Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 05:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gamut L-9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

også kan jeg altså ikke forstår...

Hvis Per er god til elektronik

Arsenix er dygtig ht'er mand, mere eller med i branchen

og "resten" lige så...

og alle ht'er der findes på marked er dyre og dårlige, hvorfor i så ikke starter selv.

gør hobby til arbejde, og det lyder jo let at bliver rig, populær og forgudet

ville det ikke være lidt trivielt og blande hobby og arbejde sammen? så ender man jo bare som en der sidder og snakker i ring på et hifi forum hele dagen (du har stilt samme spørgsmål for et par sider siden)

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 November 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

King gør det, så hvorfor ikke

Husk at mange højtaler prod. er starte med højtaler som hobby, men det bliver let meget hurtig glæmt   
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 November 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
3DX skrev:

og "resten" lige så...

og alle ht'er der findes på marked er dyre og dårlige, hvorfor i så ikke starter selv.

ville det ikke være lidt trivielt og blande hobby og arbejde sammen? så ender man jo bare som en der sidder og snakker i ring på et hifi forum hele dagen (du har stilt samme spørgsmål for et par sider siden)

der blev det heller ikke besvaret, og undskyldninger kan man jo altid finde. men det er nok vores lille glue ven der piper igen

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 November 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
3DX skrev:

og "resten" lige så...

Måske de ikke har nogen interesse i det ? Desuden skal man have en pæn pose penge med hjemmefra hvis man skal have nogen chance for kommerciel succes i dag.

da ikke hvis produktet er så meget biligere og så meget bedre. og hvis det er det, så skulle det vel ikke være så svært at finde investore.

hånden på hjertet -er det ikke de lange undskyldningers nat

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Lydcentrum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Lydcentrum - 3/3 advarsler

Bruger siden: 12 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 November 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 15 November 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
[QUOTE=Per N][QUOTE=3DX]

der blev det heller ikke besvaret, og undskyldninger kan man jo altid finde. men det er nok vores lille glue ven der piper igen

vores glue ven der piper ?????????????????
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 November 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
[QUOTE=Per N][QUOTE=3DX]

ja ham med gumpen...

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 November 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
Neeper skrev:

Jeg synes altså den her er helt fantastisk!

Den har attitude, charme, selvtillid og lækkert hår... Og så har den forresten ikke påstået noget den ikke kunne dokumentere...

Jeg har verdens bedste DIY højttalere der hjemme... Det er hemmeligt hvordan de er lavet, men i kan jo nok regne ud de er verdens bedste hvis i læser lidt i mine gamle indlæg...

(muligvis hører kyllingen også bedre, da den jo har noget tæppe lignende overflade ala det man skal have på højttalerne  Måske man skulle rulle sig i tjære og rulle sig i fjer inden man seriøst lytter?)

Mvh Kim

jeg har set en version hvor man hænger noget ned FORAN enhederne  måske skulle man få dem til at lyde ordenligt, så man ikke skal dæmpe noget... bare en ide

Du har ikke styr på noget som helst. En version af hvad ?

af en ht'er der ikke kan lyde p***e godt, siden der skal fjernes et eller andet med den der køkkenrulle tweakning

tror i L9 kommer til at falde på plads med lidt WC rulle foran

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 15 November 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Per N skrev:
3DX skrev:

og "resten" lige så...

Faktisk er det lidt af pointe, at smagsdommerne viser de laver noget bedre selv. Oftest vil referencen være en finish-forladt døde højttalere med en kondensator hængende i tynd ledning som udgør filteret. Det lyder sikkert fint sålænge man spiller "kammermusik". Domen er skåret i stykker som Duelund havde gjort det, men de glemmer Peter Holstein har været der, har gjort det hele før dem.

Man kan sagten få noget l**t til at spille, og måske endda også spille godt. Til gengæld, så er det mest sikre at skyde alt andet ned. De vil hellere kaste smat på andre, og samtidig kan pixibogsklubben sike sig der er opbakning fra de andre ligesindede.....(ikke sindslidende). Det er godt at støtte hinanden i at være lam.

Det kunne jo unægteligt gi det indtryk, at pixibogs-drengene har et lavt selvværd. Det kan være at det hjælper at trampe på andres idéer, men det er næppe Gollers filter som er et problem. Det er smagsdommerne indstilling til alt og alle til gengæld.

GamuT L9 længe leve. Jeg håber de sælger i indland og udland....ikke fordi de er verdens bedste højttalere, for det er de nok ikke. Men vind i sejlende til en dansk virksomhed, hvorfor ikke??

Mvh

Bradman  

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 November 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Trædemöllix er så ung og dunet(for det var jo selvfølgelig et selvportræt), at han ikke genkender højttaleren herover. visse andre hørte de første fortvivlede versioner af denne konstruktion for snart 30 år siden..

Og ja, toiletpapir eller et enkelt lag køkkenrulle kan tage noget af det"skarpe"fra konstruktionen og måske endda skabe lidt mere"harmoni"og"sammenhæng"i gengivelsen.

Mvh. Jens/Oldmodifix - mere medvind på fortovene til dem med rollator!

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 November 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Tænk sig man skulle sige det, men dagens bræk på http://www.poulsaudiobutik.dk/ er faktisk ufattelig skægt og passende, især afstemningen

Hvad er det som er passende i hans opkast for d. 15/11 ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 November 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
Neeper skrev:

Den har attitude, charme, selvtillid og lækkert hår... Og så har den forresten ikke påstået noget den ikke kunne dokumentere...

Jeg har verdens bedste DIY højttalere der hjemme... Det er hemmeligt hvordan de er lavet, men i kan jo nok regne ud de er verdens bedste hvis i læser lidt i mine gamle indlæg...

(muligvis hører kyllingen også bedre, da den jo har noget tæppe lignende overflade ala det man skal have på højttalerne  Måske man skulle rulle sig i tjære og rulle sig i fjer inden man seriøst lytter?)

Mvh Kim

jeg har set en version hvor man hænger noget ned FORAN enhederne  måske skulle man få dem til at lyde ordenligt, så man ikke skal dæmpe noget... bare en ide

Du har ikke styr på noget som helst. En version af hvad ?

af en ht'er der ikke kan lyde p***e godt, siden der skal fjernes et eller andet med den der køkkenrulle tweakning

tror i L9 kommer til at falde på plads med lidt WC rulle foran

Nej i dette specielle tilfælde og på de ting du laver skal der virkeligt meget mere til.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 15 November 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
bjørn skrev:

hifihuset.dk skrev:
Prisen for sure opstød og konstant tilsvining af næsten alle i hifibranchen, tager Poul Halvp(r)is.

Det var sjovt i starten, men hans tone er med tiden blevet negaholisk, rigid og ulideligt kværulerende, og det morsomme er bestemt til at overse. Og det at han konstant fremhæver det han selv sælger er direkte latterligt, da man sikkert kunne få alle ATC ere ind på Teknisk Museum.

Men lige til den her historie, om L9, er det som om han er ude i en større mission. Simpelthen af bevise at ingen i DK kan lave nogetsom helst der bare ligner noget. Og at alle, især danske producenter, kun er ude på at tage r.... på kunderne. Intet andet. Det er jo nok lige at stramme den lidt rigeligt.

Det at lave en ny HT, stor, dyr og med fine enheder og af eksotisk træ, er åbenbart helt forkert. Så hellere en gammeldags rektanglær udformet kasse med bred baffel, 3 enheder i der har 20 år på bagen og så frem med malerkosten, jow det er godt nok teknologi der vil noget!

Pouls oralfækale udladninger bruges da osse kun af de som ikke selv kan finde på noget når de gerne vil svine lidt, eller som ikke kan skrive 10 ord uden at stave forkert. Vi så her i tråden helt konkret at både King og senest Harmonic bruge netop den taktik.

Det er jo ikke flot stil. Skriv noget selv, og gerne noget som bringer denne tråd videre. Lige nu står den fuldstændig i stampe efter en af de helt hårde krakilere fra HFM er trådt ind og har drejet fokus væk - og overpå fortræffelighederne ved hans egen DIY højttaler. Hvis den kommer i produktion, vil Egetæpper i Herning sikkert gerne give tilbud på frontbeklædning

Der var tidligere een som skrev noget rimeligt bevinget: noget i stil med at enten kan man li Gamuts lyd eller osse ka man ikke. Det er nok lige der den ligger!

Det er vel din høflige og seriøse fremfærd der har indbragt dig 2 advarsler. Iøvrigt gør dit udfald mod Poul Halvpris dig til indehaver af den 3. advarsel hvis reglerne da ellers bliver håndhævet. Og hov ! er King ikke blevet udnævnt til branchemedlem ? du vist heller finde salontonen frem 

Du kunne ikke finde på at fremhæve de varer du har i forretningen, kunne du vel ? 

Ifølge Goller er der ikke nogen "Gamut lyd" kun en tro kopi af den akustiske virkelighed, har du ikke selv lyttet på de højttalere du sælger ? Alternativt kunne Gollers udsagn jo være en fortalelse, et hændeligt uheld så at sige, I kan ikke have ret begge to.

Så længe du ikke kan se forskel på teknisk filt og et gulvtæppe bør du nok undlade at udtale dig om mulige leverandører i den afdeling. Hvad eller hvem har iøvrigt givet dig den fikse ide at højttaleren skal sættes i produktion ? for du går vel ikke rundt og udspreder falske rygter for at skabe røre i andedammen.

Du ved vel godt at det kun er ægte tabere der skoser andre for manglende stavefærdighed, det er sjældent selvvalgt ikke at kunne stave korrekt.

Sådan Bjørn...

Så kom fokus væk fra din total mangle på noget der bare minder om dokumentation på dine lilla bandtitter... selvom de altså bare spiller så meget bedre end alt andet ?

må vi komme hjem og lytte på dem. eller har du en eller anden kyllinge lem, kryderet med en gang sø forklaringer afsluttet med en gang talen uden om, hvorfor vi ikke må det. eller hvorfor du ikke har en ENESTE målinge der bare tæt på bekræfter dine påstande. for andet er det vel ikke før du kan bevise noget...

Peter

ps. det er lang tid siden du har skrevet noget grimt om de grønne. er det med vilje, eller hvad ?

pps. også hvor rig du er, og at du kan købe hvad der passer dig...

er du ved at falde af på den gamel dreng

Desværre tillader reglerne ikke at jeg betegner dig som det du er.

Hvorfor skulle jeg bruge mere tid på "de grønne" jeg har jo hørt dem

Jeg har som så mange andre sikret mig økonomisk så jeg, også som pensionist kan leve som jeg altid har gjort, men rig ? det skal der vist mere til, den står hverken på strandvejsvilla eller ny Mercedes.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 15 November 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Den nye Gamut L-9 får ikke gode ord ved poul !

http://poulsaudiobutik.dk/

Er prisen ikke lidt skør......

Måske er manden lidt skør... ? Eller også lader du dig forblænde af hans spin - han sælger jo selv kostbare højttalere.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 November 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Diamagnetic skrev:
3DX skrev:
[QUOTE=Per N][QUOTE=3DX]

ja ham med gumpen...

Når vi taler om glue så er du åbenbart limet til at gøre gængæld for den kritik du i sin tid fik af en bestemt person. Har du overvejet elektrochok eller det hvide snit ? Måske du er i besiddelse af et Glue ear ?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

(muligvis hører kyllingen også bedre, da den jo har noget tæppe lignende overflade ala det man skal have på højttalerne  Måske man skulle rulle sig i tjære og dyppe sig i fjer inden man seriøst lytter?)

Mvh Kim

Ved du hvad Kim, næste år så medbring en højttaler der er samlet ordenligt, den i år gabte for oven ved forpladen, ikke ligefrem noget at prale af med dit ambitionsniveau og den pris du forlanger.

Det her bliver faktisk sjovere og sjovere, du griner af noget du ikke ved hvad er og du har ikke en kinamands chance for at finde ud af det

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 November 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Dia. det er s'gu lidt usportsligt at gøre grin med en stakkels dreng der ikke kan stave, forsøg hellere at afkode hans udmeldinger. Ad åre vil der måske endda være helt fornuftige ting imellem..

Mvh. Jens/Modifix - mere medvind på fortovene til rollatorbrugerne!

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Neeper skrev:

Mvh Kim

Det er da vist en F3 ting du taler grimt om, det må koste en autoriseret røffel

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 November 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Tjaa jeg gik også over stregen. Måske jeg skulle give ham en chance det har han åbenbart virkeligt behov for.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 15 November 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Det var da en ufattelig kedelig tråd. Det er nok ikke den slags der giver potentielle nye brugere lyst til at springe på.

Jeg har svært ved at få øje på det konstruktive eller positive.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum