| Forfatter |
|
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan hvertfald sige at de næste højttalere jeg køber fra hifiklubben bliver med 5 år garanti.
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har tegnet en ekstra-forsikring(plus eller hvad de nu kalder dem) så bør de dække. Jeg har ihvertfald fået af vide derinde at jeg kan smide mit grej på gulvet eller komme kiks i(en dvd) og så fikser de det. Så har man tænkt sig at gøre den slags og handler i Klubben er en ekstra forsikring en ganske god ide.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan i lige se hvad der er sket med skaden....
Kan godt være det er lidt utydligt  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Exxtreme skrev:
| Det er din vens ulykke forsikring der skal dække det, forklar ham det på en måde så det ikke ødelægger jeres venskab... Den burde tage det uden tovtrækkeri |
|
|
Enig .
Har selv været ude for noget lignende, da jeg skulle flytte et møbel for en bekendt - jeg havde det sku' ikke godt bagefter (men det er heldigvis glemt nu). |
|
|
Øhhh, hvordan er der lige I vil få en ulykkesforsikring til at dække den omtalte hændelse:
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Ulykke sforsikring.aspx __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Jeg kan hvertfald sige at de næste højttalere jeg køber fra hifiklubben bliver med 5 år garanti.
|
|
|
Det hjælper da ingen som helst ting, den dækker kun fabrikationsfejl og ikke at din ven ikke er i stand til at løfte en højttaler. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
StarTrek skrev:
| Hvis der er en selvrisiko på, som normalt er på mellem 1000 til 1500,- kr. kan det så betale sig hvis højtare koste 1700,- kr. fra ny af ? |
|
|
Det er langt fra altid der er selvrisiko på... Jeg har ikke på min, og alligevel betaler jeg ikke mere end andre der har selvrisiko... |
|
|
Er du helt sikker på det, for det er forholdvist sjældent at der slet ikke er nogen form for selvrisiko på en familie basis forsikring? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Er du helt sikker på det, for det er forholdvist sjældent at der slet ikke er nogen form for selvrisiko på en familie basis forsikring? |
|
|
Det er tit der er selvrisiko på ansvarsforsikringen (som jeg vil mene er den der evt. gælder i dette tilfælde), men ikke på indboforsikringen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jesper Juul skrev:
| Er du helt sikker på det, for det er forholdvist sjældent at der slet ikke er nogen form for selvrisiko på en familie basis forsikring? |
|
|
Det er tit der er selvrisiko på ansvarsforsikringen (som jeg vil mene er den der evt. gælder i dette tilfælde), men ikke på indboforsikringen. |
|
|
Ok, men hvad jeg har kunne google mig frem til lader det ikke til at der er nogen selskaber som differentierer på selvrisikoen mht. om det er ansvasdækningen eller indbodelen som træder i kraft. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Ok, men hvad jeg har kunne google mig frem til lader det ikke til at der er nogen selskaber som differentierer på selvrisikoen mht. om det er ansvasdækningen eller indbodelen som træder i kraft. |
|
|
Jeg burde måske ikke have brugt formuleringen "tit", for det ved jeg dybest set ikke noget om - men jeg har i mange år haft en indboforsikring uden selvrisiko, men ansvarsforsikring med. Jeg har haft brug for ansvarsforsikringen engang i en muligvis lignende situation. Blev kørt ned på cykel, hvilket i princippet kostede mig 500,- da cyklen var lånt og derfor gik under min ansvarsforsikring og ikke bilistens - havde det været min egen cykel var det så sjovt nok ikke min indboforsikring, men bilistens ansvarsforsikring der skulle have dækket... Sådan er forsikringsregler så morsomme... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jesper Juul skrev:
| Ok, men hvad jeg har kunne google mig frem til lader det ikke til at der er nogen selskaber som differentierer på selvrisikoen mht. om det er ansvasdækningen eller indbodelen som træder i kraft. |
|
|
Jeg burde måske ikke have brugt formuleringen "tit", for det ved jeg dybest set ikke noget om - men jeg har i mange år haft en indboforsikring uden selvrisiko, men ansvarsforsikring med. Jeg har haft brug for ansvarsforsikringen engang i en muligvis lignende situation. Blev kørt ned på cykel, hvilket i princippet kostede mig 500,- da cyklen var lånt og derfor gik under min ansvarsforsikring og ikke bilistens - havde det været min egen cykel var det så sjovt nok ikke min indboforsikring, men bilistens ansvarsforsikring der skulle have dækket... Sådan er forsikringsregler så morsomme... |
|
|
Ok, tak for forklaringen, og ja det er ikke altid helt nemt at finde rundt i. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
flpdk skrev:
Exxtreme skrev:
| Det er din vens ulykke forsikring der skal dække det, forklar ham det på en måde så det ikke ødelægger jeres venskab... Den burde tage det uden tovtrækkeri |
|
|
Enig .
Har selv været ude for noget lignende, da jeg skulle flytte et møbel for en bekendt - jeg havde det sku' ikke godt bagefter (men det er heldigvis glemt nu).
|
|
|
Øhhh, hvordan er der lige I vil få en ulykkesforsikring til at dække den omtalte hændelse: http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Ulykke sforsikring.aspx |
|
|
Det min kommentar gik på var venskabet, det må komme i første række. Det forskiringsmæssige ved jeg ikke noget om. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
kennethnr Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
fra HiFi Klubbens hjemmeside:
5. Forsikrigen dækker ikke
- Skader omfattet af Hi-Fi Klubbens garanti eller leverandørens garanti.
- Tilbehør, forbrugsartikler og løsdele, for eksempel batterier og pick-up nåle.
- Skader som skyldes fejlagtig opbevaring, dårlig pleje, uforsvarlig brug, fejlinstallation, fejlopsætning eller misligehold.
- Skader som ridser, skrammer, mindre skader og lignende som ikke gør apparatet ubrugeligt.
- Skader på apparater som bruges til andet end almindeligt privat brug.
- Indirekte skader (følgeskader).
- Brand.
- Bortkommet apparat og tyveri, eller apparater som er forlagt og glemt.
- Servicebesøg hvis der ikke konstateres en dækningsberettiget skade.
- Skade opstået ved uforsvarlig indpakning under transport og forsendelse.
- Forsikringen dækker subsidiært i forhold til andre forsikringer som måtte dække samme apparat. Dækker anden forsikring også subsidiært, anvendes Forsikringsaftalelovens bestemmelser om dobbeltforsikring.
Så selv en ekstra forsikring ville sige fra for denne skade.
Men ellers er jeg stor tilhænger af den type forsikringer, de er med til at gøre min arbejdsdag lidt nemmere - er lidt mere behageligt at skulle skrive en regning til forsikringen end at skulle ringe til en kunde med et prisoverslag 
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Her kan i lige se hvad der er sket med skaden....
Kan godt være det er lidt utydligt  |
|
|
Det er godt nok ærgeligt med den skade, men med henblik på højtalerens nypris, kan det dårligt betale sig at få det lavet hos hfk vil jeg gætte på.. Jeg tænker på om man ikke kunne spartle det og male det sort? Hvis det er det bagerste hjørne vil det måske fjerne fokus lidt fra det og måske gøre det nemmere at leve med?? Ved ikke om det er en god løsning eller om det vil komme til at ligne l**t, er selv virkelig spasser med værktøj i hånden, det var bare lige en tanke  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |