Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: B&W 802d with NAD Master Series or Lyngdo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 November 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

KTAS skrev:

Tak for dit svar  Sjovt du nævner millenium. Jeg faldt over en brugt TACT millenium mk3, som jeg springer på.. Den glæder jeg mig til at høre.

Vil i mene der er brug for effektforstærker til den på et sæt b&w 803D?

det tror jeg ikke er nødvendigt

Den tact kan vidst også, hvis du på et tidspunkt vil opgardere, modeficeres af firmaet Aberdeen

http://www.aberdeencomponents.com/

skulle kunne lave mirakler med en tact

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

KTAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2007
Sendt: 02 November 2007 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

Tak for linket

Er dog ikke så meget information på deres hjemmeside.

Til top Vis KTAS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KTAS

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 02 November 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hi

I have the abredeen components/mauimods transporter

When i received it i also had a stock one on demo used it as transport only for my tact millennium mk3 wich is basicly a dac with power amplifire.

Here it goes my former transport where a lyngdorf cd-1 wich i used to compare the different transporters and every time i shifted to a new transport i only had that transport connected to the millennium

the stock transporter sounded better the the lyngdorf it was more rymetic more musical and it was clear right away, but i must say that the lyngdorf had a better topend where the lyngdorf cd 1 where more smooth the transporter where more glassy and korny but over all the transporter was better.

Then the aberdeen transporter arrived
The glassyness and glare was completly gone i will considder it night and day difference infact all parameters off sound where improved and it was clear as bright dayligt from the first second off playing.

I have developed a hate regarding cables and excotic tweaks because i have spend fortunes on them only to find out that my old stock cables gave me as much musical enjoyment so im not easy fooled.

When i hooked the stock on to the millennium the improvments where even more manifested there it was again glassy plastic topend and overall korny sound in comparison.

I did also invite some audio buddys over to hear this moddified transporter against the stock one and we really did not discuse wheter it was better or not because the difference was so aparent what we instead did where being amazed by the sound kvality off the moddified transporter.

Remember this was only my findings when used as didicated transport.

I did hook it up the convential amps and it sounds wonderfull and mine was not moddified in the analog section.

Mine is at aberdeen coponents as this is being writen for further moddification in the analog path.

regards

fundet på nettet

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

KTAS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2007
Sendt: 02 November 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

ok, men så vidt jeg kan læse snakker han om et transporter mod og ikke et tact mod.
Til top Vis KTAS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KTAS

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Sjovt at du finder M3'eren Lyngdorfen overlegen. Jeg har netop lyttet til begge, dog på Focus Audio samt en dyr Aurum Cantus model, og der var Lyngdorfen klart M3'eren overlegen. Nu skal det altså også siges, at B&Ws højttalere ikke er de mest neutrale formidlere. Især i mellemtone-området. Og taget i betragtning af at M3'eren hælder mere til den varme side, er det vel ikke mærkeligt, at kombinationen lyder mere  "behageligt". Jeg synes personligt, at det var lidt for sovset, men det kan skyldes mange faktorer.

M3'eren er en god forstærker, men jeg finder bare Lyngdorfen bedre på alle punkter.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes