Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Linn Klimax DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
3DX skrev:
harmonic skrev:
3DX skrev:

jeg skal lige være sikker på hvad den kan...

der er en net indgang, og analog ud ! er det rigtigt forstået

til 120K...

smut du ned og købe et denon suround system der er masser af indgange og udgange og des lignende så den er jo meget bedre .

tak for anbefalingen, men det var nu ikke det jeg spurgte om.

"bare" om det ikke er et net kort, og et lydkort

er der digital vol. ?

du behøver ikke blive så arig, jeg spørg bare om jeg har forstået den korte beskrivelse korrekt.

Jeg er skam alt ander end arig      vi argumentere   men du svare på dit eget spørgsmål   ,   skal da være bagage rum i en formel 1 ?

Har svært ved at se hvad svar der er i at jeg skal købe Denon  på hvordan den virker

Nej det skal der ikke... og det har jeg heller ikke sagt der skulle være...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du lige har 120k i overskud, så køber du selfølig Linn, husk at der også skal Linn forærker, Linn Højtaler og Linn Højtaler kabler med i købet

Og er der en løsninge der er beder og måske billige end Linn´s DS, kom gerne med nogle forslag ?

Men et er sikke Linn bliver dyre og dyre også på deres update så hvis man har købt Linn for nogle år tilbage og ville update dette så skal man
have den rigtig stor penge pung frem. Det enste fra Linn der holder prise er Linn´s SACD og CD udgivlser.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Tror det du mener er hvis den skal være så dyr hvorfor kan den så ikke noget mere ?

Hvis man skal bygger noget hvor målet er en ting den bedste stereo lydkilde man kan købe for penge, så er det da ikke så underligt at man
eliminere alle andre functioner og dermed eliminere komplikationer og mulig degradering af lyden.

Så simpelt og så godt også vellydende som menneskligt muligt   iden tiltaler mig .

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hvis man læser Linn´s reklame materiale, for man let det indtryk at deres ting er lavet for musik skyld og er det beste til prise, at Linn kan sælge
deres ting, er vel nogel rigtig god test plus nogle god reklame folk og sælger.

Og der er mange folk der køber Linn på grund at design og især navnet (og slet intresst i lyd kvalitte), lidt det samme som B&O også lever god
på.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

ved ikke nok om digital teknik, men kunne der ikke være en vol. kontrol i den ? så (tror næppe der er mange der køber den, der også skal ha' en LP, en DAB og en spole båndoptager sluttet til) man slap for at kører til en pre amp. (stik, kabler osv)

ville lyden blive ringere af den også kunne være trådløs ?

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Hurtig skrev:

harmonic skrev:
Du er sku ike alt for hurtig hvis du mener(som du tilsyneladende gør)   at det er rå matrials pris der
afgøre om et hifi musik komponent lyder godt ,el er prisen vær. Det er og vil altid være hvordan man udnytter det der vil afgøre hvordan det
lyder. De har ikke valgt de har udviklet og optimered smps teknologien til hifi brug    og nej du kan ikke gå ned i brinck elektronik og købe en
klimax ds briliant power smps strømforsyning.. Der flere der er begyndt at bruge swichmode strømforsyninger i higend Nuforce fks men de er lige
15 år bagud. Med hensyn til din tydligtvist ignorente og dumsmarte udtagelse omkring at   linn købere per difination er naive så ser jeg det lidt
den anden vej rundt.

Godt så.... Lad os få noget konkret på banen! Du lader til at vide en masse om LINN.

• Kan du ikke fortælle mig hvorfra du ved, at LINN har forsket i SMPS'ere, og at man har valgt det netop fordi det gav det bedste resultat???
    Venligst ikke noget der stammer fra LINN's markedsføringsafdeling, eller anmeldere der genfortæller noget fra denne. Kom med noget der har
    hold i virkeligheden.
  • Kan du ikke også komme med et konkret bevis for, at den SMPS de er endt om med, vitterligt skiller sig ud fra mængden (udover at der står
    LINN på printet)??

Som mange ved, så arbejder jeg selv som elektronikudvikler, og har da også udviklet et par SMPS'ere. Og om dem kan jeg også sige, at du
ikke kan købe dem hos Brinck Elektronik... Det ligger jo lidt i luften, når det er mig der har udviklet den for det firma jeg er ansat i. Men det
betyder ikke nødvendigvis at den er bedre end så meget andet. Den er bare billigere, fordi den er integreret ned på vores embeddede system.[/
P]

Jeg skulle i øvrigt hilse og sige, at man i industrien kæmper voldsomt meget med at symptombehandle alle de problemer der opstår, når man
benytter SMPS'ere (hvilket af pladshensyn ofte er nødvendigt LINN). Så hvis LINN havde fundet de vise sten, tror jeg der ville være noget
flere penge i at sælge denne revolution til nogle af de store halvlederproducenter. Det er før set, at eks Texas Instruments har betalt 3-cifrede
millionbeløb for små firmaer med ganske få ansatte, bare for at få Deres viden. Uanset hvor entusiastiske LINN påstår at være, ville de næppe
takke nej til sådan en handel, hvis de havde opfundet hjulet på ny.

Hvis du vil starte med at svare på de 2 punkter øverst, vil det være fint. Hvis du stiller dine konkrete svar op på punktform som jeg har gjort,
slipper vi for de uendelige diskussioner, hvor folk bevidst prøver at svare på noget helt andet end der bliver spurgt om. Tak.

Jeg er udemærked klar over at du er elektronikudvikler diy mand eller what ever dem møder man tit i hifi verdenen og de er mere ens end
forskellige i hvordan de nedgøre hifi firmaere.

Svar til dine 2 spørgsmål   det første kan du jo selv finde ud af hvorfor sku jeg spille min tid på det.
Det andet nej det kan jeg af gode grunde ikke , men på bagrgrund af de har brugt teknologien til hifi siden jeg gik i folkeskole så er det
nærliggende at tro de er længst siden andre først lige er started.

Du svare næsten på resten selv, hvorfor har andre ikke brugt det endnu hvis det er så godt ? Fordi linn er længst og bedste derfor heller bruge
noget andet.

• Skal jeg tolke det sådan, at på postulerer, at LINN har valgt SMPS fordi de har lyttet og lyttet, og konstateret at det er bedst, og at du ved med sikkerhed at det er tilfældet, men at du ikke lige har lyst til at dokumentere, at det du siger er korrekt???
  • Technics har benyttet et eller andet "New Class AA+" siden jeg gik i folkeskolen, og påstået at det er de de unge vil have.... Tror du så også at det er fordi det hersens "New Class AA+"-crap er verdens 8. vidunder??

Kom nu ind i kampen. Hvis dine påstande skal have nogen tyngde, er du nødt til at kunne bakke dem op.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Men dokumentationskrav gælder IKKE for Hurtig, for han ved bedst?

Kære ven,

Hvis du ikke har lyst til at købe Linn, så lad være. Men hvorfor mener du at der er fornuft i at dømme dem ude uden at du har set eller hørt deres produkt?

Lad os slå fast at der kun er een ting der kan retfærdiggøre Linns prissætning:

Deres produkt lyder åbenbart bedre end de andre. Det er det HiFi-nødder betaler for og derfor kan de prissætte deres ting som de vil.

Hvis man ikke har råd må man bare holde snitterne væk.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hvad er det jeg mangler at dokumentere???

Jeg mener ikke man behøver at redegøre for almen viden. Men at SMPS'ere pludselig skulle være guds gave til HiFi folket, er noget af en "OMKRING", så her er det vist på sin plads at kunne bakke storytellingen lidt op. Synes du ikke?? Eller skal vi bare æde markedsføringen råt?? Nogen er allerede i gang .

Men man kan da kun klappe af LINN.... De har virkelig skudt papegøjen, hvis det er lykkedes dem at slippe af med SMPS'ernes ulemper, hvilket ingeniører ellers slås med hver eneste dag. Og sikke et held, at en SMPS endda er billigere, og lige kan være i den trangs plads i kabinettet. Det er simpelthen bare for heldigt.

Jeg vil i øvrigt mene, at LINN skal overveje at kontakte nogle af de store halvlederproducenter, hvis de vitterligt har fundet guldet. Der er MASSER af milloner i den slags, og helt sikkert mere end der er i at sælge HiFi udstyr, selvom man gør det efter princippet om at producere ultra billigt og sælge dyrt.

En ting er sikkert... Havde jeg en CD12 stående, ville jeg ikke spilde strøm på den. Men pillede man låget af den og flåede lavprislektronikken ud, kunne den bruges som verdens dyreste askebæger .
Den fine ruminddeling gør endda, at hver enkelt ryger kan få sit eget lille rum. Og så kan den endda sikkert holde til at stå udenfor sammen med rygerne.

Gad vide.... Jeg har en ekstra DVD-afspiller stående i soveværelset. Mener den kostede 479,- i Bilka for snart 5 år siden. Den er faktisk opbygget med en ganske fin SMPS. Gad vide om det er fordi Taiwan-firmaet bag den efter intense lytte/billede-test har konstateret, at det altså bare er den bedste løsning .

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Og der er mange folk der køber Linn på grund at design og især navnet (og slet intresst i lyd kvalitte), lidt det samme som B&O også lever god
på.

Eksempler, please ??

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:

StarTrek skrev:

på.

Eksempler, please ??

Hva forventer du lige af svar, navne på personer der har gjort det eller hva, du kan da ikke komme uden om at nogle folk køber pga. navn og design - hvis det er dig ukendt, ja så er jeg da overrasket
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hurtig, du er jo nærmest så dum at høre på, som dagen er lang :-)

Sagen er som sagt simpel - hvis man ikke kan lide lugten i bageriet (eller har råd til kager) kan man jo holde sig væk.

Nogen som har råd til kager, mener faktisk at den her dims er den bedste de har fået. Det er nok - Linn behøver ikke at bevise mere end det, der skal til for at sælge til de mest kritiske kunder.

Og ja, jeg tror at folk der betaler 120k for en kage er pænt kritiske, men det er nok bare mig ...

Prissætningen er simpel - du kan forlange det som folk er villige til at betale, det er vilkårene i markedsøkonomi.

Og prøv nu at forstå at det er ligegyldigt at det er en SMPS, hvis Linn på trods af det stadig får den bedste lyd ud.

Den logik der siger, at hvis man ikke selv kan lave en ok SMPS, så er der nok ingen der kan, er i øvrigt fejlagtig.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hvad er det jeg mangler at dokumentere???

Jeg mener ikke man behøver at redegøre for almen viden. Men at SMPS'ere pludselig skulle være guds gave til HiFi folket, er noget af en "OMKRING", så her er det vist på sin plads at kunne bakke storytellingen lidt op. Synes du ikke?? Eller skal vi bare æde markedsføringen råt?? Nogen er allerede i gang .

Men man kan da kun klappe af LINN.... De har virkelig skudt papegøjen, hvis det er lykkedes dem at slippe af med SMPS'ernes ulemper, hvilket ingeniører ellers slås med hver eneste dag. Og sikke et held, at en SMPS endda er billigere, og lige kan være i den trangs plads i kabinettet. Det er simpelthen bare for heldigt.

Jeg vil i øvrigt mene, at LINN skal overveje at kontakte nogle af de store halvlederproducenter, hvis de vitterligt har fundet guldet. Der er MASSER af milloner i den slags, og helt sikkert mere end der er i at sælge HiFi udstyr, selvom man gør det efter princippet om at producere ultra billigt og sælge dyrt.

En ting er sikkert... Havde jeg en CD12 stående, ville jeg ikke spilde strøm på den. Men pillede man låget af den og flåede lavprislektronikken ud, kunne den bruges som verdens dyreste askebæger .
Den fine ruminddeling gør endda, at hver enkelt ryger kan få sit eget lille rum. Og så kan den endda sikkert holde til at stå udenfor sammen med rygerne.

Gad vide.... Jeg har en ekstra DVD-afspiller stående i soveværelset. Mener den kostede 479,- i Bilka for snart 5 år siden. Den er faktisk opbygget med en ganske fin SMPS. Gad vide om det er fordi Taiwan-firmaet bag den efter intense lytte/billede-test har konstateret, at det altså bare er den bedste løsning .

Jeg måtte bare lige læse den her review fra Stereophile. Han synes at det er den bedste cd-afspiller han nogensinde har hørt, og jeg gætter på han har hørt mange. Synes du han er en tonedøv klovn, eller ku' det tænkes at du ikke har den fjerneste ide om hvordan den lyder??

http://www.stereophile.com/cdplayers/86/index3.html

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvis man læser Linn´s reklame materiale, for man let det indtryk at deres ting er lavet for musik skyld og er det beste til prise, at Linn kan sælge

på.

Hvis du frekventerede internationale Linn-forums ville du vide at det du lige har skrevet viser din totale uvidenhed om hvem det er der bl.a. køber Linn. Men det var jo vist osse dig der påstod at Clic bliver lavet i Kina - og det var jo osse en gang vrøvl.  

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hurtig,

Lige et hurtigt spørgsmål i denne (atter) afkørte tråd, eller rettere til dig:

Nu du sådan "hakker" på Linn uden at have hørt den, hvordan var det lige med din egen DAC? Var det velvalgte komponenter? Hvordan blev resultatet?
Jeg har hørt, at resultat var mildt sagt rædsomt!! Og nej jeg har ikke hørt den, kun om den. Så det har vel lige så meget vægt som dine udtalelser?

Måske du skulle søge de evige "DAC" marker, sammen med din Kurt von Kubik?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

StarTrek skrev:

på.

Hvis du frekventerede internationale Linn-forums ville du vide at det du lige har skrevet viser din totale uvidenhed om hvem det er der bl.a. køber Linn. Men det var jo vist osse dig der påstod at Clic bliver lavet i Kina - og det var jo osse en gang vrøvl.  

Glem det Kim, den mand tåge-snakker altid!

Mvh.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
kimC skrev:

StarTrek skrev:

på.

Mvh.

Ja og meget - over 1300 (ettusindetrehundrede) indlæg siden april. Kunne være sjovt at gå dem igennem for unøjagtigheder. 

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Milu skrev:
kimC skrev:

StarTrek skrev:

på.

Mvh.

Ja og meget - over 1300 (ettusindetrehundrede) indlæg siden april. Kunne være sjovt at gå dem igennem for unøjagtigheder. 

Hehe umuligt! Husk lige da han hed Janwa - uha!

Mvh.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hvis der dog bare var et hifi-forum hvor man slap for al idiotien!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
kimC skrev:
Milu skrev:
kimC skrev:

StarTrek skrev:

på.

Mvh.

Mvh.

Hvad?! Var/er Hurtig og Janwa samme person???

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Milu skrev:
kimC skrev:
Milu skrev:
kimC skrev:

StarTrek skrev:

på.

Mvh.

Mvh.

Hvad?! Var/er Hurtig og Janwa samme person???

Nej StarTrek og Janwa

Mvh.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum