| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hej Bent.
Prisen er med tax & duties. 
Så vidt jeg har forstået det, har han tænkt sig at slæbe den med hjem. Han skal på forretningsrejse i Canada. Han er i øvrigt selv uddannet elektro-ingeniør, og har kontakt med en fyr i Belgien, som laver service på bl.a. Esoteric.
Så hvis man har metoderne og kontakterne i orden, er der vel ikke meget mere end at springe ud i det...det er så bare de færreste, som netop har de kontakter. Øv
|
|
|
Det vil sige han får den for de lige godt 24000kr med Eu told og danske moms ?.
Ja så er det en god pris.
De 34% er afgift.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Chr. R
Sorry, jeg så ikke dit link, gik ud fra, at den pris på 4600$ Jkjaer henviste til fra en test i Stereophile, var udsalgsprisen. |
|
|
Helt i orden 
Hvis du går tilbage på side 1, vil du se at mit indlæg kom som et svar på dette indlæg:
Nilau skrev:
| Ja-uhada! Det er faktisk ret fornuftige priser på det Esoteric-grej! |
|
|
Det er det udsagn jeg er uenig i, og så er det ligegyldig om prisen herhjemme er 23%, 60% eller 100% højere end priserne på det amerikanske marked.
Dog vil jeg lige i forlængelse af min tidligere udsagn om de amerikanske priser, vise hvad denne forhandlers pris er. Tilmed kan jeg læse at de åbenbart handles helt ned til 3.400$ hos unavngivet forhandlere, men det er ganske givet ikke hos en autoriseret forhandler.
Problemet med den høje danske pris, kan nok forklares med alle de salgsled maskinen skal igennem før forbrugeren får den udleveret herhjemme. Esoteric maskinen kommer først fra fabrikken til Europa, derfra til den Engelske importør som også sidder med agenturet for bl.a. Danmark, Norge, Sverige og Finland, og derfra altså videre til den danske forhandler.
Dine opsummering er jeg så ikke helt enig i, men håber det er i orden at vi lader den debat ligge til en god gang således at tråden ikke bliver kørt alt for meget af sporet. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
agenturet
Nej det er der ikke for Dk SV Norge finland.
Det er Teac selv der har en mand ansat som fare rundt til shops.
En lille sjov ting.
Souns faber prøvet i 1 år i tyskland at sælge selv til shops, deres salg fald med 40% og de hoppet tilbage til impotør, og hvorfor mon.
Man kan ikke lave alt selv.
Men hvad jeg kan også få lavet mit hus til små penge af polakker i forhold hvad danske firmaer skal have med danske ansatte. skal jeg gøre det ?.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og prisen passe skam meget godt.
4200$x1,34=5628$x5,15=28984,20kr det er små 7000kr mere, men hvis den kære $ var 8kr hvaså , den bliver ikke sat ned i pris i USA hvis $ bliver laver, det er kun et helt at de handles i $.
Så lig små 1000kr til fragt.
Så det passer noget godt, det er også faldet i pris.
Men man kan altid synde og får en hjem unde eller med laver moms og laver told til EU, men det kan impotør og forhandler nu ikke.
Alle dansker kan jo heller ikke jobbe sort vel ?.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
agenturet
Nej det er der ikke for Dk SV Norge finland.
Det er Teac selv der har en mand ansat som fare rundt til shops. |
|
|
Det fremgår ellers af denne Teac hjemmeside
Man skal lige op og røre (ikke klikke) på Esoteric feltet i højre side, og derpå stille sig på de enkelte lande for at få oplyst hvem der har agenturet. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??)
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
| og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??) |
|
|
Står for hvad, og hvilken hjemmeside  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
| og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??) |
|
|
www.audiovision.dk
Står også i første indlæg. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
lexus skrev:
| og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??) |
|
|
www.audiovision.dk
Står også i første indlæg.
|
|
|
AV KT i kbk er kun forhandler.
Det har en der hedder Henrik der står for det og er på farten heletiden.
Længer er den ikke.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 17 Januar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Brian7500 skrev:
lexus skrev:
| og hvem står så for det i DK (ifl.hjemmeside??) |
|
|
www.audiovision.dk
Står også i første indlæg.
|
|
|
AV KT i kbk er kun forhandler.
Det har en der hedder Henrik der står for det og er på farten heletiden.
Længer er den ikke.
|
|
|
Okay. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |