Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 14:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Linn Klimax DS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Spencer skrev:
Hurtig skrev:
Thomas Sillesen skrev:
kramer71 skrev:

Det er en stærk pointe Hurtig fremfører med at hvis det var stoppet i en grim æske af en flok kinesere, og solgt for 3k, så var der dælme ikke mange der lagde mærke til den. Prissætningen på den LINN kasse sker ikke ud fra produktionsprisen. Det løb er kørt for hifi for knap 20 år siden.

Ja, og de samme kinesere kan med lethed lave en exact kopi af en Dali Gravity til under 5000,-

Det er der jo intet nyt i. I ethvert produkt er udviklingsomkostningerne jo en del af prisen. Og ender prisen på et højt beløb, betyder det selvfølgelig at udviklingsomkostningerne skal deles ud på færre produkter = højere pris. Kunsten for producenten er jo så at designe et så godt produkt at det kan bære en høj pris, og det kan man jo kun vurdere ved at lytte til den.

Nøjagtig ligesom en Ferrari F430 Scuderia jo ikke indeholder mere materiale end en Fiat Punto, stumperne er bare formet på en anden måde, og der er brugt ressourcer på at designe den ultimative sportsvogn til liebhavere, istedet for den ultimative økonomiske kasse til den lille familie.

En Gravity kopi til 5000,-. Kan du så ikke bestille 2 eksemplarer til mig?? Hvornår forventer du de kan leveres??
Jeg vil være fair... Bestil 3, så får du selv den ene??

Måske han mener med komponenter, derfra hvor han selv plejer at bestille ? 

Jeps, lige præcis derfra hvor vi selv køber komponenter.

Men nu I er så kloge, så fortæl mig da lige hvad det er for komponenter i den konstruktion der koster usædvanligt meget ? Og sammenlign så lige med stumperne i en typisk Shang-Li kasse.

En god trafo plejer at koste lidt, og kabinettet med køleprofiler, samt diverse elektrolytter.
Du kan jo smide en Gravity op på badevægten, og så se hvor mange kilo der er i.
Den er nok ikke øget i vægt, med blygummi, eller andre tricks af den slags.

Ja, men så fortæl mig da hvad det koster. Jeg har svært ved at se forskellen i komponentkvaliteten på en Gravity og den Xindak xa8800MN der fik hammeren herinde forleden.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Spencer skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Spencer skrev:
Hurtig skrev:
Thomas Sillesen skrev:
kramer71 skrev:

Det er en stærk pointe Hurtig fremfører med at hvis det var stoppet i en grim æske af en flok kinesere, og solgt for 3k, så var der dælme ikke mange der lagde mærke til den. Prissætningen på den LINN kasse sker ikke ud fra produktionsprisen. Det løb er kørt for hifi for knap 20 år siden.

Ja, og de samme kinesere kan med lethed lave en exact kopi af en Dali Gravity til under 5000,-

Det er der jo intet nyt i. I ethvert produkt er udviklingsomkostningerne jo en del af prisen. Og ender prisen på et højt beløb, betyder det selvfølgelig at udviklingsomkostningerne skal deles ud på færre produkter = højere pris. Kunsten for producenten er jo så at designe et så godt produkt at det kan bære en høj pris, og det kan man jo kun vurdere ved at lytte til den.

Nøjagtig ligesom en Ferrari F430 Scuderia jo ikke indeholder mere materiale end en Fiat Punto, stumperne er bare formet på en anden måde, og der er brugt ressourcer på at designe den ultimative sportsvogn til liebhavere, istedet for den ultimative økonomiske kasse til den lille familie.

En Gravity kopi til 5000,-. Kan du så ikke bestille 2 eksemplarer til mig?? Hvornår forventer du de kan leveres??

Men nu I er så kloge, så fortæl mig da lige hvad det er for komponenter i den konstruktion der koster usædvanligt meget ? Og sammenlign så lige med stumperne i en typisk Shang-Li kasse.

En god trafo plejer at koste lidt, og kabinettet med køleprofiler, samt diverse elektrolytter.
Du kan jo smide en Gravity op på badevægten, og så se hvor mange kilo der er i.
Den er nok ikke øget i vægt, med blygummi, eller andre tricks af den slags.

Ja, men så fortæl mig da hvad det koster. Jeg har svært ved at se forskellen i komponentkvaliteten på en Gravity og den Xindak xa8800MN der fik hammeren herinde forleden.

Hvis det er denne test, du hentyder til, så er den udført med højttalere der er 'relativt lette at drive' ifølge anmelderen.

Der skal nok en mere kompleks belastning på, hvis forskellen til Gravity skal gøres større.

Hvis de monoblokke lyder lige så godt som Gravity, og holder lige så godt, så er de lige så gode.
Men det er som sagt ikke alt der ligner ost, og lugter som ost, også smager som ost.

Testen kunne være interessant at deltage i.
For mit vedkommende, vil jeg have det bedst, hvis jeg ikke ved hvilke/hvilken forstærker der spiller (blindtest).

EDIT: De to Xindak blokke vejer 48kg tilsammen, og altså en del mindre end Gravity.
Så med kiloprisen bliver sammenligningen lidt mere udjævnet.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Spencer skrev:
Hurtig skrev:
Thomas Sillesen skrev:
kramer71 skrev:

Det er da let at svare på. RIFA PEH169 elektrolytter foræres IKKE væk! Det gør køleprofiler i den størrelse heller ikke. Det samme kan man sige om Motorola udgangstransistorer, den enorme trafo (IKKE er en ringkerne).

Nu hvor jeg har svaret på det, hvornår kan kineserne så levere en kopi til 5000,-??

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Hurtig skrev:

Korrekt...

a) Jeg ved ikke hvilken type tantal der benyttes. Det har jeg vist for øvrigt heller ikke udtalt mig om. Jeg kan jo spørge om du ved det?? Mig bekendt er du den eneste i den her tråd, der har påstået at vide, at de er identiske med dem jeg anvender, fordi de har samme farve . Håber ikke det er sådan komponentudvælgelsen sker i Esbjerg... . Ihh... Et blå print og en sort modstand. Det er flot, det atger vi.

b) Jeg ved stadig ikke hvilken op-amp der benyttes. Få ting kunne i øvrigt interessere mig mindre. Alene det at benytte op-amps som analogdel i en CD-afspiller til den pris, lugter langt væk af krejl!
Jeg ville sagtens kunne acceptere op-amps, hvis maskinen kostede 10.000,- men det er jo ikke ligefrem tilfældet.
På den anden side er det måske meget positivt at de benytter op-amps. Så er der trods alt færre ting LINN selv skal designe, og med det kendskab jeg har til LINN's tidligere produkter, er det en kvalitet i sig selv for LINN . Jeg kunne faktisk have min tvivl om, hvorvidt de ville være i stand til at lave en diskret opbygget analogdel der virkede.

Men hvad ved jeg om LINN??? Tjaaee... jeg har lyttet til den pågældende afspillr uden at være specielt imponeret. Det samme kan jeg sige om det andet LINN jeg har hørt. Faktisk var jeg nærmest ved at flække af grin, da sælgeren prøvede at forklere mig, at for at kunne lide LINN, skulle man begynde at lytte på en helt speciel LINN-måde . Så er det altså svært at holde masken.

Men som sagt, er enhver der har en LINN CD12 vlkommen til en dyst, med min snart 15år gamle SONY ES CD-afspiller. Vi laver en blindtest, og vedkomne får den maskine med hjem han bedst kan lide. LINN forhandlere er også velkomne (de har nok lidt billigere adgang til LINN). Det har jeg skrevet tidligere, men af en eller anden grund strømmer det ikke ind med aftaler, fra folk der gerne vil sætte en gammel SONY på plads.

Godt, du indrømmer altså at du har udtalt dig om komponentkvaliteten og den generelle kvalitet af produktet uden at kende til det.

OG det mener du så er rimeligt.

Kan du så fortælle mig hvorfor du fandt de urimeligt at brugere på hifi-musik kritiserede din DAC ? og de havde endda hørt den, hvilket er mere end du har med den Linn dims.

Hov hov hov... Jeg har skam hørt den LINN fætter!

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Hvis det er denne test, du hentyder til, så er den udført med højttalere der er 'relativt lette at drive' ifølge anmelderen.

Der skal nok en mere kompleks belastning på, hvis forskellen til Gravity skal gøres større.

Hvis de monoblokke lyder lige så godt som Gravity, og holder lige så godt, så er de lige så gode.
Men det er som sagt ikke alt der ligner ost, og lugter som ost, også smager som ost.

Testen kunne være interessant at deltage i.
For mit vedkommende, vil jeg have det bedst, hvis jeg ikke ved hvilke/hvilken forstærker der spiller (blindtest).

EDIT: De to Xindak blokke vejer 48kg tilsammen, og altså en del mindre end Gravity.
Så med kiloprisen bliver sammenligningen lidt mere udjævnet.

Nu spurgte jeg jo specifikt til komponentkvaliteten. At du synes en Gravity er bedre er helt ok, det er den sikkert også. Det er så forskellen på godt og mindre godt design. Og det er jo DET man betaler for i high end.

Iøvrigt kan vægtforskellen måske også skyldes at Gravity har et kabinet i jern og ikke i alu...

Kølepladerne på Gravity er iøvrigt en standardprofil. Motorola transerne koster vel max en tier stykket. Så kom lige ind i kampen. Rifa kondensatorerne er da ikke helt billige, men de er nu til at betale sig fra. Og en monster trafo koster vel max hundrede kroner mere end en medium i kina, så hvad er det lige der er forskellen ?

Og så iøvrigt.. respekt Hurtig, det lød jo ikke tidligere som om du havde lyttet til den Linn Klimax DS, men det kan jeg forstå du har. Hvornår var det ? i eftermiddags ?

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

@ Thomas Sillesen:
Jeg har ikke lyttet til Klimax DS. Det har jeg til gengæld til CD12.

Jeg synes sådan set ikke CD12 er decideret dårlig. men jeg ville formntlig vælge min SONY ES i en blindtest. Gad vide om nogen LINN ejere nogensinde melder sig til en blindtest??

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Nu kommer det sikkert som et chock for dig Hurtig, men jeg synes faktisk heller ikke en CD12 er noget særligt.. jeg sammenlignede den i Tyskland da den kom frem med en B-400, og både mig og de forsamlede kunder og journalister foretrak B-400, hvilket de iøvrigt også gjorde i sammenligning med en DCS.

Men hele humlen i denne diskussion er at det her er det sædvanlige Linn rakken ned, uden at have hørt det, og uden at vide en dyt om deres avancer. Du ved udemærket at man til enhver tid kan bygge et high end produkt for en brøkdel af det den koster i udsalg, da stumperne ikke er så dyre. Det der koster er nu engang udvikling. Og det gælder også hvis man kigger på sportsbiler, eller dyre ure mv. Når der produceres få, må udviklingsomkostningerne deles på færre produkter.

I tilfældet med Klimax DS, har Linn med garanti også brugt en formue på software udvikling, og vi ved begge det koster kassen. Så hvorfor ikke bare have et lidt nuanceret vinkel på tingene, og undersøge om den lyder godt, istedet for at rakke ned på et ret så tvivlsomt grundlag. Måske spiller den i virkeligheden guddommelig ? måske gør den ikke... men der er kun een måde at finde ud af det på.. nøjagtig lige som der kun er een måde at finde ud af om blondiner er gode i sengen.. man må prøve sig frem

Thomas Sillesen

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland

Jeg synes det nogle gange er hysterisk morsomt at høre på hifi-entusiaster kritisere "livsstils-produkter" til en hulens bunke penge, samtidig med at de står og oversavler enhver forstærker der har en tilpas stor trafo og store køleribber, uden at vide en bjælde om hvordan det spiller. En halv kubikmeter klasse A forstærker er sgu også et livsstils-produkt! Det er bare en lidt anden livsstil man udstråler. Jeg har da flere gange haft hifi-entusiaster oppe i en krog, hvor det eneste de har kunnet kritisere ved et givent produkt er at det er for billigt, ser ud af for lidt, og forøvrigt er der for lidt i kassen - og derfor er gået ud af butikken uden at handle, selv om de lige har udtalt at det er det bedste de har hørt inden for den prisramme de søger i. Face it - dyrt hifi ER livsstil, derfor behøver det ikke være overpriced. Det er da fair nok at betale nogle slanter for at markere en bestemt livsstil - om det er ved at købe hifi der lyder godt, men fylder lidt og ser lidt lækkert ud, eller ved at købe hifi der lyder godt og hvor man kan se hvorfor det lyder godt - det KAN sgu da være det samme.

Det er ikke fair at kritisere et dyrt Linn produkt fordi et andet produkt til en femtedel af prisen spiller stort set lige så godt. Det samme kan man sige om 90% af de store tunge apparater fra såkaldt hifi-rigtige producenter - den sidste squis koster altid urealistisk meget ekstra. Jeg har da hørt utallige opstillinger til flere hundrede tusinde kroner, hvor lydkvaliteten har været til at brække sig af grin i lårtykke stråler over. Det er muligt at Linn ikke leverer det ypperste til prisen, alt efter éns smag, men det er ved gud ikke mere til grin end så meget andet klamp man præsenteres for, når man kigger lidt rundt i high-end markedet. Hvorfor mødes et stort solidt kineser-produceret forstærkersæt på 50 kilo ikke med samme attitude, når det i realiteten ikke spiller bedre end en gennemsnitlig 5000,-s integreret forstærker? Ikke at det ene skal retfærdiggøre det andet, men det er da lidt morsomt at hvis man synes at en stor solid high-end forstærker lyder elendigt, så er det smag og behag og prisen er helt i orden for det kunne jo være andre godt kan lide dén måde det spiller på, men hvis man synes et Linn produkt lyder elendigt, så er det fordi Linn sidder og klasker sig på lårene af grin over de naive kunder der er dumme nok til at betale overpris for en klods alu og et par elektrolytter.

Produktet bliver ikke mere værd fordi producenten tjener mindre på det.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006

StarTrek skrev:
Er det ikke sådan, at man skal havde et Komplet Linn anlæge, før at man kan bedømme hvor godt at Linn er, og det er ikke smart at bruge Linn
med andre mærker ?

Jeg tror såmænd nok at du kan få fint glæde af Linn sammen med ikke-Linn, primært deres kilder og den øverste del af deres effektforstærkersortiment. Men Linn er jo lavet til at blive brugt i et rent Linn-setup og deres flerkanals effektforstærkere er konstrueret sådan at du kan sætte aktive delefilterkort i dem så du kan køre dine Linn-højttalere aktivt. Flere passive Linn-højttalere lyder nærmest som om de er i stykker, men aktivt er en helt anden snak, det er som nat og dag.  

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Gad vide om nogen LINN ejere nogensinde melder sig til en blindtest??

Hvor mange ejere af alle mulige andre 100.000,-s CD-afspillere kan du få til at melde sig til en blindtest? Hvor mange ejere af eksotiske (ikke nødvendigvis dyre) signalkabler kan du få til at melde sig til en blindtest? Vil DU melde dig til en blindtest mellem dine egne kabler (som jeg ingen anelse har om hvad er), og et tilfældigt andet kabel af nogenlunde tilsvarende opbygning? Hvad med at det er dig der starter med at tage udfordringen selv: Stil op til en blindtest mellem DIN afspiller, og en Yamaha CDX 596 til 3000,-. Hvis du kan høre forskel, så vil din udfordring trods alt få noget mere vægt overfor andre.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Kun idioter kalder andre folk for idioter

Nogen skjuler det så bare godt og tillader sig i meget klare vendinger at antyde at alle Linn ejere er idioter.

Undskyld, men jeg har altid haft det bedst når en spade er en spade.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

He, he, Linn ejere er IKKE idioter, der er bare hjerne vaske

Det er fint at kalde "spade er en spade"   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej

Jeg synes ikke Linn wadia er bygget bedre end andet.

Det er bare print der er sat lidt pæner i ikke andet.

Det der er sjovt, de gider ikke engang adskille det analog og digitale ordentligt fra hinanden, heller ikke ders trafoer er skærmet godt af.

Naa? Den 27ix har da ellers baade trafoer og digital-del i hver deres kasse inden i kabinettet. Jeg mener
desuden der er brugt 3 separate trafoer: En til digital, og en til hver analog kanal. Desuden er
stroemforsyningen paa sit eget print som man kan se paa billedet, men saadan er det som regel
synes jeg.

850 er lidt noget andet. Den har ikke skaermet trafo etc. Den er i princippet en 301 i et dyrere kabinet
og med et bedre drev (Teac CMK-4). Jeg har kun hoert 850 een enkelt gang, men det loed absolut
som en velspillende maskine.
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Og Linn lille serie er der mere luft end elektronik og afskærming er en by i Rusland, hvordan kan det så forkomme på et så dyrt produkt ?????
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Hurtig skrev:

Du har ganske ret i, at LINN har brugt nogle gule tantaler i D-hus, og at jeg har brugt nogle gule tantaler i D-hus. Det er så formentlig også den enesta lighed mellem de 2 tantaler.
Prøv at kigge i dit Farnell katalog, og se hvor mange forskellige tantaler der findes i et gult D-hus. Det er ikke småting. Faktisk er de fleste tantaler i D-hus gule!
De ringeste af dem har en ESR på op imod 1ohm!!! Dem jeg har anvendt har svjh en impedans på 20 eller 25 milliohm. Altså ca. 40 gange lavere.
Som repræsentant for en seriøst elektronikproducerende virksomhed, undrer det mig at du antyder, at det nødvendigvis må være samme komponent, fordi den har samme farve (hvilket de fleste tantaler som sagt har).

Der er i øvrigt sket en hel masse med tantaler de senere år. De nyeste typer jeg har fået fingre i, har en impedans på 10milliohm, og tåler en kontinuert ripplestrøm på over 5 Ampere! Det er sådan set meget godt gået, af en 100uF/10volt kondensator i et hus på 7.3x4.3x2.8mm.... Ikke???

Jeg aner ikke hvilken op-amp der benyttes. Det indrømmer jeg blankt!! Men mit bedste bud er, at hvis der havde siddet en eller anden voldsom eksklusiv type, så var det nok blevet bemærket. Siden INGEN anmeldere har giddet at kommentere disse, forventer jeg ikke at det er noget specielt. Det ville ikke undre mig ret meget, hvis der sad NE5532 eller NE5534.
Alene det at benytte op-amps som analogdel i en CD-afspiller til den pris, er simpelthen noget bræk!
Jeg vil medgive, at man faktisk kan lave noget fornuftigt med op-amps, hvis man vælger de rigtige. Og så bør prisen ikke være som CD12.
Havde printet været monteret i en grim kinesisk plastickasse, ville anmeldere og kunder næppe skænke den meget interesse, selvom den kun kostede 3.000,-.

Hvis nogen er uenige, stiller jeg gerne op med min gamle SONY ES CD-afspiller fra midten af 90'erne eller min egen DAC for den sags skyld. Så hvis nogen stoler nok på lyden fra Deres LINN CD12, kan vi jo lave en A-B blindtest, hvor vedkomne med CD12'eren får den maskine med hjem som han udpeger som bedst, og jeg tager den anden. Hvem tør det???

Det med SMPS'ere.... Tjaaee... man kan faktisk godt lave en fornuftig SMPS. Men lægger man samme energi i udviklingen af en lineær strømforsyning, vil jeg til hver en tid påstå, at den bliver bedre.
Det er klart, at hvis man bruger 100 mandeår på at lave en SMPS, og så sammenligner med en lineær forsyning som er skruet tilfældigt sammen på 2 min, så er sammenligningen ikke reel.
Jeg har dog ALDRIG før hørt om folk, der har valgt SMPS grundt bedre elektrisk performance. Normalt vælges de grundet mindre pladskrav, støøre virkningsgrad og lavere pris.

Så for at summere lidt op:

a) Du ved ikke hvilke tantaler Linn bruger, men gætter at det ikke er i samme høje kvalitet som dem du selv bruger.

b) Du ved ikke hvilke ICer Linn bruger i analog delen, men skriver alligevel at de vel koster 25 øre, og sidder i CD afspillere i Bilka.

Hvad VED du egenligt om den Linn ? hvad kan du sige om den, som er 100% korrekte informationer, og ikke bare dine fordomme der kommer til udtryk ?

Korrekt...

a) Jeg ved ikke hvilken type tantal der benyttes. Det har jeg vist for øvrigt heller ikke udtalt mig om. Jeg kan jo spørge om du ved det?? Mig bekendt er du den eneste i den her tråd, der har påstået at vide, at de er identiske med dem jeg anvender, fordi de har samme farve . Håber ikke det er sådan komponentudvælgelsen sker i Esbjerg... . Ihh... Et blå print og en sort modstand. Det er flot, det atger vi.

b) Jeg ved stadig ikke hvilken op-amp der benyttes. Få ting kunne i øvrigt interessere mig mindre. Alene det at benytte op-amps som analogdel i en CD-afspiller til den pris, lugter langt væk af krejl!
Jeg ville sagtens kunne acceptere op-amps, hvis maskinen kostede 10.000,- men det er jo ikke ligefrem tilfældet.
På den anden side er det måske meget positivt at de benytter op-amps. Så er der trods alt færre ting LINN selv skal designe, og med det kendskab jeg har til LINN's tidligere produkter, er det en kvalitet i sig selv for LINN . Jeg kunne faktisk have min tvivl om, hvorvidt de ville være i stand til at lave en diskret opbygget analogdel der virkede.

Men hvad ved jeg om LINN??? Tjaaee... jeg har lyttet til den pågældende afspillr uden at være specielt imponeret. Det samme kan jeg sige om det andet LINN jeg har hørt. Faktisk var jeg nærmest ved at flække af grin, da sælgeren prøvede at forklere mig, at for at kunne lide LINN, skulle man begynde at lytte på en helt speciel LINN-måde . Så er det altså svært at holde masken.

Men som sagt, er enhver der har en LINN CD12 vlkommen til en dyst, med min snart 15år gamle SONY ES CD-afspiller. Vi laver en blindtest, og vedkomne får den maskine med hjem han bedst kan lide. LINN forhandlere er også velkomne (de har nok lidt billigere adgang til LINN). Det har jeg skrevet tidligere, men af en eller anden grund strømmer det ikke ind med aftaler, fra folk der gerne vil sætte en gammel SONY på plads.

Nå, har du fået overtalt Linn til at en A/B test til den demo eller blev det ikke til noget?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det er nok en god ide at dele kabinettet op, så der er en seperat rum til den støjsender af en strømforsyning de har skruet i

.

Ja, uanset om det har noget at sige lydmaessigt er det da laekkert med det udfraesede kabinet!

Hurtig skrev:

Derudover ser jeg som elektronikudvikler ingen synderligt høj kvalitet. Men jeg ser til gengæld
noget andet. Den er tydeligvis lavet sådan, at ikke-elektronik-folk skal fornemme at den er
lavet rigtig godt.
<---snip--->
Det eneste man melder ud er, at den benytter PCM1704 DAC's, hvilket all kunderne ved er
positivt Gad vide hvorfor de ikke fortæler, at analogdelen er lavet for under 5 kroner??

Hmm, var vi ikke enige om at om at der sad en nyere model Wolfson "Multi-bit Delta/Sigma" DAC i den?
Saadan een har vel voltage output og filtrering osv. indbygget. Jeg mener Poineer bruger den samme
i deres surroundforstaerkere...

Kan vi ikke proeve at holde det paa et sagligt niveau Hurtig (og andre!)? Lad os da faa glaede af din
store erfaring med elektronik og fortael os hvad du ser -- ikke hvad du gaetter paa.

Ind til videre har der vist kun vaeret faa facts paa bordet mht. det tekniske:

1) SMPS.
2) Wolfson WM8741 DAC.
3) Lundahl trafo i udgangen.

Mere?

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Her er lidt læsestof:

http://www.linn.co.uk/files/eaccc978/Linn%20Klimax.pdf

Godt med lidt reelt input!

De maalinger synes da at vaere fine og ikke at lide under SMPS saa vidt jeg kan se(?)

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ejheller jitter, hvilket var forventeligt...
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Er der andre der har samme følelse som mig. Alle der køber livstilprodukter, må være gale. Give alt for mange penge for ingenting. Er det det, som tråden er endt i.

Det er rigtigt, at Linn er dyrere end de fleste mærker. Men det er en IPOD også. Det kan vel klares med en 200 kroners afspiller fra ALDI/Netto, eller hvad ved jeg. Men fordi, der er så få, der vil betale for Linn, er det ok at hakke på dem.

Det vil svare til at hakke på alle der for eftertiden køber Dali Helicon. De er jo lige steget. Prøv det og se hvor længe du "overlever" herinde. Dali laver fine højtalere, ingen tvivl om det, men ....... Det samme kan sige om Densen, Denon, NAD og alle de andre.

Min point er. Det er et spørsmål om smag. Og intet andet. Der er ingen ører der hører ens

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
Til top Vis Clinton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clinton

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum