| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k. At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen. |
|
|
Kan den rigges om til 230V eller hvordan loeser han det problem? |
|
|
Det var også min tanke.
Ellers skal der vel en omformer/adaptor til.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k.
At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen. |
|
|
Kan den rigges om til 230V eller hvordan loeser han det problem? |
|
|
Han får en omformer med. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k. At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen. |
|
|
Kan den rigges om til 230V eller hvordan loeser han det problem? |
|
|
Maskinen kan ikke umiddelbart omstilles til 230v / 60Hz. Selv opgiver Teac at denne model produceres i 3 forskellige versioner, alt efter hvilke marked den er bestemt for. Disse er:
- USA / Canada: 120v / 50Hz
- Europa: 230v / 60 Hz
- Korea: 220v / 60 Hz
Til nogle af de andre Teac Esoteric modeller, kan jeg se at det ikke er muligt at købe et konverter kit, så løsningen må nok her blive en transformer. Dette samt risikoen for for at stå med et apparat der måske ikke kan blive serviceret, skulle så også være det eneste der taler imod en parallel import. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Chr. R. skrev:
|
Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren 
Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.
|
|
|
Den CD kunne jeg godt tænke mig et lyt på. Byggekvaliteten er vist heller ikke så ring endda
Men prisen . Så hellere måske SA-10 til 24995,- som dog ikke er en DVD afspiller
|
|
|
SA-60eren er heller ikke en dvd-afspiller.
|
|
|
Men det er DV-60 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Chr. R. skrev:
|
Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren 
Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.
|
|
|
Den CD kunne jeg godt tænke mig et lyt på. Byggekvaliteten er vist heller ikke så ring endda
Men prisen . Så hellere måske SA-10 til 24995,- som dog ikke er en DVD afspiller
|
|
|
SA-60eren er heller ikke en dvd-afspiller.
|
|
|
Men det er DV-60
|
|
|
Jeps... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med Esoteric er at ders priser i Østen og usa er så lave i forhold til EU.
Jeg har lige haft et 03 sæt.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
hansen skrev:
AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k. At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen. |
|
|
Kan den rigges om til 230V eller hvordan loeser han det problem? |
|
|
Maskinen kan ikke umiddelbart omstilles til 230v / 60Hz. Selv opgiver Teac at denne model produceres i 3 forskellige versioner, alt efter hvilke marked den er bestemt for. Disse er:
- USA / Canada: 120v / 50Hz
- Europa: 230v / 60 Hz
- Korea: 220v / 60 Hz
Til nogle af de andre Teac Esoteric modeller, kan jeg se at det ikke er muligt at købe et konverter kit, så løsningen må nok her blive en transformer. Dette samt risikoen for for at stå med et apparat der måske ikke kan blive serviceret, skulle så også være det eneste der taler imod en parallel import.
|
|
|
Ja skriver de.
Det gør ARC også men det er nu let nok at stille dem om.
Men hvad gør det også at køre 110/60 det bliver det slet ikke dårliger af.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Problemet med Esoteric er at ders priser i Østen og usa er så lave i forhold til EU.
Jeg har lige haft et 03 sæt.
|
|
|
Hej Jensen
Har du hørt Esoteric cd afspillerne og hvad mener du om dem generelt
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Chr. R. skrev:
hansen skrev:
AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k. At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen. |
|
|
Kan den rigges om til 230V eller hvordan loeser han det problem? |
|
|
Maskinen kan ikke umiddelbart omstilles til 230v / 60Hz. Selv opgiver Teac at denne model produceres i 3 forskellige versioner, alt efter hvilke marked den er bestemt for. Disse er:
- USA / Canada: 120v / 50Hz
- Europa: 230v / 60 Hz
- Korea: 220v / 60 Hz
Til nogle af de andre Teac Esoteric modeller, kan jeg se at det ikke er muligt at købe et konverter kit, så løsningen må nok her blive en transformer. Dette samt risikoen for for at stå med et apparat der måske ikke kan blive serviceret, skulle så også være det eneste der taler imod en parallel import.
|
|
|
Ja skriver de.
Det gør ARC også men det er nu let nok at stille dem om.
Men hvad gør det også at køre 110/60 det bliver det slet ikke dårliger af.
|
|
|
Jeg vil nu helst undgå at have en transformer stående, altså af rent visuelle årsager. Men det største problem er som nævnt, evt. problemer med at få en parallelt importeret vare serviceret herhjemme. Her er der jo flere der har kedelige erfaringer med en importørs politik.
Men som tidligere nævnt, så fejler kvaliteten af produktet bestemt ikke noget, så tag og hent et par maskiner hjem fra udlandet Jensen __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
jensen skrev:
|
Problemet med Esoteric er at ders priser i Østen og usa er så lave i forhold til EU.
Jeg har lige haft et 03 sæt.
|
|
|
Hej Jensen
Har du hørt Esoteric cd afspillerne og hvad mener du om dem generelt
|
|
|
Ja har hørt en del af dem.
Har et par venner der har det.
Har selv lige haft P70 sættet og 03 sættet.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan spiller de mon......??
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chr.R
Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren 
Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber
Jeg kan ikke helt gennemskue dine beregninger. 4600$ med en vekselkurs på ca. 5.1 er 23460,- og det er altså uden moms. Den danske pris er, uden moms, 28800,- og altså ca. 23% dyrere. Med andre ord, langt fra dobbelt så dyr.
Nu er det ikke min hovedinteresse, at forsvare udsalgspriser på produkter vi ikke selv forhandler, så når jeg her er ude i noget der kunne minde om det, så er det mere i slutbrugerens interesse. Man kan nemlig blive slemt overrasket, når den fine pakke ankommer med en påført moms, en fragtfaktura, en told og dertil en forsikring, der nedbringer besparelsen til næsten ingenting.
Hvis man gør det alligevel og dimsen går i stykker, så er det, at man kan få "kedelige" erfaringer med en "importørs politik" men ærlig talt ville det vel være lige rigeligt, at forlange en super, måske endda gratis, service på et produkt, man har parallelimporteret. Når der så ovenikøbet, i diverse fora, berettes om den stedlige importør og forhandlers ubegrænsede griskhed, ja så må man, hvis man er bare lidt rimelig, have forståelse for den uvillighed man kan møde, når man henvender sig omkring et parallel importeret produkt.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Chr.R
Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren 
Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber
Jeg kan ikke helt gennemskue dine beregninger. 4600$ med en vekselkurs på ca. 5.1 er 23460,- og det er altså uden moms. Den danske pris er, uden moms, 28800,- og altså ca. 23% dyrere. Med andre ord, langt fra dobbelt så dyr.
Nu er det ikke min hovedinteresse, at forsvare udsalgspriser på produkter vi ikke selv forhandler, så når jeg her er ude i noget der kunne minde om det, så er det mere i slutbrugerens interesse. Man kan nemlig blive slemt overrasket, når den fine pakke ankommer med en påført moms, en fragtfaktura, en told og dertil en forsikring, der nedbringer besparelsen til næsten ingenting.
Hvis man gør det alligevel og dimsen går i stykker, så er det, at man kan få "kedelige" erfaringer med en "importørs politik" men ærlig talt ville det vel være lige rigeligt, at forlange en super, måske endda gratis, service på et produkt, man har parallelimporteret. Når der så ovenikøbet, i diverse fora, berettes om den stedlige importør og forhandlers ubegrænsede griskhed, ja så må man, hvis man er bare lidt rimelig, have forståelse for den uvillighed man kan møde, når man henvender sig omkring et parallel importeret produkt.
Venligst
Bent
|
|
|
Nej det har fået nogle ok priser i Eu det sidste års tid.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Medlyd
Jeg er sikker på at "min" pris på 4.500$ ikke er den laveste. På andre portaler nævner køberne en priser der ligger en hel del lavere, men der står desværre ikke fra hvilken forhandler. Nu kan jeg også godt se at 4.500$ ikke er 50% af prisen herhjemme, men nu skriver jeg også "knap" fordi det ikke i mit eksempel er tilfældet, og jeg har fundet frem til de rigtig billige steder i USA der omtales. Jeg bemærker et indlæg fra en anden dansk forhandler der også omtaler priserne i USA og Østen som værende væsentlig lavere end de europæiske, samt et indlæg fra en der skaffer en maskine hjem fra Canada til en pris på 23.000kr.
Jeg forventer bestemt heller ikke, at en reparation af et parallelt importeret vare under garanti perioden dækkes af den danske importør, men der findes desværre eksempler på at importører forhindre at "fremmede vare" kan blive serviceret herhjemme selvom ejeren er villig til at betale for en reparationen. Men om det er tilfældet her har jeg ingen erfaring med, men det er bestemt noget jeg ville undersøge såfremt jeg stod for at købe en sådan vare. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chr.R
Nu var det 4600$ du skrev.
At der kan findes tilbud der er under det er irrelevant, man kan sikkert finde et tilbud fra en dansk forhandler en dag, der også er under den vejledende udsalgspris.
Angående den angivne pris fra en Canadisk forhandler til 23.000,- er den med fragt, told, forsikring og moms ? Hvis den er, ja så er det jo en god pris, hvis ikke så er den måske knapt så god.
Og 23% er stadig langt fra "knapt dobbelt så dyr"
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Chr.R
Nu var det 4600$ du skrev.
At der kan findes tilbud der er under det er irrelevant, man kan sikkert finde et tilbud fra en dansk forhandler en dag, der også er under den vejledende udsalgspris.
Angående den angivne pris fra en Canadisk forhandler til 23.000,- er den med fragt, told, forsikring og moms ? Hvis den er, ja så er det jo en god pris, hvis ikke så er den måske knapt så god.
Og 23% er stadig langt fra "knapt dobbelt så dyr"
Venligst
Bent
|
|
|
Mit link viser nu en pris på 4.500$, og den pris oplyste pris er med tax. Dermed er den danske pris ca. 60% højere 
Jeg kan selvsagt ikke oplyse noget mere konkret om maskinen der er på vej fra Canada... __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent. Prisen er med tax & duties.  Så vidt jeg har forstået det, har han tænkt sig at slæbe den med hjem. Han skal på forretningsrejse i Canada. Han er i øvrigt selv uddannet elektro-ingeniør, og har kontakt med en fyr i Belgien, som laver service på bl.a. Esoteric. Så hvis man har metoderne og kontakterne i orden, er der vel ikke meget mere end at springe ud i det...det er så bare de færreste, som netop har de kontakter. Øv
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chr. R
Sorry, jeg så ikke dit link, gik ud fra, at den pris på 4600$ Jkjaer henviste til fra en test i Stereophile, var udsalgsprisen.
Angående den, fra Canada, hjemtagne CD, så har han angiveligt fået et tilbud, der uden tax, ligger på 4200$, altså et afslag på ca. 6,5%. Det er ikke usædvanligt ved køb i den prisklasse, hvad der er mere usædvanligt er, at han angiveligt har tænkt sig, at "glemme" momsen, hvilket er en "luxus" der sjældent er en importør forundt.
Man kan således opsummere: Hvis man vil bruge tid på nettet for, at finde et godt tilbud, hvis man kan leve med en udenbords trafo, hvis man ulovligt undslår sig momsen, hvis man ikke er interesseret i, at høre produktet før køb, hvis man vil leve med risikoen for selv, at skulle udbedre fejl og mangler og hvis man tilfældigvis er i Canada eller USA eller har en ven der er det, ja så kan man spare nogle penge.
At ovenstående er ret svært, at konkurrere med som dansk importør og forhandler synes åbenlyst, hvorfor det er unødvendigt, igen, at udskælde dem som griske.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Music4life skrev:
jensen skrev:
|
Problemet med Esoteric er at ders priser i Østen og usa er så lave i forhold til EU.
Jeg har lige haft et 03 sæt.
|
|
|
Hej Jensen
Har du hørt Esoteric cd afspillerne og hvad mener du om dem generelt
|
|
|
Ja har hørt en del af dem.
Har et par venner der har det.
Har selv lige haft P70 sættet og 03 sættet.
|
|
|
Kon nu, "jensen"!
Fortæl lidt om dit indtryk af lyden fra Esoteric-apparaterne...
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
jensen skrev:
Music4life skrev:
jensen skrev:
|
Problemet med Esoteric er at ders priser i Østen og usa er så lave i forhold til EU.
Jeg har lige haft et 03 sæt.
|
|
|
Hej Jensen
Har du hørt Esoteric cd afspillerne og hvad mener du om dem generelt
|
|
|
Ja har hørt en del af dem.
Har et par venner der har det.
Har selv lige haft P70 sættet og 03 sættet.
|
|
|
Kon nu, "jensen"!
Fortæl lidt om dit indtryk af lyden fra Esoteric-apparaterne...
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Nej det går sgu ikke.
Men kan da sige så meget heller dem end et andet kendt mærke ..... .
P70 sættet skuffet lidt.
Men som jeg ser det har teac altid været kongen når man snakker om at lave ting helt selv.
|
| Til top |
|
| |