| Forfatter |
|
KJ666 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyy alle ;)
Overvejer og skifte meget af mit gamle hi-fi ud med følgende:
2 stk NAD C272 effektforstærker (1 til hver højtaler) 1 stk NAD C162 forforstærker 1 stk NAD C525BEE Cdafspiller 2 stk Dali Concept 10
Jeg spiller mest godt gammel og gedin Rock og Heavy men sker da jeg smider noget gammel Bowie på fra tid til anden.
Ønsker egentlig og vide om det setup passer fint og spiller godt til den musiktype jeg høre mest ?
På forhånd tak for svar
MVH Kenn
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det tror jeg faktisk godt, men jeg er ikke helt sikker på om du behøver så meget effekt i virkeligheden.
Jeg ville nok nøjes med at købe en effekt blok og få dem til at låne mig en ekstra med hjem som en del af handlen.
På denne måde finder du ud af om du har behov for den effekt.
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst andre steder her på forumet at brokoble de 2 stk c272 måske ikke lige er det smarte ;)
Men er det og brokoble dem og bruge en effektforstærker til hver højtaler kan c162 ikke styre det ?
var mere så jeg havde lidt ekstra power på hver højtaler end hvis jeg kun havde en effektforstærke, men hvis det kun er muligt og lave det nummer med en brokobling nøjes jeg nok kun med en c272
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
KJ666 skrev:
Har læst andre steder her på forumet at brokoble de 2 stk c272 måske ikke lige er det smarte ;)Men er det og brokoble dem og bruge en effektforstærker til hver højtaler kan c162 ikke styre det ?var mere så jeg havde lidt ekstra power på hver højtaler end hvis jeg kun havde en effektforstærke, men hvis det kun er muligt og lave det nummer med en brokobling nøjes jeg nok kun med en c272
|
|
|
Ved at brokoble c272 får du mere effekt, men c272 har svære ved kan kontroller højtalerne. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er det og brokoble dem hvis jeg bare vil bruge en effektforstærker til hver højtaler og lade c162 styre dem hvis det er muligt på den måde ??
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 03:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt lide den lyd de NAD har til min musik derfor bla valget faldt der Holm26, men er det ikke muligt og bruge de 2 c272 som monoblokke evt og stadig få en god effekt ud af det eller kan c162 ikke styre det ?
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan Dali Concept 10 biwires ?
Hvis ja, så kan du da bruge 1 stk. Nad C272 på hver højttaler, således at den ene kanal trækker bassen og den anden kanal trækker diskant/mellemtone. - Så er du ovre i biamping. Det burde være mindre stressende for ampen, og måske give lyden et lille skub. - Men det er kun lyttetest på det aktuelle setup, der vil kunne afgøre det...
Selvfølgelig kan Nad C162 klare at trække to stk. C272... __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm ved faktisk ikke om concept10 kan biwires - men lad os antage at de ikke kan vil jeg så ikke få noget ud af og have 2 stk c272 ? og hvis jeg har 2 stk hvordan skal de så kobles hvis biwire ikke er muligt med Concept 10 ?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Concept 10 kan ikke biwires/biampes
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
dvs jeg ikke kan få noget ud af og have 2 stk c272 til concept 10 eller hvordan ?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, ikke hvis du mener to til hver.
Har du ovevejet at finde nogen bedre højttalere til den elektronik du har, evt. nogen der kan biwires og så køre en stereo til hver. Min erfaring har vist at det er bedre end at brokoble, selvom jeg gerne brokobler hvis det er muligt. Så skal du jo have to effekter mere, osvosv.
Når det er sagt, mener jeg faktisk at dit setup er rigtig godt til den type musik du oplyser du spiller, så jeg ville nok fedte rundt med lidt kabelhalløj før jeg kastede mig ud i større investeringer, medmindre det også hanler om den "feelgood" fornemmelse der er i at få nyt, flottere og bedre. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Mr Modfase Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er det et super setup du vælger der, men du behøver SLET ikke så meget effekt - de skal nok spille fint - DaliConcept10 har IKKE BiWireing mulighed... Følsomheden i Dalihøjttalerne gør jo at der ikke nødvendigvis er beov for SÅ meget effekt, men folk er jo blevet påduttet at ha' SÅ MEGET EFFEKT SOM OVERHOVEDET MULIGT !!!!! Ikke nødvendigt..... Prv du at gå ind i en HiFi Klub og køb een og lån den anden (evt lån begge 272'ere) og hør setuppet !!!!!
|
| Til top |
|
| |
Mr Modfase Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt ville jeg nok ikke VÆLGE at 'spare' på cd-afspilleren, da den her bliver det KLART SVAGESTE LED !!! Kig du på en T542 istedet for !!!!!
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sund det jeg regnede med var og bruge en c272 til hver højtaler kan det ikke lade sig gøre eller er det ikke noget jeg vil kunne mærke frem for og bruge kun en c272 og en c162 ? men hvordan kobler jeg dem så og kan de evt måske funke som monokoblet eller er det spild ??
|
| Til top |
|
| |
Mr Modfase Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo - det kan sagtens lade sig gøre... Men tag nu og gå ind i een af butikkerne og lån 1 eler 2 blokke før du køber nummer 2 - det er nemmerlig ikke sikkert at du kan høre forskellen på den ene og på med 2 !!!!! Men HUSK lige at opgradere CD-afspilleren !!!!!
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm T542 hvilket mærke er det og hvor finder jeg noget om den ?
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, efter at have nærlæst indledningen igen, tror jeg nok jeg er på samme side i bogen som I andre. Beklager misforståelsen, min fejl.
Jeg synes det er et godt sæt du har fundet der i forhold til den musik du hører, om det skal være den ene eller anden cd må du lytte dig frem til, men resten er i orden. Og jeg ville nemt kunne finde på at brokoble på den måde du skriver, her selv gjort det mange gange på forløberne NAD 2600/2700 og Dali 109/909. Skal det være vildt ville jeg bare lave en dobblet og stalle en højttaler mere oven på som en anden bruger har gjort med sine CV AL 1000 et andet sted på dette forum. Hvis du gør det så kommer der knald på, mens mange vil mene at det ikke er hifi, så mener jeg at det er meget virkelighedstro mod rock der skal spilles højt. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Mr Modfase Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
T542 er her : http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/nad_ c542_cd-afspiller_titanium.htm
pas på med ikke at købe en 'dårlig kilde' til god lyd - du ved BAD SOUND KILLS GOOD MUSIC !!!!!
Prøv evt at låne BÅDE en 525 OG en 542 med hjem fra een af butikkerne og sig at du gerne vil prøve at høre forskellen hjemme hos dig selv !!!!!
|
| Til top |
|
| |
KJ666 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm Mr. Modfase er det NAD C542 du mener ???
|
| Til top |
|
| |