Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Feickert Protractor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
krenzler skrev:
Forstod du mine smiley'er korrekt?

Jeg skulle lige slå op i ordbogen først, jeg bruger jo ikke den slags selv

Fair nok. Jeg gør mig nok også skyldig i at overforbruge disse små gule mænd fra tid til anden. Det er egentlig for let.

Mvh.

(Ups!)
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jep det er et fantastisk værktøj!

Dét og så et micro waterpas.

Bjørn: Det kunne være du skulle bruge lidt flere Smiley's - du virker sgu' lidt knotten i det!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

krenzler skrev:
Jo men når nu at Vassago tilfældigvis har dem på lager ikk'...

Jeg er godt nok ikke ubemidlet, måske fordi jeg ikke smider sedlerne i grams, men 1500,- til en overflødig papskive blot fordi den er der ? Det er sgu det samme som 2½ måneds mandagsjazz, og DET er uundværligt, det fås nemlig ikke på anden måde

High End Sound sælger også dette vidunderlige tilbehør & til samme pris endda.

Lige meget hvad slipper man i sidste ende ikke uden om følgende: God belysning/godt lys, god arbejdshøjde, tålmodighed, god lup/forstørrelsesglas af en art og en eller anden (2-point) protraktor... Sværere behøver det ikke at være. Gode øjne og metodik.

Det er bestemt ikke en papskive.

Den er lavet af tyk plast der svarer til en af de tykke 180ere.
Tal og punkter er af højeste kvalitet, nemme at læse, nemme at justere efter.
Skydelæren er af samme høje kvalitet lavet i aluminium. Intet er tilfældigt eller sjusket - det er trods alt tysk kvalitet.
Jeg kunne da sikkert nøjes med den der fulgte med min pladespiller - men den er ikke specielt nem at bruge. ej heller specielt præcis. Der er op til 2-3 mm forskel i forhold til Feickert.
Bruger jeg Feickert - så ved jeg den er der - på punktet, med andre ord jeg ved at min PU er sat rigtig op og en dårlig plade, ja bare er en dårlig plade.
Så er der pengespørgsmålet - et tema der ofte popper op ved dig Bjørn - jeg ved ikke hvorfor? Well jeg bruger de penge jeg har, som jeg ønsker de skal bruges. Hvad jeg ellers bruger af penge på min livsstil, så er Feickert småbeløb, men et beløb der er forbandet godt givet ud.

Mvh.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
bjørn skrev:

krenzler skrev:

Jeg er godt nok ikke ubemidlet, måske fordi jeg ikke smider sedlerne i grams, men 1500,- til en overflødig papskive blot fordi den er der ? Det er sgu det samme som 2½ måneds mandagsjazz, og DET er uundværligt, det fås nemlig ikke på anden måde

Lige meget hvad slipper man i sidste ende ikke uden om følgende: God belysning/godt lys, god arbejdshøjde, tålmodighed, god lup/forstørrelsesglas af en art og en eller anden (2-point) protraktor... Sværere behøver det ikke at være. Gode øjne og metodik.

Skydelæren er af samme høje kvalitet lavet i aluminium. Intet er tilfældigt eller sjusket - det er trods alt tysk kvalitet.
Jeg kunne da sikkert nøjes med den der fulgte med min pladespiller - men den er ikke specielt nem at bruge. ej heller specielt præcis. Der er op til 2-3 mm forskel i forhold til Feickert.
Bruger jeg Feickert - så ved jeg den er der - på punktet, med andre ord jeg ved at min PU er sat rigtig op og en dårlig plade, ja bare er en dårlig plade.
Så er der pengespørgsmålet - et tema der ofte popper op ved dig Bjørn - jeg ved ikke hvorfor? Well jeg bruger de penge jeg har, som jeg ønsker de skal bruges. Hvad jeg ellers bruger af penge på min livsstil, så er Feickert småbeløb, men et beløb der er forbandet godt givet ud.

Mvh.

Den kan ikke noget jeg ikke kan uden.

Hvis ikke du har mødt eller hørt om andre økonomisk fornuftige mennesker så har du da i det mindste hørt om undertegnede. Det er muligvis skræmmende, men vi eksisterer i bedste velgående.

Du ved ikke om det værktøj der fulgte med din pladespiller er præcist eller ej, hvis du vidste det ville du jo ikke have behov for hjælp udefra, ej heller vil du være i stand til, i en blindtest, at bestemme om en pladespiller er justeret med værktøj A, B eller C.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Bjørn: Det kunne være du skulle bruge lidt flere Smiley's - du virker sgu' lidt knotten i det!

Mvh.

Jeg er fra en årgang hvor jeg forventer at mine omgivelser klarer sig uden støttepædagoger med mindre de er visiteret til samme

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Milu skrev:
bjørn skrev:

krenzler skrev:

Mvh.

Den kan ikke noget jeg ikke kan uden.

Hvis ikke du har mødt eller hørt om andre økonomisk fornuftige mennesker så har du da i det mindste hørt om undertegnede. Det er muligvis skræmmende, men vi eksisterer i bedste velgående.

Du ved ikke om det værktøj der fulgte med din pladespiller er præcist eller ej, hvis du vidste det ville du jo ikke have behov for hjælp udefra, ej heller vil du være i stand til, i en blindtest, at bestemme om en pladespiller er justeret med værktøj A, B eller C.

Hehe ja, har hørt om dem.
Men jeg lever i nuet - man ved jo ikke hvornår det er sidste sekund.

Du kan have ret i, at jeg næppe ville kunne høre forskel.
Men Feickert er, modsat den der følger med min pladespiller, et godt stykke værktøj som er en fornøjelse at arbejde med.
Og ikke mindst - giver det en vis ro i en paranoid sjæl!

Mvh.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Milu skrev:

Mvh.

Jeg er fra en årgang hvor jeg forventer at mine omgivelser klarer sig uden støttepædagoger med mindre de er visiteret til samme

Stadigvæk, en smiley ville gøre underværker, for du virker sgu' lidt knotten - eller gammel mand i sutsko!

Mvh.

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Er der også mulighed for VTA justering med Feickert ?

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Rytmik skrev:

Mvh. Troels

Hej Troels.

Ja indirekte. Forstået på den måde, at selve skabelonen er samme tykkelse som en 180 g. plade - så du kan på den måde bruge den. Men den kan ikke mere end en tilsvarende LP kan, udover du ikke ridser den ved brug.

Mvh.

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Fosse skrev:
Har denne selv, men du skal være klar over at halve poenget med protractoren er borte dersom armen ikke har tydelig lesbart senterpunkt. Ellers enig i dine betraktninger.

På pladespillere som (bla. VPI) der har Unipiviot ophæng er det ikke noget problem at finde centeret på armen

Og ja. En feickert protractor gør det til en leg at at montere en PU

MVH WRONG

Det er akkurat det jeg har sagt. Fleichert er presis og flott å jobbe med. Men, det som skiller den fra en mengde andre protractorer er jo denne "armen" som lar deg finn rett overheng umiddelbart FORUTSATT at senterpunktet er lett å finne. Og, som også sagt en mengde ganger tidligere, jeg liker den svært, svært godt.

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Rytmik skrev:

Mvh. Troels

Hej Troels.

Ja indirekte. Forstået på den måde, at selve skabelonen er samme tykkelse som en 180 g. plade - så du kan på den måde bruge den. Men den kan ikke mere end en tilsvarende LP kan, udover du ikke ridser den ved brug.

Mvh.

Hej Milu

Tak for svaret.

Mvh. Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

alrmad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Tjek ogsaa Michael Fremer/Stereophile's 21st Century Vinyl Setup DVD, hvor han monterer pickupper paa Project, Rega og VPI trin for trin. (DVD'en kan koebes via Amazon, fik min for ca 90kr.) Han bruger alle tilgaengelige Wally-tools osv, men gi'r ogsaa en masse godt tips!!! Ca halvanden time...
Til top Vis alrmad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alrmad

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

alrmad skrev:
Tjek ogsaa Michael Fremer/Stereophile's 21st Century Vinyl Setup DVD, hvor han monterer pickupper paa Project, Rega og VPI trin for trin. (DVD'en kan koebes via Amazon, fik min for ca 90kr.) Han bruger alle tilgaengelige Wally-tools osv, men gi'r ogsaa en masse godt tips!!! Ca halvanden time...

Ja den skulle være ganske god.
Det fik vist lidt kritik, fordi han vist kun brugte Wally-tools, er det korrekt eller husker jeg forkert?

Mvh.

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad vi vælger at sætte tonearm og pickup med, er det også et spørsmål om at stole på værktøjet.

Lad mig give et par eks:

Der følger meget fint værktøj og protractor med en Graham tonearm. Hvis jeg justerer efter dette og bageefter med Feickert, får jeg ca 1 mm forskel i placeringen af pickup i headshell. Hvem har ret? Graham´s eget eller Feickert?

Med Feickert er det muligt at sætte op efter både Baerwald og Løfgren geometri. Den version af Feickert der sælges nu, er anderledes end de første der blev produceret. Hele Baerwald geometrien er ændret. Den var nemlig forkert...  ( skal understrege at dem der sælges nu er ok!) Men det viser bare at verden ikke er så sort/hvid. Brug det værktøj du stoler på, men vær altid kritisk

Feickert er nok den mest brugervenlge på markedet og alle kan bruge den. Personligt tror jeg at Wally er mere nøjagtig. Men den er også lang sværere og tidskrævende at bruge. Og hvad man stoler mest på, er lidt som spørgsmålet om religion

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Wauw... Endnu et sted en blindtest kan komme hen...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
alrmad skrev:

Ja den skulle være ganske god.
Det fik vist lidt kritik, fordi han vist kun brugte Wally-tools, er det korrekt eller husker jeg forkert?

Han viste vist alle de justeringsprodukter Wally laver, ja, og det skal da nok have affødt en del kritik... Her vil mange anslå den kendte sti med at Fremer reklamerer for Wally.

Men Wally lader nu også til at være det bedste man kan få - desværre er det også noget af det dyreste. Fremer havde dem primært med for at vise hvad der er det bedste, men fremhævede flere gange at man også når pænt i mål med standard-værktøjer, inkl. dem der medleveres f.eks. en tonearm. Som han ofte siger "don't be obsessive about it" - 100% nøjagtighed er ikke nødvendigt, men man kan jo lige så godt forsøge

For mig står Feickert Protractor som et universal-værktøj, som giver præcise resultater, og som er nemt at anvende. Wally protractor ville jeg gerne have, men den skal så vidt jeg ved fremstilles specielt for hver tonearmsmodel - det er det der gør den dyr, den er ikke universel, og kan ikke masse-produceres.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hans skrev:
Med Feickert er det muligt at sætte op efter både Baerwald og Løfgren geometri. Den version af Feickert der sælges nu, er anderledes end de første der blev produceret. Hele Baerwald geometrien er ændret. Den var nemlig forkert...  ( skal understrege at dem der sælges nu er ok!)

Jeg købte min for ca. et års tid siden. Ved du om den er fejlbehæftet? Burde man ikke kunne klage til forhandleren så?

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Nej de er ældre og fra før de blev solgt via forhandler i DK

Wally har en universal-model på programmet nu. Dækker de fleste tonearme

Og nej, jeg sælger dem ikke

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hans skrev:

Nej de er ældre og fra før de blev solgt via forhandler i DK

Wally har en universal-model på programmet nu. Dækker de fleste tonearme

Og nej, jeg sælger dem ikke

Moin... Hans

Hvem sælger dem så i DK ??

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

De skal købes i Sverige

http://www.simplyblack.net/WVC/index_wally.html

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes