| Forfatter |
|
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
under ombygning..
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag ryger lånekablerne retur. Cardas vil jeg helt klart overveje, men det er også dyrt, fra ny i hvert fald.
I første omgang er jeg gået tilbage til Supra Ply 3,4 med skærm. Det er altid min backup, og det kan også være jeg bare burde holde mig til den.
Andre kabler jeg har prøvet igennem det sidste års tid: SignalCable Ultra, Van den Hul - CS122, NordOst FlatLine Gold mkII. Jeg har desuden fået anbefalet Wyrewizard serien (Dreamcaster) fra NordOst, som jeg vil prøve engang ved lejlighed.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Fint setup. Tillykke med det.
Det "ser" spændende ud dit setup med dynaudio højtalere. Kan vi se billeder?
Hvordan lyder nordost i dit setup?
Hvis der mangler noget hul igennem med nordost, så ville jeg anbefale at du prøvede noget siltech kabel. Dette forhandles ved expert i Varde og fås i mange prisklasser.
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde Avance Signature 3 på det tidspunkt, hvor jeg fik byttet mig frem til NordOst Flatline kablet. Sprød mellemtone og masser af detaljer i en vel-opløst top. Bunden var stram og kontant, men kablet manglede nok alligevel lidt nuancer i lyden.. det røg i hvert fald med i handlen, da jeg solgte mine Avance.
Jeg har endnu ikke prøvet NordOst på Dynaudio, men vil som sagt prøve Wyrewizard serien.
Mht. Siltech så har jeg faktisk forespurgt dem hos Expert i Varde, men de er ikke længere forhandler, og da Interceptor heller ikke længere er dansk importør, tror jeg ikke, der findes en forhandler her i DK. Det var i øvrigt Expert der istedet foreslog mig at prøve Wyrewizard.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.
Det var da ærgeligt med siltech. Ellsers et skide godt kabel i forhold til prisen, især når det passede til anlægget.
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Focal Profile 908 Classic er på vej.

|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg mine nye højttalere hjem: Focal JMlab Profile 908 i Classic finer  Den bedste højttaler jeg har haft - og lyttet til. Lækker dynamik i mellemtoner, og fuld kontrol i toppen med masser af detaljer.
|
| Til top |
|
| |
Bjørnen84 Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Søren det er en fed fed højttaler du har fået.  Jeg har selv 918 og det er vist nærmest en 908 med en ekstra bas, og den bliver bare bedre og bedre efterhånden som den bliver spillet til. Aldrig har jeg hørt så mange detaljer fra mine CDer, og den er stadig hamrende musikalsk, det er for vildt
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren Det er (for det meste) altid lækkert med noget nyt udstyr  . Hvilken Dynaudio havde du, og hvor godt spiller dine Focal i forhold til? Jeg kan også læse mig frem til, at du har prøvet kabler fra amerikanske Signal Cable. Hvad synes du om dem? Jeg har selv et par Silver Resolution.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørnen84 skrev:
Tillykke Søren det er en fed fed højttaler du har fået. Jeg har selv 918 og det er vist nærmest en 908 med en ekstra bas, og den bliver bare bedre og bedre efterhånden som den bliver spillet til. Aldrig har jeg hørt så mange detaljer fra mine CDer, og den er stadig hamrende musikalsk, det er for vildt  |
|
|
Mange tak. Ja der er vidst ikke den store forskel på de to højttalere udover den ekstra enhed, som du siger.
Og jeg må sige, at jeg er helt enig med dig. Profile har en fantastisk kontrol i toppen. Masser af detaljer og luft, og jeg oplever ikke nogen grad af lyttetræthed. De spiller bare musikken.
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hej Søren
Det er (for det meste) altid lækkert med noget nyt udstyr . Hvilken Dynaudio havde du, og hvor godt spiller dine Focal i forhold til?
Jeg kan også læse mig frem til, at du har prøvet kabler fra amerikanske Signal Cable. Hvad synes du om dem? Jeg har selv et par Silver Resolution.
|
|
|
Jeg havde et sæt Focus 110. En rigtig god lille standerht, hvis den får noget power og nogle gode indspilninger. Den spiller dog for anstrengt og kedelig til min smag.
Profile derimod spiller langt mere afslappet, og har en meget bedre formidling af musikken, syns jeg. Som beskrevet før, en fantastisk kontrol i toppen med masser af detaljer, og en rigtig god dynamik i mellemtone-området.
Mht. Signal Cable så er det ved at være et stykke tid siden. Jeg husker dem umiddelbart for at være meget homogene, men da jeg skiftede dem ud med Vdh, oplevede jeg meget mere hul igennem. Især bassen blev mere kontrolleret og kontant.
|
| Til top |
|
| |
Bjørnen84 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du dem så på standere eller i reol Søren ? synes du iøvrigt ikke også at Focalerne er lette at trække ? jeg synes mine kan spille vildt højt uden at lyde anstrengte
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørnen84 skrev:
Har du dem så på standere eller i reol Søren ? synes du iøvrigt ikke også at Focalerne er lette at trække ? jeg synes mine kan spille vildt højt uden at lyde anstrengte  |
|
|
Jeg har dem på standere ja. Eller det vil sige, pt. står de på kasserne de kom i, mens jeg venter på mine standere.
Jo disse Focal er ikke så svære at drive. De er et rigtig godt match til min forstærker. Hvilken forstærker har du?
|
| Til top |
|
| |
Bjørnen84 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren jeg har en ældre Marantz forstærker og CD, så det er nok det næste der skal skiftes. Den er på 2x60w og det er rigeligt til højttalerne, men jeg kunne godt tænke mig et nyt anlæg med mere hul igennem, for da jeg fik Focalerne forsvandt der et gardin indtil musikken, men jeg kan høre de kan spille endnu bedre med en virkelig klasseforstærker foran. 
|
| Til top |
|
| |
Bjørnen84 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så du (og I andre) må godt anbefale mig en forstærker til 10k først, så vil jeg skifte CD senere, den er nok den mindst ringe.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 11 Marts 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint setup der. Får vi nogle billeder at se?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en lille opdatering.
Artsound Silver højttalerkabel er kommet i setup'et. Meget homogent kabel med god kontrol og hul igennem. Bassen er blevet strammet lidt op, og der er masser af detaljer uden, at det bliver analytisk. Kablet er på ingen måde skarp i toppen, selvom det er et sølv-kabel. Det skulle efter sigende være fordi, det er rent sølv.
Jeg har også fået mine standere fra Customdesign i England. RS300 hedder modellen. Ganske god kvalitet til prisen.
mn1974--> Beklager, men billederne må lige vente. Jeg har ikke noget digital kamera.
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se nogle flere der har Focal. Jeg har selv lige invisteret i chorus 807'eren, og de spiller simpelthen fantastisk flot.
Men et par rigtige billeder af dem ville være dejligt.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 05:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Dejligt at se nogle flere der har Focal. Jeg har selv lige invisteret i chorus 807'eren, og de spiller simpelthen fantastisk flot.
|
|
|
Den var jeg også lige ved at hoppe på. Har dog valgt 816 V, for at få noget mere bund. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |