved dit problem med bassen?
|
|
|
Jo, men det er simpelthen for småt. De kunne sagtens spille et rum op, der var 4 gange så stort. Hvis jeg giver dem lidt smæk, er der meget bulder desværre.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lidt "nyt" hjem:

En Beomaster 6000 og en Beogram 8002.
Egentlig var det bare Beogramen jeg gerne ville ha', da den er dejligt let at bruge. Yderligere lyder den faktisk også ganske hæderligt. Desværre var pickup'en i stykker, så skal have fundet mig en MMC2. Yderligere opførte den sig lidt mærkeligt med at finde 45-plader, men efter at have været tændt en times tid, fungerer den fint. Mon ikke den trænger til at få skiftet en kondensator eller 2? 
Beomasteren opfører sig lidt mærkeligt i displayet, men den spiller som den skal. På min DIY-højttalere kan jeg høre, hvordan den gamle B&O forstærker lyder af pommeren til. Magen til mudderbas skal man lede længe efter, og opløsningen er forfærdelig. Men den klarer sig fint på mine små Eltax Monitor 3. Til gengæld har jeg mig en tuner nu. 
Planen er nu en gennemgående rengøring og at give begge apparater noget hvidt højglansfolie så jeg slipper for morfar-looket med træ. Jeg ved dog ikke om Beomasteren overhovedet får lov at blive boende.
Nu venter jeg bare i spænding på min nye RIAA kommer. Jeg har allerede et nyt rør liggende til den! 
Ny opdatering med Beogramen og ny RIAA integreret i systemet bør derfor ikke være langt ude i fremtiden. Glæder mig til at få noget mere ud af mine plader.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en ny hest i stalden, og så kan jeg da spare yderligere på varmeregningen! 

__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Så kom der en ny hest i stalden, og så kan jeg da spare yderligere på varmeregningen! 

HEJ!
Den der NAD ser da veldimonsoneret ud hvad strømforsyning angår!
Mener da ikke at strømforbruget er stort i TOMGANG
M V H SAVKLINGE |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Savklinge skrev:
&n bsp; HEJ!
Den der NAD ser da veldimonsoneret ud hvad strømforsyning angår!
Mener da ikke at strømforbruget er stort i TOMGANG
M V H SAVKLINGE
|
|
|
Ja når man tænker på den er 2x100 watt, må den siges at være veldimensioneret! Den bliver generelt bare super varm.. det gør de vist altid! 
Min Cayin ser noget bette ud i forhold til! :D __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at se dit B&O Bjarke. 
Som du erfarer så er det en smule naivt at tro på at Beomaster 6000 og Beogram 8002 stadig vil fungere 100% som de skal med alderen taget i betragtning. Din Beogram er ved at vise tegn allerede så det er ikke bare en MMC2 du skal finde.
Enten så trænger din Beomaster 6000 til service eller et par Beovox S80/S120 (bedste bud: begge dele service + mindst 1 par Beovox S højtalere). Den kan sagtens spille op med en Beomaster 8000 hvis den ellers er iorden. Hjemmelavede højtalere uanset hvad går ikke som du erfarer. B&O lavede guld med de Beovox M/MS/S dengang så forarbejdet er gjort med hensyn til det tekniske i en højtaler.
Du får ikke optimal nydelse af det med mindre du få det lavet. Faren er bare at du bliver angrebet af beovirus bagefter.
|
Til top |
|
|
Joch Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
For at give den optimale steprespons. Skal bare have fundet mig noget ordentligt at stille dem på i stedet for det flamingoskidt. - Det er både grimt og fnuldrer over hele gulvet! 
Til gengæld er stepresponsen temmelig god. Her på en meters afstand:

|
|
|
Hvordan i alverden kan du se det ud fra det billede?
Ved at fourietransformere din steprespons får du din overføringsfunktion for hele systemet...
ud over det skal et steprespons på en højtaler (her ment rummet+højtaler+forstærker+generatoren+mikrofonen+ADC osv) gerne falde så hurtigt som muligt, da dette beviser at din rumklang er lille.
Og hvad har du brugt til at lave det step?
Da det jo vil være hele systemet... __________________ Mvh Lars Jochumsen
Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
|
Til top |
|
|
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert lækkert __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
For at give den optimale steprespons. Skal bare have fundet mig noget ordentligt at stille dem på i stedet for det flamingoskidt. - Det er både grimt og fnuldrer over hele gulvet! 
|
|
|
Ved at fourietransformere din steprespons får du din overføringsfunktion for hele systemet...
ud over det skal et steprespons på en højtaler (her ment rummet+højtaler+forstærker+generatoren+mikrofonen+ADC osv) gerne falde så hurtigt som muligt, da dette beviser at din rumklang er lille.
Da det jo vil være hele systemet...
|
|
|
Den der måling er bare af en enkelt højttaler uden rum, eftersom målingerne med rum er lavet i et andet end det nuværende, ville det være futilt at vise ikke sandt? Jeg regner med højttalerne får en gennemgående opgradering en gang i fremtiden, men en anden diskant og federe delefilter. Så skal jeg nok poste nogle målinger. 
Anderz skrev:
Fedt at se dit B&O Bjarke. 
Som du erfarer så er det en smule naivt at tro på at Beomaster 6000 og Beogram 8002 stadig vil fungere 100% som de skal med alderen taget i betragtning. Din Beogram er ved at vise tegn allerede så det er ikke bare en MMC2 du skal finde.
Enten så trænger din Beomaster 6000 til service eller et par Beovox S80/S120 (bedste bud: begge dele service + mindst 1 par Beovox S højtalere). Den kan sagtens spille op med en Beomaster 8000 hvis den ellers er iorden. Hjemmelavede højtalere uanset hvad går ikke som du erfarer. B&O lavede guld med de Beovox M/MS/S dengang så forarbejdet er gjort med hensyn til det tekniske i en højtaler.
Du får ikke optimal nydelse af det med mindre du få det lavet. Faren er bare at du bliver angrebet af beovirus bagefter.
|
|
|
Uha, tror ikke jeg bliver taget af B&O-viruset! - Ikke grundet lydkvalitet i hvert fald. Jeg har hørt meget B&O efterhånden, og jeg kan sagtens forstå hvorfor man falder for det, men det er ikke lige min kop the. Til gengæld ville jeg super gerne ha' en Beogram 8002 eftersom jeg simpelthen synes det er verdens sejeste pladespiller. Desværre har jeg lyttet den op mod min Ariston (med en MMC2-pickup på Beogram'en) og den er godt nok nogen klasser under i lydkvaliteten. Jeg tror dog det skyldes en gammel og slidt pickup.
Hvis jeg havde plads ville jeg elske at have et komplet sæt B&O med Beogram 8002, Beomaster 8000 og et sæt højttalere.. f.eks. Penta eller MS150.
Cesse skrev:
Lækkert lækkert
|
|
|
Taak  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|

Så kom den nye RIAA endelig. Og nej hvor lyder den dog godt! Det er sjovt endelig at have lidt rørgrej også. Jeg ved godt NAD PP2 er noget værre skrammel af en RIAA, men skal også love for, at niveauet blev hævet flere klasser med denne RIAA. Endnu bedre blev det af, at skifte kineserrøret ud med et engelsk rør fra 1964. Det er sgu hyggeligt at sidde og skifte mellem rørene og lytte sig frem til deres forskellige kvaliteter.
Jeg havde et amerikansk, et engelsk og det kinesiske rør. Det amerikanske er dejligt at lytte til, men jeg savner lidt detaljer. Det kinesiske er super detaljeret, men det hele kommer til at lyde lidt hårdt. Det engelske er lidt laid back, men det passer mine højttalere meget godt. Stemmer og guitar lyder fantastisk, og har en glød jeg må indrømme mit digitale udstyr ikke kommer i nærheden af.
Nå ja.. så fik den da også lige en blå diode eftersom alt mit andet udstyr kører med blå dioder.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nyt at kommet til, men til gengæld har den kære Cayin forladt mig. 

Akai AA-1020. Bruger den som tuner, hvilket den gør ganske pænt.

Sunwave universalremote. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt billede. Har fået gjort min Beogram hvid.

__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
BjarkeHedegaard skrev:

|
|
|
Da det jo vil være hele systemet... |
|
|
En step er din overføringsfunktion * unit_step - transformeret tilbage i tidsdomænet - og ikke din overføringsfunktion alene som du skriver. Det er impulsresponsen som fouriertransformeret giver overføringsfunktionen i frekvensdomænet OG det er stadig en overføringsfunktion selvom den befinder sig i tidsdomænet deraf navnet impulsrespons. I det her tilfælde skulle man fouriertransformere signalet og dividere med unit_step for at få overføringsfunktionen. Nej - Ideelt set skal en steprespons ikke falde så hurtigt som muligt, ideelt set skal den bibeholde dens position på 1. ligesom unit_step funktionen. Årsagen til at højttaleren ikke gør dette er fordi den ikke er istand til at gengive "DC" (meget lave frekvenser). Læg iøvrigt mærke til at de første mange ms af målingen IKKE indeholder rummets impulsrespons, DVS. det har intet med rumklang at gøre og du kan ikke fortælle noget om rumklang ud fra den måling, fordi den indeholder ingen information om rummet pga. den er gatet ved 4.42ms som der står på den. På målingen er der ikke lavet et "step" Der er målt impulsrespons, ved at afspille hvid støj og optage det, derefter kan du gange din step på
|
Til top |
|
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 30 November 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joch skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
For at give den optimale steprespons. Skal bare have fundet mig noget ordentligt at stille dem på i stedet for det
flamingoskidt. - Det er både grimt og fnuldrer over hele gulvet! 

|
|
|
ud over det skal et steprespons på en højtaler (her ment rummet+højtaler+forstærker+generatoren+mikrofonen+ADC
osv) gerne falde så hurtigt som muligt, da dette beviser at din rumklang er lille.
Da det jo vil være hele systemet... |
|
|
Fulgte du med på 2. semester @ iha?
|
Til top |
|
|