Forfatter |
|
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
Hej Bigfoot
Superfedt anlæg du har sat sammen . Jeg gad virkelgt godt høre sådan et sæt panel højtalere koblet på en rørforstærker. Jeg er bare nervøs for, at jeg derefter ikke vil være tilfreds med mine egne HT bagefter - Og det har jeg PT ikke råd til.
Hilsen Gonzo |
|
|
Hej Gonzo Takker for roserne  Tror også roligt du kan regne med, at det vil gå galt som du beskriver :-) De er ret go'e, selvom de knap er tilspillet endnu. Der er jo også langt fra Kbh til Viborg  Mvh Freddy
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Frequency Response: 40Hz-20KHz (+/- 3dB) 20 Hz – 20 KHz (+/- 6dB) skriver hjemmesiden ... hehe det er faktisk i bunden - 6 db ved 20 Hz er faktisk flot! Undskyld, jeg har set forkert! [/QUOTE] Jamen, så har mine gamle ører da ikke helt bedraget mig :-) Alt forladt
|
Til top |
|
|
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
Gonzo skrev:
Hej Bigfoot
Superfedt anlæg du har sat sammen . Jeg gad virkelgt godt høre sådan et sæt panel højtalere koblet på en rørforstærker. Jeg er bare nervøs for, at jeg derefter ikke vil være tilfreds med mine egne HT bagefter - Og det har jeg PT ikke råd til.
Hilsen Gonzo
|
|
|
Hej Gonzo
Takker for roserne
Tror også roligt du kan regne med, at det vil gå galt som du beskriver :-) De er ret go'e, selvom de knap er tilspillet endnu.
Der er jo også langt fra Kbh til Viborg
Mvh Freddy
|
|
|
Det er betryggende for min økonomi at de er på sikker afstand 
Mvh Gonzo
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Som det fremgår, har jeg haft et par bekendte på besøg, mest for at prale lidt af mine nye "fladtalere" , men også for at mane en solid skepsis i jorden. Ingen var jo parat til at tro på, at en panel højtaler kan gå i dybden og præstere en anstændig bas. Vi hørte jazz, klassisk....tekno for den sags skyld! Kort sagt hele vejen rundt.
Jeg ved med sikkerhed at een af gutterne allerede dagen efter rettede en seriøs henvendelse til Carsten hos Schmidt Audio!! Så er det vel egentlig overflødigt at sige mere :-)
Alle på billedet er garvede hifi nørder og ikke lette at dupere, men jeg kan love, at ingen af dem gik skuffede hjem!
Jeg kan kun varmt anbefale alle nysgerrige til at få et lyt, jeg river gerne en aften ud af kalenderen, og mon ikke de sidder parate hos Schmidt Audio også? :-)

Der lyttes nogenlunde intenst :-)

Der blev lige møbleret lidt om....gav mere perspektiv
|
Til top |
|
|
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bigfoot Tak for lyttet forleden. Kan kun tilslutte mig at dine nye højttalere var en positiv oplevelse  Da jeg oplevede at de virker ret følsomme for placering, kommer jeg gerne forbi igen når du får lavet din stereobænk om og får de nye højttalere optimalt placeret  mvh
__________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Strangelove skrev:
Tak for lyttet forleden.
Kan kun tilslutte mig at dine nye højttalere var en positiv oplevelse 
Da jeg oplevede at de virker ret følsomme for placering, kommer jeg gerne forbi igen når du får lavet din stereobænk om og får de nye højttalere optimalt placeret 
mvh
|
|
|
Hej Dr. Strangelove Tak selv, det er jo altid hyggeligt  Jeg mente de var tæt på at være fuldt tilspillede, da du hørte dem, men de har ændret sig siden da. Jeg har rykket dem lidt tættere sammen og længere væk fra bagvæggen, og nu er de noget længere fremme i skoene end Dali'erne var... også i bunden! Når man tænker på den store membran, så kobler de til rummet på en anden måde end en dynamisk højtaler, men de spreder lyden meget bedre...også bagud! Men der er det selvfølgelig i modfase! Og det bevirker at man har gode muligheder for at imødekomme sine personlige preferencer ved at flytte lidt rundt på højtalerne og dæmpe bagved dem. Sådan ser der ud nu...ca 1.5m mellem højtalerne, 1m til bagvæggen og knap 3m til lytteposition.
|
Til top |
|
|
Jan JGP Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok et spændende anlæg! De højttalere ville ja da gerne opleve en dag :)
Har faktisk selv et Teac P-700 løbeværk og jeg troede jeg var helt alene
|
Til top |
|
|
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bigfoot
Spændende setup du har der.
Den power-regenerator, hvor har du købt den? Og hvor meget måtte du betale?
Hvilke positive/negative erfaringer, har du med den?
Har du prøvet andre?
MVH
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser spændende ud dit setup... jeg er sikker på der er dømt vellyd
rør er vejen frem for vellyd........
har selv haft Magnepan 1,6 så ved at bånd de kan noget specielt.
er de "1vejs" eller er der flere bånd (bas,mellem,diskant)
er dog er jeg ikke vil med dine VdH kabler.... har selv prøvet dem og en masse andre af dem
har du prøvet andre end dem ???
din Purepower hvordan indvirker den på lyden .... har du prøvet at pille den ud af kæden for A-B
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan JGP skrev:
Det er godt nok et spændende anlæg! De højttalere ville ja da gerne opleve en dag :)
Har faktisk selv et Teac P-700 løbeværk og jeg troede jeg var helt alene |
|
|
Du skal da være velkommen :-) Send en pb, så finder vi ud af det  VH Freddy
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bettebas skrev:
Hej bigfoot
Spændende setup du har der.
Den power-regenerator, hvor har du købt den? Og hvor meget måtte du betale?
Hvilke positive/negative erfaringer, har du med den?
Har du prøvet andre?
MVH
|
|
|
Hej bettebas Tak skal du ha'  Min power regenerator er købt direkte hos producenten i staterne, og jeg har lovet ikke at fortælle hvad jeg fik den til  Jeg har set dem til 19k hos en svensk forhandler, men det har jeg ikke givet..... Vil tro at du kan forhandle lidt hvis du køber direkte hos Purepower... Tingene skal jo lige "køres" lidt til, men der kom mere ro over det hele, mere hul igennem umiddelbart, og det blev bedre hen ad vejen. Mere ro og mindre støj=flere detaljer :-) Men efter at have hørt hvad strøm betyder for et anlæg, vil jeg nok til at se på ren batteri drift, næste gang der skal købes ind... VH Freddy
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
ser spændende ud dit setup... jeg er sikker på der er dømt vellyd
rør er vejen frem for vellyd........
har selv haft Magnepan 1,6 så ved at bånd de kan noget specielt.
er de "1vejs" eller er der flere bånd (bas,mellem,diskant)
er dog er jeg ikke vil med dine VdH kabler.... har selv prøvet dem og en masse andre af dem
har du prøvet andre end dem ???
din Purepower hvordan indvirker den på lyden .... har du prøvet at pille den ud af kæden for A-B |
|
|
Hej Jakobsen Jo tak, der er dømt vellyd  jeg laver ikke meget andet end at lytte ligenu..hehe... Det rigtige rørgrej er godt, ingen tvivl om det :-) men der er jo lidt vedligeholdelse...suk... Alle Podium har "kun" een membran, men mon ikke deres nye Ultra model bliver delt... Kabler er meget individuelle, det er svært at vide på forhand hvad der matcher resten af anlægget. Jeg købte VDH for ca 4 år siden (brugt) og de erstattede Dali Silverwave 4 og noget signalkabel fra LC Audio...Det var der ingen grund til at fortryde.... Min forstærker lyder anderledes, hvis jeg piller den fra Purepower, men jeg har svært ved at afgøre om det bliver ringere eller bedre. Derimod er det livsvigtigt for både drev og dac at være tilsluttet. Digitale signaler er åbenbart mere følsomme. Hvad kører du med af kabler ligenu ? VH Freddy
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !..........
Indlæg rettet - opfordring til salg i forum er IKKE tilladt jf. retninglinier for brug forum!
Venligste hilsner
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bigfoot jeg kan godt forstå du er til den slags hter jeg er selv en lykkelig ejer af et sæt magneplanar 1.6qr de kan bare lave vellyd. Det ser ud til at være et rigtig spændende setup stort tillykke med det. 
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej bigfoot jeg kan godt forstå du er til den slags hter jeg er selv en lykkelig ejer af et sæt magneplanar 1.6qr de kan bare lave vellyd. Det ser ud til at være et rigtig spændende setup stort tillykke med det.  |
|
|
Hej Novisad
Tak tak....alt for meget
Hehe, gode "flad"talere er vanedannende Jeg har dårlig tid at gå på værtshus længere, og biblioteket er begyndt at sende rykkere, fordi jeg ikke får læst noget og glemmer at aflevere Ikke rigtig noget at gøre ved det :-)
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, alzheimer light  tak for det :-)
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen bigfoot ja så får man hamret noget musik af på mine magneplanar og ja det er meget vanedannende gad nu nok at høre dine ...
mvh 
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bigfoot...
Afgjort et spændende setup. Dejligt at se nogle som gerne kaster sig ud i mærker som ikke er den kedelige metervare. Sikker på at det lyder godt  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej bigfoot...
Afgjort et spændende setup. Dejligt at se nogle som gerne kaster sig ud i mærker som ikke er den kedelige metervare. Sikker på at det lyder godt  |
|
|
Hej HOLBERG Jow tak :-) Det lyder såmænd rimelig hæderligt  Drejer sig egentlig bare om at tingene matcher hinanden, så kan man selv tweake det sidste ud af dem. Glæder mig en hel del til at prøve Red Wine Audio's batteridrevne eff. forstærker...spiller den lige op med Luxman'en, så sker der noget igen :-) MVH Freddy
|
Til top |
|
|