Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så fik du alligevel taget dig sammen til at smide et par billeder ind.  De er jo faktisk ganske pæne, de små Amphion. WAF må da i hvert fald være rimeligt høj. Er de begyndt at te sig nogenlunde medgørligt?
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
de ser spændende ud de nye - hvad skal du have af standere?
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Nå, så fik du alligevel taget dig sammen til at smide et par billeder ind. 
De er jo faktisk ganske pæne, de små Amphion. WAF må da i hvert fald være rimeligt høj.
Er de begyndt at te sig nogenlune medgørligt? |
|
|
De er slet ikke så tossede endda når det kommer til stykket nej... De skal bare have noget juice for de rigtigt åbner sig. Og netop dette synes jeg er deres største ankepunkt. Der mangler lidt detaljer ved "normal" lydstyrke, og det er først når de får noget at leve af at der sker noget. Når det sker, så gengiver de stemmer med god struktur, er herligt luftige i diskantområdet og har fint punch og dybde, deres størrelse taget i betragtning.
De er dog ikke en erstatning for mine mentors der byder på mere af det hele, og generelt synes en del mere åbne. Specielt i diskantområdet er der mere headroom. Mentoren må dog se sig slået i den nedre mellemtone, hvor de notorisk er kendt for at være en anelse slanke. Her fylder ION L en del mere og præstere en mere naturlig og korrekt gengivelse. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
wildstyle skrev:
De er jo faktisk ganske pæne, de små Amphion. WAF må da i hvert fald være rimeligt høj.
|
|
De er slet ikke så tossede endda når det kommer til stykket nej... De skal bare have noget juice for de rigtigt åbner sig. Og netop dette synes jeg er deres største ankepunkt. Der mangler lidt detaljer ved "normal" lydstyrke, og det er først når de får noget at leve af at der sker noget. Når det sker, så gengiver de stemmer med god struktur, er herligt luftige i diskantområdet og har fint punch og dybde, deres størrelse taget i betragtning.
De er dog ikke en erstatning for mine mentors der byder på mere af det hele, og generelt synes en del mere åbne. Specielt i diskantområdet er der mere headroom. Mentoren må dog se sig slået i den nedre mellemtone, hvor de notorisk er kendt for at være en anelse slanke. Her fylder ION L en del mere og præstere en mere naturlig og korrekt gengivelse. |
|
|
Jeg må ærligt indrømme, at det også ville have kommet bag på mig, hvis de skulle erstatte dine Mentor's. Men kunne det ikke være en idé at prøve en gulvmodel fra Amphion? Det kan jo være den klarer sig bedre over hele linjen. Dog bliver jeg lidt urolig, når du siger at de skal have meget juice før de siger noget. Så tør jeg slet ikke forestille mig hvor mange tæsk en gulvmodel skal have, før de begynder at åbne sig.  Men ok, hvis du nu havde en ordentlig forstærker, så ville det hele nok gå meget bedre.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
floe skrev:
wildstyle skrev:
|
|
De er dog ikke en erstatning for mine mentors der byder på mere af det hele, og generelt synes en del mere åbne. Specielt i diskantområdet er der mere headroom. Mentoren må dog se sig slået i den nedre mellemtone, hvor de notorisk er kendt for at være en anelse slanke. Her fylder ION L en del mere og præstere en mere naturlig og korrekt gengivelse. |
|
|
Jeg må ærligt indrømme, at det også ville have kommet bag på mig, hvis de skulle erstatte dine Mentor's. Men kunne det ikke være en idé at prøve en gulvmodel fra Amphion? Det kan jo være den klarer sig bedre over hele linjen. Dog bliver jeg lidt urolig, når du siger at de skal have meget juice før de siger noget. Så tør jeg slet ikke forestille mig hvor mange tæsk en gulvmodel skal have, før de begynder at åbne sig. 
Men ok, hvis du nu havde en ordentlig forstærker, så ville det hele nok gå meget bedre.  |
|
|
Ved ikke om gulvmodellen er mindre human, det er trods alt samme enheder... True min B-150'er hænger lidt i bremsen   __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:
wildstyle skrev:
|
|
|
|
Jeg må ærligt indrømme, at det også ville have kommet bag på mig, hvis de skulle erstatte dine Mentor's. Men kunne det ikke være en idé at prøve en gulvmodel fra Amphion? Det kan jo være den klarer sig bedre over hele linjen. Dog bliver jeg lidt urolig, når du siger at de skal have meget juice før de siger noget. Så tør jeg slet ikke forestille mig hvor mange tæsk en gulvmodel skal have, før de begynder at åbne sig. 
Men ok, hvis du nu havde en ordentlig forstærker, så ville det hele nok gå meget bedre.  |
|
|
Ved ikke om gulvmodellen er mindre human, det er trods alt samme enheder...
True min B-150'er hænger lidt i bremsen  
|
|
|
Ja, men jeg ved jo at du har snakket om at skifte til noget Tandberg udstyr, så det varer vel ikke længe før vi får noget "nyt" på banen, vel?
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For guds skyld, prøv at låne et sæt Argon2 hjem :) de spiller klasser bedre end den lille Ion. jeg kan ihvertfald kun sige gode ord om denne højttaler :)
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
For guds skyld, prøv at låne et sæt Argon2 hjem :) de spiller klasser bedre end den lille Ion. jeg kan ihvertfald kun sige gode ord om denne højttaler :) |
|
|
Hvad vil du selv mene er forskellen, rent lydmæssigt, på de to?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Photosgraphein Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Helt fantastisk stilrent setup. Der ser bare lækkert ud :)
Med venlig hilsen Jakob __________________ NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 April 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De matcher jo fint resten af dit anlæg.
Både på godt og ondt. 
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 April 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
wildstyle skrev:
Både på godt og ondt.  |
|
|
Yada yada yada 
|
|
|
Er der så forskel på lyden? Eller er den myte aflivet?
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
floe skrev:
wildstyle skrev:
Både på godt og ondt. 
|
|
|
Yada yada yada 
|
|
|
Er der så forskel på lyden? Eller er den myte aflivet?  |
|
|
Tjaa joe... Efter at have nærlyttet nogle af mine bedst optagede skiver, SYNES jeg at kunne høre lidt mere ro over hele lydbilledet, hvilket giver plads til nogle få ekstra mikrodetaljer... Hvorvidt dette så er placebo eller ej skal jeg ikke kunne sige. Når man absolut VIL høre forbedringer, som følge af udskiftninger / justeringer, så har man en tendens til også at "høre" dem 
Såfremt der rent faktisk er sket forbedringer, så snakker vi detaljer.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe har du overvejet Densens egen MC Riaa? Den skulle jo være på vej....Kunne være spændende at høre hvordan den klarer sig op imod Clearaudioen.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:
wildstyle skrev:
|
|
|
|
|
|
Ved ikke om gulvmodellen er mindre human, det er trods alt samme enheder...
True min B-150'er hænger lidt i bremsen  
|
|
|
Niks. Den spiller lavt fordi det er en 8 ohms HT. En PRIO 520 fra samme firma har 2 basser og er en 4 ohms og den spiller næste dobbelt så højt! __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
floe har du overvejet Densens egen MC Riaa? Den skulle jo være på vej....Kunne være spændende at høre hvordan den klarer sig op imod Clearaudioen.  |
|
|
Hej Raskolnikov 
Det er ikke umiddelbart noget jeg har planer om nej. Jeg er overordentligt tilfreds med ClearAudio'en må jeg indrømme. Den er dejlig homogen og musikalsk, og støtter flot op om vinylens dyder, efter min mening. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Jeg overvejer nemlig også en Clearaudio Riaa...enten Nano eller Smart.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|