| Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.mcintosh.dk/
Vælg manufactors , vælg sonus faber gå til side 2.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
harmonic skrev:
| Come on guys hvem har noget erfaring med diskanten ? mvh |
|
|
Du har hørt hvad der er at høre, og det er ikke behageligt. Man kunne selvfølgelig lægge toppen ned med en impedanslineær sugekreds men der er bedre og billigere diskanter i Scan Speaks program, så hvorfor besværet og udgiften. Og dens urolige adfærd kan du ikke gøre noget ved.
|
|
|
lidt surt at skrive noget sludder teddy... (men det har du vel vendet dig tild) et er Steens "elskede" XT25 han syntes lyder skidt 
den lyder nok skidt fordi den ikke har være i klippe kælderen og bliver "tweaket" 
det er altså ikke uden grund den ring radiator sidder i så mange high end ht'er. den kan med viden og erfaring, bringes til at spille bedre end langt de fleste ander tw på marked.
|
|
|
Scanspeaks ringradiator sidder i mine "Duelund" højttalere. Der er ikke noget der generer i diskanten det var der derimod på Vifas. Dette til trods for at Scanspeaken vitterligt har et kæmpe peak over 20000 hz.
3 Dx Dit elendige dansk vidner om dårlig begavelse. |
|
|
Diamagnetic,
Dit ordvalg er måske ikke det mest velvalgte..!
Vi tager lige noget af din tekst (vi, det er mig!) og læser korrektur på den (med rød skrift):
Scanspeaks ringradiator sidder i mine "Duelund"-højttalere. Der er ikke noget, der generer i diskanten, [Evt. punktum hér. Husk stort begyndelsesbogstav] det var der derimod på Vifas. Dette til trods for(,) at Scanspeak'en vitterligt har et kæmpe peak over 20000 hz. [Hz] (Hertz)
Hilsen
Niels
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
harmonic skrev:
|
|
Du har hørt hvad der er at høre, og det er ikke behageligt. Man kunne selvfølgelig lægge toppen ned med en impedanslineær sugekreds men der er bedre og billigere diskanter i Scan Speaks program, så hvorfor besværet og udgiften. Og dens urolige adfærd kan du ikke gøre noget ved.
|
|
|
lidt surt at skrive noget sludder teddy... (men det har du vel vendet dig tild) et er Steens "elskede" XT25 han syntes lyder skidt 
den lyder nok skidt fordi den ikke har være i klippe kælderen og bliver "tweaket" 
det er altså ikke uden grund den ring radiator sidder i så mange high end ht'er. den kan med viden og erfaring, bringes til at spille bedre end langt de fleste ander tw på marked.
|
|
|
Scanspeaks ringradiator sidder i mine "Duelund" højttalere. Der er ikke noget der generer i diskanten det var der derimod på Vifas. Dette til trods for at Scanspeaken vitterligt har et kæmpe peak over 20000 hz.
|
|
et eller andet må der jo være galt, siden du sælger den / dem 
http://web5687.web04.talkactive.net/homepage/kbhifi/kbhhifi. html
(under brugt børsen)
"Den absolut sidste højttaler fra mesteren Duelund.
Tovejs højttaler med Scan-Speak’s dyre ringradiator og 2 stk 7”i D`Appolito-konfiguration.
Utrolig flot højttaler i sort velour og sort kvalitetsfilt.
Forkabling indvendig, bas: NLE-kabel , Diskant: Duelund-kabel.
Parts Connections pris for kondensatorerne, alene: 2300.US-Dollars.
Højttalernes følsomhed: 93dB. Ohmsk værdi for systemet ca. 3.
Højde 126 bredde 26 cm.
Spiller utrolig homogent med dyb kraftig bas Qt: 0,5 Resonansfrekvens 38 Hz..
Enhedernes pris ca.15.000,-
Din pris 12.000,-
Kassereren/Erlend Sæterdal Tlf.: 3975 1757 - eller mail på: boxerica209@besked.com"

var det ikke den Karsten Sømand, sagde noget med ikke rigtigt var en Steen, en... eller...
ps:
denne sætning:
3 Dx Dit elendige dansk vidner om dårlig begavelse
skuller der ikke stå:
3DX dit....
eller skal der Stort efter Navn ?
Erland Din lille bandit  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
harmonic skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Øhh..? Hvor skulle dette peak være henne? Og hvilken størrelse snakker vi om..?
Nu går mit LMS dog kun lineært til 40 KHz (+/- 0.5 dB) men frekvensgangen er da 100 % flad dertil på mine R29...
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Neeper
Ifølge SS´es datablad, har den en lille stigning over 20kilo. Om det så har nogen lyttemæssig betydning næppe.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
En stigning ja, men da bestemt ikke et peak... Og går man 3 - 5 grader off axis, så er den flad...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten så sker stigningen grundet masse afkobling, og er dermed ikke resonant...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er nu det... skal ting begrundes, ha' hold i virkeligheden og ydermere være rigtige for at man kan bruge dem som argumenter...
hvad bliver det næste ?
at man kan købe brød i skiver  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brød i skiver kan jo være en nødvendighed, når man ikke er den skarpeste kniv i skuffen.
Måske en idé, Erland? 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
|
Brød i skiver kan jo være en nødvendighed, når man ikke er den skarpeste kniv i skuffen.
Måske en idé, Erland? 
Mvh.
|
|
|
Tror også han ville skære sig 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var nede og høre cremona m igen i dag nu med over 300 timers tilspilning.
Skuffelsen var den samme hvis ikke større , prøvede både med det øre venlige primear grej og for 255.000 tuisind kroner marantz grej den
lyder på ingen måde om de tidligere sonus faber højtalere .
diskanten er skinger kornet og spyttende mellemtonen har ikke sonus faber magien og nærmest gennemsigtig på den ufede måde , og den er
ikke musikalsk.
bassen er dog rigtig god .
Den gamle er mere smooth, og er fuldstændig sammenhængende i toppen ingen skigre tendenser her ,mere emotionel ,mørk varm, mindre
lydscene men
mere focusered , og meget
meget mere musikalsk .
Og så har den den magisk mellemtone som med det rigtige grej for dem til at synge.
Jeg finder et sæt brugt i tyskland.
Er glad for at jeg tested dem flere gange og i rimeligt tilspilled tilstand med forskelligt grej for så kan jeg roligt sige at jeg klart foretrække den
franco serblin lavede.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |