Emne: Gamut L-9 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må gi bjørn ret her.
I sidste ende må det vel for fanden handle om hvordan de lyder, og ikke hvordan de måler eller hvor avancered ,dyrt , og komplicered de er at
lave.
Jeg ved ikke ret meget om højtaler design men har tilgengæld kræsende øre og hvis noget lyder dårligt eller skingert er jeg ret ligeglad hvor
korrekt de så end måler.
Hvad jeg dog ved er at der er stor forskel på at designe hifi udfra kliniske målninger og hvad der lyder musikalsk.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må i godt nok stoppe.
Jeg er rimelig ny i dette forum og dette er således mit første indlæg og sikkert også det sidste. Jeg har med stor undren læst en del af Jeres indlæg omkring den nye L9 og også omkring testen af Phi5. Og jeg er undrende, det eneste I laver er at forsøge at miskreditere, hvad har I i grunden selv bidraget med?
Læs lige lidt i disse link:
http://www.sonicflare.com/archives/gamut-l9-super-system-140 k.php
http://www.avguide.com/news/2007/10/19/rocky-mt-2007-gamut%e 2%80%99s-phi-series-speakers-sound-like-serious-high-enders/
Kan disse mennesker som har skrevet det I læser i linkene, virkelig ramme så meget ved siden af? Ud fra Jeres ekspert vurderinger af GamuT, så må de forskellige journalister i de store udenlandske fagblade jo en tur til ørelægen....
Vær dog stolte af at vi i vores land har et firma som GamuT, firmaet har succes med deres produkter og det er da efter min mening bestemt heller ikke uden grund. Jeg har selv lagt øre til et par af Gamuts produkter og jeg må sige at det i mine øre lyder særdeles godt, der er luft, højt til loftet, masser af rum og et godt perspektiv, samt en god timing.
Kvalitet koster og det koster dyrt, sådan er det nu engang. Der er med garanti lagt masser af tid og kroner i udviklingen af de forskellige Gamut produkter og når man skiller tingene lidt ad så kan man da også tydeligt se at der er tænkt en del over tingene. Pris er mange ting, hvad er dyrt og havd er billigt..Det handler vel om, at man som køber føler man får det man gerne vil have for sine penge.
Det jeg syntes mangler lidt i dette forum omkring Lars Gollers produkter, det er lidt saglig argumentation på hvorfor man ikke kan lide hans produkter, for det er da OK hvis man ikke kan. Det er jo et frit land vi lever I. Det kunne være rart hvis man kunne skrive hvad man syntes der er galt med lyden, design eller andet. eks. kunne det være at man ikke føler perspektivet er skarpt nok, bunden lidt svag osv. og ikke bare "det træ det er godt nok dyrt, så er mine møbler guld værd og bla. bla.
Vi har alle forskellig smag og ikke to par øre høre helt ens, og et par Gamut Phi7 lyder i mine øre pragtfulde, så jeg tror jeg må eje sådan et par i nær fremtid...
Ja, jeg måtte bare have lidt luft.
ses __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
|
Nu må i godt nok stoppe.
Jeg er rimelig ny i dette forum og dette er således mit første indlæg og sikkert også det sidste. Jeg har med stor undren læst en del af Jeres indlæg omkring den nye L9 og også omkring testen af Phi5. Og jeg er undrende, det eneste I laver er at forsøge at miskreditere, hvad har I i grunden selv bidraget med?
Læs lige lidt i disse link:
http://www.sonicflare.com/archives/gamut-l9-super-system-140 k.php
http://www.avguide.com/news/2007/10/19/rocky-mt-2007-gamut%e 2%80%99s-phi-series-speakers-sound-like-serious-high-enders/
Kan disse mennesker som har skrevet det I læser i linkene, virkelig ramme så meget ved siden af? Ud fra Jeres ekspert vurderinger af GamuT, så må de forskellige journalister i de store udenlandske fagblade jo en tur til ørelægen....
Vær dog stolte af at vi i vores land har et firma som GamuT, firmaet har succes med deres produkter og det er da efter min mening bestemt heller ikke uden grund. Jeg har selv lagt øre til et par af Gamuts produkter og jeg må sige at det i mine øre lyder særdeles godt, der er luft, højt til loftet, masser af rum og et godt perspektiv, samt en god timing.
Kvalitet koster og det koster dyrt, sådan er det nu engang. Der er med garanti lagt masser af tid og kroner i udviklingen af de forskellige Gamut produkter og når man skiller tingene lidt ad så kan man da også tydeligt se at der er tænkt en del over tingene. Pris er mange ting, hvad er dyrt og havd er billigt..Det handler vel om, at man som køber føler man får det man gerne vil have for sine penge.
Det jeg syntes mangler lidt i dette forum omkring Lars Gollers produkter, det er lidt saglig argumentation på hvorfor man ikke kan lide hans produkter, for det er da OK hvis man ikke kan. Det er jo et frit land vi lever I. Det kunne være rart hvis man kunne skrive hvad man syntes der er galt med lyden, design eller andet. eks. kunne det være at man ikke føler perspektivet er skarpt nok, bunden lidt svag osv. og ikke bare "det træ det er godt nok dyrt, så er mine møbler guld værd og bla. bla.
Vi har alle forskellig smag og ikke to par øre høre helt ens, og et par Gamut Phi7 lyder i mine øre pragtfulde, så jeg tror jeg må eje sådan et par i nær fremtid...
Ja, jeg måtte bare have lidt luft.
ses
|
|
|
Hejsa du... og velkommen til dette forum/tråd 
Gamut Phi7 er også en fin Hter - håber du bliver glad for den...............
Ps... har du hørt andre Hter inden du køber de Gamut Phi7 ?
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Så er der jo ikke andet at bemærke end at du, bedømt på den udstillede højttalers lydlige præstationer, har forvaltet dine 20 års erfaring fra Vifa/Scan Speak yderst ringe, ordet sjusk ligger lige for og det er der ikke plads til i den prisklasse.
Hvad du kan/ved er uinteressant, det interessante er hvad du i dette tilfælde leverer eller ikke leverer. Du har frivilligt medbragt for en halv million højttaler der bogstaveligt talt jager folk ud af lokalet og så må du tage de verbale tæsk der følger med. Når man har hørt højttaleren på udstillingen så er der jo ikke tale om anden- eller trediehånsoplysninger. |
|
|
Lige så præcist som lyden af dine egne højttalere Bjørn  (Til orientering, de lyder meget præcist, og langt bedre end nogen Gamut jeg har hørt)
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
bjørn skrev:
|
Så er der jo ikke andet at bemærke end at du, bedømt på den udstillede højttalers lydlige præstationer, har forvaltet dine 20 års erfaring fra Vifa/Scan Speak yderst ringe, ordet sjusk ligger lige for og det er der ikke plads til i den prisklasse.
Hvad du kan/ved er uinteressant, det interessante er hvad du i dette tilfælde leverer eller ikke leverer. Du har frivilligt medbragt for en halv million højttaler der bogstaveligt talt jager folk ud af lokalet og så må du tage de verbale tæsk der følger med. Når man har hørt højttaleren på udstillingen så er der jo ikke tale om anden- eller trediehånsoplysninger.
|
|
|
Lige så præcist som lyden af dine egne højttalere Bjørn
(Til orientering, de lyder meget præcist, og langt bedre end nogen Gamut jeg har hørt)
|
|
|
så er det da bare at booken en stand til næste år, og blive rig og populær...
men det tør han næppe  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud over jeg synes 3DX's forslag herover er rigtigt godt, kunne du Bjørn, så ikke lige uploade nogen billeder af dine egne højttalere og forklare om hvordan, og hvorfor, de er lavet som de er?
Selvom jeg helst ville holde mig helt uden om det her, så mener jeg bare det er lidt for omkostningsfrit at svine alt og alle til, uden at vise hvad det er man selv kan...
Og når man nu er så klog, og dygtig ikke at forglemme, så er det da synd og skam ikke at vise det frem, på et forum om netop dette emne?!?
Jeg er da i hvertfald ved at dø af spænding, over hvilken mirakkel vidunder kreation du har frembragt 
Jeg tror jeg taler for alle, når jeg skriver at vi glæder os afsindigt til at se dem! 
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Ud over jeg synes 3DX's forslag herover er rigtigt godt, kunne du Bjørn, så ikke lige uploade nogen billeder af dine egne
højttalere og forklare om hvordan, og hvorfor, de er lavet som de er?
Selvom jeg helst ville holde mig helt uden om det her, så mener jeg bare det er lidt for omkostningsfrit at svine alt og alle til, uden at vise hvad
det er man selv kan...
Og når man nu er så klog, og dygtig ikke at forglemme, så er det da synd og skam ikke at vise det frem, på et forum om netop dette
emne?!?
Jeg er da i hvertfald ved at dø af spænding, over hvilken mirakkel vidunder kreation du har frembragt 
Jeg tror jeg taler for alle, når jeg skriver at vi glæder os afsindigt til at se dem! 
Mvh Kim |
|
|
Jeg vil også utroligt gerne se dem!! desuden kunne det være rigtig sjovt at se nogle tværsnitsbilleder af L-9 og nogle billeder af delefilter! kunne
godt tænke mig at se hvordan sån en high-end konstruktion ser ud!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Mellemhjulet skrev:
Lige så præcist som lyden af dine egne højttalere Bjørn
(Til orientering, de lyder meget præcist, og langt bedre end nogen Gamut jeg har hørt)
|
|
|
så er det da bare at booken en stand til næste år, og blive rig og populær...
men det tør han næppe  |
|
|
Bare fordi man (hvis jeg f.eks kunne...) kan lave højttalere der lyder bedre end visse af den etablerede branche, er det jo på ingen måde ensbetydende med at man har lyst til at gå ind i branchen og udbrede/sælge det glade budskab. I praksis har man jo den taknemmelige opgave, at man kun behøver at lave et sæt højttalere der nydes i ens egne ører med de tilhørende musiksmags og lydstyrke preferencer det nu medfører. Det gør jo ikke ens nydning af musik og lydanlæg mindre, at man IKKE er ekspert på området. På samme vis fravalgte jeg da med stor omhu at læse litteraturvidenskab på universitetet, da jeg netop holder ganske meget af at læse bøger, netop fra at bevare glædens glade barnesind ved den aktivitet. Og min ganske enkel glade vurdering er, at jeg langt hellere vil lytte til musik gennem Bjørns højttalere end Gamuts. Og det har jo absolut intet at gøre med, om Bjørn bør overbevise andre om det samme med argumenter, om hvorfor de er bygget på den ene eller anden måde. Det er absolut ligegyldigt for min vurdering af, om jeg kan lide den ene eller anden lyd. Det har intet med min oplevelse af lyd at gøre, om konstruktøren har 20 års ekspertise at trække på, hvis det ikke lyder godt i mine ører, på præcis samme måde som min oplevelse af at læse en bog intet har at gøre med om bogen er godt eller dårligt anmeldt af en litteratur ekspert/anmelder. Vi er bare nogle kunder, der bliver trætte af at høre at disse eller hine audioting er noget så gode, fordi nogle "eksperter" forklarer det. Vi har det sådan set udmærket ved at stå ved egne ønsker og præferencer. Min pengepung bliver ihvertfald ganske irriteret, når sælgere prøver at trække penge ud af den af og prøver at overbevise mig om, at jeg ikke bør stole på mine egne ører og deres pris/kvalitetsvurderinger fordi: "jeg jo ikke er ekspert og har 20 års viden på området".
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Ud over jeg synes 3DX's forslag herover er rigtigt godt, kunne du Bjørn, så ikke lige uploade nogen billeder af dine egne højttalere og forklare om hvordan, og hvorfor, de er lavet som de er?
Selvom jeg helst ville holde mig helt uden om det her, så mener jeg bare det er lidt for omkostningsfrit at svine alt og alle til, uden at vise hvad det er man selv kan...
Og når man nu er så klog, og dygtig ikke at forglemme, så er det da synd og skam ikke at vise det frem, på et forum om netop dette emne?!?
Mvh Kim
|
|
|
Hvis du læser baglæns gennem diverse tråde så har jeg ganske klart beskrevet efter hvilke kriterier mine højttalere er bygget.
Hvem er blevet svinet til ? Goller har fået nogle velfortjente drag over nakken for at fremvise en dårligt lydende højttaler til en halv million, det er billigt sluppet.
Jeg tror Hr. Sillesen vil frabede sig et mylder af "ikke kommercielle stande" på næste udstilling, men jeg kunne da ikke drømme om, som privatperson, at betale for at få lov til at demonstrere mine højttalere for den undrende offenlighed, den scene får du lov til at have i fred.
Med hensyn til hvordan mine højttalere lyder må du nok stille dig tilfreds med udtalelsen fra Mellemhjulet. For en god ordens skyld er udtalelsen ikke "bestillingsarbejde" jeg har end ikke talt med ham efter udstillingen
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Neeper skrev:
|
Mvh Kim
|
|
|
Hvis du læser baglæns gennem diverse tråde så har jeg ganske klart beskrevet efter hvilke kriterier mine højttalere er bygget.
Hvem er blevet svinet til ? Goller har fået nogle velfortjente drag over nakken for at fremvise en dårligt lydende højttaler til en halv million, det er billigt sluppet.
Jeg tror Hr. Sillesen vil frabede sig et mylder af "ikke kommercielle stande" på næste udstilling, men jeg kunne da ikke drømme om, som privatperson, at betale for at få lov til at demonstrere mine højttalere for den undrende offenlighed, den scene får du lov til at have i fred.
Med hensyn til hvordan mine højttalere lyder må du nok stille dig tilfreds med udtalelsen fra Mellemhjulet. For en god ordens skyld er udtalelsen ikke "bestillingsarbejde" jeg har end ikke talt med ham efter udstillingen
|
|
|
Okay, jamen jeg er desværre ikke detektiv, og har en lille smule travlt, så at sidde og læse dine 5000 indlæg igennem for at gætte mig til hvordan du måske har lavet dine højttalere, kommer ikke til at ske...
Men dog rækker mine evner til at finde mellemhjulets indlæg hvor man kan læse følgende:
"Lige så præcist som lyden af dine egne højttalere Bjørn
(Til orientering, de lyder meget præcist, og langt bedre end nogen Gamut jeg har hørt)"
Jamen så behøver jeg skam heller ikke vide mere... Der er da ikke noget så overbevisende som når en annonym bruger klapper en anden annonym bruger på skulderen! Og en klappe smiley er altid lige prikken over i'et... "de lyder meget præcist" - okay godt så...
- Ej, skal jeg være helt ærlig, så synes jeg du skylder os alle, lige at vise hvordan det skal gøres.
Kan du ikke selv se problemet i at du kritisere noget, uden at vise dit bud på hvordan det skal gøres? Vi har fået fortalt at du har lavet noget der er meget bedre? Så er den bedste måde at overbevise os alle om at du har ret, da at vise os din kreation, og forklare hvorfor den er så overlegen.
Jeg tror nok vi alle ser frem til at se dit projekt under "Billeder af mit DIY projekt". - jeg glæder mig da i hvertfald som en lille dreng lige før juleaften 
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Neeper skrev:
|
Mvh Kim
|
|
|
|
|
|
Bjørn, -skulle du ikke hellere skifte alias til:

stå og råbe uden for det kan du, den ros skal du ha'. men når man så beder dig om at komme ind og lege, så stiker du gumpen mellem benene  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
"Lige så præcist som lyden af dine egne højttalere Bjørn
(Til orientering, de lyder meget præcist, og langt bedre end nogen Gamut jeg har hørt)"
Jamen så behøver jeg skam heller ikke vide mere... Der er da ikke noget så overbevisende som når en annonym bruger klapper en anden annonym bruger på skulderen! Og en klappe smiley er altid lige prikken over i'et... "de lyder meget præcist" - okay godt så...
- Ej, skal jeg være helt ærlig, så synes jeg du skylder os alle, lige at vise hvordan det skal gøres.
Kan du ikke selv se problemet i at du kritisere noget, uden at vise dit bud på hvordan det skal gøres? Vi har fået fortalt at du har lavet noget der er meget bedre? Så er den bedste måde at overbevise os alle om at du har ret, da at vise os din kreation, og forklare hvorfor den er så overlegen. |
|
|
Hvorfor skal mennesker, hvis højttalerlyd jeg roser fremfor Gamuts, skylde nogle noget??? Det kan du da også godt være du ikke finder det overbevisende når jeg, en anonym bruger, bruger mine ører til at vælge lyd. Men jeg finder det såmen heller ikke overbevisende, når en producent kræver beviser og argumentation for at det virkelig kan være sandt, at jeg virkelig hører noget der er bedre. Men jeg må hellere stoppe med at rose andres selvbyg eller øvrige højttaler. Ellers kommer der åbenbart en række krav om de skal fremvise deres kreationer, for ifl. visse branchmedlemmer her kan det vist ikke være sandt. Iøvrigt burde du, neeper, passende gå mere efter mine latterlige ører i denne sammenhæng. Det er jo trods alt mig der har fremført den subjektive bedømmelse.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamuTgoller skrev:
Lidt information:
GamuT L9 i udgaven "L Negro Diablo" er lavet i en sandwich af 9 mm massiv Wenge' og 21 mm Lamineret finsk birke krydsfiner, limet og spændt i facon.
Konstruktion og materialer er valgt af lydmæssige årsager, i sammenhæng emd de vifteformede afstivninger indvendigt i kabinetter der opdeler alle kabinetflader i uensaretede delsegmenter der minimering af og fordeling af farving..i.e sikrer minimal farvning af enkelte frekvenser.
Diffraktion er forstyrrelse af en bølgeudbredelse. Lyd er bølgeudbredelse, dvs det løber fremad, hvilket medfører at diffraktioner primær opstår når der forefindes kanter der set fra enhedens mebran er fremtrædende, hvilket igen betyder at enheder ikke skal undersænker for meget og en fremadrettet forhindring vil forårsage en brat forstyrrelse af lydudbredelsen, derfor er alle vore enheder hævet minimum 0.5-1 mm over kabinetfladen så der sikres et uforstyrret flow. Tænk på vand der flyder, løber det ud over et lille fald sker der faktisk ingen forandring af flow, er der derimod en lille kant op sker der ting og sager.
L9 på show er prototyper (som oplyst på prisskiltet), alle der spurgte blev oplyst at de var ret mangelfulde mht med samle finish.
Wenge er en alm. tilgængelig plantagetræ, men ret kostbar, ca. 5-6 gange ask og 3-4 gg. mahogni men den ser ret interessant ud..
L9 er bygget på samme principper som andre L serie højttalere, med primært fokus på at kunne reproducere så tidsmæssigt korrekt, (gengive det lydtryk mikrofonen opfanger så præcist som muligt) dvs. NRLI filtr DC coupled mellemtone, og maksimal acoustisk volumen, samt optimere dynamisk linearitet vha optimal placeret flowdæmpning indgår i L9 ligesom andre af vore konstruktioner.
L3 er ikke prissat men vil stige i Wenge og Ask. Ask kommer nok 10-20% og Wenge nok nærmere 50%. der vil forfindes en lakeret udgave der bibeholder prisen nogenlunde.
Lanceringsdato for L3 er ikke fastlagt
Jeg vil derudover gerne smide en handske på bordet..eller gulvet: Hvis "nogen" ønsker at duellere på viden om akustik, mekanik, elektronik, psycho akustik, magnetiske systemer eller andet relateret til højttalere, så er "vedkommende" velkommen, så kan vi vel få afklaret om "har hørt fra anden" eller "Tro og ammestue snak" kan holde vand mod en elektroakustisk uddannelse og 20 års forskning og udviklings erfaring.
Med al respekt og ydmyghed for alles ret til fri ytring, håber jeg vi kan få en god duel!
|
|
|
Rigtig lækkert med et konstruktivt indlæg i denne debat. Synes at folk skal tage den lidt med ro, højtaleren er udviklet til at ramme en specifik målgruppe, derfor har højtaleren en bestemt pris, lydfilosofi og opbygning som passer til denne målgruppe. Er man ikke i denne målgruppe er det jo fuldstændig ligegyldigt om man vil købe den, hader dens lyd osv. Jeg skal ALDRIG have sådan et sæt højtalere, jeg er ikke i deres målgruppe og derfor gider jeg slet ikke at overveje højtaleren. Ja det er da sjovt at lytte, men jeg gider ikke at sidde og rakke ned og kritisere og kaste om mig med ord til højre og venstre, for i sidste ende er det slet ikke mig der var tænkt på ved udviklingen, så hvorfor bruge så meget tid på det? Indse at der er nogen der ELSKER den højtaler og køber dem, og det skal de da have lov til, GamuT udfylder jo bare et hul i markedet med denne højtaler, og det er jo ikke noget de gør for sjov, jeg håber da de har lavet nogen markedsanalyser, og så skal de nok tjene deres penge hjem, og GamuT og kunderne er glade, og sådan skal det være.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamuTgoller skrev:
|
Diffraktion er forstyrrelse af en bølgeudbredelse. Lyd er bølgeudbredelse, dvs det løber fremad, hvilket medfører at diffraktioner primær opstår når der forefindes kanter der set fra enhedens mebran er fremtrædende, hvilket igen betyder at enheder ikke skal undersænker for meget og en fremadrettet forhindring vil forårsage en brat forstyrrelse af lydudbredelsen, derfor er alle vore enheder hævet minimum 0.5-1 mm over kabinetfladen så der sikres et uforstyrret flow. Tænk på vand der flyder, løber det ud over et lille fald sker der faktisk ingen forandring af flow, er der derimod en lille kant op sker der ting og sager.
|
|
|
Hej Ggoller
Den L9 skal vel også ende i en almindelig stue og ikke i toppen af en flagstang eller et lyddødt rum. Jeg tænker det er nuttet at enhederne er hævet 0,5mm over kabinetfladen, når du nu har startet med at stoppe dem i et kabinet. Når der nu er en ½ mill. til rådighed har du så overvejet at arbejde mere konceptuelt sammenhængende med det at gengive lyd?
Har du overvejet andre tilgange til det at gengive lyd i stuen? (B&O og Jamo, har jo ladet sig friste lidt på forskellige modeller)
Tænker du kun din erfaring som en fordel?
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er dejligt at se at Goller gider at deltage i debatten. Jeg tror ikke min tålmodighed ville række til det.
Det er en kæmpe gevinst når folk fra branchen gider deltage i debatten - derfor ville det være dejligt hvis man kunne skabe en konstruktiv dialog, frem for at svine kompetente branchefolk til. Det er jo ikke en konkurrence om hvem der ved mest - det er en dialog hvor alle måske kan være heldige at få input til fremtidige projekter.
Det er mig en gåde at man udfra en oplevelse med en prototype på en messe kan køre debatten så langt ud! Men nu ved jeg så hvorfor det hedder en bjørnetjeneste.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil være dejligt med en ikke-agressiv og stødende tone i debatten, men det tror jeg desværre ikke vi kommer til at opleve her. Det har vist sig mange gange at man ikke kan have en dialog i øjenhøjde i mere end få minutter, så er der et par stykker der skal ned i gulvhøjde. Goller er på en lidt længere forretningsrejse til Indonesien, så han svarer ikke lige de næste dage. Nå, jeg skal iøvrigt lige ud og bygge mig en ny bil. Det må være let nok, jeg ved jo hvordan den skal køre, så afsted med mig!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Det vil være dejligt med en ikke-agressiv og stødende tone i debatten, men det tror jeg desværre ikke vi kommer til at opleve her. Det har vist sig mange gange at man ikke kan have en dialog i øjenhøjde i mere end få minutter, så er der et par stykker der skal ned i gulvhøjde.
Goller er på en lidt længere forretningsrejse til Indonesien, så han svarer ikke lige de næste dage.
Nå, jeg skal iøvrigt lige ud og bygge mig en ny bil. Det må være let nok, jeg ved jo hvordan den skal køre, så afsted med mig!
|
|
|
Hmm
Måske skulle jeg bygge mig en ny MC, vil gerne over de 400km i timen.
Forslag modtages gerne.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jensen
Den er nem nok få at i en haybusa få sat bi-turbo på og et lattergas anlæg med 10 mm dyser så sku den være hjemme.
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Hej jensen
Den er nem nok få at i en haybusa få sat bi-turbo på og et lattergas anlæg med 10 mm dyser så sku den være hjemme.
 |
|
|
Ja men sådan en kan jeg få, den har 417hk, men løber ikke over 400.
så det går slet ikke.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|