Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 20:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nyt lydkort (bedre ende) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Da jeg sidder ved min computer hele tiden, ville jeg nu også gerne begynde at høre musik fra den mere og mere...

Jeg høre normalt musik på en Sony CD afspiller og forstærker, men dette er ikke noget at råbe hurra for det er i den billigere ende.

Jeg hører på et Sennheiser HD650 og ville gerne have et godt lydkort som jeg kan smide i min computer, nu ved jeg ikke hvad jeg skal vælge eller hvad jeg skal kigge efter. Har ikke lige nogle maks. pris, men vi snakker et godt lydkort til HD650 jeg gider ikke det med at jeg køber et forholdvist dyrt lydkort som jeg ikke er hvad jeg vil have. Men maks. på ca. 5.000 men hvis det ikke kan lade sig gøre vil jeg gerne vide det...

Jeg får et Asus Maximus Extreme bundkort... http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=MAXIMUS/EXTREME &goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=Asus% 20X38%20-%20ATX%20-%20Socket%20775%20-%20Crossfire%20/%20MAX IMUS/EXTREME-%20midtdata.dk&mainfunc=link

 

Så lydkortet skal selvfølgelig passe på det.

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hmm, mit bud vil være at råde dig til HØJEST at bruge 2.000 på lydkort og så bruge yderligere 1.500-3.000 på en hovedtelefonforstærker.

Der vil sikkert hurtigt komme bud på specifikke lydkort...



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Okay hvis jeg køber en XcanV3 den koster ca. 2800 kr. så skal jeg have et lydkort, hvad kan jeg så få af lydkort til ca. 3-4.000 kr. som vil passe og være godt til...
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hmm, nu er der sikkert mange der er uenige, men jeg får sublim lyd fra et Creative X-FI Fatal1ty hvor jeg har skiftet OpAmp ud til en noget bedre. Hvis du selv har mod på at lodde på dit nye kort giver det lyd i topklasse. Kortet koster dog ikke mere end 1.000-1.500 så hvad du skal bruge alle de resterende penge på ved jeg ikke...



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

McFrede skrev:

Hmm, nu er der sikkert mange der er uenige, men jeg får sublim lyd fra et Creative X-FI Fatal1ty hvor jeg har skiftet OpAmp ud til en noget bedre. Hvis du selv har mod på at lodde på dit nye kort giver det lyd i topklasse. Kortet koster dog ikke mere end 1.000-1.500 så hvad du skal bruge alle de resterende penge på ved jeg ikke...

 

Hehe har allerede sådan et, dog uden boxen...

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Kig her, du behøver ikke et dyrere lydkort hvis du kan finde ud af dette mod... Tråden er ganske vist lang, men der er enighed om at kortet rykker klasser op med nye OpAmps. Jeg kan selv bekræfte det.

http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=229350



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

hmm jeg har kigget på dette...

http://www.emu.com/products/product.asp?category=505&sub category=491&product=15189&nav=features

Men altså hvordan ville det være smart og hvordan ville det kunne lade sig gøre at forbinde en XcanV3 med min computer også få den til at spille i mit Sennheiser?
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Et godt bud TerraTec Phase 24 FW til 1449,- som jeg gav 2000 kroner i sins tid. Der får du altså kvalitet for pengene, som ikke ret mange kan hamle op imod og der følger lækre tilbehør med.

Dertil kan du så tilslutte X-Can V3 med de rigtige kabler.

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
Duckmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Dette bliver anbefalet mange steder rundt omkring på nettet:

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=25115



__________________
Onkyo TX-NR808 -> MiniDSP
2 x 15" Exodus sub på en Behringer EP4000
Til top Vis Duckmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duckmann
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Okay så umiddelbart så ville det bedste være at købe en XcanV3 og også smide det TerraTec i min pc. Så et phono kabel fra det lydkort over i Xcan'en også bare Sennheiser headsettet i Xcanen også skulle det virke ikke? Nogle dårlige ting ved dette?
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

OK da, hvis du VIL ud og spendere er både det du selv har funet og det Angel lister op da gode bud som jeg er sikker på du vil blive tilfreds med.

Jeg vidste ikke at er fandtes "forkerte" kabler?

Hvis du har dit lydkort billigt til salg kunne jeg da måske være interesseret...  Ny OpAmp i og så kører det...

Spøg til side, hvis ikke du har mod på at modde så køb et nyt lydkort, hvis du er ferm nok til at modde og kan skaffe komponenterne så er det min anbefaling.

Du kan også se på dette kort:
http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_prelude.php
Det er baseret på samme teknologi som andre X-Fi kort, men med den OpAmp som jeg selv har måttet lodde på, så du selv kan spare besværet.

Pris/ydelses-mæssigt vil en modificering dog give mest mening (men jeg er også skadet, hehe).



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
a_frisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige erhvervet mig en Audiotrak Prodigy HD 2, hvilket er flere klasser bedre end mit gamle Creative.

Det kan fåes for 900 kr hos www.xs-sound.dk

Til top Vis a_frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a_frisk
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det vil være det bedste til prisen, men du vil bestemt ikke blive skuffet. Og så ser begge produkter jo rigtig smarte ud sammen.  Men ja, det er den korrekte rækkefølge.

2 stk. af dem her vil kunne gøre det http://www.av-connection.dk/?HierachyID=261

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Må hellere lige indskyde at i må bære over med mig hvis jeg straks går i forsvarsposition hvad angår mit elskede lydkort...

Folk har det med at udelukke Creative's kort når man snakker god lyd, men deres sammenligningsgrundlag er ofte alt alt for dårligt. Der er sket meget med seneste generation, og med lidt modifikationer bliver lydkvaliteten i absolut topklasse. Jeg har ikke selv mange referencer, men stoler på min hørelse. Hvis man ønsker meninger fra folk med sammenligningsgrundlag kan man skimme den tråd jeg linker til igennem...



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 174
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Okay jeg læner mest til

Terratec Phase24 Fw   1499,-
Xcan v3                     2799,-
2xPhono-Jack 1/4        189,- x2 (hvis det er godt nok)?
Og evt. orgradere med
3m Cardas Kabel til
HD650                        1199,-


Er det Phono-Jack 1/4 kabler som Angel linker til gode nok/fornuftige eller skal man have noget andet?

Ellers passer det meget godt, og ser fornuftigt ud ikke? Og lyden skulle heller ikke fejl noget?
Normalt er det en GX-390 forstærker med en CDP-279 afspiller fra Sony. Hvor meget bedre er det jeg har tænkt mig at købe, eller er det nogenlunde det samme?
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious
 
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1401
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

a_frisk skrev:

Jeg har lige erhvervet mig en Audiotrak Prodigy HD 2, hvilket er flere klasser bedre end mit gamle Creative.

Det kan fåes for 900 kr hos www.xs-sound.dk



Det ser faktisk spændene ud det lydkort, det har jeg også kigget efter, hvad har du haft af lydkort før til at samlige med og kører du det med vista? Er der eventuelt andre der ved noget om dette kort?
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

Du kan godt få bedre kabler, men jeg tror, at de egner sig udemærket, når det er en forbindelse mellem et lydkort og den X-Can, som jeg ikke mener, er krævende efter dyre kabler.

__________________
Stuebiografen med stil og power i ét
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

@Notorious

Jeg tror den største forskel vil være når du begynder at bruge en dedikeret hovedtelefonforstærker...



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke vælge en hovedtelefon forstærker med indbygget USB lydkort ?

Jeg har i flere år kørt med en sådan løsning, kina rør amp til ca 1000 kr med usb indgang der er plug and play (ingen SW driver) - fantastisk velspillende og stærkt vaneskabende :)

Det er en Timester T200, jeg er ikke sikke på at man kan få den mere, men der findes mange andre lignende produkter.

 

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
a_frisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
a_frisk skrev:

Jeg har lige erhvervet mig en Audiotrak Prodigy HD 2, hvilket er flere klasser bedre end mit gamle Creative.

Det kan fεes for 900 kr hos www.xs-sound.dk



Det ser faktisk spζndene ud det lydkort, det har jeg ogsε kigget efter, hvad har du haft af lydkort fψr til at samlige med og kψrer du det med vista? Er der eventuelt andre der ved noget om dette kort?

Jeg kan sammenligne med en onboard lydkort og mit gamle Soundblaster Audigy 2

Ved ikke om det kan køre med Vista, men det virker ihvertfald fint med XP

Til top Vis a_frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a_frisk
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes