Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifi vs. husdyr - hvordan gør I? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Til gængæld skal jeg være forsigtig med at have LP-covers liggende fremme, idet hjørnerne på omslagene åbenbart er særdeles attraktive...

Bummer!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 November 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

hej, har lige læst denne tråd og min første tanke var " skyd katten "
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Heysa, har også lige læst denne tråd, og må konkludere én ting: Hifi elskere er generelt katte elskere

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 09 November 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Min kat har en lem i døren, så den kan komme og gå som den har lyst til. Jeg er overbevist om at dette arrangement er med til at gøre den medgørlig. Katte som altid er inde, har en tendens til at blive destruktive. Katte er fødte til at jage, og hvis de ikke får lejlighed til at komme ud så er det at de begynder at splitte alting ad.

Det tror jeg er en meget vigtig pointe! Hvis de får brændt krudt af, og slebet kløerne, ude for, så kommer de primært ind for at hygge sig, og behøver ikke at kradse i alting.

timur skrev:

Heysa, har også lige læst denne tråd, og må konkludere én ting: Hifi elskere er generelt katte elskere

Eller også er hifi elskere bare dovne og vil hellere sidde i sofaen end de vil lufte en hund  

Her er det forøvrigt kæresten der har 2 katte, ikke mig! Den ene er forøvrigt importeret fra USA og ligner Pjevs rigtig meget

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

perejvind skrev:

Min kat har en lem i døren, så den kan komme og gå som den har lyst til. Jeg er overbevist om at dette arrangement er med til at gøre den medgørlig. Katte som altid er inde, har en tendens til at blive destruktive. Katte er fødte til at jage, og hvis de ikke får lejlighed til at komme ud så er det at de begynder at splitte alting ad.

Det tror jeg er en meget vigtig pointe! Hvis de får brændt krudt af, og slebet kløerne, ude for, så kommer de primært ind for at hygge sig, og behøver ikke at kradse i alting.

timur skrev:

Eller også er hifi elskere bare dovne og vil hellere sidde i sofaen end de vil lufte en hund  

Her er det forøvrigt kæresten der har 2 katte, ikke mig! Den ene er forøvrigt importeret fra USA og ligner Pjevs rigtig meget

Importeret fra USA ? Det skulle vel ikke være en Maine Coon.. Sej kat .

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jeg ved ikke... Min kone og jeg har hver sin kat, i henholdsvis Jylland og på Sjælland (lang historie, jeg bor i Jylland og arbejder i Kbh). Begge katte er indekatte, og ingen af dem har specielt destruktive tendenser, men er rare og omgængelige kræ som blot skal have lidt TLC for at være tilfredse. De har aldrig kendt til andet, og det tror jeg godt kan gøre en forskel.

Jeg har læst et sted at det gør stor forskel hvis man tager en kat som har været VANDT til at være ude og gør den til inde-kat. Den vil netop være i farezonen til at blive destruktiv fordi man tvinger den til at ændre adfærdsmønster midt i det hele.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 November 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

timur skrev:
MichaelWB skrev:

perejvind skrev:

timur skrev:

Maine Coon er for fede, de går ikke af vejen for at skræmme livet af mindre hunde hehe.

Men importeret fra USA behøver de ikke være, min forældres første Maine Coon og den nye de har fået er da opdrættet i Danmark.

Men kan ikke se hvad det ellers skulle være for en kat.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet indtil flere helt almindelige, omend lidt store, huskatte, der har tævet schæfere og labradors.

Så kan de lære det!

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 November 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg har oplevet indtil flere helt almindelige, omend lidt store, huskatte, der har tævet schæfere og labradors.

Så kan de lære det!

Mvh.

HAHA, ja katte går tit efter modstandere selv om de er en del større. Enten er de utrolig frygtløse eller så er de lidt smådumme, det er nok en kombination af begge dele.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 November 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Maine Coon er for fede, de går ikke af vejen for at skræmme livet af mindre hunde hehe.

Men importeret fra USA behøver de ikke være, min forældres første Maine Coon og den nye de har fået er da opdrættet i Danmark.

Men kan ikke se hvad det ellers skulle være for en kat.

Min den ene kat er en (rød) Maine Coon. En ordentlig kleppert! Men den rareste og mest "sociale" kat jeg har oplevet. Ikke så underligt at det næsten altid er dén race man ser på film.

I øvrigt er min/vores Maine Coon temmelig glad for jazz - i særdeleshed Keith Jarrett.

Så ligger katten ved siden af mig og brummer om kap med musikken...

Hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 November 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:
wamba skrev:

Hifi og husdyr hører ikke sammen, jeg ville aldrig nogensinde lade en kat være alene med mit udstyr.

Kender alt for mange situationer hvor der er gået galt, men har du penge nok, er det vel ikk et problem :D

Sådan har jeg det jo også.  Er der nogen der har en eller anden form for afskærmning eller andet?

Jeg har heldigvis mit anlæg i et rum for sig og der lukkes selfølgelig der indtil når vi ikke er hjemme. Men katten får skam lov at færdes derinde når vi er hjemme og han har lært at man ikke går om bag ved anlægget hvor der løber en masse sjove kabler, så han har aldrig lavet nogle ulykker af nogen art, han holder sig i pæn aftand til udstyret.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Vi får to misser her til december, så den er vist god nok det med hifi og katte 

Iøvrigt tror jeg også jeg følge der udmærkede råd om at kattene ikke lige får lov til at sove i basrefkelsporten når far er på arbejde
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Vi får to misser her til december, så den er vist god nok det med hifi og katte 

Iøvrigt tror jeg også jeg følge der udmærkede råd om at kattene ikke lige får lov til at sove i basrefkelsporten når far er på arbejde

måske den aldrig vil nærme sig højtalleren igen, hvis man laver en sniger og sætter "wake up boo" på første gang den gør det...

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 11 November 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

timur skrev:
MichaelWB skrev:

perejvind skrev:

timur skrev:

Aner det ikke, ved ikke en s*** om katte

Den er sort og hvid, lige som Pjevs

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes