| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med nej! __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole Tofte lavede en hvor han brugte svingspole og magnetsystem fra en billig enhed, men den findes også i en kostbar highend version, så princippet virker
http://www.german-physiks.com/
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du milde kineser, det er jo en hjemmestrikket Walsh diskant

|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Walsh er vist en gammel mand nu, er de enheder ikke ret sjældne ?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg beder undskylde for den tredobbelte publikation grundet netværkssvigt
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare det ikke er noget andet der svigter
Nå, men jeg får også fejlmelding, "siden kan ikke vises", men indlægget lader til at komme fint ind alligevel
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe det er tråden vedkommende er det helt iorden at få det 3 gange. __________________
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
bdef skrev:
syncroniq skrev:
|
Hey,
"dB, frekvenser og fase, end i musik, fornemmelse og nydelse"
Øhm.. de ting hænger meget sammen.
|
|
|
For nogle (måske dig?) gør det, men hvis en højttaler lyder så jeg smiler og tramper med i gulvet er jeg da ligeglad med de tekniske data...
Der var en der skrev at gode højttalere også måsler godt, men at en højttaler der måler godt ikke nødvendigvis lyder godt. Det er jo meget rammende, men jeg bruger mere tid på at lytte end på at måle, så det er lyden jeg bekymre mig mest om.
Hldigvis er vi ikke alle ens og har forskellige prioriteter, samtidig med at der er mange producenter. Dermed er der jo også en til mig og en til dig 
Er High End noget som lyder godt, måler godt, ser flot ud eller er dyrt? (Hvis man kun må vælge en)
|
|
|
Hvilken højttaler er det, er det der måler godt på punkterne. Ret frekvensgang, god power respons, fasekorrekt, rimmelig følsomhed, lav forvrængning, og lyder ringe ?.
MVH |
|
|
Jeg tror du fat i noget vigtigt her, spiller højtaleren som du siger korrekt efter ovenstående punkter, gengiver højtaleren jo musikken ligeså korrekt som den formår at gøre ovenstående, kan man så ikke lide lyden af det, er det fordi man ikke kan lide musikken/indspildningen som den er skabt! Jeg synes også altid man hører: "fordi en højtaler måler godt spiller den nødvendigvis ikke godt" Men jeg har aldrig set et konkret eksempel på det.
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 28 November 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt Audio Note AN-E men har selv lavet selbyg konstruktioner med enhederne og brugt den originale filter fra Snell type E som jo er den oprindelige højtaler som Audio Note overtog, Audio Note har så ændret filteret og bruger en MDF kabinet desuden kan man jo også få enhederne i sølv.
Man skal jo også vide at Peter Snell afstemte kabinetterne efter gehør og altså ikke som de fleste andre gør.
Jeg mener helt klart at denne 2 vejs og især med de originale kabinetter er High End, der er nogle ting den ikke er den bedste til men også nogle ting den er fremragende til, den minuser må være dybbas og den kunne være mere levende i øverste top, men med det rigtige udstyr vil jeg klart mene denne højtaler overgår rigtig mange højtaler som er meget meget dyre.
De plusser må klart være stemmegengivelse (mellemtone området) samt den livagtige / realistiske måde den spiller på, på de område bliver den sku svær at overgå efter min mening, og det er også derfor jeg vil betegne den som High End.
Tror nogle hifi freeak ser for meget på det tekniske, måle data og sågar på prisen nuvel der findes sikkert flere high-end højtaler der er bedre, men så tror jeg også man skal betale RIGTIG meget for dem, jeg har da også selv hørt højtaler der er bedre på de områder som ikke er Snell E's stærke side.
Og vil da lige sige at forde en højtaler er fra 1980-90 er det ikke enbetydne med at de ikke kunne lave High end der den dag i dag overgår de fleste.
Tænk på!
Snell's flagskib fra den gang der var også B&W's 800 serie samt Infinity's reference serie disse producenters højtaler spiller røven ud af bukserne på langt de fleste High-end højtaler der produceres i dag og det uanset pris eller mærke __________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren Andersen skrev:
|
Jeg har ikke hørt Audio Note AN-E
|
|
|
Har hørt dem - og det var så det ..... kommentarer er addeles unødvendige, måske ligefrem overflødige.
Søren Andersen skrev:
|
Tror nogle hifi freeak ser for meget på det tekniske, måle data og sågar på prisen
|
|
|
Der er nok en hel del, der går meget højt op i tingene, der ikke aner hvordan det lød i virkeligheden, og nok desværre derfor ikke ved om den lyd de får serveret fra deres højttalere, er tæt på, eller langtfra originallyden
Om man vil kalde folk "freaks", fordi de går op i god lyd, skal jeg lade være op til den enkelte - men fair nok man vil have god lyd.
Søren Andersen skrev:
| Og vil da lige sige at forde en højtaler er fra 1980-90 er det ikke enbetydne med at de ikke kunne lave High end der den dag i dag overgår de fleste. |
|
|
Der er temmeligt mange højttalere fra dengang - der lammesmækker nyere højttalere. - den bedste højttaler, er jo den du ikke hører ;)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh....
Glemmer I ikke lige det faktum, at Highend.producenter benytter special-tilpassede enheder, der ikke er tilgængelige for os alm dødelige. Udbredt opfattelse, at en ringradiator er en ringradiator..
Mvh __________________ Mvh
Mike
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
| Glemmer I ikke lige det faktum, at Highend.producenter benytter special-tilpassede enheder, der ikke er tilgængelige for os alm dødelige. Udbredt opfattelse, at en ringradiator er en ringradiator.. |
|
|
Nogen gør, andre gør ikke ... Der er ikke noget, der forhindrer en almindelig i at tilpasse noget, rent bortset fra manglende erfaring/viden om hvad og hvordan
Nogen bruger enhederne, fordi de mener de er bedre, andre fordi de vil bevare visse ting for sig selv, og dermed beskytte sig selv mod plagiater
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
| Glemmer I ikke lige det faktum, at Highend.producenter benytter special-tilpassede enheder, der ikke er tilgængelige for os alm dødelige. |
|
|
Mike, det kit, som Troels Gravesen har udviklet med Skaaning bas og Børresen/Raidho bånddiskant, har specialtilpasset bas. Fidusen er, at Skaaning gerne laver special-tilpassede enheder - også til dig! Som sagt har jeg hørt det, og det er nok et skoleeksempel på et High End byggesæt, der slår alt færdigkøb til under den femdobbelte pris af kittet.
|
| Til top |
|
| |
Allanvp Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
PS: Jeg kan ikke tilslutte mig skaren af mennesker der bifalder AudioNote. På denne side kan du se en test af en Audio Note, og det viser at de ikke har helt styr på sagerne.
http://www.stereophile.com/standloudspeakers/506an/index4.ht ml
Yderst tvivlsom frekvensgang, mange kabinetresonanser og en impedans ikke alle forstærkere vil elske.
Citat fra siden : "But I was disappointed by the very lively cabinet and by the discontinuity at the top of the woofer passband, the effects of both of which I could hear with the sample that I measured. And its specified sensitivity and bass extension are misleadingly optimistic" |
|
|
Det kan da godt være at du syns målingerne er tvivlsomme og lige citere det. Men har du læst resten af hans anmeldelse????? http://stereophile.com/standloudspeakers/506an/index1.html Kan ikke forstå man kan være så forblindet at målinger, at man helt og aldeles overser hvad manden i virkeligheden skriver om denne ht.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanvp skrev:
[Kan ikke forstå man kan være så forblindet at målinger, at man helt og aldeles overser hvad manden i virkeligheden skriver om denne ht.
|
|
|
Det er Art Dudley der anmelder, og John Atkinson, der måler. Men som man kan læse, har John Atkinson også en mening, og den er .... anderledes.
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
MikeAalborg skrev:
| Glemmer I ikke lige det faktum, at Highend.producenter benytter special-tilpassede enheder, der ikke er tilgængelige for os alm dødelige. |
|
|
Mike, det kit, som Troels Gravesen har udviklet med Skaaning bas og Børresen/Raidho bånddiskant, har specialtilpasset bas. Fidusen er, at Skaaning gerne laver special-tilpassede enheder - også til dig!
Som sagt har jeg hørt det, og det er nok et skoleeksempel på et High End byggesæt, der slår alt færdigkøb til under den femdobbelte pris af kittet.
|
|
|
Forstå min nu endelig ikke som, at specialtilpassede enheder partout er bedre... Nogle enheder er tilgængelige i "håndkøb" og andre ikke.. Men det er nu, når det kommer til stykket, ofte (ikke altid) en fordel at kune placere diverse kompensationer i enheden fremfor i filtret..
Jeg syntes alt for ofte, at highend bliver synonymt med "highend-enheder" fremfor "lytte-enheder"..
Mvh __________________ Mvh
Mike
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanvp skrev:
syncroniq skrev:
|
PS: Jeg kan ikke tilslutte mig skaren af mennesker der bifalder AudioNote. På denne side kan du se en test af en Audio Note, og det viser at de ikke har helt styr på sagerne.
http://www.stereophile.com/standloudspeakers/506an/index4.ht ml
Yderst tvivlsom frekvensgang, mange kabinetresonanser og en impedans ikke alle forstærkere vil elske.
Citat fra siden : "But I was disappointed by the very lively cabinet and by the discontinuity at the top of the woofer passband, the effects of both of which I could hear with the sample that I measured. And its specified sensitivity and bass extension are misleadingly optimistic"
|
|
|
Det kan da godt være at du syns målingerne er tvivlsomme og lige citere det. Men har du læst resten af hans anmeldelse?????
http://stereophile.com/standloudspeakers/506an/index1.html
Kan ikke forstå man kan være så forblindet at målinger, at man helt og aldeles overser hvad manden i virkeligheden skriver om denne ht.
|
|
|
Opgivet følsomhed 98db. Målt 92.5db. Hvordan kan man have tillid, til en producent der rammer hele 5.5db ved siden af. Fy
MVH
|
| Til top |
|
| |