Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gamut L-9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 November 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Batemandk skrev:

træsorten skulle være en eller anden yderst eksotisk Wenge som kun fandtes et sted i Afrika.

Lars G. sagde noget med, at alle deres nye L modeler bliver lavet 100% i Danmark i modsætning til den gamle serie.

Mener møbelfabrikken hed kvist____?

Træet skulle være så dyrt at den nye L3'er i Wenge vist rammer en pris på 60-65.000,-

Mvh Tim

L-3 til prisen 60-65,000kr

Det kan han da ikke mene

Min egen lytning på L3 var sku ok....men ikke til 40K.

Til en pris på 60-65.000, så vil de flere nok forvente lidt mere end hvad L3eren er i stand til. En sød lille to-vej som kan formidle god rum. De er vanskelig at placerer, og bedre er de jo hellere ikke. De må være helt fra forstanden eller helt uden jordforbindelse efter min mening.

Cheers

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 11 November 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Var inde på  GamuT standen igår og høre L9´erne. Vidste ikke noget om dem på forhånd, og på afstand kunne jeg se et skilt der stod 70000 på. Hørte så Pink Floyds Comfortably Numb, og syntes det lød fint nok til prisen. Gik derefter tættere på, og så at de 70000 var i  EURO !!!!

Alt for dyrt, har hørt anlæg der kostede langt under halvdelen, og stadig spiller bedre. Til sidst kunne jeg desuden høre en elektrisk knitren fra venstre højtaler i ny og næ, som om skidtet var ved at futte af .

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 November 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Var inde på  GamuT standen igår og høre L9´erne. Vidste ikke noget om dem på forhånd, og på afstand kunne jeg se et skilt der stod 70000 på. Hørte så Pink Floyds Comfortably Numb, og syntes det lød fint nok til prisen. Gik derefter tættere på, og så at de 70000 var i  EURO !!!!

Alt for dyrt, har hørt anlæg der kostede langt under halvdelen, og stadig spiller bedre. Til sidst kunne jeg desuden høre en elektrisk knitren fra venstre højtaler i ny og næ, som om skidtet var ved at futte af .

He He..... det skal nok være dyrt - hvis de skal have nye enheder i 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hva for priser i EURO ??

Vi bor da i DK

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 11 November 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Der bliver altså også spillet temlig højt, der kan man vel ikke begrejde GamuT for. Enheder lider givetvis overlast, og det tror jeg ikke bekymrer dem what so ever. Enhederne er snart det billigeste i dem så vidt jeg vurderer! Kabinetet....det er det rene guld...eller koster som guld.

Cheers .

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 November 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Tænk hvis GamuT havde udvikle højtare enhede i prisklasse 60-65,000kr i sted for i trø

Ringe (dog stadige i en god kvalittet) træ og gode endhede = med god lyd.

Dyrt træ og ringe endheder = med ringe lyd men flotte højtaler.

Ved ikke hvad GamuT har gang i, det er da ikke at udvikle god lyde højtaler

Hold fast hvor du bliver ved!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt som preferencer hele tiden ændrer sig hos nogle personer.I løbet af et års tid kan der ske utrolig mange ting, som gør at man bare bliver nødt til at skifte sit grej.

Hvis man ser i dette indlæg

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38202&K W=gamut+l3&PN=0&TPN=6 

kan man se at der på side seks, er en person der næsten er ved at polere sit halvslatne bat, ved synet af et par trækasser, og et par fine hvide handsker.

Og så taler vi ikke engang om lyden, det er der ingen grund til, da kæben er tabt på gulvet, på forhånd.

Godt jeg ikke har hørt et sæt L3, for det lader jo til at de ændrer karakter fra at være verdens bedste, til noget værre l**t.

Advarslen er hermed givet videre

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss:  

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Ja... men de koster heller ikke 65,000kr

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

det må altså være lidt surt altid at være så negativ

gamle bitre mænd er altid negative... meeeen han tager da prisen

Til 3DX. Hvorfor er du så nedladende? Jeg har en fornemmelse. Du ligesom andre der om sig selv mener har lidt format når snakken drejer sig om lyd, kommer jo fuldstændig til kort når i kommer i menneskehænder. Poul er så absolut een af de allerstørste kapaciteter hvad angår lyd og hifi i kongeriget. Han er absolut ikke sur eller negativ, næ, han siger såmænd bare det han mener. Det er da befriende der stadig er typer som Poul tilbage i brancen, da det efter min mening er en mangelvare. KØBMÆND, ja dem er der s** nok af. Det var som bare det

Venligst   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
3DX skrev:

Til 3DX. Hvorfor er du så nedladende? Jeg har en fornemmelse. Du ligesom andre der om sig selv mener har lidt format når snakken drejer sig om lyd, kommer jo fuldstændig til kort når i kommer i menneskehænder. Poul er så absolut een af de allerstørste kapaciteter hvad angår lyd og hifi i kongeriget. Han er absolut ikke sur eller negativ, næ, han siger såmænd bare det han mener. Det er da befriende der stadig er typer som Poul tilbage i brancen, da det efter min mening er en mangelvare. KØBMÆND, ja dem er der s** nok af. Det var som bare det

Venligst   Jens

Han er da plat og totalt overdreven i sine udtalelser... Men ind imellem har han ret...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
3DX skrev:

Venligst   Jens

3DX sad hvist på bagerste række da der skulle deles format ud.   
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev: "Det er da befriende der stadig er typer som Poul tilbage i brancen, da det efter min mening er en mangelvare. KØBMÆND, ja
dem er der s** nok af. Det var som bare det", så er det så bare rigtig

At man som Poul siger siger hvad men mener, så er det er man negativ.

Der er sikke for mange "KØBMÆND" på dette forum der gemme sig under navnet "Branchemedlem" og derved altid ville sige at deres prod. er
beste.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
3DX skrev:

Venligst   Jens

Han har en fin tøjbutik,

men det er vel ikke en kvalitet i denne sammenhæng...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 11 November 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Aecrewboss skrev:

Det er sjovt som preferencer hele tiden ændrer sig hos nogle personer.I løbet af et års tid kan der ske utrolig mange ting, som gør at man bare bliver nødt til at skifte sit grej.

Hvis man ser i dette indlæg

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38202&K W=gamut+l3&PN=0&TPN=6 

kan man se at der på side seks, er en person der næsten er ved at polere sit halvslatne bat, ved synet af et par trækasser, og et par fine hvide handsker.

Og så taler vi ikke engang om lyden, det er der ingen grund til, da kæben er tabt på gulvet, på forhånd.

Godt jeg ikke har hørt et sæt L3, for det lader jo til at de ændrer karakter fra at være verdens bedste, til noget værre l**t.

Advarslen er hermed givet videre

mvh

Aecrewboss. Rigtig godt indlæg. Og ja,der er mange der går rigtig meget op i trækasser, hvide handsker, pianolak, og ikke mindst " se hvad jeg har". Det er jo dem som Gamut og en del andre har spottet som lette ofre. Der er et ordsprog der hedder " De kloge narre altid de mindre kloge". Sådan har det altid været, og sådan bliver det altid ved at være.

Venligst   Jens

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 11 November 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Et sæt GamuT L3, var nok god til prisen, med den nye udgave der lige har fået et pris hop, så er den lige pludslig ikke så gode mere til prisen.

At GamuT er meget klog, da de sælger dyre og dyre ting, uden at det bliver meget beder (derved få GamuT flere penge i skuffen), bare meget
dyre, man kan se udvikling hos Linn.

Køber at GamuT (og vel også Linn) har bare for mange penge, er er stor set ligeglad med om det lyder god.

Som Poul skriver, så skal ny ting lige få er nul på prisen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Sendt: 11 November 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:

Venligst   Jens

Han har en fin tøjbutik,

men det er vel ikke en kvalitet i denne sammenhæng...

Så er du der igen. Det er typisk for dig, når du ikke har kvalificerede argumenter at bringe på banen så bliver du primitiv. Nej, indse dog at du er en underdog og kom videre med dit liv derfra

Jens

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 November 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Kom nu gutter! snak om højtaleren og lad det personlige ligge eller smid det i en PB

Tak!
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Vi bliver vel klogere med tiden.... og med det vi har prøvet !

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 November 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Det er i bund og grund et spørgsmål om målgruppe og hvis naboen er villig til at smide 500.000kr efter sådan et sæt ja så tillykke med dem

Vil dog selv til enhver tid foreslå at man snupper et sæt B&W 802D, hvor pris/ydelse/kvalitet-forholdet efter min bedste mening er i top....røverkøb til "kun" 44.900kr pr. stk.

Hvis image/potensbehovet så stadigvæk skulle vise sig at trænge til et løft efter at have fået installeret disse prægtige 802D'er i stuen...ja så kan man tage besparelsen på de 410.000kr og investere de penge i 5-6 stykker af "Ægget" af Arne Jacobsen og placere disse omkring spisebordet, som selvfølgelig er et eksemplar af Piet Heins "Superellipsen" ...det vil garanteret give en større WOW-reaktion fra naboerne end et sæt Gamut L-9'er som de færreste enten vil genkende/endsige gætte til en pris over de 30.000kr

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes