Emne: Toshiba XE-1 2.7 nu med bitstrøm ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| er den kommet på markedet? |
|
|
Jeg har én stående her på gulvet, så ja det er den...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
| er den kommet på markedet? |
|
|
Jeg har én stående her på gulvet, så ja det er den... 
|
|
|
det må være alderen der gør jeg ikke kan følge med i den teknologiske udvikling længere... __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Hans J skrev:
• Ausgabe linearer PCM Audiosignale von Dolby TrueHD (5.1 Kan.), Dolby Digital Plus (5.1 Kan.), Dolby® Digital, DTS-HD® High Resolution Audio (Core), DTS-HD® Master Audio (Core) und DTS®
|
|
|
Bemærk parantesen: "(Core)". DTS-HD er designet sådan at du kan vælge at dekode et 1,5 mbps komprimeret signal, eller det fulde ukomprimerede signal, dette sker for at gøre signalet bagudkompatibelt. Du får altså _ikke_ ægte DTS HD-lyd ud af Onkyo'en eller nogen af Toshiba'erne for den sags skyld. Du kan få ægte TrueHD lyd ud via PCM, men ikke DTS-HD. |
|
|
Der røg jeg så lige af i svinget  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Hans J skrev:
brasch skrev:
Hans J skrev:
AV Precision skrev:
|
Nævn ÉN afspiller der kan dekode DTS-HD MA til PCM.
|
|
|
Onkyo DV-HD805 ?
• Ausgabe linearer PCM Audiosignale von Dolby TrueHD (5.1 Kan.), Dolby Digital Plus (5.1 Kan.), Dolby® Digital, DTS-HD® High Resolution Audio (Core), DTS-HD® Master Audio (Core) und DTS®
|
|
|
er den kommet på markedet?
|
|
|
Jeps, derfor elsker jeg Onkyo (tomorrows technology today ).
Den sammen med 875 eller 905 mums mums
|
|
|
de skal bare lige lære at hyre en designer |
|
|
Det er altså slet ikke så grimt IRL  . Jeg synes nu de ser ganske godt ud, bare ikke på billeder  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
AV Precision skrev:
Hans J skrev:
|
|
|
Bemærk parantesen: "(Core)". DTS-HD er designet sådan at du kan vælge at dekode et 1,5 mbps komprimeret signal, eller det fulde ukomprimerede signal, dette sker for at gøre signalet bagudkompatibelt. Du får altså _ikke_ ægte DTS HD-lyd ud af Onkyo'en eller nogen af Toshiba'erne for den sags skyld. Du kan få ægte TrueHD lyd ud via PCM, men ikke DTS-HD.
|
|
|
Der røg jeg så lige af i svinget 
|
|
|
jeg tror også lige jeg har brug for en lang og pædagogisk udredning for hvordan et nyt lydformat kan være bagudkompatibelt, igen alderen __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
brasch skrev:
Hans J skrev:
brasch skrev:
Hans J skrev:
AV Precision skrev:
|
Nævn ÉN afspiller der kan dekode DTS-HD MA til PCM.
|
|
|
Onkyo DV-HD805 ?
|
|
|
er den kommet på markedet?
|
|
|
Jeps, derfor elsker jeg Onkyo (tomorrows technology today ).
Den sammen med 875 eller 905 mums mums
|
|
|
de skal bare lige lære at hyre en designer
|
|
|
Det er altså slet ikke så grimt IRL . Jeg synes nu de ser ganske godt ud, bare ikke på billeder .
|
|
|
det er måske det der er hemmeligheden bag det. For de billeder jeg har set af dem, ligner mest af alt en elektrisk skrivemaskine __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Der røg jeg så lige af i svinget 
|
|
|
Jeg skal gøre et forsøg, men da jeg ikke har nogen professorgrad i lydkomprimering, så starter jeg lige med en disclaimer: SOM JEG HAR FORSTÅET DET, foregår det således: Du starter med ukomprimeret lyd. Ud fra disse ukomprimerede data, genererer du en "core" DTS fil, komprimeret med den eksisterende DTS algoritme, ved max bitrate. Når man så laver en lossless komprimering, så fylder man populært sagt de sorte huller ud med en separat fil. De to filer lagt sammen er lig med de oprindelige data, den ene fil alene er en komprimeret version. Understøtter dekoderen ikke DTS HD fuldt ud, sender afspilleren bare den "lille", almindelige DTS fil, til dekoderen (i afspilleren eller i forstærkeren), understøtterdekoderen DTS HD, dekodes begge filer til det oprindelige, ukomprimerede PCM signal.
Om man kan stille det _helt_ så simpelt op ved jeg ikke, men det er forklaringen nogenlunde som jeg fik den. Jeg vil tro at det er lidt af det samme princip der gør at DTS ES Discrete kan være bagudkompatibelt, uden at jeg kan gennemskue præcist hvordan dét trick foregår... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en stue på 3.5mx4.5m og kører 7.1 setup. Synes da det er en forbedring i.fht 5.1.
Har dog endnu ikke hørt en film i ægte 7.1, men det kommer vel snart.
Ang. hvorvidt producenterne "tar røven på os", så er der kun et at sige: Ja, det gør de !!
Al respekt for dig AV Precision, har lært meget af at læse dine indlæg, dine pointer giver mening og ved du kun ønsker at hjælpe os , men er bange for at du slår huller i luften. Så længe folk løber ud og køber det nyeste og smarteste, så vil producenterne blive ved med at komme med "livsnødvendige" opgraderinger jævnligt.
__________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er de ny lydformate 100% bagudkompatibelt med DTS (ES) og Dolby Digital (EX) og sjov nok bliver det sendt ud i max bitstream og her kan
normal DVD lyd spor ikke værre med, så ja selv om man ikke har en af de ny surrund forærker med HDMI og de ny lydformate, for man stadig stor
glæde af de ny lydformater.
Og hvis man ønsker at høre den 100% orginale lydmix er der kun PCM der dur, PCM lyd mixet skulle værre det orginale lydmix i op til 7.1.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
|
Har en stue på 3.5mx4.5m og kører 7.1 setup. Synes da det er en forbedring i.fht 5.1.
Ang. hvorvidt producenterne "tar røven på os", så er der kun et at sige: Ja, det gør de !!
Al respekt for dig AV Precision, har lært meget af at læse dine indlæg, dine pointer giver mening og ved du kun ønsker at hjælpe os , men er bange for at du slår huller i luften. Så længe folk løber ud og køber det nyeste og smarteste, så vil producenterne blive ved med at komme med "livsnødvendige" opgraderinger jævnligt.
|
|
|
njaaa, men hvis man alligevel overvejer at opgradere (og hvem gør ikke det hele tiden) så kan man jo lige så godt gøre det med det nyeste der er på det tidspunkt man har pengene. Jeg er enig med otto, men jeg er ikke sikker på jeg havde været det hvis jeg stadig havde siddet med min nad og skulle opgradere. Det ville være endog meget svært at overtale mig til ikke at købe den nye model til 5000 ekstra i overgangsperioden. Og jeg tror heller ikke at der er SÅ mange der panikkøber så snart vi når over receiverniveau (ca 15k). Jeg er dog spændt på hvad classé finder på at lave, de skulle vist være på vej med noget nyt (dog på prototype niveau) som skulle komme i løbet af 2008 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
|
|
|
|
Jeg ved udmærket godt at jeg ikke vender verden på hovedet i morgen, men der er heldigvis 35 år til at jeg skal pensioneres... . Hvis ingen rækker hånden i vejret, sker der i hvert fald ikke noget. Her og nu er mit mål egentlig bare at få nogle til at tænke lidt mere over deres valg, der er jo ingen grund til bare blindt at følge efter som børn efter en rottefænger. Og samtidig bliver jeg selv klogere undervejs. Det er meget sundt at få vendt sine egne synspunkter ved at blive tvunget til at argumentere for dem...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
timur skrev:
|
|
|
|
njaaa, men hvis man alligevel overvejer at opgradere (og hvem gør ikke det hele tiden) så kan man jo lige så godt gøre det med det nyeste der er på det tidspunkt man har pengene. Jeg er enig med otto, men jeg er ikke sikker på jeg havde været det hvis jeg stadig havde siddet med min nad og skulle opgradere. Det ville være endog meget svært at overtale mig til ikke at købe den nye model til 5000 ekstra i overgangsperioden. Og jeg tror heller ikke at der er SÅ mange der panikkøber så snart vi når over receiverniveau (ca 15k). Jeg er dog spændt på hvad classé finder på at lave, de skulle vist være på vej med noget nyt (dog på prototype niveau) som skulle komme i løbet af 2008
|
|
|
He he går da også selv med opgraderings tanker. Er som dig enig med Otto, men for helvede hvor det kribler i mine fingre for at få fat i en Onkyo TX-SR 875. Skal lige have de sidste økonomiske detaljer på plads, og så bliver den bestilt.. Muligvis næste uge . __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro at Otto mene at hvis man sider med en suurund forstærker i prisklasse over 20k som også har HDMI der kan modtage mulitikanals PCM er der
ingen grund til at gå ud og køben en til 15k der kan decode de ny lydformater, man ville gå ned i lyd kvalittet, ja selv op en surrund forærker til
over 40k uden HDMI ville man stadig opnår en beder lyd, da der er mange ting der spille ind, så som kvalitte af audio kresløbne m.m.
God vide hvilken HD-DVD afspille som Otto har stånde ?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
timur skrev:
|
|
|
|
Jeg ved udmærket godt at jeg ikke vender verden på hovedet i morgen, men der er heldigvis 35 år til at jeg skal pensioneres... . Hvis ingen rækker hånden i vejret, sker der i hvert fald ikke noget. Her og nu er mit mål egentlig bare at få nogle til at tænke lidt mere over deres valg, der er jo ingen grund til bare blindt at følge efter som børn efter en rottefænger. Og samtidig bliver jeg selv klogere undervejs. Det er meget sundt at få vendt sine egne synspunkter ved at blive tvunget til at argumentere for dem... 
|
|
|
det jeg mest respekterer dig for er at du gider blive ved med at udtrykke din holdning, jo i form af dit firma har du selvfølgelig også en vis personlig interesse i at ytre din mening. Men det var det samme da du var i TC, så godt arbejde . I starten synes jeg det var fint du kom med kommentarer, så gik det lidt over i "holder manden aldrig fri" og nu er jeg begyndt at tro på at du faktisk dybest set mener og tror på alt hvad du skriver og ikke "bare" er på arbejde. Selvom jeg da ikke er et sekund i tvivl om at fora som dette er en væsentlig intægtskilde for dig __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Tro at Otto mene at hvis man sider med en suurund forstærker i prisklasse over 20k som også har HDMI der kan modtage mulitikanals PCM er der ingen grund til at gå ud og køben en til 15k der kan decode de ny lydformater, man ville gå ned i lyd kvalittet, ja selv op en surrund forærker til over 40k uden HDMI ville man stadig opnår en beder lyd, da der er mange ting der spille ind, så som kvalitte af audio kresløbne m.m.
God vide hvilken HD-DVD afspille som Otto har stånde ? |
|
|
hvem var det der kørte "almindelig" DTS på NAD Master og fik langt bedre resultat end med et nyt format analogt ud fra toshibaen? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| njaaa, men hvis man alligevel overvejer at opgradere (og hvem gør ikke det hele tiden) så kan man jo lige så godt gøre det med det nyeste der er på det tidspunkt man har pengene. Jeg er enig med otto, men jeg er ikke sikker på jeg havde været det hvis jeg stadig havde siddet med min nad og skulle opgradere. Det ville være endog meget svært at overtale mig til ikke at købe den nye model til 5000 ekstra i overgangsperioden. Og jeg tror heller ikke at der er SÅ mange der panikkøber så snart vi når over receiverniveau (ca 15k). Jeg er dog spændt på hvad classé finder på at lave, de skulle vist være på vej med noget nyt (dog på prototype niveau) som skulle komme i løbet af 2008 |
|
|
Generelt har high-end producenterne et problem lige nu, de kan simpelthen ikke følge med. De sælger ikke samme styktal som mainstream-producenterne, og har således behov for at modellerne kører længere tid i markedet for at tjene udviklingsomkostningerne (som samtidig er stigende) hjem. Det betyder igen at high-end kunderne får færre produkter at vælge imellem, fordi producenterne holder igen med at lancere nye produkter, for at se hvad der sker og hvilke standarder man tør satse på.
Jeg tror vinderne i dét spil bliver de high-end producenter der formår at designe produkterne så de _reelt_ kan opgraderes løbende, så man som forbruger kan købe en "skal" som så kan opgraderes løbende. Jeg fremhæver skamløst et af mine egne produkter, Lumagen Radiance scaleren, der er det mest modul-opbyggede produkt jeg har set i AV-branchen (hvis vi ser bort fra PC-baserede løsninger), helt ned til at "hjertet", Gennum VXP chippen, kan skiftes med en chip af et helt andet mærke hvis der skulle blive behov for det, at man kan opgradere firmware uden at miste sine indstillinger osv. Der findes enkelte produkter med tilsvarende indgangsvinkel, men meget få hvor det i praksis er lykkedes, fordi man har været for indsnævrede i sin tankegang og alligevel benyttet en for fastlåst arkitektur.
Det var netop hér jeg så mulighederne ved at vænne producenterne til at benytte PCM generelt, så kan high-end producenterne bare lave dét de vil, så længe der er 7.1 PCM input, uden at tage særlige hensyn til hvilke formater der benyttes i afspillerne. Da afspillerne (hvis de laves ordentligt) ikke har nogen indflydelse på kvaliteten, ville der reelt ikke være noget i vejen for at bruge en 50.000,-s forstærker med en 2000,-s Toshiba HD-DVD afspiller, og så skifte afspilleren ud efter behov. Jeg er med på at det samme gør sig gældende (i måske endda endnu højere grad) når man kører bitstream, men det øger så også risikoen for at det dyre apparat skal skiftes. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
brasch skrev:
timur skrev:
|
|
|
|
njaaa, men hvis man alligevel overvejer at opgradere (og hvem gør ikke det hele tiden) så kan man jo lige så godt gøre det med det nyeste der er på det tidspunkt man har pengene. Jeg er enig med otto, men jeg er ikke sikker på jeg havde været det hvis jeg stadig havde siddet med min nad og skulle opgradere. Det ville være endog meget svært at overtale mig til ikke at købe den nye model til 5000 ekstra i overgangsperioden. Og jeg tror heller ikke at der er SÅ mange der panikkøber så snart vi når over receiverniveau (ca 15k). Jeg er dog spændt på hvad classé finder på at lave, de skulle vist være på vej med noget nyt (dog på prototype niveau) som skulle komme i løbet af 2008
|
|
|
He he går da også selv med opgraderings tanker. Er som dig enig med Otto, men for helvede hvor det kribler i mine fingre for at få fat i en Onkyo TX-SR 875. Skal lige have de sidste økonomiske detaljer på plads, og så bliver den bestilt.. Muligvis næste uge .
|
|
|
som jeg skrev før, næste gang jeg opgraderer gør jeg det ordentligt. Jeg mener selv at jeg har nået et niveau i udstyr hvor forskellene er begyndt at blive noget små for pengene, jeg satser klart på en Classé SSP 800 hvis holder bare nogenlunde samme klasse som deres nuværende forstærkere. Skrev lidt frem og tilbage med dem (Classé) i september, den mail med mest info er her:
The technology that will allow you to enjoy the benefits of the new HD audio formats is still in very much in development, which is why our current processors remain best-sellers today. However, this situation will change in the coming months and you will find our next generation processors available by 2008. These will be the SSP-700 and 800.
The SSP-700 is planned as the de-facto replacement of our current SSP-600 but, other than the touchscreen and cosmetics, both new models will be totally new designs. Both will continue the philosophy that drove the design of your Omega series products. They will be audio-centric products where audio performance is its highest priority— the real reason for being.
Details on the products are limited and subject to change. However, the plan is to use a DSP platform which is either capable of decoding Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio or that can be easily upgraded. Suitable codecs are not currently available for our TI platform, so important details about the hardware requirements and part launch dates still remain unclear, but this should change in the next six months.
Both the SSP-700 and 800 are specified to have four HDMI 1.3 inputs. The SSP-800 will have two (not-independent) HDMI 1.3 outputs, the SSP-700 one. The SSP-800 will have a balanced two-channel path designed to provide the performance of a separate high-end preamplifier, and we will do our best to make it even better than our current range of pre-amps. This may also be available on the SSP-700 but details have yet to be confirmed. Both will use Burr Brow DACs.
We are confident that these products will be among the first to market and expect the SSP-800 to be launched in North America in Spring 2008. More importantly we are sure that they will be very high quality and make home theater truer than ever to life.
I hope this information is helpful.
Best wishes
Tom __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
hvem var det der kørte "almindelig" DTS på NAD Master og fik langt bedre resultat end med et nyt format analogt ud fra toshibaen?
|
|
|
Jeg vil på _ingen_ måde gøre mig til talsmand for at man skal bruge de analoge udgange i afspilleren. Vi taler om at dekode lyden til PCM og overføre det via HDMI, OG foretage al bass management og yderligere processering i forstærkeren. Det er _kun_ selve afkodningen fra det komprimerede data-format til PCM jeg vil have til at ligge i afspilleren, ikke noget som helst der har med processering af lyd at gøre. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
He he går da også selv med opgraderings tanker. Er som dig enig med Otto, men for helvede hvor det kribler i mine fingre for at få fat i en Onkyo TX-SR 875. Skal lige have de sidste økonomiske detaljer på plads, og så bliver den bestilt.. Muligvis næste uge . |
|
|
Som sagt, der er intet problem i at have "for mange" dekodere i forstærkeren, så dén investering kan du roligt kaste dig ud i. Problemet er at have for få dekodere i afspillerne. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
|
hvem var det der kørte "almindelig" DTS på NAD Master og fik langt bedre resultat end med et nyt format analogt ud fra toshibaen?
|
|
|
Jeg vil på _ingen_ måde gøre mig til talsmand for at man skal bruge de analoge udgange i afspilleren. Vi taler om at dekode lyden til PCM og overføre det via HDMI, OG foretage al bass management og yderligere processering i forstærkeren. Det er _kun_ selve afkodningen fra det komprimerede data-format til PCM jeg vil have til at ligge i afspilleren, ikke noget som helst der har med processering af lyd at gøre.
|
|
|
det har jeg heller ikke sagt, men det er da et meget godt eksempel på en pre amp til omkring 20k og den er hvad 1½ gammel, som ikke engang understøtter pcm på hdmi indgangene (nu er nad jo heller ikke kendt for at ligge forrest i udviklingen) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|