| Forfatter |
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey dude...du har den foprstærker jeg vil have!!!!!!!!!! ARGHHHHH skal vi bytte??? jeg har en Nad t 753 med dit navn på  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ouch ...hvad er ID3 tags ? ( man skal da også støde ind i noget nyt hele tiden )
nææj komprimering er heller ikke mig 
Deeablo ....jeg kan se at alt chatteriet betaler sig, du er nu blevet opgraderet til bruger 
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
JRolLbs skrev:
KrammeAcoustics skrev:
Deeablo skrev:
|
Jeg dyrker ikke mp3 format. Alt musik på pc´en foregår i wave format uden tab...Støtter ikke kopi markedet!!!
|
|
|
Jeg gør det samme ...alle mine cd'er er lagt ind på puteren i wave, jeg har SoundMax onboard lyd, som lyder rimeligt ( dog ikke lige så god lyd, som fra min Sony afspiller ). Men kan jeg mon få mere vellyd ved at sætte et godt pci lydkort i ? og hvilket et ?
|
|
|
Beklager at måtte bryde ind i jeres samtale
Men undrede mig egentlig bare over, at I begge skriver, at I lagrer jeres musik i wave-formatet - hvad er grunden til dette? Er udmærket klar over forskellen mellem mp3 og lossless, men undrer mig bare over, I ikke bruger en komprimeret lossless som FLAC o.l. i stedet for wave?
|
|
|
hmmm......mister man ikke en del af frekvensgangen ved at komprimere det?
|
|
|
Nej, ikke når det er med et lossless codec.. Men prøv at søg lidt rundt på ordene lossless, flac, bitperfect, lydkort o.l. Der er meget god læsning, og du vil hurtigt finde ud af, at der er mange måder at gøre tingene på.. Ved ikke, hvilket styresystem, du kører med på din computer, men hvis det er xp, kan du hente en hel del ved at omgå windows' kmixer, som du sikkert også vil støde på, hvis du læser rundt omkring i forskellige fora..
Prøv denne:
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply& t=2304
Det kan godt synes lidt avanceret, hvis du ikke har den store kendskab til det, men da det er gratis lydforbedring, der kan høres, er det bestemt værd at sætte sig ind i, især hvis du har planer om at fortsætte med din computer som signalkilde, og får gennemført dine opgraderinger, som du skriver om. (252B er jo en dejlig forstærker )
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
Deeablo skrev:
JRolLbs skrev:
KrammeAcoustics skrev:
Deeablo skrev:
|
Jeg dyrker ikke mp3 format. Alt musik på pc´en foregår i wave format uden tab...Støtter ikke kopi markedet!!!
|
|
|
Jeg gør det samme ...alle mine cd'er er lagt ind på puteren i wave, jeg har SoundMax onboard lyd, som lyder rimeligt ( dog ikke lige så god lyd, som fra min Sony afspiller ). Men kan jeg mon få mere vellyd ved at sætte et godt pci lydkort i ? og hvilket et ?
|
|
|
Beklager at måtte bryde ind i jeres samtale
Men undrede mig egentlig bare over, at I begge skriver, at I lagrer jeres musik i wave-formatet - hvad er grunden til dette? Er udmærket klar over forskellen mellem mp3 og lossless, men undrer mig bare over, I ikke bruger en komprimeret lossless som FLAC o.l. i stedet for wave?
|
|
|
hmmm......mister man ikke en del af frekvensgangen ved at komprimere det?
|
|
|
Nej, ikke når det er med et lossless codec.. Men prøv at søg lidt rundt på ordene lossless, flac, bitperfect, lydkort o.l. Der er meget god læsning, og du vil hurtigt finde ud af, at der er mange måder at gøre tingene på.. Ved ikke, hvilket styresystem, du kører med på din computer, men hvis det er xp, kan du hente en hel del ved at omgå windows' kmixer, som du sikkert også vil støde på, hvis du læser rundt omkring i forskellige fora..
Prøv denne:
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply& t=2304
Det kan godt synes lidt avanceret, hvis du ikke har den store kendskab til det, men da det er gratis lydforbedring, der kan høres, er det bestemt værd at sætte sig ind i, især hvis du har planer om at fortsætte med din computer som signalkilde, og får gennemført dine opgraderinger, som du skriver om. (252B er jo en dejlig forstærker )
|
|
|
.....come on....Nad t753....der står dit navn på den...come on...lokke lokke  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe - det er sådan noget surroundnoget, ikke? Det bruger vi altså ikke hjemme hos mig  Men har da lige set et par stykker til omkring 4k - det skulle da nok være til at betale, hvis du solgte et par af dine anlæg
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for info JRolLbs ...meeen flac, det er ikke noget jeg kommer igang med, har jo som sagt tonsvis af plads. men jeg vil give det videre til en kollega, som har forespurgt det du fortæller om
ser eller fed og høj ud den Nad t753 
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
Hehe - det er sådan noget surroundnoget, ikke? Det bruger vi altså ikke hjemme hos mig Men har da lige set et par stykker til omkring 4k - det skulle da nok være til at betale, hvis du solgte et par af dine anlæg |
|
|
I´d wish....December kommer jo nu her....og jeg ville så gerne have de Adiovector ht´ere...men den står øverst på sedlen i det nye år....jeg har aldrig hørt den...kun om den.....men jeg ved bare at det er den jeg skal have  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
JRolLbs skrev:
Hehe - det er sådan noget surroundnoget, ikke? Det bruger vi altså ikke hjemme hos mig Men har da lige set et par stykker til omkring 4k - det skulle da nok være til at betale, hvis du solgte et par af dine anlæg |
|
|
I´d wish....December kommer jo nu her....og jeg ville så gerne have de Adiovector ht´ere...men den står øverst på sedlen i det nye år....jeg har aldrig hørt den...kun om den.....men jeg ved bare at det er den jeg skal have 
|
|
|
God fornemmelse at have Du kan heller ikke gå helt galt i byen med den, den spiller helt som den har ry for at gøre, intet mindre. Vienna'erne skal jeg så ikke kunne sige noget om, blot at Haydn for mig var en kæmpe skuffelse, men har dog aldrig lyttet på BBG.
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var i Vassago og han sagde selv til mit behov var det de bedste...jeg brød mig ikke om de store Beethoven....de havde ikke punch nok....men f**k en oplevelse....
Jeg er mest til wrock og tung Metal....og de sparkede så meget numse de Ht´ere at jeg aldrig glemmer det og Cayin´en burde have mere end nok kraft til at kunne trække dem med masser af overskud.... __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye billeder på side 1.....
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector billeder

Audiovector C2... Er gang på gang imponeret over denne sag...og så er de kone godkendt  __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
There is a new babe in town....

Sweet as flowers dipped in honey...lækkert lille sæt...fylder ingenting og ser hammer godt ud..

Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt på side 1
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dybde gående spørgsmål til de virkelig audiophile.
Jeg leger med tanken om at skifte diverse dele ud på mit setup her.
Egentlig er jeg super tilfreds, men jeg gad godt lidt flere watt til det hele, evt, biamping.
Problem: har 2 x 50 w kl. A, og vil gerne køre biamping på Ht´erne.
Hvad kan jeg gøre og hvad vil det koste mig?
Ps. Vil helst ikke af med min eci´er __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot anlæg, du har fået skrabet sammen Deeablo.  Audiovector og Electrocompaniet laver jo begge fremragende produkter. Retro-look'et på ECI's produkter er super flot. Tillykke herfra.
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Wildtsyle...
Er også hammer glad for det selv. Dog skal det hen af vejen opgraderes....men Audiovector koster ret så meget.
Er pt ved at overveje noget endnu vildere med et par amps, men en anden bruger herinde og mig er ved at lave lidt research da vi begge leger med samme tanke...
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
| Er pt ved at overveje noget endnu vildere med et par amps, men en anden bruger herinde og mig er ved at lave lidt research da vi begge leger med samme tanke.. |
|
|
Jamen du må da endeligt vende tilbage og fortælle hvad du finder ud af. Bliver det ECI igen, eller går du af andre veje?
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver helt sikkert Eci igen. Har hørt så mange andre forstærkere, men inte kan måle sig med denne her....sys jeg lige nu 
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
Det bliver helt sikkert Eci igen. Har hørt så mange andre forstærkere, men inte kan måle sig med denne her....sys jeg lige nu  |
|
|
Jamen så er der vel ingen tvivl om at det skal være Electrocompagniet igen. 
|
| Til top |
|
| |
Deeablo Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Innovations Alto

Audio Innovations Alto
British 20bit (DAC designed by John Westlake of Pink Triangle) CD-player stunningly designed in rare black finish. __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
| Til top |
|
| |