Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 10:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gamut L-9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Det er med nogen bekymring og stor forundring jeg ser hvordan nogle i stor grad nyder at svine Gamuts nyeste kreation L9 til. Lige fra trådstart af King, lægges der op til en latterliggørelse og hånlig kommentarer. Og der er en pæn flok som følger. Det er jo flot!

Nu er det ikke sådan at jeg i HifiHuset eller Gamut ikke kan tåle kritik. Det kan vi, og mange gange er god og konstruktiv kritik det som bringer en videre. Men den form for kritik der serveres her, hører hjemme i helt andre kategorier. Jeg vil her gøre opmærksom på, at jeg synes den tone og angrebsvinkel der bruges, er langt forbi hvad vi synes er okay i en dialog om noget som helst, og jeg kan ikke forstå HFA s moderatorer ikke har skredet ind for længst.

Her på forum er der stramme regler for hvad branchemedlemmer må skrive - af flabetheder til og om andre. Men der er ikke samme regler for private brugere og det kan jeg egentlig ikke se rimeligheden i. Hvorfor skal vi finde os i at blive svinet på denne måde uden moderatorindgriben? Hvorfor må man være så grov som nogle er her, bevidst hetze? Hvorfor er der forskelsbehandling?
Det burde der ikke være og jeg håber der snart skrides ind hver overfor de værste.
Der er da ihvertfald 1 branchemedlem som står til en advarsel IMO, for jeg kan da læse at King optræder som branchemedlem, og i dén grad starter og fortsætter gennem hele tråden med at sværte Gamut.

Jeg har enormt vanskeligt ved at forstå bevæggrunden for reaktionen hos en del her i tråden. Hvad vil I egentlig?

Egentlig ville jeg gerne have gået ind og fortalt om L9 s baggrund og de faktuelle forhold omkring den, da jeg kan se at mange gætter på aspekter omkring den, men desværre er gætterierne helt ude i skoven.
Men jeg tror jeg venter med en afklaring til jeg ser om der er nogle som overhovedet er interesseret i at vide noget, fremfor at gætte selv.

Øh.... klap nu hesten du.... hvor står der at jeg er blevet branchemellem

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

http://hifi-musik.dk/?page=profile&mode=viewprofile& u=38

men det er måske helt forkert ?

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Som jeg forstår det på hifi-musiks webmaster, er det desværre på nuværende tidspunkt, ikke muligt at skrive "Montør i Fona", men det ville være den korrekte betegnelse

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 13 November 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

ok

jeg spørg bare. der intet fordækt i det. King er jo en kap. på plov området, så det ville være surt at p***e ham af.

men det undrede mig bare at han var 2 forskellige ting  -men ok man kan vel også være skitsofren i sønderjylland

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 November 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Er det for meget at ønske, at I holder sådan noget fnidder snik snak ovre hos jer selv? I har en gudsbenået evne til at udvande ethvert indlæg med tom bla bla bla.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Der er ikke tale om fnidder. Det er på tide at få afgjort Kings reelle tiltel, fordi det har relation til måden han agerer på her og andre steder. Vi skal finde ud af hvilket regelsæt han er under i tråde, ellers er der ingen rimelighed og lighed til her på sitet.

Det er tydeligt at han har tæt relation til Fona, så han bør listes som branchemedlem, da han er ansat der. Andre som er, eller har været ansat eksempelvis i HifiKlubben( Ronin, m.fl.) blev erklæret for branchemedlemmer, selvom de ikke have en bestemmende post hvor de arbejder. Om man så arbejder på lageret i Merlin, Fona eller HifiKlubben, ja så har man altså tilknytning til branchen og ja, så er man altså branchemedlem.

I tillæg hertil har King lavet flere professionelt opsatte demoer hos Expert Radio Varde. Der var jo ikke bare tale om en Michael som derhjemme ville samle fem venner og spille for dem. Det at han indgår i et sådant arrangement med et prof tilsnit, forstærker blot antagelsen om hans tilhørsforhold som branchemedlem. 

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
3DX skrev:

Som jeg forstår det på hifi-musiks webmaster, er det desværre på nuværende tidspunkt, ikke muligt at skrive "Montør i Fona", men det ville være den korrekte betegnelse

Ja.... thomas - vi kan ikke alle være chefer i firmaet

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Kære hifihus

Hvor går den prismæssige grænse, efter din mening på en trevejs med standardenheder, før prissætningen kan kritiseres. 500000, en million, eller som i en dansk reklame en million milliard ?.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Ja, tilbage på sporet.

Jeg vil også gerne høre hvad der skal retfærdiggør prisen på et sæt L9. Ikke fordi jeg har råd, men det kunne være spændende at høre hvad man kan få af højttaler for de penge.

PS. kan vi forvente en test af L9 på hifi4all? Måske det kunne være interessant for Mikkel Gige og resten af testholdet af høre Gamuts referencelyd?

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Sendt: 13 November 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

@Malthe: tilbage til sporet skriver du. Hvilket spor, sarkasmesporet som du selv så lige demonstrerer?

@ Andre; jeg har ingen mening om en prismæssig grænse og jeg kan ikke se hvordan du kan have det heller. Det eneste man kan gøre er at se på prisen, anerkende den som et faktum, og så gøre op med sig selv om man har råd.

Det dér med at sidde og dizze noget fordi tingen sprænger rammerne for egen økonomisk formåen, er ikke flot stil. Eller dizze den, fordi man jo lige selv nemt ka lave den som et DIY-projekt for max 40K. Mere kan den jo ikke koste, vel?

Og nu skal du bare høre: Gamut har en langt højere forhåndsinteresse og flere forudbestillinger på denne end vi have på de næstdyreste Gamut lavede! Og prisforskellen på de to er godt 500.000,00 kr.
Det som det fortæller, er at nogle ikke bare synes de er gode og flotte, men også alle pengene værd, ellers havde de ikke bestilt dem.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
@Malthe: tilbage til sporet skriver du. Hvilket spor, sarkasmesporet som du selv så lige demonstrerer?

@ Andre; jeg har ingen mening om en prismæssig grænse og jeg kan ikke se hvordan du kan have det heller. Det eneste man kan gøre er at se på prisen, anerkende den som et faktum, og så gøre op med sig selv om man har råd.

Det dér med at sidde og dizze noget fordi tingen sprænger rammerne for egen økonomisk formåen, er ikke flot stil. Eller dizze den, fordi man jo lige selv nemt ka lave den som et DIY-projekt for max 40K. Mere kan den jo ikke koste, vel?

Og nu skal du bare høre: Gamut har en langt højere forhåndsinteresse og flere forudbestillinger på denne end vi have på de næstdyreste Gamut lavede! Og prisforskellen på de to er godt 500.000,00 kr.
Det som det fortæller, er at nogle ikke bare synes de er gode og flotte, men også alle pengene værd, ellers havde de ikke bestilt dem.

Det er naturligvis godt for Gamut de kan sælge til den pris. Det har jeg ikke noget problem med. At jeg bestemt ikke mener de er prisen værd, kan både du og Gamut naturligvis være ligeglad med. For som du ganske rigtigt skriver, jeg har sgudde råd. Men mon ikke at jeg og nogle milliarder andre, heller ikke har råd, faktisk gør de kan sælges. Det er en sjov og skør verden vi lever i .

Ps. minder mig om da jeg var inde for at købe en gutti taske ( stavet rigtigt ?)i Paris. Absurd teater for åbent tæppe

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

@ hifihuset.dk

Jeg er ikke moderator, og vil ikke forholde mig til, om der skal skrides ind overfor nogen i denne tråd.

Ønsker blot at medgive, at jeg undrer mig over, at når MaltheK ganske sobert spørger ind til prisen på højttaleren, altså hvordan denne kan retfærdiggøres, så vil du ikke engang svare ham? Så er du da selv med til at køre debatten af sporet!

Det er da helt almindeligt for en forbruger at spørge ind til, hvordan forhandleren kan retfærdiggøre en højttaler til over en halv million kr. sættet, er det ikke?

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 November 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Gamut har en langt højere forhåndsinteresse og flere forudbestillinger på denne end vi have på de næstdyreste Gamut lavede! Og prisforskellen på de to er godt 500.000,00 kr.

Hvem er vi? Hvor mange har Hifihuset solgt eller forudbestillinger på?

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Sendt: 13 November 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

@ fournais; når jeg svarer malthe på hans P.S. spørgsmål og ikke på det første spg, så er det fordi det var tidligere stillet  af en anden bruger. Så hvorfor svare to gange?
Desuden har jeg ingen intention om at "retfærdiggøre" en pris. Den er som den er, lissom den er på andre produkter af enhver art. Den er en blanding af varens kostpris og en vurdering af hvilken markedspris man kan forvente at tage. Intet nyt i det.

Så du får heller ikke noget svar, da du stiller netop det selvsamme spg som Malthe og andre.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 13 November 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
@ fournais; når jeg svarer malthe på hans P.S. spørgsmål og ikke på det første spg, så er det fordi det var tidligere stillet  af en anden bruger. Så hvorfor svare to gange?
Desuden har jeg ingen intention om at "retfærdiggøre" en pris. Den er som den er, lissom den er på andre produkter af enhver art. Den er en blanding af varens kostpris og en vurdering af hvilken markedspris man kan forvente at tage. Intet nyt i det.

Så du får heller ikke noget svar, da du stiller netop det selvsamme spg som Malthe og andre.

Fuldstændigt rigtigt. Der er ingen grund til kun at tage kostpris + en lille margen - ethvert produkt skal sælges til det, markedet kan betale og så er kostprisen en fuldstændig ligegyldighed. Hvis produktet bliver solgt er prisen jo retfærdiggjort.

Og siden hvornår skal en producent da retfærdiggøre en pris? Og hvordan i alverden kan man blive mopset over ikke at få den retfærdiggørelse - man kan jo bare lade være med at høre/kigge/købe produktet.

At det så er en abnormt stor klat penge for hifi-udstyr er jo en anden sag.

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Sendt: 13 November 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

@martin_kbh
Vi er jeg og Gamut. Hifihuset har ikke en eneste forudbestilling på L9, men det har Gamut. Jeg regner med, der aldrig bliver solgt et sæt i DK. Men egentlig er det jo ligemeget hvor de bliver solgt, det vigtigste er de sælges og at de som køber dem, er glade for dem.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 November 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
3DX skrev:

Så tag den debat over hos dig selv.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 13 November 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

hifihuset.dk skrev:

Fuldstændigt rigtigt. Der er ingen grund til kun at tage kostpris + en lille margen - ethvert produkt skal sælges til det, markedet kan betale og så er kostprisen en fuldstændig ligegyldighed. Hvis produktet bliver solgt er prisen jo retfærdiggjort.

Og siden hvornår skal en producent da retfærdiggøre en pris? Og hvordan i alverden kan man blive mopset over ikke at få den retfærdiggørelse - man kan jo bare lade være med at høre/kigge/købe produktet.

Reaktionen viser jo også at prisen ikke kan retfæriggøres

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 13 November 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
JoeConsultant skrev:

hifihuset.dk skrev:

Reaktionen viser jo også at prisen ikke kan retfæriggøres

Tjoe.

Min pointe er, at jeg ikke synes prisen på sådan noget som stratosfærisk dyrt hifi (eller ditto biler, eller motorbåde, eller ski-villaer i Aspen) bør retfærdiggøres. Ud fra alle rationelle principper er det nemligt binde-ravende-tosset. MEN det betyder bare ikke, at der ikke er nogle der synes prisen er ok og køber det. Og er glade for det.

Hvilket på ingen måde giver os andre retten til at synes at de eller producenten er åndssvage; vi skulle da hellere glæde sig over, at der stadig kan findes sådan nogle irrationelle ting i verden i stedet for at have ondt i måsen over det. Allerhelst skulle vi jo bare ignorere det, hvis vi ikke kan forliges med det.

Så at blive muggen på en producent / forhandler fordi de ikke vil / kan forklare, hvordan prisen er fremkommet er for mig en meningstom handling.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 November 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
3DX skrev:

Flot PR arbejde du laver herinde for din virksomhed. Det må jeg nok sige. Nu ved vi også mere om dig personligt. Er det dig der går under kodenavnet L9?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes