| Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
GamuTgoller skrev:
Andre skrev:
|
Hej Lars
Hvad er det her for en størrelse "NRLI filtr DC coupled mellemtone".
MVH
|
|
|
NRLI står for Non Resonant Linked Impulse, Og beskriver hvad vore filtre gør.
Filtret indgår som mellemled i forbindelsen fra forstærker til højttalerenheder og dee akustiske belastninger fra kabinettet. Filteret skal arbejde med og kontrollere disse koblinger/resonanser for at minimere maskeringseffekter og tab af hørbar information, så 3-dimesionalitet og transparens forbedres.
DC coupled mellemtone, er en kobling i filteret hvor vi i kombination med at lade mellemtonen arbejde i samme kammer som basenhederne opnår mindre fasedrej i deleområdet mellem bassen og mellemtonen, og samtidigt opnår at mellemtonens bevægelse reduceres så den ikke overstyres af det elektriske signal eller det akustiske tryk fra basserne. Så formålet er at sikre mellemtoen og basserne arbejder uden fasedrej og alligevel få en dæmpning af udslag på mellemtonen når der er kraftige lavfrekvente signaler i musikken.
|
|
|
Så er det her vi gerne vil se amplitude og akustisk fase for de filtrerede enheder som de opfører sig i kabinettet, hvis du da vil vise det.
|
|
|
du kunne jo starte med at vise en for en af jeres egen. bare så vi ved hvad ref. er  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
træsorten skulle være en eller anden yderst eksotisk Wenge som kun fandtes et sted i Afrika.
Lars G. sagde noget med, at alle deres nye L modeler bliver lavet 100% i Danmark i modsætning til den gamle serie.
Mener møbelfabrikken hed kvist____?
Træet skulle være så dyrt at den nye L3'er i Wenge vist rammer en pris på 60-65.000,- 
Mvh Tim
|
|
|
nja, altså jeg fik engang lavet en elbas i wenge i stedet for ask, det kostede altså kun $200 ekstra... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
bjørn skrev:
GamuTgoller skrev:
Andre skrev:
|
Hej Lars
MVH
|
|
|
Filtret indgår som mellemled i forbindelsen fra forstærker til højttalerenheder og dee akustiske belastninger fra kabinettet. Filteret skal arbejde med og kontrollere disse koblinger/resonanser for at minimere maskeringseffekter og tab af hørbar information, så 3-dimesionalitet og transparens forbedres.
DC coupled mellemtone, er en kobling i filteret hvor vi i kombination med at lade mellemtonen arbejde i samme kammer som basenhederne opnår mindre fasedrej i deleområdet mellem bassen og mellemtonen, og samtidigt opnår at mellemtonens bevægelse reduceres så den ikke overstyres af det elektriske signal eller det akustiske tryk fra basserne. Så formålet er at sikre mellemtoen og basserne arbejder uden fasedrej og alligevel få en dæmpning af udslag på mellemtonen når der er kraftige lavfrekvente signaler i musikken.
|
|
|
Så er det her vi gerne vil se amplitude og akustisk fase for de filtrerede enheder som de opfører sig i kabinettet, hvis du da vil vise det.
|
|
|
du kunne jo starte med at vise en for en af jeres egen. bare så vi ved hvad ref. er 
|
|
|
Jeg har henvist til filterets overføringsfunktion tidligere i tråden, men det har du vel glemt. Angiveligt har du en uddannelse som ingeniør og så ved du jo godt at hvis targetkurverne overholdes så passer det akustiske faseforløb også.
Din spillen dum er ganske uklædelig, grinagtig men trættende i længden
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Batemandk skrev:
|
træsorten skulle være en eller anden yderst eksotisk Wenge som kun fandtes et sted i Afrika.
Lars G. sagde noget med, at alle deres nye L modeler bliver lavet 100% i Danmark i modsætning til den gamle serie.
Træet skulle være så dyrt at den nye L3'er i Wenge vist rammer en pris på 60-65.000,- 
Mvh Tim
|
|
|
nja, altså jeg fik engang lavet en elbas i wenge i stedet for ask, det kostede altså kun $200 ekstra...
|
|
|
Som en naturresource pris og tilgængelighed svinge ret meget afhængig af udbud, efterspørgsel og politiske omstændigheder så merprisen kan være gået både op og ned siden da.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
brasch skrev:
Batemandk skrev:
|
Mvh Tim
|
|
|
nja, altså jeg fik engang lavet en elbas i wenge i stedet for ask, det kostede altså kun $200 ekstra...
|
|
|
Som en naturresource pris og tilgængelighed svinge ret meget afhængig af udbud, efterspørgsel og politiske omstændigheder så merprisen kan være gået både op og ned siden da.
|
|
|
ja, men så meget? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
BasHunter Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent teknologisk er det da ikke noget at råbe hurra for.....
Jeg har set lyset, og trykker snart på kontakten.... __________________ Ingen Diskant, tak
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
| Jeg har henvist til filterets overføringsfunktion tidligere i tråden, men det har du vel glemt. Angiveligt har du en uddannelse som ingeniør og så ved du jo godt at hvis targetkurverne overholdes så passer det akustiske faseforløb også.
|
|
|
For fanden bjørn.. Det er altså lige nemt nok blot at påstå alt er perfekt uden skyggen af dokumentation. Hvordan kan du forsvare overfor dig selv at rakke andre så meget ned uden selv at bidrage med noget? __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
GamuTgoller skrev:
Andre skrev:
|
Hej Lars
MVH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
du kunne jo starte med at vise en for en af jeres egen. bare så vi ved hvad ref. er 
|
|
|
Jeg har henvist til filterets overføringsfunktion tidligere i tråden, men det har du vel glemt. Angiveligt har du en uddannelse som ingeniør og så ved du jo godt at hvis targetkurverne overholdes så passer det akustiske faseforløb også.
|
|
|
ja det gør jeg da...
men uden at tage munden for fuld, så har jeg altså set en del driver målinger fra Klippel, via. 2012, laser scanninger osv osv.
og et er fælles for dem de er ALDRIG perfekte.
hvis man for styr på en ting, skrider noget andet. osv. og selv om man med alle disse hjælpe midler kommer tættere på at forstår en driver. og alt det den består af, og hvordan man skal gøre dem bedre, så tror jeg næppe lidt klip og klistre og lidt mohar garn i en kælder, løser alle problemer.
men hvis mig en Klippel måling, samt en laser scanninge af opbrydnings mønsteret af disse perfekte enheder. så tager vi den der fra...
ellers er det jo bare ord og påstande  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
bjørn skrev:
| Jeg har henvist til filterets overføringsfunktion tidligere i tråden, men det har du vel glemt. Angiveligt har du en uddannelse som ingeniør og så ved du jo godt at hvis targetkurverne overholdes så passer det akustiske faseforløb også.
|
|
|
men hvis mig en Klippel måling, samt en laser scanninge af opbrydnings mønsteret af disse perfekte enheder. så tager vi den der fra...
ellers er det jo bare ord og påstande  |
|
|
Jeg skal gerne foretage laser scanningen af bjørns enheder så vi kan se hvordan membranen og membransamling opfører sig, vi har et fint system til det herude. Efterfølgende kan jeg lægge et par animationer op på nettet hvis vi mod forventning skulle finde et par frekvenser hvor den bryder grimt op. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
Jeg skal gerne foretage laser scanningen af bjørns enheder så vi kan se hvordan membranen og membransamling opfører sig, vi har et fint system til det herude. Efterfølgende kan jeg lægge et par animationer op på nettet hvis vi mod forventning skulle finde et par frekvenser hvor den bryder grimt op.
|
|
|
Lidt mere interrsant forslag, end 3DXés. Der jo ville betyde bjørn skulle indkøbe udstyret.Lidt pudsigt, er det længe siden jeg har set så mange ord og påstande, som hr. Goller er fremkommet med.Uden skyggen af dokumentation, eller nærmere forklaringer. Indtil han stopper marketing snakken og kommer med noget reelt, vil jeg have lov til at mene, at han sælger varm luft i ringbind.
MVH
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
For fanden bjørn.. Det er altså lige nemt nok blot at påstå alt er perfekt uden skyggen af dokumentation. Hvordan kan du forsvare overfor dig selv at rakke andre så meget ned uden selv at bidrage med noget?
|
|
|
Opdækningen af din forretningsmakker er forståelig men sagen uvedkommende. Nu er jeg jo som ikke branchemedlem "lovligt vildt året rundt" men hvad har I beriget højttalermarkedet med ? bortset fra tegninger af luftkasteller.
Her vi tilbage ved den absurditet at kritik fra ikke producenter, hobbyfolk og potentielle kunder ikke tages alvorligt, og kritik fra andre producenter er forbudt.
Hvad er det du mener jeg skal bidrage med som du ikke skal ? Mine højttalere er en realitet og den beskrivelse jeg på opfordring har givet har kun resulteret i det der var hensigten med opfordringen, forsøg på latterliggørelse, så nej, der kommer ikke flere lunser til koblet
Det kommer sådan set ikke som en overraskelse, jeg ville være blevet overrasket hvis det ikke var sket. Det sådan set også ligegyldigt da højttalern ikke bliver ringere af den grund. Hvis du og din makker vidste at det reelt var noget ubrugeligt hejs ville i næppe ofre dem den store opmærksomhed men på den anden side har i ingen mulighed for at finde ud af om det er rigtigt eller ej, surt show, men sådan er det.
Hvor og hvornår har jeg påstået at mine højttalere er perfekte ? Det er der ingen højttalere der er, men nogen er bedre end andre og den direkte sammenligning med Gamut var ikke min udtalelse (jeg har dog ikke i sinde at protestere) Jeg har på intet tidspunt strakt mig længere end til at erklære at jeg endu ikke har hørt noget bedre siden de stod færdige og spilleklare og den holder stadig. Jeg har end ikke forsøgt at forbedre dem af den simple årsag at det tillader de anvendte enheder/kabinetter ikke, og så jeg vil meget hellere høre musik end at svede i værkstedet, jeg gider ganske enkelt ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
JJAZ skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
Jeg skal gerne foretage laser scanningen af bjørns enheder så vi kan se hvordan membranen og membransamling opfører sig, vi har et fint system til det herude. Efterfølgende kan jeg lægge et par animationer op på nettet hvis vi mod forventning skulle finde et par frekvenser hvor den bryder grimt op.
|
|
|
Lidt mere interrsant forslag, end 3DXés. Der jo ville betyde bjørn skulle indkøbe udstyret.Lidt pudsigt, er det længe siden jeg har set så mange ord og påstande, som hr. Goller er fremkommet med.Uden skyggen af dokumentation, eller nærmere forklaringer. Indtil han stopper marketing snakken og kommer med noget reelt, vil jeg have lov til at mene, at han sælger varm luft i ringbind.
MVH
|
|
|
Det må du snakke med Goller om.
Men da Bjørn heller ikke er kommet med andet en påstande og teori, så står den vist 1-1 på den konto.
"Bjørn" kan da også komme med sine super enheder her. Så Klippel måler vi dem, og laver en power test på dem.
Så kan vi se hvad de dur til.
med lidt held bliver vi alle klogere. om ikke andet så på hvor meget havre de kan klare 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
JJAZ skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
For fanden bjørn.. Det er altså lige nemt nok blot at påstå alt er perfekt uden skyggen af dokumentation. Hvordan kan du forsvare overfor dig selv at rakke andre så meget ned uden selv at bidrage med noget?
|
|
|
Opdækningen af din forretningsmakker er forståelig men sagen uvedkommende. Nu er jeg jo som ikke branchemedlem "lovligt vildt året rundt" men hvad har I beriget højttalermarkedet med ? bortset fra tegninger af luftkasteller.
Her vi tilbage ved den absurditet at kritik fra ikke producenter, hobbyfolk og potentielle kunder ikke tages alvorligt, og kritik fra andre producenter er forbudt.
Hvad er det du mener jeg skal bidrage med som du ikke skal ? Mine højttalere er en realitet og den beskrivelse jeg på opfordring har givet har kun resulteret i det der var hensigten med opfordringen, forsøg på latterliggørelse, så nej, der kommer ikke flere lunser til koblet
Det kommer sådan set ikke som en overraskelse, jeg ville være blevet overrasket hvis det ikke var sket. Det sådan set også ligegyldigt da højttalern ikke bliver ringere af den grund. Hvis du og din makker vidste at det reelt var noget ubrugeligt hejs ville i næppe ofre dem den store opmærksomhed men på den anden side har i ingen mulighed for at finde ud af om det er rigtigt eller ej, surt show, men sådan er det.
Hvor og hvornår har jeg påstået at mine højttalere er perfekte ? Det er der ingen højttalere der er, men nogen er bedre end andre og den direkte sammenligning med Gamut var ikke min udtalelse (jeg har dog ikke i sinde at protestere) Jeg har på intet tidspunt strakt mig længere end til at erklære at jeg endu ikke har hørt noget bedre siden de stod færdige og spilleklare og den holder stadig. Jeg har end ikke forsøgt at forbedre dem af den simple årsag at det tillader de anvendte enheder/kabinetter ikke, og så jeg vil meget hellere høre musik end at svede i værkstedet, jeg gider ganske enkelt ikke mere.
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Andre skrev:
JJAZ skrev:
3DX skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Det må du snakke med Goller om.
Men da Bjørn heller ikke er kommet med andet en påstande og teori, så står den vist 1-1 på den konto.
"Bjørn" kan da også komme med sine super enheder her. Så Klippel måler vi dem, og laver en power test på dem.
Så kan vi se hvad de dur til.
|
|
|
Jeg tolker dit svar, at du er enig
Bjørn forsøger ikke på at sælge noget, der koster ca spidsen af en jetjager.
MVH
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
bjørn skrev:
JJAZ skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|

|
|
|
Du er godt nok en pryd for branchen, de må elske dig højt alle sammen
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk sig man skulle sige det, men dagens bræk på http://www.poulsaudiobutik.dk/ er faktisk ufattelig skægt og passende, især afstemningen __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej der var heller ikke så travt i bixen i dag  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
nej der var heller ikke så travt i bixen i dag 
|
|
|
Mon nogensinde der er det? __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
3DX skrev:
|
nej der var heller ikke så travt i bixen i dag 
|
|
|
Mon nogensinde der er det?
|
|
|
ikke at dømme på mængden og lænden af sure opstød.
men underholdene, spydig og bittre det er de. den ros skal han sgu ha.
men det vist ikke kun hatten der er for lille. det virker som om skoene også godt kunne klare et par numre op 
en kasse pils på han snart overfalder mig igen igen  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |