Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 11:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround Sound for omkring 1500-2000kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
theseer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Der medfølger ikke de kabler du skal bruge til at sætte din dvd til så enten skal du bruge et lysleder kabel eller et koaksial kabel.

Der er ikke nogen nævneværdig forskel på hvilket kabel du bruger (hvis din dvd selvfølgelig har udgang til begge) Dog siges det at hvis du har lang afstand fra dvd til systemet, DVS at kablet skal være langt så er Koaksial kablet det bedste. Men jeg har selv brugt et lyslederkabel som er 5 meter og det virker perfekt, så ingen problemer der.

Til top Vis theseer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af theseer

Blohm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

http://diskonetto.dk/shop/lyslederkabel-2m-olc-200-12313p.ht ml

Hvis jeg køber sådan et kabel, så mangler der ikke noget for at jeg kan sætte l**tet til og hygge mig med lidt bedre lyd end de elendige, skrattende højttalere i tv'et :>?
Til top Vis Blohm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blohm

theseer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se den side du laver link til. Men hvis der står lysleder kabel eller optisk kabel som det også bliver kaldt så ja, så er det bare at sætte det til og høre/føle en god film.

Siden jeg linker til har jeg ikke selv prøvet, men den giver en god ide til hvad kabler man kan få.

http://www.avxperten.dk/audiokabler/optisk-kabel/optisk-kabe l.asp

Til top Vis theseer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af theseer

Blohm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Theseer, takker.. den side jeg kiggede på var -meget- dyr i forhold til den du linkede.. så sparede jeg også lidt dollars :)

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Sådan en gang fis, det Eltax system har markant bedre lyd end hans TV, det er jeg 100% overbevist om. Selvfølgelig har det ikke samme kvalitet som et surround der koster 10-20 gange mere det han har afsat som ramme, men derfor kan det godt leverer en okay surround lyd.

Folk har det med at nedrakke Eltax bare de hører navnet, men i udlandet er der ikke den samme hetz. F. eks. er her en positiv test af Eltax Liberty, men selvfølgelig ved dem som har testet det heller ikke en dyt om noget som helst

Jeg rakker ikke ned på Eltax, eller for den sags skyld andre produkter. Jeg udtrykker min mening om komplette systemer der skal give wonderbar lyd til en skilling. Jeg vil altid være af den mening, at med det nævnte budget vil man komme længere med et fornuftigt stereosetup. Folk glemmer ofte at du for det samme beløb nu skal have 4 højttalere og 4 forstærkerkanaler ekstra.

Hvorvidt det lyder bedre end brugerens tv skal jeg lade være usagt. Jeg har ikke hørt tv'et.

Tests kan du egentlig ikke bruge til ret meget. De siger kun noget om en persons oplevelser med et givent produkt (uanset hvad han ved noget om). Det er ikke det samme som, at det opfylder netop dine behov.

Jeg skal da gerne beklage hvis jeg har udtrykt mig uklart i forhold til det oprindelige indlæg. Det var udelukkende min hensigt at give råd og ikke notere en negativ holdning til bestemte produkter.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Blohm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Lige en sidste ting, til alle jer der har et Logitech Z 5500 system.. Hvilken str. skruer og rawplugs skal man bruge? :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes