| Forfatter |
|
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, mit bud vil være at råde dig til HØJEST at bruge 2.000 på lydkort og så bruge yderligere 1.500-3.000 på en hovedtelefonforstærker.
Der vil sikkert hurtigt komme bud på specifikke lydkort... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay hvis jeg køber en XcanV3 den koster ca. 2800 kr. så skal jeg have et lydkort, hvad kan jeg så få af lydkort til ca. 3-4.000 kr. som vil passe og være godt til...
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, nu er der sikkert mange der er uenige, men jeg får sublim lyd fra et Creative X-FI Fatal1ty hvor jeg har skiftet OpAmp ud til en noget bedre. Hvis du selv har mod på at lodde på dit nye kort giver det lyd i topklasse. Kortet koster dog ikke mere end 1.000-1.500 så hvad du skal bruge alle de resterende penge på ved jeg ikke... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
|
Hmm, nu er der sikkert mange der er uenige, men jeg får sublim lyd fra et Creative X-FI Fatal1ty hvor jeg har skiftet OpAmp ud til en noget bedre. Hvis du selv har mod på at lodde på dit nye kort giver det lyd i topklasse. Kortet koster dog ikke mere end 1.000-1.500 så hvad du skal bruge alle de resterende penge på ved jeg ikke...
|
|
|
Hehe har allerede sådan et, dog uden boxen...
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig her, du behøver ikke et dyrere lydkort hvis du kan finde ud af dette mod... Tråden er ganske vist lang, men der er enighed om at kortet rykker klasser op med nye OpAmps. Jeg kan selv bekræfte det.
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=229350 __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt bud TerraTec Phase 24 FW til 1449,- som jeg gav 2000 kroner i sins tid. Der får du altså kvalitet for pengene, som ikke ret mange kan hamle op imod og der følger lækre tilbehør med. Dertil kan du så tilslutte X-Can V3 med de rigtige kabler. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
Duckmann Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så umiddelbart så ville det bedste være at købe en XcanV3 og også smide det TerraTec i min pc. Så et phono kabel fra det lydkort over i Xcan'en også bare Sennheiser headsettet i Xcanen også skulle det virke ikke? Nogle dårlige ting ved dette?
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK da, hvis du VIL ud og spendere er både det du selv har funet og det Angel lister op da gode bud som jeg er sikker på du vil blive tilfreds med.
Jeg vidste ikke at er fandtes "forkerte" kabler?
Hvis du har dit lydkort billigt til salg kunne jeg da måske være interesseret... Ny OpAmp i og så kører det...
Spøg til side, hvis ikke du har mod på at modde så køb et nyt lydkort, hvis du er ferm nok til at modde og kan skaffe komponenterne så er det min anbefaling.
Du kan også se på dette kort: http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php Det er baseret på samme teknologi som andre X-Fi kort, men med den OpAmp som jeg selv har måttet lodde på, så du selv kan spare besværet.
Pris/ydelses-mæssigt vil en modificering dog give mest mening (men jeg er også skadet, hehe). __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
a_frisk Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige erhvervet mig en Audiotrak Prodigy HD 2, hvilket er flere klasser bedre end mit gamle Creative.
Det kan fåes for 900 kr hos www.xs-sound.dk
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må hellere lige indskyde at i må bære over med mig hvis jeg straks går i forsvarsposition hvad angår mit elskede lydkort...
Folk har det med at udelukke Creative's kort når man snakker god lyd, men deres sammenligningsgrundlag er ofte alt alt for dårligt. Der er sket meget med seneste generation, og med lidt modifikationer bliver lydkvaliteten i absolut topklasse. Jeg har ikke selv mange referencer, men stoler på min hørelse. Hvis man ønsker meninger fra folk med sammenligningsgrundlag kan man skimme den tråd jeg linker til igennem... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg læner mest til Terratec Phase24 Fw 1499,- Xcan v3 2799,- 2xPhono-Jack 1/4 189,- x2 (hvis det er godt nok)? Og evt. orgradere med 3m Cardas Kabel til HD650 1199,- Er det Phono-Jack 1/4 kabler som Angel linker til gode nok/fornuftige eller skal man have noget andet? Ellers passer det meget godt, og ser fornuftigt ud ikke? Og lyden skulle heller ikke fejl noget? Normalt er det en GX-390 forstærker med en CDP-279 afspiller fra Sony. Hvor meget bedre er det jeg har tænkt mig at købe, eller er det nogenlunde det samme?
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
a_frisk skrev:
Jeg har lige erhvervet mig en Audiotrak Prodigy HD 2, hvilket er flere klasser bedre end mit gamle Creative.
Det kan fåes for 900 kr hos www.xs-sound.dk |
|
|
Det ser faktisk spændene ud det lydkort, det har jeg også kigget efter, hvad har du haft af lydkort før til at samlige med og kører du det med vista? Er der eventuelt andre der ved noget om dette kort?
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt få bedre kabler, men jeg tror, at de egner sig udemærket, når det er en forbindelse mellem et lydkort og den X-Can, som jeg ikke mener, er krævende efter dyre kabler. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Notorious
Jeg tror den største forskel vil være når du begynder at bruge en dedikeret hovedtelefonforstærker... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke vælge en hovedtelefon forstærker med indbygget USB lydkort ?
Jeg har i flere år kørt med en sådan løsning, kina rør amp til ca 1000 kr med usb indgang der er plug and play (ingen SW driver) - fantastisk velspillende og stærkt vaneskabende :)
Det er en Timester T200, jeg er ikke sikke på at man kan få den mere, men der findes mange andre lignende produkter.
|
| Til top |
|
| |
a_frisk Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
a_frisk skrev:
|
Jeg har lige erhvervet mig en Audiotrak Prodigy HD 2, hvilket er flere klasser bedre end mit gamle Creative.
Det kan fεes for 900 kr hos www.xs-sound.dk
|
|
|
Det ser faktisk spζndene ud det lydkort, det har jeg ogsε kigget efter, hvad har du haft af lydkort fψr til at samlige med og kψrer du det med vista? Er der eventuelt andre der ved noget om dette kort?
|
|
|
Jeg kan sammenligne med en onboard lydkort og mit gamle Soundblaster Audigy 2
Ved ikke om det kan køre med Vista, men det virker ihvertfald fint med XP
|
| Til top |
|
| |