Emne: Rabatter ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke helt se hvad formålet er med denne tråd, har du mon købt noget, og efterfølgende fundet ud af andre har købt det billigere, da de har spurgt efter rabat, det er selvfølgelig surt.
Jeg synes da det er helt iorden at spørge efter rabat, eller ekstra ydelser, det ser jeg da ikke noget galt i, jeg ville da nærmest føle mig dum hvis jeg ikke gjorde, og da især når ser hvor store rabatter man rent faktisk kan få, det er ikke små ting.
Nu er det jo ikke et ultimativt krav at skulle have rabat, det kunne da selvfølgelig ikke falde mig ind, at bede om rabat på en vare der på udsalg eller nedsat, det siger da sig selv.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absurd tråd - Man handler vel der hvor man kan få en given vare til den bedste pris - det er da økonomi på meget basalt niveau - Hvis man har noget imod tilbud og rabatter kan man jo bare spørge pænt om man må have lov til at betale fuld/normal pris... det tror jeg såmænd de flinke forhandlere giver dig lov til....
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr Modfase skrev:
Hvorfor er det at ALLE der kommer ind i HiFi Butikker, ABSOLUT SKAL HAVE RABAT på deres køb.....
Der er vel heller ikke nogen af 'de kunder' der køber varerne der vil gå 10% ned i løn ligesom de beder butikkerne om at gøre - der er jo kun EEN til at betale den rabat der vi forventer at få i butikkerne - der er da butikkerne - i yderste tilfælde er butikkerne jo nødt til at lukke fordi man ikke har overskud nok til at betale regninger og få nye produkter hjem til kunderne.........
|
|
|
Ja, det er godt nok synd for forretningerne, at de er nødt til at sælge til under indkøbspris!
Inde midt i din tekst stiller du et hypotetisk/retorisk spørgsmål, som du du selv svarer (forkert) på...
[Citat:] "der er jo kun EEN til at betale den rabat der vi forventer at få i butikkerne - der er da butikkerne".
Ho-ho-ho... 
Niels
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der synes tråden er mærkelig, er selv mærkelige, da de gider lægge indlæg. Man lægger vel kun indlæg, hvis man er enig/uenig og gerne vil meddele dette til andre.
Hurtig har fastlagt, at alle erhvervsdrivende, og også dem i hifi-branchen, tjener overmåde tykt og fedt. Et råd til ham: med hans uovertrufne tekniske kompetencer, skulle han gå sammen med en af de mange rige pengemænd i denne branche, og skabe et verdensomspændende firma, der ville gøre ham til milliardær. Det vil gå stærkt.
"Rabat gives til den der spørger, hvis den der skal yde rabat finder det forretningsmæssigt acceptabelt". Punktum! Hvis ikke, siges der nej. Det er ikke noget med, at andre der ikke beder om rabat så kommer til at betale for dem der opnår rabat. Nej - den der betaler er rabatgiver, og hvis han/hun giver for meget i rabat kan han/hun gå konkurs. Sværere er det ikke. De foretningsfolk, der iøvrigt siger "Den rabat kan jeg ikke give" lyver, for selvfølgelig KAN han det, men han VIL ikke. Det er kun dem der er på konkursens rand, eller som ikke selv kan bestemme prisen, der reelt kan sige "det KAN jeg ikke". Der er jo virkelig mange i dette land der kunne forære 5-10.000,- men det VIL de ikke.
Så er der nogle forretningsdrivende, som af imagepleje ikke vil købslå om prisen, heller ikke til jyder, og hvis de kan holde den profil, ja så er det flot. Det er dog svært hvis købet bliver rigtig interessant for sælger, f.eks. hvis det er større beløb. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
De der synes tråden er mærkelig, er selv mærkelige, da de gider lægge indlæg. Man lægger vel kun indlæg, hvis man er enig/uenig og gerne vil meddele dette til andre. [...]
|
|
|
Hvorfor er man mærkelig, hvis man lægger et indlæg i tråden selvom man synes den er mærkelig? Skal det forståes sådan at man ikke kan synes en tråd er mærkelig samtidig med at man gerne vil erklære sig uenig i de synespunkter/påstande der bliver fremsat?? Se det synes jeg er mærkeligt  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da jeg har ikke set nogle pakke noget så meget ind i vat og uforståelig sludder, siden nyrup var statsminister
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rabat er da en selvfølge i en hifibutik, 100% lige så stor en selvfølge som butikkernes "vejl. udsalgspriser" er det.
Vejlledende udsalgspriser er noget af det mest ækle, karaktel ligende opfindelse i mands minde, ikke en skid mere end et forslag om fastlåsning af priser, med henblik på fed avance fra forhandler og producenternes side. Det er da meget mere sørgeligt med vejl. priser da det er dem der er medskyldig i folks søgen på rabat.
Må være svært for mange i branchen at bortforklare da de selv bekræfter det i forbildelse med udsalg. eks. normalpris (vejl. pris) 9999,- udsalgspris 8999,- ..... altid er "normal prisen" den samme som vejl pris!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da ingen problmer med rabatte, da de dansk hifi butiker næste altid køre demo tilbud, tilbud, messe tilbud m.m., og her er mere at sparen
end div. små rabatte
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|