Forfatter |
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
Jeg leder selv efter et "godt" signalkabel til mit Densen , har taget kontakt til hifi-cable bl.a sælger HGA og Oyaide. De vil gerne sende kabler - men har ikke hørt mere eller modtaget noget endnu 
Pt spiller jeg med et QED kabel til 600 pisk fra klubben - ved ikke rigtig hvorn det måler sig med de kabler til 1500 kr ( det er sgu mange penge )
Dog har jeg lige forbarmet mig og købt et BKS Cressida 8 supreme 
|
|
|
Jeg har selv et gammelt QED kabel nu. Jeg kunne godt høre forskel på det og så de kabler jeg har testet. Det er dog vigtigt at man kender sig system og den musik man bruger til test godt, ellers giver det ikke så meget mening.
Jeg kan varmt anbefale at kontakte hificable. De var meget venlige til at låne kabler ud, helt uden problemer.
Sådan et BKS, det er et højtaler kabel ikke sandt? Hvordan lyder det?
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BKS er en haveslange ( højttalerkabel ), hold da kæft det er tykt. Det spiller super - mener bestem jeg kan høre forskel fra mit gamle kabel ( det skal jeg jo sige )  men fedt ser det sgu ud , griner
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkbh skrev:
BKS er en haveslange ( højttalerkabel ), hold da kæft det er tykt. Det spiller super - mener bestem jeg kan høre forskel fra mit gamle kabel ( det skal jeg jo sige ) men fedt ser det sgu ud , griner |
|
|
Jeg har lige tjekket det ud, det ser ret voldsomt ud .
Har du prøvet nogle af signalkablerne fra BKS?
|
Til top |
|
|
mortenkbh Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg har ikke prøvet nogle signalkabler endnu.
Jeg er tilbudt lyttesession på noget wireworld signal idag - ved bare ikke om jeg kan nå det.
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget tid siden der er sket noget her i tråden.
Der er dog for nogle måneder siden kommet anden forstærker ind.
Så nu spilles der på sådan en her.
Ja, det er en gammel Rega Brio og det kunne jo godt undre lidt. For havde han f.eks. ikke skrevet indledningsvis at han
synes at Rega grej ikke var det pæneste? Jo, det havde han, men han har skiftet lidt mening. Ja, jeg synes faktisk det er ret
lækkert, jeg kan godt lide det simple og lidt underspillede look det har.
Men er der så ikke tale om en nedgradering i forhold til Audiaen. Jo, det er der nok, omend det bestemt stadig spiller ganske
hæderligt - dog kan der til tider godt mangle lidt saft og kraft. Giuliettaerne er ikke så letdrevne, så nogle gange kommer
Brioen lidt til kort, der kan man godt mangle lidt af Audiaens kræfter. Men spilleglæden fejler ikke noget, der er masser af
fodtramp, når der bliver spillet op i det lille hjem. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan det være du skiftede Audia'en ud? Brio'en er måske bare en midlertidig løsning, eller skal har den allerede fået permanent opholdstilladelse i stuen?
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Hvor kan det være du skiftede Audia'en ud? Brio'en er måske bare en midlertidig løsning, eller skal har
den allerede fået permanent opholdstilladelse i stuen?  |
|
|
Tja, jeg blev far, så prioriteterne det jo med at ændre sig lidt  . Det jeg fik lyttet af musik foregik gennem hovedtelefoner,
så Audiaen var lidt for dyr at have stående, så den blev solgt og der skulle findes et alternativ. At det lige blev Rega, var lidt
tilfældigt - det var hvad der lige dukkede op på det tidspunkt.
Men jeg står lige midt i en flytning, hvor det nye rum der skal spilles i er noget større, så Brioens opholdstilladelse er
bestemt ikke permanent!
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg flyttet i ny lejlighed og det kræver naturligvis et par nye billeder. Rummet der nu spilles i er noget større og det
har faktisk været en fordel, idet højtalerne nu har fået det plads de fortjener. Der er god luft til både bagvæk og siderne, så
det er rigtig godt.
Overblik
Overblik, Giulietta uden tøj
Close-up på den ene Giulietta
Detalje fra Giulietta
Elektronikken
Men hov, hvor er Benchmarken? og hvad er det der er kommet istedet?
Ja, det er en Stello da220 mkII der har afløst Benchmarken og det gør den godt! Den er stadig ved at spille til, men den
lyder lækkert. Benchmarken kunne til tider godt være en kende steril, det er der ikke noget af hos Stelloen. Jeg glæder mig
rigtig meget til at lære den bedre at kende.
Cd-afspillerne nedenunder er min gamle NAD C521 BEE der blev fundet frem, da jeg havde lidt netværksproblemer under
flytningen. Men de er løst, så den ryger nok snart i garagen igen.
Jeg har dog fået en andet 'problem'. Mine AKG K1000 hovedtelefoner (eller hovedhøjtalere) lyder uforskammet godt
sammen med min Rega Brio, så jeg skal have fundet mig en ny forstærker! __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg også røget med på Blue Jeans bølgen.
Jeg har haft signalkablet før og ved at det er godt, men nu havde højtalerkablet også fået så megen ros på det sidste, så det
skal også lige prøves - og til den pris er det jo næsten dumt at lade være. Ikke at jeg er utilfreds med mit silverwave, for
det er et godt kabel synes jeg, men det er jo altid sjovt at prøve noget nyt
Et nærbillede af de lækre stik på signalkablet
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot og stilrent setup  Hvis du er glad for Rega lyden, hvorfor så ikke en Mira 3? Jeg er i hvert fald glad for min! Hvor meget er dit budget på?
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak
Jeg har kigget lidt på Rega Elicit og skal have lyttet lidt nærmere på den i den kommende tid.
Andre forstærkere på min shortlist er Primare a30, Hegel H100, LFD og et par stk. til.
Jeg ville gerne holde budgettet på en 10-15K, men det kan jo ske man blive fristet og så kan budgettet jo hurtigt ryge!
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, mon ikke den er det. Jeg ville såmen godt have købt den, men jeg ville gerne lige lytte til lidt forskelligt inden jeg tager en endelig beslutning.
Er du forøvrigt tilfreds med dine Elac højtalere? Jeg har en lille drøm om et par 330.3 en dag, de er lidt specielle men jeg synes de er vildt flotte. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forståligt nok, der er også meget at vælge imellem. Jeg er rigtig godt tilfreds med Elac'erne, men har nu heller ikke meget at sammenligne med (stadig relativt ny indenfor hifi).
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Brio er bare en f....! fed forstærker til pengene. Jeg prøvede engang en derhjemme på Dali MS4... bevares, den er ikke så kraftig...men hold da op hvor musikken bare flyder. Den er bare vildt vanedannende at lytte til. Anda---faktisk mere end en Mira. Men det er jo nok pga prisen på Brio. Den kan man ikke blive andet end imponeret over. Men Mira har selvf flere kræfter. (og er fjernbetjent) Har lyttet lidt på Elicit...dog ikke nok. Jeg kan kun sige at den lød skide godt da jeg hørte den første gang. Jeg vil gå så vidt at sige: at til pengene, så er Rega nok det bedste på markedet! Jeg har ihvertfald sjældent hørt en forstærker til 4k slå benene væk under en Brio. Og det var IKKE ment som et oplæg til debat om hvad der er bedst...bare min egen mening  Tillykke med den Kane! __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak chubbz, jeg er også rigtig glad for den - og den skal heller ikke nogen steder for den lyder rigtig godt sammen med mine K1000.
Men jeg er flyttet til et noget større rum (nu 30 m2) og mine Giuliettaer er ikke de letteste at drive, så der er lidt underskud.
Rummet giver også lidt problemer, så jeg leger lidt med placeringen af højtalerne. Jeg har skrå vægge bag højtalerne og bag lyttepositionen så det giver lidt udfordringer, så gode råd modtages gerne.
Lidt flere af setuppet (hvor man bla. kan se de skrå vægge)

|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
Den Brio er bare en f....! fed forstærker til pengene. Jeg prøvede engang en derhjemme på Dali MS4... bevares, den er ikke så kraftig...men hold da op hvor musikken bare flyder. Den er bare vildt vanedannende at lytte til. Anda---faktisk mere end en Mira. Men det er jo nok pga prisen på Brio. Den kan man ikke blive andet end imponeret over. Men Mira har selvf flere kræfter. (og er fjernbetjent)
Har lyttet lidt på Elicit...dog ikke nok. Jeg kan kun sige at den lød skide godt da jeg hørte den første gang.
Jeg vil gå så vidt at sige: at til pengene, så er Rega nok det bedste på markedet! Jeg har ihvertfald sjældent hørt en forstærker til 4k slå benene væk under en Brio.
Og det var IKKE ment som et oplæg til debat om hvad der er bedst...bare min egen mening 
Tillykke med den Kane!
|
|
|
Har selv 100% samme opfattelse hvad Regaerne angår. Brioén spiller simpelthen bare så meget MUSIK! Hvor Miraén godt kan være lidt mere "pæn" og "korrekt". Hvad Elliciten angår, så er det den absolut bedste integrerede forstærkere jeg har haft på besøg. Går selv og overvejer, for kunne egentlig leve med den som værende "den sidste forstærker". Så god er den faktisk!!! __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Tak chubbz, jeg er også rigtig glad for den - og den skal heller ikke nogen steder for den lyder rigtig godt sammen med mine K1000.
Men jeg er flyttet til et noget større rum (nu 30 m2) og mine Giuliettaer er ikke de letteste at drive, så der er lidt underskud.
Rummet giver også lidt problemer, så jeg leger lidt med placeringen af højtalerne. Jeg har skrå vægge bag højtalerne og bag lyttepositionen så det giver lidt udfordringer, så gode råd modtages gerne.
Lidt flere af setuppet (hvor man bla. kan se de skrå vægge)

|
|
|
Udfra dine billeder at dømme kunne du godt bruge et tæppe foran højttalerne til at fange de tidlige reflektioner. Derudover kan du prøve at smide en sækkestol eller noget lignende stort og blødt i hjørnerne for at absorbere den bas som typisk samler sig her... Er det i bassen du har problemer eller? __________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 23 April 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Tja, jeg blev far, så prioriteterne det jo med at ændre sig lidt .
|
|
|
He he.... Samme hér...  Det har jeg godt nok også måtte høre for blandt "hifi-gutterne", men vi er jo nok ikke de eneste. __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg rigtig skal lytte, plejer jeg at smide en stor fatboy sækkestol (den anes i det sidste billede) foran højtalerne, så gulvet er dækket. Hjørnerne har jeg ikke tænkt på, det kunne være jeg skulle arbejde lidt i det.
Jeg har til tider lidt mudret bas, men det er også noget jeg lidt tilskriver forstærkeren (derfor jeg leder efter en der er lidt mere power i).
Der er også stor forskel om jeg står op eller sidder ned, hvor det er noget rodet når jeg står op. Det tænker jeg kan være de skrå vægge der spiller ind? Jeg har tænkt at jeg skal prøve at have flyttet dem lidt længere frem, så de kommer mere fri af bagvæggen. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
Til top |
|
|