Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: B&W 802d with NAD Master Series or Lyngdo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

KTAS:

Du mener at Nautilus eller de andre d-modeller? Fortæl!

Jeg var ikke imponeret over NAD'ens åbenhed og detaljegrad til at starte med, men da der kom et nyt kabel i suppen skete der jo som sagt noget helt andet... I et andet tilfælde satte jeg andre og ret dyre højtalerkabler på og der var meget mærkbar forskel på NAD'ens udtryk gennem 802d'erne.

Den har kræfter nok så jeg skal bare tilsætte den rigtige mængde salt og peber for at få retten til at smage rigtigt.

Jeg er opmærksom på at rum betyder en del. Dette var i High-End rummet i butikken, som ironisk nok er virkelig dårligt. Der er ekko og rummet sluger dybbas. Så det er self spændende at hvordan den kommer til at virke hjemme i stuen. En aften for noget tid siden satte vi Masteren og 802d'erne ud midt i forretningen. Der spillede det stadig godt, så mon ikke jeg stadig kan lide det når jeg kommer hjem med det
Til top Vis Jonzie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonzie

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hvis det er hifiklubben ( den store) i kbh du arbejder i kan jeg kun give dig ret i at de har et ganske forfærdeligt referencerum .... INTET kan lyde godt derinde . Man må så håbe at de får bedre styr på rummet hvis de vil sælge noget derinde

rum kan gøre op mod 30% af hvordan resultatet bliver . og som du selv erfarede er kabler ikke uvæsentligt på et sæt 802 ere

Det er selvfølgelig glædeligt hvis du har fundet dit hifi nirvana med en nad på, men de højttalere spiller bare bedre og bedre jo mere watt du hælder i dem ( psst Chord SPM1200E) Men som du selv skriver er der jo med at finde et sted at stoppe

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:

Hvis det er hifiklubben ( den store) i kbh du arbejder i kan jeg kun give dig ret i at de har et ganske forf�rdeligt referencerum .... INTET kan lyde godt derinde . Man m� s� h�be at de f�r bedre styr p� rummet hvis de vil s�lge noget derinde

rum kan g�re op mod 30% af hvordan resultatet bliver . og som du selv erfarede er kabler ikke uv�sentligt p� et s�t 802 ere

Det er selvf�lgelig gl�deligt hvis du har fundet dit hifi nirvana med en nad p�, men de h�jttalere spiller bare bedre og bedre jo mere watt du h�lder i dem ( psst Chord SPM1200E) Men som du selv skriver er der jo med at finde et sted at stoppe

:-)

Det ER det rum. De er faktisk igang med at lave forbedringsplaner, men det er ikke sikktert hvornår de gør det til en realitet. Det var naturligvis ærgerligt at jeg ikke kunne få bedre betingelser, men så bliver det næppe dårligere når jeg får det hjem...

Ja, man kan blive ved og ved.

Jeg vil ikke sige at jeg har fundet Nirvana, men jeg har fundet et kompromis som jeg virkelig er tilfreds med. Og jeg ved at der er mange andre ting derude, men økonomien er med mig hvis jeg handler gennem min stilling i HiFi Klubben. Det er en rimelig god handel jeg kan gøre.

- Hørte 801d på Classé's 400W Monoblokke. Det var nok en smule nærmere Nirvana;-)

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

KTAS skrev:

@jonzie:

Cool at du har fundet en kombination du kan li. Jeg har ikke hørt 802D, men med de mindre modeller i 800 serien var min oplevelse direkte omvendt, mht til hvad der bare lød rigtigt... sjovt. Det kan være andre kabler og rummet kan have en del at gøre med det..

@Svend P:

Hvis du absolut skal være fræk kan du da i det mindste skrive grammatisk korrekt ;)

Burde være: Gut zu hören, dass du einen Verstärker gefundet hast, den du schön findest. Wie ich auch geschrieben habe, ist es immer wichtig die Kombination selbst zu Hause zu hören. Das können andere nicht für dich entscheiden.

Jeg ville nok også have brugt gut istedet for schön eller bare der dir gefällt. :P

Yes!

"Gefällt" er langt bedre og mere præcist, idet det ikke nødvendigvis har noget med udseendet at gøre i dette tilfælde.

Og så tror jeg bestemt at Svend P, når han skriver: "einen Verstärker gefundet hast" mener: "einen Verstärker gefunden hast"...

Måske ville jeg skrive: "Es freut mich zu hören.." i stedet for: "Gut zu hören.."

cordialmente

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

KTAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2007
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jonzie skrev:
KTAS:

Du mener at Nautilus eller de andre d-modeller? Fortæl!

Jeg har prøvet 803D, 803S, 804S med både lyngdorf og NAD'en. Det var først da jeg kom op i D-serien at jeg begyndte at smile meget bredt (kunne faktisk bedre lide 804S end 803S).

Det kan være svært, at putte ord på ens oplevelse af lyd uden at falde tilbage på de samme gamle klicheer man læser i anmeldelserne Jeg er egenlig meget enig i din vurdering af forskellen mellem de to forstærkere, så længe du prøver at være objektiv. Din oplevelse af at NAD'en var mere musikalsk kan jeg dog ikke helt genkende (medmindre du bare mener den er mere farvet), men det kan som du selv siger godt have noget med kablet at gøre. Jeg ved faktisk ikke hvad det var der var på anlægget, da jeg hørte det i HIFI klubben.

Man skal dog også huske på, at med lyngdorfen får man en DAC konverter og muligheden for nem implementering af room correction med i købet.

ps. Hvorfor virker :) og ;) og de andre smiley forkortelser ikke på det her forum?

Til top Vis KTAS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KTAS

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

KTAS skrev:

Jeg har prøvet 803D, 803S, 804S med både lyngdorf og NAD'en. Det var først da jeg kom op i D-serien at jeg begyndte at smile meget bredt http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley1.gif(kunne faktisk bedre lide 804S end 803S).

Det kan være svært, at putte ord på ens oplevelse af lyd uden at falde tilbage på de samme gamle klicheer man læser i anmeldelserne http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley2.gifJeg er egenlig meget enig i din vurdering af forskellen mellem de to forstærkere, så længe du prøver at være objektiv. Din oplevelse af at NAD'en var mere musikalsk kan jeg dog ikke helt genkende (medmindre du bare mener den er mere farvet), men det kan som du selv siger godt have noget med kablet at gøre. Jeg ved faktisk ikke hvad det var der var på anlægget, da jeg hørte det i HIFI klubben.

Man skal dog også huske på, at med lyngdorfen får man en DAC konverter og muligheden for nem implementering af room correction med i købet.

ps. Hvorfor virker :) og ;) og de andre smiley forkortelser ikke på det her forum?

804s er også en fed højtaler!

Ved sgu ikke hvorfor de ikke har gidet at implementere kode der kunne overføre indtastningerne til smileys. Dovenskab måske?

He he, jeg tror ikke jeg har kunne være objektiv, uanset om jeg havde prøvet at fokusere på det:-)

Jeg mener at der er stor forskel på hvordan Lyngdorfen håndterer kabler ift. NAD’en. Den har fordelen af en næsten unåelig klarhed i overforslen mellem afspiller og forstærker gennem de digitale forbindelser. Derudover har jeg ladet mig fortælle at Lyngdorf’en evaluerer på hvordan responsen fra højtalerkablerne er og kompenserer delvist for eventuelle mangler.

Dette har NAD’en ikke og er derved ret meget mere afhængig af kvalitetskabler for at lyde godt. Der var som sagt virkelig stor forskel på lyden gennem 802d’erne ved skiftet, først fra Spektrum RCA til XLR hvilket gjorde en kæmpe forskel. Jeg var virkelig overrasket! Og derefter til AIR 1 XLR, hvor åbenheden trådte frem i en grad der igen inviterede til en helt ny lyd. - Før der kom gode kabler på lød NAD'en ikke som den havde potentiale til. - Men det giver jo heller ikke mening at give et 35.000 kr. Amp/CD-setup en kabel til 300kr.

Jeg ved ikke hvilken HiFi Klubben du har været i, men på Åboulevarden bliver der jo brugt dårlige kabler stort set hele vejen rundt, måske lige bortset fra Hi-End Biffen. Samtidig ved jeg ikke om det er alle butikker der kører XLR på deres Master. Det er vildt hvad det gør!

Jeg endte med at få fabelagtig dynamik, åbenhed og engageret men afslappet og klar detaljering – især til prisen. 802d’erne spillede meget bedre med NAD’en. Jeg skulle lige til at sige at den var sjoveRE at lytte på, men faktisk fandt jeg ikke Lyngdorf’en sjov at lytte på til sidst, så det sagde vel det hele...

Derudover koster TDA’en 20.000 men det er uden ADC, som koster 4.000. RoomPerfect koster 10.000 oven i, hvilket smækker TDA/ADC/RP op i 34.000. Det er ca. det samme som hele M3/M5 sættet.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hvis man har spørgsmål ang. 802d skylder man sig selv at kigge lidt på dette forum. Her er bl.a. flere der har gode erfaringer med rotel klasse d forstærkere overraskende nok.

http://www.htguide.com/forum/

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

KTAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jonzie skrev:

Derudover koster TDA’en 20.000 men det er uden ADC, som koster 4.000. RoomPerfect koster 10.000 oven i, hvilket smækker TDA/ADC/RP op i 34.000. Det er ca. det samme som hele M3/M5 sættet.

Synes ikke den sammenligning er fair. Med mindre du har en pladespiller har du vel ikke brug for en ADC? Hele pointen med lyngdorfen er jo at den har digital indgang, dvs det er mindre vigtigt hvilken cd-afspiller du bruger (læs:billigere). Hvis du vil have en rum korrektions enhed til NAD'en koster det også betydeligt mere end de 10000 du skal ligge for opgraderingen i lyngdorfen.

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

KTAS skrev:

Man skal dog ogs� huske p�, at med lyngdorfen f�r man en DAC konverter og muligheden for nem implementering af room correction med i k�bet.

Det var jo dig der sagde det

Anyways, hvis jeg har enhver anden ting som eks. tv, iPods, computer osv. skal der jo bruges AD conversion.

Men det er fint, jeg kan godt se hvorfor Lyngdorfen er tiltrækkende, jeg ville på mange måder ønske at den spillede bedre end Masteren på 802d'erne. Men efter de 10 timer jeg sad og lyttede var det ingen tvivl... Masteren spillede bare bedre end TDA'en. Selv en fyr der selv havde TDA hjemme med 805s måtte bryde sammen og tilstå. - Og han har ikke været sen til at svine Masteren til.

KTAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har snakket om DAC, ikke ADC som for mig er helt irrelevant. Det var nu heller ikke det at du sammenlignede dem jeg mente var unfair, men måden du gjorde det på. NAD'en har jo slet ikke rum korrektion, så det skal ikke tages med i vurderingen når man snakker forstærkerkvalitet/pris.

Anyway så er det da lige omvendt mht når du skal afspille fra andre medier som f.eks. en computer. Det er da uendeligt (ja så meget ;) )meget bedre at overføre musikken digitalt, da der så ikke er signaltab... Jeg ville ihvertfald aldrig gøre det analogt. Du kan også købe trådløse systemer der kan sende det digitalt over hele dit hus, så du kan spille det hvor du vil. HIFI klubben sælger jo også sådan nogle produkter så jeg går ud fra du kender dem.

For mig er muligheden for at kunne høre musikken fra min computer uden signaltab endnu et argument for at vælge lyngdorf fremfor NAD.

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

KTAS skrev:

Jeg har snakket om DAC, ikke ADC som for mig er helt irrelevant. Det var nu heller ikke det at du sammenlignede dem jeg mente var unfair, men m�den du gjorde det p�. NAD'en har jo slet ikke rum korrektion, s� det skal ikke tages med i vurderingen n�r man snakker forst�rkerkvalitet/pris.

Anyway s� er det da lige omvendt mht n�r du skal afspille fra andre medier som f.eks. en computer. Det er da uendeligt (ja s� meget ;) )meget bedre at overf�re musikken digitalt, da der s� ikke er signaltab... Jeg ville ihvertfald aldrig g�re det analogt. Du kan ogs� k�be tr�dl�se systemer der kan sende det digitalt over hele dit hus, s� du kan spille det hvor du vil. HIFI klubben s�lger jo ogs� s�dan nogle produkter s� jeg g�r ud fra du kender dem.

For mig er muligheden for at kunne h�re musikken fra min computer uden signaltab endnu et argument for at v�lge lyngdorf fremfor NAD.

Ja klart, mente DAC

Ja og det er fint. Glæder mig til at høre hvordan det hele ender hvis du køber en

Og du har helt ret, der er ikke rumkorrektion i NAD'en, men jeg har en budget der ikke tillader det uanset hvad. Jeg ved bare at Lyngdorfen var hul i lyden og at jeg foretrak NAD'en. Jeg er tilfreds med mit valg

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jonzie skrev:

Ja klart, mente DAC

Ja og det er fint. Glæder mig til at høre hvordan det hele ender hvis du køber en

Og du har helt ret, der er ikke rumkorrektion i NAD'en, men jeg har en budget der ikke tillader det uanset hvad. Jeg ved bare at Lyngdorfen var hul i lyden og at jeg foretrak NAD'en. Jeg er tilfreds med mit valg

Og det er jo det vigtigste  Men noget andet er, at jeg nu godt kan forstå din tilfredshed... jeg er grøn og blå af misundelse over de højttalere....

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Ja en super højttaler .............. billeder pour favor bitte

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Ha ha! Jeg har ikke fået den endnu! Jeg har kun lyttet til dem

Jeg er igang med at finde en lejlighed, og jeg gider ikke hive dem hjem til min uhygiejniske roommate og især ikke for at skulle bære de 2x80 kg op og ned fra 4. sal

Men billeder KOMMER, bare rolig!

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Det er jo nok det eneste jeg ikke savner ved en 802 er .... vægten

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Og så skal du købe det her til din 802d  er, biampe det . Så skal du høre dynamik  og glem så det Nad og Lyngdorf

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59497

ps : og det er ikke mig der har det til salg

KTAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

SMAJ skrev:
 Så skal du høre dynamik  og glem så det Nad og Lyngdorf

Er intereseret i hvad du mener er bedre til samme pris?

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

KTAS skrev:
SMAJ skrev:
 Så skal du høre dynamik  og glem så det Nad og Lyngdorf

Er intereseret i hvad du mener er bedre til samme pris?

Hej ... jeg skal ikke sidde og sige at det og det er bedre  end NAD og Lyngdorf, men jeg vlle nok kikke andre steder steder hvis jeg skulle ha en amp til en 802D er .... brugtmarkedet er et super sted at lede... og som du ser er linket til 2 Meridian amps klart at foretrække for mig. power og ampere hvis de bliver bridged eller biampet... Så kunne han købe en meridian 502 forforstærker... tror jeg ville spille rigtig godt sammen med en 802D til " budgetpriser" eller en brugt tact millinium hvis det skal være som lyngdorf.... der er mange alternativer

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Enig med SMAJ!

Har selv haft 2 stk meridian 557 som mono blokken.(Guf) Men en enkel 559 skulle nu vare nok.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

KTAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar  Sjovt du nævner millenium. Jeg faldt over en brugt TACT millenium mk3, som jeg springer på.. Den glæder jeg mig til at høre.

Vil i mene der er brug for effektforstærker til den på et sæt b&w 803D?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes