Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 15:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NewClassD lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FHWac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Den lille kreds i midten er sikkert driver kredsen til udgangstransistorerne. Så tyder det på at en af udgangstranserne er kortsluttet og har taget driver kredsen med. Det lugter af en varmefejl som igen kan være pga selvsving.

Men virker sikkerhedskredsløbet slet ikke på de moduler ???

Til top Vis FHWac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FHWac
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

FHWac skrev:

Den lille kreds i midten er sikkert driver kredsen til udgangstransistorerne. Så tyder det på at en af udgangstranserne er kortsluttet og har taget driver kredsen med. Det lugter af en varmefejl som igen kan være pga selvsving.


Men virker sikkerhedskredsløbet slet ikke på de moduler ???



Og det er ikke DC servokredsen der har været helt ude i tovene?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Det er ikke ene og alene det at der ER en extra modstand men modstandens egenlyd der giver den bløde lyd. En metalfilmmodstand ville ikke have givet samme resultat.

 - Nu ER der vel heller ingen med respekt for sig self, der konstruerer lyd med METALFILM modstande ( spoler ), Vel???

Personligt bruger jeg mest Beyschlag Carbon, Vishay S102, eller Caddock Mk132 ....

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 15 April 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  


Enig har lige moddet Doxa 70 og gjorde et uheldigt kompromis med PPR modstand<umagnetisk metalfim> i indgangen. Resultatet var for hårdt. Efter udskiftning med Vishay 102 spiller den som en drøm. Tror dog ikke der skal det samme til i analoge og digitale forstærkere. Riken er den modstand jeg kender som giver den blødeste lyd.

Har forresten flere hundrede ældre Beyschlag 47kohm 1 w tror jeg. Har det interesse?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 16 April 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa 

Så kom der nye basser i kef'en og resten af enhederne lyder til at være ok 

Fik bas enhederne gennem en flink mand/firma som ikke lage en million oven i prisen for at skaffe dem hjem til mig - Viste sig at han også havde Kef'er hjemme i privaten 

Men hold da op - det er pludselig blevet lidt svært at slappe af til musikken, har hele tiden den der tanke i baghovedet - futter p***et nu af igen om lidt - håber den følelse snart går over !!! 

 

M.v.h.

MrForce

 

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 16 April 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

MrForce skrev:

Hejsa 


Så kom der nye basser i kef'en og resten af enhederne lyder til at være ok 


Fik bas enhederne gennem en flink mand/firma som ikke lage en million oven i prisen for at skaffe dem hjem til mig - Viste sig at han også havde Kef'er hjemme i privaten 


Men hold da op - det er pludselig blevet lidt svært at slappe af til musikken, har hele tiden den der tanke i baghovedet - futter p***et nu af igen om lidt - håber den følelse snart går over !!! 


 


M.v.h.


MrForce


 



Har du sat de 470ohm HELT hen til indgangen?
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 16 April 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej Diamagnetic

Jeg har ikke ændret modstandenes placering i forhold til der hvor de sidder på de billeder som er tidligere i denne tråd ??

Tror du den nuværende placering kan give problemer ?

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 16 April 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  


Nu har jeg set billedet og alt ser meget fint ud efter min mening.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 16 April 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tak for din vurdering - altid godt med andre øjne på ens projekt  

Eneste jeg ikke har gjort endnu og som er blevet anbefalet, er at par-sno det interne højttaler ledning !

 

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 16 April 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

MrForce skrev:

Hejsa

Tak for din vurdering - altid godt med andre øjne på ens projekt  

Eneste jeg ikke har gjort endnu og som er blevet anbefalet, er at par-sno det interne højttaler ledning !

 

M.v.h.

MrForce

Aaaaerh... - Så har du jo _stadig_ en opgave...!!

Jeg er sikker på med de små mekaniske ændringer du har fået lavet henover denne tråd, at du har forstærker og højttaler lige indtil en eller anden fuld idiot er for hård ved gashåndtaget...!!

Lars / Viborg 

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja så var den gal igen - Det ene NCD1 modul (det jeg lige havde fået byttet) futtede af på samme måde som tidligere   -  Til alt held nåede jeg at afbryde strømmen til forstærkeren næsten med det samme, så denne gang kostede det mig ikke 2 nye og "halv" dyre KEF bas enheder.

Har fået byttet modulet hos Lars/Dexa/NewClassD og i den forbindelse fortalte han mig at han har set nogle stykker lave det nummer, sandsynligvis p.g.a. nogle dårlige kondensatorer 

Så nu står man der igen - tør man bruge forstærkeren - nå men musik skal man jo nyde, så jeg ber til de højere magter at det ikke sker igen igen igen.... 

Jeg har prøvet at placere føleren fra sådan et almindeligt digitalt termometer oven på det ene NCD1 modul mens kabinettet var lukket og forstærkeren var i drift - Det ryger over 70 grader, nogen her som kan give et bud på om det er ok ?

Må sige at jeg kraftigt overvejer at gå over til Hypex UcD400 moduler, da jeg høre at de ikke skulle blive så varme som NCD1 modulerne !!! 

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
FullSpec
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 03 December 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hej MrForce

Jeg kan se at sidste indlæg i tråden er et stykke tid siden.

Jeg er netop ved at bestille et par NewClassD moduler. I første omgang havde jeg bestemt mig for et 800XE stereo modul fra LCaudio og har også købt det meste ind til det, men manlede penge til forstærker-trinnet. Og i mellemtiden fandt jeg ud af historien om NewClassD og de nye moduler, som lyder til at være et ret så interessant alternativ. Jeg har nu fingeren på købs-aftrækkeren og skal til at handle. Meeeen, hvis de brænder af kunne det jo godt være at man skulle finde noget andet. Derfor er jeg selvfølgelig nysgerrig - hvad er der sket siden? Er du gået over til Hypex? Eller....

Mvh
FullSpec
Til top Vis FullSpec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FullSpec
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes