Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
heheheheh den kender jeg ude mærket den blev spillet for vildt i 1989 kan jeg vist nok huske der var jeg nok 11 år da jeg hørte den, det er munter musik og fortiden står den mest på jazz har en del gamle vnner som spiller fra saxofon til kontrbass.
mvh novisad
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yup, munter musik  Ikke så tosset at kende nogen der kan spille....  MVH
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har du fået købt noget nyt musik...
mvh
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Narj, ikke rigrigt, har mest lyttet......og sovet :-) Nu er ferien jo slut  MVH
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Sonic
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
arg ja der skal desværre jobbes igennem jeg har selv knoklet en heldel på jobbet i denne weekend, så nu står den på fri uge indtil fredag.
mvh
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, og jeg går bare og venter på noget vinter. Så får vi noget ind på afspadseringskontoen, og kan holde fri igen :-)
MVH
|
Til top |
|
|
NeXT Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Freddy
Det ser sku godt ud :-)
/per
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per Jow tak :-) Det går da lige, men ellers er det længe siden vi har siddet med en Next computer  MVH Freddy
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bigfoot
Hva så nu må højtaler og forstærker snart være tilspillet har lyden forandret sig ...?
Jeg har lige fået nye SED EL34 rør i min Thorhauge så der bliver også spillet godt til så snart tiden er til det 
Mvh
Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
ht:Thorhauge 2,5
Pladespiller:vpi scoutmaster,pu transfiguration phønix
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini Joh, jeg gør da hvad jeg kan  Højtalerne bliver ikke bedre nu....og forstærkerne skal vel have et par hundrede timer før de er på toppen, der er jeg ca halvvejs, men de har da åbnet en del op, og jeg kunne sagtens leve med dem som de er nu  men lad os nu se hvad det kan blive til. Hvor mange udgangsrør har du i din Thorhauge ? Det er bestemt også interessant at følge nye rør under tilspilning, de ændrer sig en del undervejs :-) MVH
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bigfoot
Der sidder 8 stk SED EL34 udgangs rør,og du har ret de ændrer sig lidt med tiden,jeg regner med ca 100 timer så skulle de åbne noget mere op,men jeg kan sige allerede nu er jeg ganske godt tilfrds 
Det bliver spændende at få dem at høre en dag,kunne være sjovt med en maggi/podium sammenligning 
Mvh
Paul __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini
8 stk EL 34 rør i udgangen...så har du vel omkring 100w ?? Det burde række til dine Magnepan.
Det er altid sjovt at sammenligne :-) Men hvis du har lyst, er der åbent hus arrangement her i Viborg i morgen, hvor der vil blive spillet på Podium og Red Wine Audio + noget mere :-)
MVH
Freddy
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bigfoot
Tak for indbydelsen men skal desvære arbejde i morgen aften,ærgelig det ikke var lørdag istedet
Ja der er ca 115 w med EL34 rør,så der er rigelig effekt 
Mvh
Paul __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
Novisad skrev:
Hej igen tak for linket og hvad er dit umiddelbart indtryk af de mono bøffer til forskel fra din luxman.
mvh 
|
|
|
Hehe, tjah mange vil nok kalde mig utroværdig men sagen er ganske enkelt at de mono "ting" overgår min Luxman på alle punkter!! Der er meget mere hul igennem, flere detaljer, mere nerve... og de spiller højere! Ved simpelthen ikke hvad der sker Et par "digitale amps der smækker en god rørslæde?? Fatter ikke noget :-)
MVH
|
|
|
ikke for at være en lyseslukker ... men hvis det her holder når "Wauw"-effekten har aftaget
skal jeg da have prøvet disse Redwine tingester bare navnet er jo indbydende....
men jeg tror ikke på de kan være med en rørslæde ... jo på kontrol og power
men derud over nej jeg tror ikke på det
nå tilbage til det pointen... jeg og "nørde"/lidelses fæller har tit haft denne "Wauw" oplevelse
når man prøver noget nyt ... det hele lyder meget anderledes... holdt kæft hvor er det fedt..
det har jeg aldrig hørt før på mine plader....... OSV derud af
når så "hverdagen" kommer igen var det ikke bedre... bare anderledes og måske enda dårligere samlet set .....
lyseslukker ??? nej erfaren vil jeg sige jeg er ved at være....
nå men tvivlen skal da komme disse rødvinsforstærkere til gode...
for det lyder da meget spændende.......
og hvis det holder kan jeg da kun sige Tillykke med dine fine forstærkere
meeenn digital slår rør på alle punkter "I doubt it"
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Platini Øhh  jeg skal da også på job i morgen :-) Det er sgu da på lørdag... sorry  fra 10-17 :-) MVH Freddy
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
ikke for at være en lyseslukker ... men hvis det her holder når "Wauw"-effekten har aftaget
skal jeg da have prøvet disse Redwine tingester bare navnet er jo indbydende....
nå tilbage til det pointen... jeg og "nørde"/lidelses fæller har tit haft denne "Wauw" oplevelse
når man prøver noget nyt ... det hele lyder meget anderledes... holdt kæft hvor er det fedt..
når så "hverdagen" kommer igen var det ikke bedre... bare anderledes og måske enda dårligere samlet set .....
meeenn digital slår rør på alle punkter "I doubt it" |
|
|
Hej Jacobsen Du har da langt hen ad vejen ret...selvfølgelig er der en "wauw" effekt...  Men når det er sagt, så sidder jeg her stadig...altså foran højtalerne :-) Jeg har haft den gamle Luxman smidt på igen ganske kortvarigt for at sætte tingene lidt på plads, og ingen tvivl om at jeg sagtens kunne leve med den. Det er en vellydende og behagelig forstærker på alle måder. Men om man foretrækker det ene frem for det andet, afgøres fuldstændig af de personlige præferencer. Red Wine lyder mere "korrekt", mindre farvet og mere dynamisk, og min fornemmelse er at det først og fremmest skyldes batteridriften...støjen fra nettet er væk, og man får en bedre fornemmelse af "stilheden" i musikken, hvis det kan siges sådan...kort sagt synes jeg de er mere musikalske, man sidder jo spjætter :-) Men alle fordomme taler jo imod en digital amp, så de skal høres, og hvis du har tid, så er det på lørdag her i Viborg at det kan lade sig gøre. MVH Freddy
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bigfoot
Ok det var jo en anden snak ,lørdag kan jeg godt,men hvor er det det foregår du kan evt sende en pm
Mvh
Platini __________________ cd:northstar extremo dac +northstar 192 cd løb:Effekt+preThorhauge
|
Til top |
|
|
platini Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Ah nu så jeg på forsiden hvor det foregår ,, ja ja øjnene er det første man blir blind på 
bare man ik mister hørelsen også
mvh
|
Til top |
|
|
bigfoot Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, det der med hørelsen er altså ret alvorligt, slet ikke til at spøge med  Det andet kan man vel leve med?? :-) MVH Freddy
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bigfoot skrev:
Jakobsen skrev:
meeenn digital slår rør på alle punkter "I doubt it"
|
|
|
Hej Jacobsen
Du har da langt hen ad vejen ret...selvfølgelig er der en "wauw" effekt... Men når det er sagt, så sidder jeg her stadig...altså foran højtalerne :-) Jeg har haft den gamle Luxman smidt på igen ganske kortvarigt for at sætte tingene lidt på plads, og ingen tvivl om at jeg sagtens kunne leve med den. Det er en vellydende og behagelig forstærker på alle måder.
Men om man foretrækker det ene frem for det andet, afgøres fuldstændig af de personlige præferencer.
Red Wine lyder mere "korrekt", mindre farvet og mere dynamisk, og min fornemmelse er at det først og fremmest skyldes batteridriften...støjen fra nettet er væk, og man får en bedre fornemmelse af "stilheden" i musikken, hvis det kan siges sådan...kort sagt synes jeg de er mere musikalske, man sidder jo spjætter :-)
Men alle fordomme taler jo imod en digital amp, så de skal høres, og hvis du har tid, så er det på lørdag her i Viborg at det kan lade sig gøre.
MVH
Freddy
|
|
|
Hej Freddy
Red Wine lyder mere "korrekt", mindre farvet og mere dynamisk
der har du nok ret...... jeg er bare nået dertil hvor jeg gerne går en meget lille smule på kompromis med netop disse ting du nævner....
det skal være en nydelse at høre musik ... "korrekt" og mindre farvet betyder mindre når det bare er mere medrivende end korrekt ( korrekt=for det meste kedeligt )
for så at få det fantastiske holografiske lydbillede... hul igennem, klangen og udklingningerne som kun rør kan denne "sjæl" er bare kun på rør ... jeg ved rør mennesker nikker med her
jeg vil ikke undvære disse ting ...
fordom mod digital ... nej erfaring har haft et heftigt Tact/lyngdorf setup det var korrekt ,mindre farvet ,super detaljeret og heftigt kontrol og nuancering ...
men jeg har aldrig hørt så lidt musik som da jeg havde det ... sjælen var der simpelthen ikke
hvis der er bygget sjæl ind i disse redwine bliver det jo et hit .......
jeg har desværre ikke tid på lørdag ...... men hvis jeg ikke får anden mulighed for at høre disse forstærkere
kunne jeg da slæbe mit rørgrej med og høre dit en anden dag måske og vi kunne få det afklaret 100% samme dag ...... he he
|
Til top |
|
|