Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 09:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gamut L-9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 November 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:

det må altså være lidt surt altid at være så negativ

gamle bitre mænd er altid negative... meeeen han tager da prisen

Til 3DX. Hvorfor er du så nedladende? Jeg har en fornemmelse. Du ligesom andre der om sig selv mener har lidt format når snakken drejer sig om lyd, kommer jo fuldstændig til kort når i kommer i menneskehænder. Poul er så absolut een af de allerstørste kapaciteter hvad angår lyd og hifi i kongeriget. Han er absolut ikke sur eller negativ, næ, han siger såmænd bare det han mener. Det er da befriende der stadig er typer som Poul tilbage i brancen, da det efter min mening er en mangelvare. KØBMÆND, ja dem er der s** nok af. Det var som bare det

Venligst   Jens

Han har en fin tøjbutik,

men det er vel ikke en kvalitet i denne sammenhæng...

Så er du der igen. Det er typisk for dig, når du ikke har kvalificerede argumenter at bringe på banen så bliver du primitiv. Nej, indse dog at du er en underdog og kom videre med dit liv derfra

Jens

prøvede bare at side noget positivt om ham...

syntes nu design og finish på den L9'er og de nye L3 var fedt. gennemført, og tænkt. den L9 er jo nok ikke lavet til danske stuer på 20kvm  så man skal nok bedømme den som med et andet marked og målgruppe i tankerne. måske virker prisen skarp, -men alle har jo ret til at lave deres egen ht'er og bevise at prisen på en L9'er er helt i skoven

det er bare med at komme i gang...

Det er vi da flere der har gjort

ja så er det jo bare book en stand næste år, og blive rig og populær

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
bjørn skrev:
3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:

Til 3DX. Hvorfor er du så nedladende? Jeg har en fornemmelse. Du ligesom andre der om sig selv mener har lidt format når snakken drejer sig om lyd, kommer jo fuldstændig til kort når i kommer i menneskehænder. Poul er så absolut een af de allerstørste kapaciteter hvad angår lyd og hifi i kongeriget. Han er absolut ikke sur eller negativ, næ, han siger såmænd bare det han mener. Det er da befriende der stadig er typer som Poul tilbage i brancen, da det efter min mening er en mangelvare. KØBMÆND, ja dem er der s** nok af. Det var som bare det

Venligst   Jens

Han har en fin tøjbutik,

Så er du der igen. Det er typisk for dig, når du ikke har kvalificerede argumenter at bringe på banen så bliver du primitiv. Nej, indse dog at du er en underdog og kom videre med dit liv derfra

Jens

syntes nu design og finish på den L9'er og de nye L3 var fedt. gennemført, og tænkt. den L9 er jo nok ikke lavet til danske stuer på 20kvm  så man skal nok bedømme den som med et andet marked og målgruppe i tankerne. måske virker prisen skarp, -men alle har jo ret til at lave deres egen ht'er og bevise at prisen på en L9'er er helt i skoven

Fordi vi jo alle sammen godt ved man bliver både  rig og populær af og lave højttalere

Nå nej....

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 November 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg synes de er et fund af en højttaler, uanset pris. Selv til ca. 600.000,- for et sæt synes jeg det er en fremragende højttaler med et ligeså fremragende design. Et fund til prisen.

Og som ventet, og som sædvanligt, kommer alle rævene drønende ud af deres grave og råber i kor: Kan I da ikke høre hvad vi siger? Ni er nure! Altså rønnebærrene.

Jeg har det lige modsat. Jeg synes det er imponerende at det igen er lykkedes en dansk producent at komme i mål med en højttaler ud over det sædvanlige, og lige så nedslående at der ikke påskønnes for indsats og resultat.

Det har mere eller mindre været sådan i mange år, at danske enheder, om hvilke alle er enige om hører til blandt de allerbedste, på en aller anden måde kun kunne sættes sammen til noget vellydende, hvis en eller anden glad amatør i udlandet havde pruttet på dem inden monteringen. Når de kom tilbage til hjemlandet monteret i en kasse af tvivlsom styrke med et delefilter af, i bedste fald, almindelig/anvendelig konstruktion, og så var det lige pludselig en højttaler som blev "verdensberømt" i Danmark. Ingen nævnt, ingen glemt, men listen er lang.

Ingen markeder er som det danske modtageligt for udenlandsk varm luft, når det gælder højttalere af fremmed herkomst baseret på enheder fra egen produktion.

Jeg tror på at dem der har lavet de enheder der indgår i ens produktioner er dem der er bedst til at bruge dem, og at dem der bor lige inde ved siden af har nemmere ved at kommunikere med producenten end en der sidder på den anden side af jorden, når de skal have fixet et problem i projekteringen af en ny højttaler.

Jeg er dybt imponeret over det Lars har fået ud af nogen enheder der jo ikke er unikke, men som alle andre har adgang til, men som efter min mening ikke har lavet noget af dem, der nærmer sig den nye store GamuT.

Nå,ja, med hensyn til prisen, så er det vel op til en selv hvad man synes er dyrt, med mindre det er misundelse der pludselig formørker horisonten.

Jeg synes for eksempel det råber til himmelen hvad sund mad koster, i forhold til det junk der oversvømmer markedet, men sådan er der så meget.

PS: De er fineret. Fineren er 9mm tyk, så der skulle være til at slibe ned og male om at par gange, og stadig have tilbage til at få træet frem igen.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 November 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg kender Lars ret, så er han nok lige så ligegald med hvad Poul Stangvare syntes om hans ht'er som han har travlt med at kritisere den

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 November 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Den nye Gamut L-9 får ikke gode ord ved poul !

http://poulsaudiobutik.dk/

Er prisen ikke lidt skør......

en lidt itr. st. skrift King

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Jeg synes de er et fund af en højttaler, uanset pris. Selv til ca. 600.000,- for et sæt synes jeg det er en fremragende højttaler
med et ligeså fremragende design. Et fund til prisen.

Og som ventet, og som sædvanligt, kommer alle rævene drønende ud af deres grave og råber i kor: Kan I da ikke høre hvad vi siger? Ni er
nure! Altså rønnebærrene.

Jeg har det lige modsat. Jeg synes det er imponerende at det igen er lykkedes en dansk producent at komme i mål med en højttaler ud over
det sædvanlige, og lige så nedslående at der ikke påskønnes for indsats og resultat.

Det har mere eller mindre været sådan i mange år, at danske enheder, om hvilke alle er enige om hører til blandt de allerbedste, på en aller
anden måde kun kunne sættes sammen til noget vellydende, hvis en eller anden glad amatør i udlandet havde pruttet på dem inden monteringen.
Når de kom tilbage til hjemlandet monteret i en kasse af tvivlsom styrke med et delefilter af, i bedste fald, almindelig/anvendelig konstruktion, og
så var det lige pludselig en højttaler som blev "verdensberømt" i Danmark. Ingen nævnt, ingen glemt, men listen er lang.

Ingen markeder er som det danske modtageligt for udenlandsk varm luft, når det gælder højttalere af fremmed herkomst baseret på enheder
fra egen produktion.

Jeg tror på at dem der har lavet de enheder der indgår i ens produktioner er dem der er bedst til at bruge dem, og at dem der bor lige inde
ved siden af har nemmere ved at kommunikere med producenten end en der sidder på den anden side af jorden, når de skal have fixet et
problem i projekteringen af en ny højttaler.

Jeg er dybt imponeret over det Lars har fået ud af nogen enheder der jo ikke er unikke, men som alle andre har adgang til, men som efter
min mening ikke har lavet noget af dem, der nærmer sig den nye store GamuT.

Nå,ja, med hensyn til prisen, så er det vel op til en selv hvad man synes er dyrt, med mindre det er misundelse der pludselig formørker
horisonten.

Jeg synes for eksempel det råber til himmelen hvad sund mad koster, i forhold til det junk der oversvømmer markedet, men sådan er der så
meget.

PS: De er fineret. Fineren er 9mm tyk, så der skulle være til at slibe ned og male om at par gange, og stadig have tilbage til at få træet frem
igen.

Ja ja men de lyder stadig skingert ,        hvilke gør dem u udholdelige at lytte på, og så kan det vel være ret lige meget hvad de er lavet a
eller hvem
der har lavet dem.
Eller hvor meget de koster

Tør øjene

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Sund jeg syntes dine argumenter, er temmeligt tyndbenet.Man skal bare prissætte et produkt højt nok, så er det tilladt at tilægge kritikkerene nogen meget kedelige menneskelige egenskaber.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 November 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Sund jeg syntes dine argumenter, temmeligt tyndbenet.Man skal bare prissætte et produkt højt nok, så er det tilladt at tilæggge kritikkerene nogen meget kedelige menneskelige egenskaber.

MVH

André Jensen

overhovdet ikke. men det er jo de samme ræve der om om igen har ondt i side muskulaturen. det ville jo være forfriskende om de kunne finde på noget andet... bare en gang i mellem.

men der er jo publikum til det, så hvorfor ikke

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

At de lyder skingert , hvilke gør dem uudholdelige at lytte på. kunne det ikke type på at de ikke var spillet til
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 12 November 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig udtalt mig negativt om noget jeg har oplevt på en hifimesse før.

Da vi kom ind i gamut rummet sagde min kæreste med det samme ej hvor lyder det dårlit og skingert.
Det samme oplevede jeg også   begge gange jeg var der inde.

Det var først i dag jeg fandt ud af de kosted en halv mil.

Sidst jeg kigged efter var det her et offentligt hifi forum hvor man kan sige kan fortælle om sine egen menning og oplevelse.
At du ikke kan forstår hvorfor jeg ikke kunne lide lyden el    er mig ret uintressant og ligegyldig.

Og nej aner ikke om de var tilspillede.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
Hvordan nogen kan kalde det der grimt er for mig lidt en gåde:

Med risiko for at være alt for "fanboy"-agtig vil jeg påstå, at det der er noget af det flotteste stykke med højttaler, jeg nogensinde har set. Jeg tror ærligt talt, at jeg må revurdere mit indlæg i tråden om de tre flotteste højttalere. Hele idéen om en "MEGA-GamuT" er utroligt tiltrækkende for mig. Den konstruktion der signalerer SÅ meget råstyrke, og den utroligt flotte matte "anti-pianolak"-finish forstærker dette ydre endnu mere.

Jeg har ikke hørt den, men er den en L7 på steroider, så forstår jeg simpelthen ikke, at den kan få så hårde ord med på vejen. Kald det endelig ejerglæde, men jeg har stadig til gode at opleve mit musik spillet bedre på Wilson Benesh, B&W 805, Focal Micro Utopia, Dynaudio Confidence C1, Sonus Faber Cremona Auditor og en del andre standere, end det bliver spillet herhjemme på mit stadig middelmådige forstærker/cd-setup. Alt det andet grej har haft langt bedre Lyngdorf, Krell, ML, Marantz osv. foran, men stadigt lydt mindre indlevende for mig. Det er for mig et endegyldigt bevis på, at netop GamuT fungerer for mig.
Og lige til sidst: Den nye finish er simpelthen fænomenal. For pokker hvor er den L3'er dog lækker.

Helt enig med Steengård, omkring design og finish på L-9'eren. Jeg synes alle højttalere i L-serien fra GamuT er enormt pæne, både dem med piano-lak og den nye matte udgave af L-9'eren.

Om de så lyder dårligt, det kan jeg desværre ikke udtale mig om. Men synes da det ville være ærgeligt, da de ser så godt ud.

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 13 November 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
bjørn skrev:
3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:
jensmarius skrev:
3DX skrev:

Venligst   Jens

Han har en fin tøjbutik,

Jens

Hvor var det nu lige du fremviste dine fremragende kontraptioner ?

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
mugge skrev:

Vil lige vende tilbage til træsorten. Hvis I kiggede på den side om træsorter, der var linket til, så har Wenge en meget høj densitet og hårdhed. Det kan jo gøre den til en velegnet træsort til en højtaler, da det så kommer tæt på et lyddødt materiale, (hvis det ellers er en fordel(jeg har Audio Note, så jeg bør jo mene at det ikke er en fordel)).

Om træsorten så er merprisen værd er en anden historie.

Skal vi ikke gætte på at den er fineret.

Tunge hårde træsorter ringer, det er akustisk set direkte uegnet til højttalerkabinetter. Den mangelfulde undersænkning er en utilgivelig bøf, selv i højttalere til 1000 kroner

Difraktion er fuldstændigt, og udokumenteret ift. opfattet lyd, overdrevet som fænomen. Det kan ikke høres at der ikke er undersænkning. Jeg kan da godt se på selve konceptet vi taler om her at det ikke er det, som har haft betydning - der må være en æstetisk årsag. Får man som bonus en sort neger slave med i en stor fin trækasse og guldhansker når togsvellen skal pakkes ud?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 November 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
mugge skrev:

Vil lige vende tilbage til træsorten. Hvis I kiggede på den side om træsorter, der var linket til, så har Wenge en meget høj densitet og hårdhed. Det kan jo gøre den til en velegnet træsort til en højtaler, da det så kommer tæt på et lyddødt materiale, (hvis det ellers er en fordel(jeg har Audio Note, så jeg bør jo mene at det ikke er en fordel)).

Tunge hårde træsorter ringer, det er akustisk set direkte uegnet til højttalerkabinetter. Den mangelfulde undersænkning er en utilgivelig bøf, selv i højttalere til 1000 kroner

med verdens tykkeste finner... så

bjørn, hvorfor kommer du med sådan noget, når du ikke aner om det er finner ?

talte du med Lars og Frank på messen, og lod dem forklare om hvad der er hvad. prototyper, valg osv osv. eller ved du det hele i forvejen... lige som det med 9mm finner osv.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 13 November 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:
bjørn skrev:
mugge skrev:

Difraktion er fuldstændigt, og udokumenteret ift. opfattet lyd, overdrevet som fænomen. Det kan ikke høres at der ikke er undersænkning. Jeg kan da godt se på selve konceptet vi taler om her at det ikke er det, som har haft betydning - der må være en æstetisk årsag. Får man som bonus en sort neger slave med i en stor fin trækasse og guldhansker når togsvellen skal pakkes ud?

Det er både hørbart og målbart. Med hensyn til dokumentationen så skal du såmænd ikke lede længere end Poul Ladegaards artikler i HF fra for en hel del år siden. Men du har da ret i at lyden næppe har haft første proritet i dét projekt

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 13 November 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Sund skrev:

Jeg synes de er et fund af en højttaler, uanset pris. Selv til ca. 600.000,- for et sæt synes jeg det er en fremragende højttaler med et ligeså fremragende design. Et fund til prisen.

Og som ventet, og som sædvanligt, kommer alle rævene drønende ud af deres grave og råber i kor: Kan I da ikke høre hvad vi siger? Ni er nure! Altså rønnebærrene.

Jeg har det lige modsat. Jeg synes det er imponerende at det igen er lykkedes en dansk producent at komme i mål med en højttaler ud over det sædvanlige, og lige så nedslående at der ikke påskønnes for indsats og resultat.

Det har mere eller mindre været sådan i mange år, at danske enheder, om hvilke alle er enige om hører til blandt de allerbedste, på en aller anden måde kun kunne sættes sammen til noget vellydende, hvis en eller anden glad amatør i udlandet havde pruttet på dem inden monteringen. Når de kom tilbage til hjemlandet monteret i en kasse af tvivlsom styrke med et delefilter af, i bedste fald, almindelig/anvendelig konstruktion, og så var det lige pludselig en højttaler som blev "verdensberømt" i Danmark. Ingen nævnt, ingen glemt, men listen er lang.

Ingen markeder er som det danske modtageligt for udenlandsk varm luft, når det gælder højttalere af fremmed herkomst baseret på enheder fra egen produktion.

Jeg tror på at dem der har lavet de enheder der indgår i ens produktioner er dem der er bedst til at bruge dem, og at dem der bor lige inde ved siden af har nemmere ved at kommunikere med producenten end en der sidder på den anden side af jorden, når de skal have fixet et problem i projekteringen af en ny højttaler.

Jeg er dybt imponeret over det Lars har fået ud af nogen enheder der jo ikke er unikke, men som alle andre har adgang til, men som efter min mening ikke har lavet noget af dem, der nærmer sig den nye store GamuT.

Nå,ja, med hensyn til prisen, så er det vel op til en selv hvad man synes er dyrt, med mindre det er misundelse der pludselig formørker horisonten.

Jeg synes for eksempel det råber til himmelen hvad sund mad koster, i forhold til det junk der oversvømmer markedet, men sådan er der så meget.

PS: De er fineret. Fineren er 9mm tyk, så der skulle være til at slibe ned og male om at par gange, og stadig have tilbage til at få træet frem igen.

Jeg synes du skulle købe dem hvis de er fede.

Mvh

Peter

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 November 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Sund skrev:

Jeg synes du skulle købe dem hvis de er fede.

Mvh

Peter

Skal man nu til at købe alt man synes er fedt?
Puha, det bliver så en ret dyr vinter.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 November 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

ja så hellere svine det meste til... det er meget billigere

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Det er med nogen bekymring og stor forundring jeg ser hvordan nogle i stor grad nyder at svine Gamuts nyeste kreation L9 til. Lige fra trådstart af King, lægges der op til en latterliggørelse og hånlig kommentarer. Og der er en pæn flok som følger. Det er jo flot!

Nu er det ikke sådan at jeg i HifiHuset eller Gamut ikke kan tåle kritik. Det kan vi, og mange gange er god og konstruktiv kritik det som bringer en videre. Men den form for kritik der serveres her, hører hjemme i helt andre kategorier. Jeg vil her gøre opmærksom på, at jeg synes den tone og angrebsvinkel der bruges, er langt forbi hvad vi synes er okay i en dialog om noget som helst, og jeg kan ikke forstå HFA s moderatorer ikke har skredet ind for længst.

Her på forum er der stramme regler for hvad branchemedlemmer må skrive - af flabetheder til og om andre. Men der er ikke samme regler for private brugere og det kan jeg egentlig ikke se rimeligheden i. Hvorfor skal vi finde os i at blive svinet på denne måde uden moderatorindgriben? Hvorfor må man være så grov som nogle er her, bevidst hetze? Hvorfor er der forskelsbehandling?
Det burde der ikke være og jeg håber der snart skrides ind hver overfor de værste.
Der er da ihvertfald 1 branchemedlem som står til en advarsel IMO, for jeg kan da læse at King optræder som branchemedlem, og i dén grad starter og fortsætter gennem hele tråden med at sværte Gamut.

Jeg har enormt vanskeligt ved at forstå bevæggrunden for reaktionen hos en del her i tråden. Hvad vil I egentlig?

Egentlig ville jeg gerne have gået ind og fortalt om L9 s baggrund og de faktuelle forhold omkring den, da jeg kan se at mange gætter på aspekter omkring den, men desværre er gætterierne helt ude i skoven.
Men jeg tror jeg venter med en afklaring til jeg ser om der er nogle som overhovedet er interesseret i at vide noget, fremfor at gætte selv.

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 13 November 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk

Jeg tror motiverne er ganske klare desværre - så det hjælper nok ikke at uddybe og forklare.

Anyhow synes de lød rigtigt fint på messen - var faktisk ret så imponeret. 

Bundy 

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum