| Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
De er ret populære i det store land USA  |
|
|
Har de så også et navn..?  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Hans J skrev:
|
|
Har de så også et navn..?  |
|
|
Jeps, men for ikke at spame dem med en masse forespørgsler, holder jeg navnet hemmeligt, indtil jeg finder ud af interessen. Alle kort bliver selvfølgelig lagt på bordet til den tid  . Sidder netop og prøver på at forhandle bedre priser med dem. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
|
[http://www.aespeakers.com/phpbb2/viewtopic.php?t=536
Fs: 16Hz Qms: 6.8 Vas: 439L Cms: .45mm/N Mms: 220g Rms: 3.239 Xmax: 18.5mm Xmech: 25mm Sd: 830sqcm Vd: 3.07L (p-p) Qes: .78 Re: 5.5ohm Le: .33mH Bl:12.49 Pe: 500W Qts: .7 1WSPL: 86dB 2.83V: 87.3dB
Fy for s..... det er sku nogle pæne tal for Fs, Qts og Xmax, nu skal jeg lige have fundet ud af hvad prisen er.... 
|
|
|
Apparently I forgot somewhere to mention the price for these. Guess I'm not much of a salesman when i don't even give people a price. Oops. They are $129 each, or four for $400. There is another small price break at 10pcs.
$400=2.040dkr
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Meier skrev:
[http://www.aespeakers.com/phpbb2/viewtopic.php?t=536
Fs: 16Hz Qms: 6.8 Vas: 439L Cms: .45mm/N Mms: 220g Rms: 3.239 Xmax: 18.5mm Xmech: 25mm Sd: 830sqcm Vd: 3.07L (p-p) Qes: .78 Re: 5.5ohm Le: .33mH Bl:12.49 Pe: 500W Qts: .7 1WSPL: 86dB 2.83V: 87.3dB
Fy for s..... det er sku nogle pæne tal for Fs, Qts og Xmax, nu skal jeg lige have fundet ud af hvad prisen er.... 
|
|
|
<SPAN ="post">Apparently I forgot somewhere to mention the price for these. Guess I'm not much of a salesman when i don't even give people a price. Oops. They are $129 each, or four for $400. There is another small price break at 10pcs. </SPAN>
<SPAN ="post"> $400=2.040dkr </SPAN> |
|
|
Hvad koster fragt ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
RogueAgent skrev:
Hans J skrev:
|
|
Har de så også et navn..?  |
|
|
Jeps, men for ikke at spame dem med en masse forespørgsler, holder jeg navnet hemmeligt, indtil jeg finder ud af interessen. Alle kort bliver selvfølgelig lagt på bordet til den tid .Sidder netop og prøver på at forhandle bedre priser med dem. |
|
|
Så siger jeg ikke hvem det er
Kender du prisen til fragten ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle jo nok høre lidt mere om mærke, betingelser, fragt m.m., men lige umiddelbart kunne jeg godt være potentielt interesseret i 4 stk, til den pris.
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interesserede kan sende PB. (sorry offtopic, prøver bare at hjælpe med enheder  ).
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk det er australske dollars 400*4.57 = 1.828,- dertil fragt fra australien + told+ moms. Mener det er ham der HAR været problemer med før, men han skulle vidst have styr på tingene igen (måske  ).
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Husk det er australske dollars 400*4.57 = 1.828,- dertil fragt fra australien + told+ moms.
Mener det er ham der HAR været problemer med før, men han skulle vidst have styr på tingene igen (måske ).
|
|
|
Øhh - australien? På siden står der Green Bay, WI54302 og det er da i USA 
http://maps.google.dk/maps?q=Green+Bay,+WI+54302,+United+Sta tes+of+America&sa=X&oi=map&ct=title
Hans J skrev:
Interesserede kan sende PB. (sorry offtopic, prøver bare at hjælpe med enheder ). |
|
|
Nu er det mig der har startet tråden og jeg synes ikke, at det er off topic 
Tværtimod! Det er jo ikke ligefrem nemt, at finde egnede enheder her i nabolaget....
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Apparently I forgot somewhere to mention the price for these. Guess I'm not much of a salesman when i don't even give people a price. Oops. They are $129 each, or four for $400. There is another small price break at 10pcs.
$400=2.040dkr
Hvad koster fragt ? |
|
|
Det her er vist til UK:
I did 2 quotes for shipment options on the 4 TD15s (cost of $279ea):
Door to door dely thru MXP airport = $254.20, 5 - 7 days transit Door to airport MXP = $199.40, 3-5 days transit
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Hans J skrev:
Husk det er australske dollars 400*4.57 = 1.828,- dertil fragt fra australien + told+ moms.
Mener det er ham der HAR været problemer med før, men han skulle vidst have styr på tingene igen (måske ).
|
|
|
Øhh - australien? På siden står der Green Bay, WI54302 og det er da i USA 
http://maps.google.dk/maps?q=Green+Bay,+WI+54302,+United+Sta tes+of+America&sa=X&oi=map&ct=title
Hans J skrev:
Interesserede kan sende PB. (sorry offtopic, prøver bare at hjælpe med enheder ). |
|
|
Nu er det mig der har startet tråden og jeg synes ikke, at det er off topic 
Tværtimod! Det er jo ikke ligefrem nemt, at finde egnede enheder her i nabolaget.... |
|
|
Sorry, ved ikke hvorfor jeg havde fået det indtryk, de var fra Australien. Håber dog deres enheder er bedre end deres info/website  . De ser rigtig spændende ud, men jeg turde ikke købe dem, på grund af firmaet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Sorry, ved ikke hvorfor jeg havde fået det indtryk, de var fra Australien.
Håber dog deres enheder er bedre end deres info/website .
De ser rigtig spændende ud, men jeg turde ikke købe dem, på grund af firmaet.
|
|
|
Sitet er totalt håbløst Der er ikke rigtigt noget andet end forummet der virker...
Jeg er ved at grave mig lidt mere ind i emnet om egnede drivere og disse enheder er ind til videre de mest egnede jeg har fundet. Det haster ikke, men planen er at sætte et par IB´s på loftet. Jeg regner med noget i retning af 2x4 15", men det er jo det jeg er ved at finde ud af
Hvis "dine" enheder bliver til noget, så er det da interessant, men ellers ville jeg ikke være bleg for at bestille dem "jeg" har fundet frem.
De ville i givet fald koste mig 2x400 + 200 = 1.000 dollars + hvad det koster at få dem ud af lufthavnen... Det er altså det prisleje jeg bevæger mig i, men hvis jeg skal sætte en IB op, så skal det sku også være en "rigtig" løsning 
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Hans J skrev:
|
|
|
Sitet er totalt håbløst Der er ikke rigtigt noget andet end forummet der virker...
Jeg er ved at grave mig lidt mere ind i emnet om egnede drivere og disse enheder er ind til videre de mest egnede jeg har fundet. Det haster ikke, men planen er at sætte et par IB´s på loftet. Jeg regner med noget i retning af 2x4 15", men det er jo det jeg er ved at finde ud af
Hvis "dine" enheder bliver til noget, så er det da interessant, men ellers ville jeg ikke være bleg for at bestille dem "jeg" har fundet frem.
De ville i givet fald koste mig 2x400 + 200 = 1.000 dollars + hvad det koster at få dem ud af lufthavnen... Det er altså det prisleje jeg bevæger mig i, men hvis jeg skal sætte en IB op, så skal det sku også være en "rigtig" løsning  |
|
|
Nu er jeg jo allerede startet med, at løbe med en halv vind, jeg prøver desperat, at grave oplysningerne frem om manglende levering, folk ventede over ½ år på deres enheder, men jeg kan ikke lige finde det igen. Måske blander jeg det sammen med et andet firma. Heldigvis haster det ikke fra din side, så jeg prøver at finde dokumentation for min påstand. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk er der en dansker som har bestilt 4 af disse, bliver spændende at høre om hans erfaring. Indtil videre er hans bestilling blevet forsinket 2 måneder cirka, men han skulle nok have dem i løbet af denne uge eller næste.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Meier skrev:
Hans J skrev:
|
|
|
De ville i givet fald koste mig 2x400 + 200 = 1.000 dollars + hvad det koster at få dem ud af lufthavnen... Det er altså det prisleje jeg bevæger mig i, men hvis jeg skal sætte en IB op, så skal det sku også være en "rigtig" løsning  |
|
|
Nu er jeg jo allerede startet med, at løbe med en halv vind, jeg prøver desperat, at grave oplysningerne frem om manglende levering, folk ventede over ½ år på deres enheder, men jeg kan ikke lige finde det igen. Måske blander jeg det sammen med et andet firma. Heldigvis haster det ikke fra din side, så jeg prøver at finde dokumentation for min påstand.
|
|
|
Så fandt jeg tråden, den var på "cult of infinitely baffled". Citat:
The problem is irrespective of how good the drivers are, too many
people like myself have been burned. Nobody wants to send money away to
never see product. I gave up after 12 months of broken promises over an
order (#322) placed 8/09/2005. I was told at the time of order and
several times after that the stock was on the shelf.
I've dealt with all the big players in the DIY audio community and so far this is the only time I've been ripped off.
Cheers
William CowanEfter han bragte det frem på dette forum, har han endelig langt om længe fået sine enheder. Ifølge ham er de er meget fin kvalitet trods alt  . PS: Fyren her er fra Australien, det er nok derfra jeg fik opfattelsen af, at producenten lå i Australien.  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge "Cult..."´s anbefalinger er de ikke perfekte, men til gengæld er de jo billige, så 4 af disse ville nok kunne lave noget. De enheder jeg selv skal bruge i første omgang er langt fra perfekte, men jeg prøver bare for at få noget erfaring. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det lave Fs på 20hz havde været ritigt, ville de være næsten perfekte bortset fra måske begrænset Xmax - desværre indikerer frekvens/impedans målingen at Fs er nærmere 30hz og jeg må sige at jeg også undrede mig over de 20hz
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Så fandt jeg tråden, den var på "cult of infinitely baffled". Citat:
I've dealt with all the big players in the DIY audio community and so far this is the only time I've been ripped off.
Cheers
William Cowan
Efter han bragte det frem på dette forum, har han endelig langt om længe fået sine enheder. Ifølge ham er de er meget fin kvalitet trods alt .
|
|
|
OK, men nu har han jo fået sine enheder, så hvad piver han over... (Jeg var blevet tosset!)
Nå, men jeg har også læst lidt, og det lader til at firmaet er blevet omstruktureret lidt og der nu er mere styr på forretningen. Jeg afventer lige lidt endnu.... 
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
|
[Sitet er totalt håbløst Der er ikke rigtigt noget andet end forummet der virker...
|
|
|
Nå, nu er er da kommet lidt mere på siden - produkterne er på vej
http://www.aespeakers.com/
Tja - der er da overskrifter....
http://www.aespeakers.com/drivers.php
Shoppen er stadigvæk tom, men forummet er blevet lagt ud på en ny PHP-server og der er da aktivitet
|
| Til top |
|
| |