Sendt: 14 April 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don
Dejlig maskine, du har der, jeg har selv DVP NS900V, som jeg er aldeles tilfreds med. Selv om du skriver, du har en broget musiksmag, er der endnu ingen der har anbefalet noget i denne afdeling:
Deep Purple: Machine Head (du har sikkert set tråden om Deep Purple på sacd?) Stevie Ray Vaughan: Texas Flood Derek and The Dominoes: Layla and ... Uriah Heep: Magic Night
Jeg er så småt begyndt at vænne mig til sacd universet. Jeg har læst i en artikel, at man skal lære at lytte til det, dvs. finde ind i den nye dimension. For også jeg har været skeptisk, men nysgerrig - og ment at rock hører hjemme i 2 fronter ... med henvisning til de 5 udgange der er i sacd. Men jeg oplever det ikke som et skift til 5 kanaler - altså at man f.eks. får trommesoloen eller andet i nakken. Jeg synes der er tale om en rumlig fornemmelse, der bruger de ekstra kanaler til at placere instrumenterne og give dem luft. Sacd er jo manipulation med hjernens evne til at identificere kilden til lydsignalet, dvs. det er snyd! Men som jeg har sagt tidligere i forumet: Illusionen længe leve, ligesom ved dts i film.
Selvfølgelig kan man, som Pink Floyd gør det, decideret bruge mulighederne og lege med rumligheden og bevidst lægge effekter i musikken, som forudsætter flere kanaler - jf. indledningen til Money. Fint nok, men det kan altså også bruges til at give instrumenterne rum.
Ser frem til at følge dine erfaringer  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|