| Sendt: 05 November 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en ganske udmærket koncert. Hun synger jo rigtigt godt - ingen tvivl om det. Lydmanden havde også gjort sit arbejde kompetent så det var bestemt til at holde ud at høre på - og ikke for højt. Der var højdepunkter hist og pist - "Halleluja" f.eks. Man kan godt se (og høre) at hun efterhånden er blevet meget øvet & erfaren af at rejse rundt (alene i USA f.eks.).
Jeg savnede dog at der blev trykket lidt mere spade af. Det var næsten lidt for sikkert og kompetent. Det var kun i "Nobody's Man" at musikerne fik lov at give den gas med fuld energi. Det skulle der have været mere af synes jeg. Det er trods alt live og ikke hjemmelytning i sofaen. Lidt flere cover-numre havde egentlig også været fint (for at bryde den seriøse tilgang til eget materiale måske?). Sidste gang jeg var inde og høre hende spillede de "In the Army Now" for fuld blæs og det var ikke ringe.
Min bedste Dickow koncert var den første jeg var til. Det var lige efter at "Notes" var blevet udgivet. Det var med siddepladser i hele Store Vega. Det var åbenbart før end hun havde for mange tilhængere til at det var muligt. Der var en speciel stemning den aften. Og ingen trommeslager men end MF-stor computer istedet. Det klædte "Notes" materialet ret godt.
Men det var nu en god koncert (i lørdags) - bare ikke exceptionel.  Det bliver da interessant nok at følge hende med alle de år hun har foran sig (og forhåbentlig udgiver hun en dansk-sproget plade engang når hun er klar?). Det kræver lidt mere at udtrykke sig personligt og ærligt på sit modersmål end på engelsk ikke?  Uden at det bliver én stor kliché.
Andre højdepunkter (for mig) var "You Know Better" & "Everybody Knows".
Men du slipper heller ikke:  Hvordan lyder den store sorte så? Er den bedre end den lille?
|