Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 08 Februar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det hører jeg sådan set også :P Dét kunne jeg godt finde på at hænge dig op på! ;) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Jamen det hører jeg sådan set også :P Dét kunne jeg godt finde på at hænge dig op på! ;) |
|
|
Lyder ikke så tosset :-) Lidt Guns N' Roses er vel heller ikke så galt ? Tag bare din far med, han ku' sikkert have godt af det :-) Send en pb hvis det er..... MVH
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guns and roses er mere noget damen og svigerfar har lært mig at høre :P Det skal jeg gøre :P
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået at vide, at Red Wine Audio forstærkerne er landet hos distributøren, så allersenest i aften står der et batteridrevet eff-trin til prøve på min hylde  Jeg vil se om der bliver tid til at smide billeder og kommentarer op senere i aften.... :-) Hehe, gæt hvem der har ferie hele ugen???  Og gæt hvad tiden skal gå med??
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bigfoot Det ser rigtig spændende ud med dine panel ht,og det bliver uden tvivl rigtig godt med mere effekt pg så enda batteri drevet,stor ros til et lækkert setup. Jeg har selv et sæt magnepan 2,7 drevet af Thorhauge rør effekt og pre og det lyder himmelsk,og jeg ved godt hvad du skal bruge tiden på,jeg har nemlig osse vinter ferie,så der er dømt musik  mvh platini
__________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
platini skrev:
Hej Bigfoot
Det ser rigtig spændende ud med dine panel ht,og det bliver uden tvivl rigtig godt med mere effekt pg så enda batteri drevet,stor ros til et lækkert setup.
Jeg har selv et sæt magnepan 2,7 drevet af Thorhauge rør effekt og pre og det lyder himmelsk,og jeg ved godt hvad du skal bruge tiden på,jeg har nemlig osse vinter ferie,så der er dømt musik 
mvh platini
|
|
|
Hej platini Takker for de pæne ord :-) Jamen, det er spændende, ingen tvivl om det  Der er flere herinde som har Magnepan, men jeg må med skam tilstå, at jeg endnu har dem tilgode...men det må jeg få noget gjort ved en skønne dag :-) Jeg ved jo at Thorhauge laver noget ret ok grej (skal læses på jysk) :-)) såh, god fornøjelse med ferien  Yup, der er dømt musik, og beskeden indtagelse af velbrygget humle  En lille korrektion: jeg får en smule mindre effekt...på papiret.....Red Wine smider 30w i 8 ohm, min nuværende Luxman ca 40w....men det er ret beset ligegyldigt, man måler under forskellelige betingelser her, så forskellen bliver sikkert ikke hørbar, og hvis Red Wine direkte ud af kassen spiller lige op med Luxman'en på allemåder....så skifter jeg...rør eller ej!  MVH
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok ja jeg troede næsten du var til rødvin ud af kassen men øl er også godt  Ja jeg ville ikke gå fra rør hvis det var mig  er helt vild med rør lyd. Vi kunne måske finde en dag hvor du kan høre maggi og jeg kan høre dine hvis vi kan undgå techno og metal musik  har altid øl på lager he he mvh
__________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, så er det godt.....øl er godt, meget øl er meget godt  vi stopper her :-) Jeg har rør i det meste af mit grej, og det er fordi jeg mener at det er hvad der skal til...meen... finder jeg noget andet, der er ligeså godt, eller bedre, så skifter jeg....det er i sidste ende musik og lyd det drejer sig om :-) i den rækkefølge :-) Vi kunne da sagtens finde ud af noget...der er jo supertræf her i Viborg d.23/2, og jeg stiller mig gerne til rådighed for en lille lyttesession, hvis du eller andre skulle befinde jer i nærheden den dag :-) Vil også gerne høre Maggi og Magnus en dag  MVH
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det sket kære venner!! Min Luxman skal ud!  Det er hårde ord, men der er ikke meget at gøre ved det....kl 16.30 i eftermiddags blev min nye Red Wine Audio leveret og stillet op. Og så blev der vendt op og ned på det hele :-) Hvis jeg fik bind for øjnene og blev ført ind i stuen mens musikken spiller, ville jeg mene at nogen havde givet min min Luxman nye udgangsrør!! Men det er ingenlunde tilfældet, der står tværtimod en lille pjalt klasse D forstærker og blærer sig på min hylde?? Tilmed batteridrevet! Hva' sker der?? Jeg ved ingenting, kun at den direkte og iskold fra kassen, giver min gamle hæderkronede Luxman baghjul så det klodser til noget! Det er frygtingydende og absolut evident!!! Hvem kan nu forstå at en rør amp får tæv i denne sammenhæng?? Heller ikke her, men det kan høres!...der er mere hul igennem, mere dynamik, mere smæk og jeg skal komme efter dig....  Det skyldes måske at lysnettet kobles helt ud, når Red Wine Audio tændes og støjen derved elimineres. Klangen er røragtig og meget lyttevenlig...det er slet ikke til vide hvordan det vil lyde efter den anbefalede tilspilningsperiode på 100 timer :-) Jeg er målløs, kort sagt   Det ser ikke ud af meget det bette skidt :-)  Hmm, trænger til at blive støvet af....  Det var bedre :-) Håber I vil bære over med mig, men nu skal der altså lyttes..... MVH
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bigfoot Tillykke med den,det er jo bare rigtig dejligt når man får en forbedring der vil noget  Hvor længe kan den køre på en opladning? Ja så er det bare med at få banket noget musik igennem  mvh platini
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bigfoot stort tillykke med den, fedt der er så mærkbar en forandring jeg kan forstå den klasse D hvor mange watt yder den... 
mvh
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bigfoot
Tillykke med din nye tripath forstærker.Jeg har selv et par år anvendt forstærkere, der anvender samme teknologi fra firmaet www.41hz.com og klart disse dværge kan noget lydmæssigt.Men Redwine har sikkert et par hemligheder i diverse komponet valg.
MVH
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
platini skrev:
Hej Bigfoot
Tillykke med den,det er jo bare rigtig dejligt når man får en forbedring der vil noget
Hvor længe kan den køre på en opladning?
Ja så er det bare med at få banket noget musik igennem
mvh platini
|
|
|
Hej Platini Tak for det :-) Yeps, det er dejligt, når det går den rigtige vej  Den kan køre hele dagen på en opladning, dvs ca. 12 timer...det er vist rigeligt :-) Musik skal der til...godt med noget ferie  MVH
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej bigfoot stort tillykke med den, fedt der er så mærkbar en forandring jeg kan forstå den klasse D hvor mange watt yder den... 
mvh |
|
|
Hej Novisad Tak tak Den er opgivet til 30w i 8 ohm, og det opleves som fuldt tilstrækkeligt  Havde aldrig troet at jeg nogensinde skulle komme i besiddelse af en klasse D amp.... MVH
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Hej bigfoot
Tillykke med din nye tripath forstærker.Jeg har selv et par år anvendt forstærkere, der anvender samme teknologi fra firmaet www.41hz.com og klart disse dværge kan noget lydmæssigt.Men Redwine har sikkert et par hemligheder i diverse komponet valg.
MVH |
|
|
Hej Andre Tak for det :-) Ja, tripath teknologien er jo ikke ny, selvom den er ret ukendt, men jeg tror da at de lydmæssige kvaliteter et stykke hen ad vejen skyldes batteridriften og den totale afskæring fra lysnettet. Det giver ro over lydbilledet, og endelig bruger de mange timer på at lytte og tweake hos Red Wine.. så alt ialt en meget velspillende forstærker. MVH
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
Andre skrev:
Hej bigfoot
MVH
|
|
|
Hej Andre
Tak for det :-)
Ja, tripath teknologien er jo ikke ny, selvom den er ret ukendt, men jeg tror da at de lydmæssige kvaliteter et stykke hen ad vejen skyldes batteridriften og den totale afskæring fra lysnettet. Det giver ro over lydbilledet, og endelig bruger de mange timer på at lytte og tweake hos Red Wine.. så alt ialt en meget velspillende forstærker.
MVH
|
|
|
Jo tripath har eksisteret så længe, at de har nået at gå fallit en gang .Sikkert fordi de havde misforstået, at man naturligvis ikke skal bruge så meget tid på, at opnå en fremrangende lydkvalitet.Firmaet er så heldvis blevet opkøbt for en slik, og kører videre med den gode lyd.
MVH
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Jo tripath har eksisteret så længe, at de har nået at gå fallit en gang .Sikkert fordi de havde misforstået, at man naturligvis ikke skal bruge så meget tid på, at opnå en fremrangende lydkvalitet.Firmaet er så heldvis blevet opkøbt for en slik, og kører videre med den gode lyd.
MVH |
|
|
Ok, det var jeg ikke klar over  Interessant historie.... Klart det koster penge at bruge tid på udvikling...godt der nogen som gør det. MVH
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp, min dværg har fået tvillinger :-)  Som det ses har vi fået familiforøgelse i huset. Blev enig med mig selv om, at det måske var en god ide at prøve Red Wines monoblokke, og her står de :-) og hvis jeg har noget at skulle ha' sagt, så bliver de stående! Som før nævnt spiller grejet her fremragende lige fra kassen af.....forskellen mellem stereo trin og monoblokke kommer tydeligt til udtryk i form af mere overskud, mere stemme og udtryk, og fremfor alt mere bund!! Bassen er blevet frygtingydende....kommer til at tænke på den gamle sang: I en kælder sort som kul. Det kommer tydeligt til udtryk her  på en positiv måde forstås :-) Og så kan de spille rigtig højt, mere end man skulle tro i henhold til specs.  Der blevet en smule trangt på det lille bord. Opladerne ses tydeligt, de afgiver 24v og 2a. Her ses hvor små de er i forhold til resten af grejet. Når jeg har spillet i et par timer tager det ca 15-20 min at lade op igen, hvis jeg slukker, så man løber i praksis aldrig tør for strøm. Forstærkerne bliver aldrig mærkbart varme. Der er en smule temperaturforskel at mærke i nærheden af højtaler terminalerne, men det føles stadig koldt. Derimod bliver opladerne lune, når de kører strøm på, men ikke nok til at varme stuen op, som Luxman'en gjorde :-) Det har jo alt ialt været en pæn udskrivnig den seneste måned, og jeg er ved at kunne skimte bunden af skattekisten....så det bliver stille og roligt fra nu af med masser af musik MVH
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bigfoot hvem forhander de fede amps 
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
Hej bigfoot hvem forhander de fede amps 
|
|
|
Hej Novisad Adressen er : Schmidt Audio Anne Marie vej 24 Finderup 8800 Viborg Men ellers tjek hjemmesiden: Schmidt Audio - Real musical pleasure MVH
|
Til top |
|
|