Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Esoteric (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hej Bent.

Prisen er med tax & duties.

Så vidt jeg har forstået det, har han tænkt sig at slæbe den med hjem. Han skal på forretningsrejse i Canada. Han er i øvrigt selv uddannet elektro-ingeniør, og har kontakt med en fyr i Belgien, som laver service på bl.a. Esoteric.

Så hvis man har metoderne og kontakterne i orden, er der vel ikke meget mere end at springe ud i det...det er så bare de færreste, som netop har de kontakter. Øv

Det vil sige han får den for de lige godt 24000kr med Eu told og danske moms ?.

Ja så er det en god pris.

De 34% er afgift.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Chr. R

Sorry, jeg så ikke dit link, gik ud fra, at den pris på 4600$ Jkjaer henviste til fra en test i Stereophile, var udsalgsprisen.

Helt i orden

Hvis du går tilbage på side 1, vil du se at mit indlæg kom som et svar på dette indlæg:

Nilau skrev:
Ja-uhada! Det er faktisk ret fornuftige priser på det Esoteric-grej!

 

Det er det udsagn jeg er uenig i, og så er det ligegyldig om prisen herhjemme er 23%, 60% eller 100% højere end priserne på det amerikanske marked.

 

Dog vil jeg lige i forlængelse af min tidligere udsagn om de amerikanske priser, vise hvad denne forhandlers pris er. Tilmed kan jeg læse at de åbenbart handles helt ned til 3.400$ hos unavngivet forhandlere, men det er ganske givet ikke hos en autoriseret forhandler.

 

Problemet med den høje danske pris, kan nok forklares med alle de salgsled maskinen skal igennem før forbrugeren får den udleveret herhjemme. Esoteric maskinen kommer først fra fabrikken til Europa, derfra til den Engelske importør som også sidder med agenturet for bl.a. Danmark, Norge, Sverige og Finland, og derfra altså videre til den danske forhandler.

Dine opsummering er jeg så ikke helt enig i, men håber det er i orden at vi lader den debat ligge til en god gang således at tråden ikke bliver kørt alt for meget af sporet.



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

agenturet

Nej det er der ikke for Dk SV Norge finland.

Det er Teac selv der har en mand ansat som fare rundt til shops.

En lille sjov ting.

Souns faber prøvet i 1 år i tyskland at sælge selv til shops, deres salg fald med 40% og de hoppet tilbage til impotør, og hvorfor mon.

Man kan ikke lave alt selv.

Men hvad jeg kan også få lavet mit hus til små penge af polakker i forhold hvad danske firmaer skal have med danske ansatte. skal jeg gøre det ?.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Og prisen passe skam meget godt.

4200$x1,34=5628$x5,15=28984,20kr det er små 7000kr mere, men hvis den kære $ var 8kr hvaså , den bliver ikke sat ned i pris i USA hvis $ bliver laver, det er kun et helt at de handles i $.

Så lig små 1000kr til fragt.

Så det passer noget godt, det er også faldet i pris.

Men man kan altid synde og får en hjem unde eller med laver moms og laver told til EU, men det kan impotør og forhandler nu ikke.

Alle dansker kan jo heller ikke jobbe sort vel ?.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

agenturet

Nej det er der ikke for Dk SV Norge finland.

Det er Teac selv der har en mand ansat som fare rundt til shops.

Det fremgår ellers af denne Teac hjemmeside  

Man skal lige op og røre (ikke klikke) på Esoteric feltet i højre side, og derpå stille sig på de enkelte lande for at få oplyst hvem der har agenturet.



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

  og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??)
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
  og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??)

Står for hvad, og hvilken hjemmeside



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
  og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??)

www.audiovision.dk

Står også i første indlæg.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

lexus skrev:
  og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??)

www.audiovision.dk

Står også i første indlæg.

AV KT i kbk er kun forhandler.

Det har en der hedder Henrik der står for det og er på farten heletiden.

Længer er den ikke.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Brian7500 skrev:

lexus skrev:
  og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??)

www.audiovision.dk

Står også i første indlæg.

AV KT i kbk er kun forhandler.

Det har en der hedder Henrik der står for det og er på farten heletiden.

Længer er den ikke.

 

Okay.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes