Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Esoteric (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k.
At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen.

Kan den rigges om til 230V eller hvordan loeser han det problem?

Det var også min tanke.

Ellers skal der vel en omformer/adaptor til....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
AM-E skrev:
En bekendt fra Aalborg er ved at hente en SA-60 hjem fra Canada. Til den nette sum af 23k.
At tage 40k for den herhjemme er fuldstændig latterligt. Især nu med dollarkursen.

Han får en omformer med.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
AM-E skrev:

Maskinen kan ikke umiddelbart omstilles til 230v / 60Hz. Selv opgiver Teac at denne model produceres i 3 forskellige versioner, alt efter hvilke marked den er bestemt for. Disse er:

• USA / Canada: 120v / 50Hz
  • Europa: 230v / 60 Hz
  • Korea: 220v / 60 Hz

Til nogle af de andre Teac Esoteric modeller, kan jeg se at det ikke er muligt at købe et konverter kit, så løsningen må nok her blive en transformer. Dette samt risikoen for for at stå med et apparat der måske ikke kan blive serviceret, skulle så også være det eneste der taler imod en parallel import.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Chr. R. skrev:

Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren  

Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.

Den CD kunne jeg godt tænke mig et lyt på. Byggekvaliteten er vist heller ikke så ring endda 

Men prisen . Så hellere måske SA-10 til 24995,- som dog ikke er en DVD afspiller

SA-60eren er heller ikke en dvd-afspiller.

Men det er DV-60

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Chr. R. skrev:

Men en pris der er knap dobbelt så dyr som hvad en amerikaner skal betale, så er den prissat ret så fornuftig af forhandleren  

Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber.

Den CD kunne jeg godt tænke mig et lyt på. Byggekvaliteten er vist heller ikke så ring endda 

Men prisen . Så hellere måske SA-10 til 24995,- som dog ikke er en DVD afspiller

SA-60eren er heller ikke en dvd-afspiller.

Men det er DV-60

Jeps...

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Problemet med Esoteric er at ders priser i Østen og usa er så lave i forhold til EU.

Jeg har lige haft et 03 sæt.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

hansen skrev:
AM-E skrev:

Maskinen kan ikke umiddelbart omstilles til 230v / 60Hz. Selv opgiver Teac at denne model produceres i 3 forskellige versioner, alt efter hvilke marked den er bestemt for. Disse er:

Til nogle af de andre Teac Esoteric modeller, kan jeg se at det ikke er muligt at købe et konverter kit, så løsningen må nok her blive en transformer. Dette samt risikoen for for at stå med et apparat der måske ikke kan blive serviceret, skulle så også være det eneste der taler imod en parallel import.

Ja skriver de.

Det gør ARC også men det er nu let nok at stille dem om.

Men hvad gør det også at køre 110/60 det bliver det slet ikke dårliger af.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Problemet med Esoteric er at ders priser i Østen og usa er så lave i forhold til EU.

Hej Jensen

Har du hørt Esoteric cd afspillerne og hvad mener du om dem generelt

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Chr. R. skrev:

hansen skrev:
AM-E skrev:

Ja skriver de.

Det gør ARC også men det er nu let nok at stille dem om.

Men hvad gør det også at køre 110/60 det bliver det slet ikke dårliger af.

Jeg vil nu helst undgå at have en transformer stående, altså af rent visuelle årsager. Men det største problem er som nævnt, evt. problemer med at få en parallelt importeret vare serviceret herhjemme. Her er der jo flere der har kedelige erfaringer med en importørs politik.

Men som tidligere nævnt, så fejler kvaliteten af produktet bestemt ikke noget, så tag og hent et par maskiner hjem fra udlandet Jensen  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
jensen skrev:

Hej Jensen

Ja har hørt en del af dem.

Har et par venner der har det.

Har selv lige haft P70 sættet og 03 sættet.

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

hvordan spiller de mon......??
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hej Chr.R

Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber

Jeg kan ikke helt gennemskue dine beregninger. 4600$ med en vekselkurs på ca. 5.1 er 23460,- og det er altså uden moms. Den danske pris er, uden moms, 28800,- og altså ca. 23% dyrere. Med andre ord, langt fra dobbelt så dyr.

Nu er det ikke min hovedinteresse, at forsvare udsalgspriser på produkter vi ikke selv forhandler, så når jeg her er ude i noget der kunne minde om det, så er det mere i slutbrugerens interesse. Man kan nemlig blive slemt overrasket, når den fine pakke ankommer med en påført moms, en fragtfaktura, en told og dertil en forsikring, der nedbringer besparelsen til næsten ingenting.

Hvis man gør det alligevel og dimsen går i stykker, så er det, at man kan få "kedelige" erfaringer med en "importørs politik" men ærlig talt ville det vel være lige rigeligt, at forlange en super, måske endda gratis, service på et produkt, man har parallelimporteret. Når der så ovenikøbet, i diverse fora, berettes om den stedlige importør og forhandlers ubegrænsede griskhed, ja så må man, hvis man er bare lidt rimelig, have forståelse for den uvillighed man kan møde, når man henvender sig omkring et parallel importeret produkt.

Venligst

Bent 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Chr.R

Sorry for min ironi, men det fremgår vist tydeligt at prisen - for et ellers lækkert produkt - endnu en gang ikke er speciel attraktiv for en dansk køber

Jeg kan ikke helt gennemskue dine beregninger. 4600$ med en vekselkurs på ca. 5.1 er 23460,- og det er altså uden moms. Den danske pris er, uden moms, 28800,- og altså ca. 23% dyrere. Med andre ord, langt fra dobbelt så dyr.

Nu er det ikke min hovedinteresse, at forsvare udsalgspriser på produkter vi ikke selv forhandler, så når jeg her er ude i noget der kunne minde om det, så er det mere i slutbrugerens interesse. Man kan nemlig blive slemt overrasket, når den fine pakke ankommer med en påført moms, en fragtfaktura, en told og dertil en forsikring, der nedbringer besparelsen til næsten ingenting.

Hvis man gør det alligevel og dimsen går i stykker, så er det, at man kan få "kedelige" erfaringer med en "importørs politik" men ærlig talt ville det vel være lige rigeligt, at forlange en super, måske endda gratis, service på et produkt, man har parallelimporteret. Når der så ovenikøbet, i diverse fora, berettes om den stedlige importør og forhandlers ubegrænsede griskhed, ja så må man, hvis man er bare lidt rimelig, have forståelse for den uvillighed man kan møde, når man henvender sig omkring et parallel importeret produkt.

Venligst

Bent 

Nej det har fået nogle ok priser i Eu det sidste års tid.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

@ Medlyd

Jeg er sikker på at "min" pris på 4.500$ ikke er den laveste. På andre portaler nævner køberne en priser der ligger en hel del lavere, men der står desværre ikke fra hvilken forhandler. Nu kan jeg også godt se at 4.500$ ikke er 50% af prisen herhjemme, men nu skriver jeg også "knap" fordi det ikke i mit eksempel er tilfældet, og jeg har fundet frem til de rigtig billige steder i USA der omtales. Jeg bemærker et indlæg fra en anden dansk forhandler der også omtaler priserne i USA og Østen som værende væsentlig lavere end de europæiske, samt et indlæg fra en der skaffer en maskine hjem fra Canada til en pris på 23.000kr.

Jeg forventer bestemt heller ikke, at en reparation af et parallelt importeret vare under garanti perioden dækkes af den danske importør, men der findes desværre eksempler på at importører forhindre at "fremmede vare" kan blive serviceret herhjemme selvom ejeren er villig til at betale for en reparationen. Men om det er tilfældet her har jeg ingen erfaring med, men det er bestemt noget jeg ville undersøge såfremt jeg stod for at købe en sådan vare.       

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej Chr.R

Nu var det 4600$ Wink du skrev.

At der kan findes tilbud der er under det er irrelevant, man kan sikkert finde et tilbud fra en dansk forhandler en dag, der også er under den vejledende udsalgspris.

Angående den angivne pris fra en Canadisk forhandler til 23.000,- er den med fragt, told, forsikring og moms ? Hvis den er, ja så er det jo en god pris, hvis ikke så er den måske knapt så god.

Og 23% er stadig langt fra "knapt dobbelt så dyr"

Venligst

Bent

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Chr.R

Nu var det 4600$ Wink du skrev.

At der kan findes tilbud der er under det er irrelevant, man kan sikkert finde et tilbud fra en dansk forhandler en dag, der også er under den vejledende udsalgspris.

Angående den angivne pris fra en Canadisk forhandler til 23.000,- er den med fragt, told, forsikring og moms ? Hvis den er, ja så er det jo en god pris, hvis ikke så er den måske knapt så god.

Og 23% er stadig langt fra "knapt dobbelt så dyr"

Venligst

Bent

Mit link viser nu en pris på 4.500$, og den pris oplyste pris er med tax. Dermed er den danske pris ca. 60% højere

Jeg kan selvsagt ikke oplyse noget mere konkret om maskinen der er på vej fra Canada...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej Bent.

Prisen er med tax & duties.

Så vidt jeg har forstået det, har han tænkt sig at slæbe den med hjem. Han skal på forretningsrejse i Canada. Han er i øvrigt selv uddannet elektro-ingeniør, og har kontakt med en fyr i Belgien, som laver service på bl.a. Esoteric.

Så hvis man har metoderne og kontakterne i orden, er der vel ikke meget mere end at springe ud i det...det er så bare de færreste, som netop har de kontakter. Øv

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Hej Chr. R

Sorry, jeg så ikke dit link, gik ud fra, at den pris på 4600$ Jkjaer henviste til fra en test i Stereophile, var udsalgsprisen.

Angående den, fra Canada, hjemtagne CD, så har han angiveligt fået et tilbud, der uden tax, ligger på 4200$, altså et afslag på ca. 6,5%. Det er ikke usædvanligt ved køb i den prisklasse, hvad der er mere usædvanligt er, at han angiveligt har tænkt sig, at "glemme" momsen, hvilket er en "luxus" der sjældent er en importør forundt.

Man kan således opsummere: Hvis man vil bruge tid på nettet for, at finde et godt tilbud, hvis man kan leve med en udenbords trafo, hvis man ulovligt undslår sig momsen, hvis man ikke er interesseret i, at høre produktet før køb, hvis man vil leve med risikoen for selv, at skulle udbedre fejl og mangler og hvis man tilfældigvis er i Canada eller USA eller har en ven der er det, ja så kan man spare nogle penge.

At ovenstående er ret svært, at konkurrere med som dansk importør og forhandler synes åbenlyst, hvorfor det er unødvendigt, igen, at udskælde dem som griske.

Venligst

Bent

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Music4life skrev:
jensen skrev:

Hej Jensen

Kon nu, "jensen"!

Fortæl lidt om dit indtryk af lyden fra Esoteric-apparaterne...

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
jensen skrev:
Music4life skrev:
jensen skrev:

Hej Jensen

Kon nu, "jensen"!

Fortæl lidt om dit indtryk af lyden fra Esoteric-apparaterne...

Mvh.

Niels L.

Nej det går sgu ikke.

Men kan da sige så meget heller dem end et andet kendt mærke ..... .

P70 sættet skuffet lidt.

Men som jeg ser det har teac altid været kongen når man snakker om at lave ting helt selv.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes