Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SVS Sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 November 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Du kan finde målinger af både PB13 og DD 18 her. Som du kan se der, vil de kunne levere samme lydtryk ned til ca 45hz, hvorefter PB13 begynder at trække i fra. Det er netop i det frekvensområdet at du finder de virkelig sjove effekter i film, og hvor man hellere omtrent ikke kan ha for mange db da lyden der ikke opleves som høj men heller fysisk.

Angående en eller to subs vil jeg anbefale dig at gå for to, og om du vil ha to så køb de begge sammen. To subs vil gi dig en jævnere frekvensrespons, og mindst lige vigtigt vil du få en jævnere frekvensrespons i alle siddepladserne hvor rumkorrektion kun kan gi dig en jævnere respons et sted. To subs vil også kunne spille højere end en alene, alt i fra 3-6db mere alt efter hvordan du sætter de op.

Når jeg anbefaler dig at købe to med en gang så er det fordi at pga de 5% rabat man får, samt at fragten for en eller to subs er næsten den samme så bliver sub #2 langt billigere om man køber de samlet. En PB13 koster €1636 ferdig leveret, to koster €3067 sådan at sub #2 kun koster €1431 når de bestilles samlet.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ZaiFeR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 November 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hej MichaelWB

Jamen man fisker vel altid lidt jeg kunne god tænke mig at høre din SVS, så kan man da skyde sig ind på om man skal have SVS.

Jeg tror at det er 2 stk subs der skal til når tiden er inde.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

ZaiFeR skrev:

Hej MichaelWB

Jamen man fisker vel altid lidt jeg kunne god tænke mig at høre din SVS, så kan man da skyde sig ind på om man skal have SVS.

Så må vi se om vi kan finde ud af noget.

Lyttede forøvrigt til Confidence C4 på TC's stand (med Sim MOON), det lød rigtig godt!

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Techtor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Sendt: 11 November 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Har selv bestilt en PB13-Ultra, men de bliver som kendt først leveret i december..

Rapport kommer, men ikke før den er leveret..

ZaiFeR
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
ZaiFeR skrev:

Hej MichaelWB

Så må vi se om vi kan finde ud af noget.

Lyttede forøvrigt til Confidence C4 på TC's stand (med Sim MOON), det lød rigtig godt!

Det ville jeg sætte pris på

Jeg var også der inde i dag, mange lækre ting, Dynaudio sapphire de var sindsyge flotte, fik desværre ikke hørt dem, for mange mennesker.

Ja jeg er faldet for Dynaudios lyd, let og luftig og et stort rum om sig, lige mig

ZaiFeR
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Techtor skrev:
Har selv bestilt en PB13-Ultra, men de bliver som kendt først leveret i december..

Den repport må du meget gerne give lyd fra dig, når den er skrevet

Techtor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

ZaiFeR skrev:

Meget gerne - er spændt på, hvor godt den passer med mine Focus 220 til musikbrug.. Jeg savner nemlig lidt det ekstra 'oomph' dybt nede i bassen. ..Men det burde nok PB13-Ultra kunne levere!

Ellers: Du skulle lyttet til Sapphire - helt fantastisk lyd! Grumph - håber, at min økonomi på et eller andet vis skulle kunne give muligheder for et sådan par, inden de forsvinder fra markedet igen..

ZaiFeR
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Techtor skrev:
ZaiFeR skrev:

Meget gerne - er spændt på, hvor godt den passer med mine Focus 220 til musikbrug.. Jeg savner nemlig lidt det ekstra 'oomph' dybt nede i bassen. ..Men det burde nok PB13-Ultra kunne levere!

Ellers: Du skulle lyttet til Sapphire - helt fantastisk lyd! Grumph - håber, at min økonomi på et eller andet vis skulle kunne give muligheder for et sådan par, inden de forsvinder fra markedet igen..

Ja mon ikke at den kan.  Focus 220 den spiller også rigtig god, hørte den på en messe i Sverige.

Jag har ellers hørt at der skulle være demo her på torsdag i Tape Connection i KBH. Med Dynaudio Sapphire og Evidence Temptation.  Kan desværre ikke komme der ind, min kone bliver 30, så det falder nok ikke i god jord, hvis jeg invitere hende der ind

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Techtor skrev:

Glæder mig til at høre om dine oplevelser med den!

Hvad koster det i fragt til Danmark?

Har du bestilt med gitter eller almindelig frontstof?

Hvilken finish har du valgt?

Hvornår trækker de beløbet ved Preorder?

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Techtor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Rapport kommer, når den bare er leveret.. Er ellers bange for evt. sprække i min grundmur..

Indtast land og postnummer, så står fragten opgivet på lsounds sider, og kommer med i regnestykket når du bestiller.. Fragten til mig i Søborg er beregnet til 95,20 EUR..

Gitter/frontstof - er ikke sikker på, hvad jeg får - der var ikke valgmuligheder for dette under bestillingen.. Måske kommer begge med? Jeg ved ikke.. ManicMiner - hvad tror/ved du?

Finish? Rosewood, se'fø'li'! Duh. Mine øvrige højttalere er i kirsebær - rosewood kommer også tættest på..

Ved preorder trækker de beløbet med det samme - til gengæld får du de 5% i rabat..

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Techtor skrev:
ppp_dk skrev:

Rapport kommer, når den bare er leveret.. Er ellers bange for evt. sprække i min grundmur..

Indtast land og postnummer, så står fragten opgivet på lsounds sider, og kommer med i regnestykket når du bestiller.. Fragten til mig i Søborg er beregnet til 95,20 EUR.. Oki, jeg har stadig ikke fået det til at virke! Den hvide skrift på gult er heller ikke ligefrem nem at læse, men mon ikke at jeg finder ud af det hvis det bliver aktuelt...

Gitter/frontstof - er ikke sikker på, hvad jeg får - der var ikke valgmuligheder for dette under bestillingen.. Måske kommer begge med? Jeg ved ikke.. ManicMiner - hvad tror/ved du?

Finish? Rosewood, se'fø'li'! Duh. Mine øvrige højttalere er i kirsebær - rosewood kommer også tættest på..

Ved preorder trækker de beløbet med det samme - til gengæld får du de 5% i rabat..

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Techtor skrev:
ppp_dk skrev:

Indtast land og postnummer, så står fragten opgivet på lsounds sider, og kommer med i regnestykket når du bestiller.. Fragten til mig i Søborg er beregnet til 95,20 EUR.. Oki, jeg har stadig ikke fået det til at virke! Den hvide skrift på gult er heller ikke ligefrem nem at læse, men mon ikke at jeg finder ud af det hvis det bliver aktuelt...

Hvid skrift på gul? Hvor pokker ser du det? Er din skærm ved at afgå ved døden mon?

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Techtor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Hvid skrift på gul? Hvor pokker ser du det? Er din skærm ved at afgå ved døden mon?

Nej, nej, det er bare Google Toolbar, som forsøger at autoudfylde, og så markerer den baggrundsfarven som gul for at angive, at dette felt kan autoudfyldes. Fjern bare autofill i din Google Toolbar, og så kan du læse teksten igen..

En klassiker..

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Techtor skrev:
Bassøe skrev:

Nej, nej, det er bare Google Toolbar, som forsøger at autoudfylde, og så markerer den baggrundsfarven som gul for at angive, at dette felt kan autoudfyldes. Fjern bare autofill i din Google Toolbar, og så kan du læse teksten igen..  Oki, der!

En klassiker..

Techtor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Subwooferene skulle have ankommet L-Sound i går, og de sendes forhåbentligvis snart ud. Jeg fik lige en mail fra L-Sound med pdf-faktura, så jeg håber, at det nye 70kg hundehus snart ankommer dansk jord..
Rapport om min nye PB13-Ultra kommer så snart jeg har fået den i hus og har nået at eksperimentere med placering og lavet nogle målinger med REW..

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Techtor skrev:
Subwooferene skulle have ankommet L-Sound i går, og de sendes forhåbentligvis snart ud. Jeg fik lige en mail fra L-Sound med pdf-faktura, så jeg håber, at det nye 70kg hundehus snart ankommer dansk jord..
Rapport om min nye PB13-Ultra kommer så snart jeg har fået den i hus og har nået at eksperimentere med placering og lavet nogle målinger med REW..

Hell yeah! Det kan ikke gå hurtigt nok med billeder, målinger og rapport.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

ZaiFeR skrev:

Hej MichaelWB

Jeg ville da også gå efter 2 subs, men når man vurderer dit fine anlæg, kunne det måske også være en ide at kigge på subs, der kunne give et tilskud af bas i stereo sammenhæng. Her ville jeg måske kigge efter subs med trykkammerprincip a´la DD serien. Giver en hurtig og stram bas, der supplerer fronterne, men som også kan bruges i SS sammenhæng...

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
ZaiFeR skrev:

Hej MichaelWB

Her ville jeg måske kigge efter subs med trykkammerprincip a´la DD serien. Giver en hurtig og stram bas, der supplerer fronterne

Lukkede subs giver hverken "hurtigere" eller strammere bas end basrefleks. Hvis en basrefleks sub er designet ordentligt, hvilket SVS PB13-Ultra uden nogen tvivl er, så er det hip som hap om det er en lukket eller basrefleks sub.

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
lars37 skrev:
ZaiFeR skrev:

Hej MichaelWB

Her ville jeg måske kigge efter subs med trykkammerprincip a´la DD serien. Giver en hurtig og stram bas, der supplerer fronterne

Lukkede subs giver hverken "hurtigere" eller strammere bas end basrefleks. Hvis en basrefleks sub er designet ordentligt, hvilket SVS PB13-Ultra uden nogen tvivl er, så er det hip som hap om det er en lukket eller basrefleks sub.

Ja, det er jo ganske lige til at sammenligne.. Bare hop ind på hometheathershack.com (eller det link manic miner gav) og sammenlign udfra de tests de har lavet på de forskellige subs...
Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
lars37 skrev:
ZaiFeR skrev:

Hej MichaelWB

Ja den må stå for din konto.

Det sidste store setup jeg hørte var der godt nok med portstøj og langtfra hurtigt bund.

Men hvis det er til Film så vil de fleste ikke have hurtigt bund de vil have boom boom.

Jeg har tit set folk stille deres Sevo lavet i DD subs.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes