Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dækker hifiklubben skaden? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan hvertfald sige at de næste højttalere jeg køber fra hifiklubben bliver med 5 år garanti.

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 November 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hvis du har tegnet en ekstra-forsikring(plus eller hvad de nu kalder dem) så bør de dække. Jeg har ihvertfald fået af vide derinde at jeg kan smide mit grej på gulvet eller komme kiks i(en dvd) og så fikser de det. Så har man tænkt sig at gøre den slags og handler i Klubben er en ekstra forsikring en ganske god ide.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Her kan i lige se hvad der er sket med skaden....

Kan godt være det er lidt utydligt

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 November 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Exxtreme skrev:
Det er din vens ulykke forsikring der skal dække det, forklar ham det på en måde så det ikke ødelægger jeres venskab... Den burde tage det uden tovtrækkeri

Enig.

Har selv været ude for noget lignende, da jeg skulle flytte et møbel for en bekendt - jeg havde det sku' ikke godt bagefter (men det er heldigvis glemt nu).

Øhhh, hvordan er der lige I vil få en ulykkesforsikring til at dække den omtalte hændelse:
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Ulykke sforsikring.aspx

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Jeg kan hvertfald sige at de næste højttalere jeg køber fra hifiklubben bliver med 5 år garanti.

Det hjælper da ingen som helst ting, den dækker kun fabrikationsfejl og ikke at din ven ikke er i stand til at løfte en højttaler.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

StarTrek skrev:
Hvis der er en selvrisiko på, som normalt er på mellem 1000 til 1500,- kr. kan det så betale sig hvis højtare koste 1700,- kr. fra ny af ?

Det er langt fra altid der er selvrisiko på... Jeg har ikke på min, og alligevel betaler jeg ikke mere end andre der har selvrisiko...

Er du helt sikker på det, for det er forholdvist sjældent at der slet ikke er nogen form for selvrisiko på en familie basis forsikring?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Er du helt sikker på det, for det er forholdvist sjældent at der slet ikke er nogen form for selvrisiko på en familie basis forsikring?

Det er tit der er selvrisiko på ansvarsforsikringen (som jeg vil mene er den der evt. gælder i dette tilfælde), men ikke på indboforsikringen.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jesper Juul skrev:

Det er tit der er selvrisiko på ansvarsforsikringen (som jeg vil mene er den der evt. gælder i dette tilfælde), men ikke på indboforsikringen.

Ok, men hvad jeg har kunne google mig frem til lader det ikke til at der er nogen selskaber som differentierer på selvrisikoen mht. om det er ansvasdækningen eller indbodelen som træder i kraft.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Ok, men hvad jeg har kunne google mig frem til lader det ikke til at der er nogen selskaber som differentierer på selvrisikoen mht. om det er ansvasdækningen eller indbodelen som træder i kraft.

Jeg burde måske ikke have brugt formuleringen "tit", for det ved jeg dybest set ikke noget om - men jeg har i mange år haft en indboforsikring uden selvrisiko, men ansvarsforsikring med. Jeg har haft brug for ansvarsforsikringen engang i en muligvis lignende situation. Blev kørt ned på cykel, hvilket i princippet kostede mig 500,- da cyklen var lånt og derfor gik under min ansvarsforsikring og ikke bilistens - havde det været min egen cykel var det så sjovt nok ikke min indboforsikring, men bilistens ansvarsforsikring der skulle have dækket... Sådan er forsikringsregler så morsomme...

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Jesper Juul skrev:

Jeg burde måske ikke have brugt formuleringen "tit", for det ved jeg dybest set ikke noget om - men jeg har i mange år haft en indboforsikring uden selvrisiko, men ansvarsforsikring med. Jeg har haft brug for ansvarsforsikringen engang i en muligvis lignende situation. Blev kørt ned på cykel, hvilket i princippet kostede mig 500,- da cyklen var lånt og derfor gik under min ansvarsforsikring og ikke bilistens - havde det været min egen cykel var det så sjovt nok ikke min indboforsikring, men bilistens ansvarsforsikring der skulle have dækket... Sådan er forsikringsregler så morsomme...

Ok, tak for forklaringen, og ja det er ikke altid helt nemt at finde rundt i.

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 November 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
flpdk skrev:

Exxtreme skrev:
Det er din vens ulykke forsikring der skal dække det, forklar ham det på en måde så det ikke ødelægger jeres venskab... Den burde tage det uden tovtrækkeri

Enig.

Har selv været ude for noget lignende, da jeg skulle flytte et møbel for en bekendt - jeg havde det sku' ikke godt bagefter (men det er heldigvis glemt nu).

Øhhh, hvordan er der lige I vil få en ulykkesforsikring til at dække den omtalte hændelse:
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Ulykke sforsikring.aspx

Det min kommentar gik på var venskabet, det må komme i første række. Det forskiringsmæssige ved jeg ikke noget om.

kennethnr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 November 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

fra HiFi Klubbens hjemmeside:

5. Forsikrigen dækker ikke

• Skader omfattet af Hi-Fi Klubbens garanti eller leverandørens garanti.
  • Tilbehør, forbrugsartikler og løsdele, for eksempel batterier og pick-up nåle.
  • Skader som skyldes fejlagtig opbevaring, dårlig pleje, uforsvarlig brug, fejlinstallation, fejlopsætning eller misligehold.
  • Skader som ridser, skrammer, mindre skader og lignende som ikke gør apparatet ubrugeligt.
  • Skader på apparater som bruges til andet end almindeligt privat brug.
  • Indirekte skader (følgeskader).
  • Brand.
  • Bortkommet apparat og tyveri, eller apparater som er forlagt og glemt.
  • Servicebesøg hvis der ikke konstateres en dækningsberettiget skade.
  • Skade opstået ved uforsvarlig indpakning under transport og forsendelse.
  • Forsikringen dækker subsidiært i forhold til andre forsikringer som måtte dække samme apparat. Dækker anden forsikring også subsidiært, anvendes Forsikringsaftalelovens bestemmelser om dobbeltforsikring.

Så selv en ekstra forsikring ville sige fra for denne skade.

Men ellers er jeg stor tilhænger af den type forsikringer, de er med til at gøre min arbejdsdag lidt nemmere - er lidt mere behageligt at skulle skrive en regning til forsikringen end at skulle ringe til en kunde med et prisoverslag

Til top Vis kennethnr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethnr

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Her kan i lige se hvad der er sket med skaden....

Kan godt være det er lidt utydligt

Det er godt nok ærgeligt med den skade, men med henblik på højtalerens nypris, kan det dårligt betale sig at få det lavet hos hfk vil jeg gætte på..
Jeg tænker på om man ikke kunne spartle det og male det sort? Hvis det er det bagerste hjørne vil det måske fjerne fokus lidt fra det og måske gøre det nemmere at leve med??
Ved ikke om det er en god løsning eller om det vil komme til at ligne l**t, er selv virkelig spasser med værktøj i hånden, det var bare lige en tanke

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes