| Forfatter |
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
hvem var det der kørte "almindelig" DTS på NAD Master og fik langt bedre resultat end med et nyt format analogt ud fra toshibaen? |
|
|
Er det denne tråd du tænker på? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha en tråd...
Jeg vil lige indskyde et par kommentarer
1. Jeg har talt med Otto om det med at sende PCM. Ved nærmere eftertanke, og det her med NAD testen i den ovennævnte tråd. Så har jeg op til flere gange oplevet at man risikerer at få dårlig afkodning af surround-formater i en afspiller. Om der så er noget galt med audio-processor eller ej tør jeg ikke svare på. Men faktum er altså at det ikke er ligegyldigt hvor dekoderen sidder. De bedste resultater jeg har fået, har altid været ved afkodning i forstærker/reciever. Man skal huske på at der findes mange forskellige dekodere. Ligesom der findes mange forskellige video-processore. Og det er bare sådan at der sjældent bliver smidt dyre surr. dekodere i en afspiller, da man på den måde vil komme i en situation hvor man laver et for dyrt produkt som man ikke kan sælge. Så kan man selvølgelig skrive "built in high end surr-processor ", MEN ham der køber en dyr afspiller har højst sansynligt en dyr forstærker/reciever. Han tænker så - hvad skal jeg med denne dyre indbyggede processor, når jeg har en mega-fed surr. forstæker. Det er så her en rigtig fed forstærker som er forberedt til HDMI/PCM kommer ind i billedet. MEN igen så tror jeg ikke vi nogensinde ser det på markedet, da dem som prøver at slå igennem med dette risikerer at komme med et produkt som 1. Kunderne bare tror er outdated fordi den ikke har de nye dekodere. 2. Vil man kunne købe fornævnte afspiller med de fede processore i. Jeg tror i ved hvor jeg vil hen af.
2. Det med at de bare skifter center-kanalen ved flere forskellige sprog kan jeg simpelthen ikke tro på. At mixe et surround spor er så delikat. Forestil jeg at man skifter talen ud med en tysker som har en high pitched stemme i forhold til den rigtige skuespiller. Så er der f.eks en scene med en kirke med meget rumklang. Så ville man skulle høre den irriterende tysker stemme med original rumklang fra den anden stemme da man typisk mixer rumklangen ud i de andre højttalere. Det ville da være voldtægt af lydsporet + det vil lyde unaturligt. Hvis det er en narrated naturfilm hvor der KUN er lyd i center, så kan det måske være. Men ikke alm. gængse film, det kan jeg ikke/vil ikke tro på. 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh - men lige for at vende tilbage til trådens oprindelige emne 
Urte: virker den amerikanske firmware upåklageligt på din afspiller? (jeg har ikke haft tid til at holde mig opdateret på avforums og avsforum).
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
brasch skrev:
|
hvem var det der kørte "almindelig" DTS på NAD Master og fik langt bedre resultat end med et nyt format analogt ud fra toshibaen?
|
|
|
Er det denne tråd du tænker på?
|
|
|
ja __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahbek78 skrev:
2. Det med at de bare skifter center-kanalen ved flere forskellige sprog kan jeg simpelthen ikke tro på. At mixe et surround spor er så delikat. Forestil jeg at man skifter talen ud med en tysker som har en high pitched stemme i forhold til den rigtige skuespiller. Så er der f.eks en scene med en kirke med meget rumklang. Så ville man skulle høre den irriterende tysker stemme med original rumklang fra den anden stemme da man typisk mixer rumklangen ud i de andre højttalere. Det ville da være voldtægt af lydsporet + det vil lyde unaturligt. Hvis det er en narrated naturfilm hvor der KUN er lyd i center, så kan det måske være. Men ikke alm. gængse film, det kan jeg ikke/vil ikke tro på.
|
|
|
det tror jeg tyskerne er ligeglade med, de vil bare have det på deres sprog __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
aah, og man kan med garanti ikke opdatere 2.5.1 efter man har installeret 2.7 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
aah, og man kan med garanti ikke opdatere 2.5.1 efter man har installeret 2.7
|
|
|
NOPE... 
|
| Til top |
|
| |
hidef Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
|
|
|
|
Hej - jeg tror det er misforstået. URTE mener at 2.7 ikke fjerner regions fri kodningen fra 2.5.1 - (han mener ikke at den ikke virker !!).
Hos mig virker det hele fint 
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Nåh - men lige for at vende tilbage til trådens oprindelige emne 
Urte: virker den amerikanske firmware upåklageligt på din afspiller? (jeg har ikke haft tid til at holde mig opdateret på avforums og avsforum).
|
|
|
jeps,dog er menuer på Engelsk......and so what __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hidef skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
Hej - jeg tror det er misforstået. URTE mener at 2.7 ikke fjerner regions fri kodningen fra 2.5.1 - (han mener ikke at den ikke virker !!).
|
|
|
nemlig __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
|
hvem var det der kørte "almindelig" DTS på NAD Master og fik langt bedre resultat end med et nyt format analogt ud fra toshibaen?
|
|
|
Jeg vil på _ingen_ måde gøre mig til talsmand for at man skal bruge de analoge udgange i afspilleren. Vi taler om at dekode lyden til PCM og overføre det via HDMI, OG foretage al bass management og yderligere processering i forstærkeren. Det er _kun_ selve afkodningen fra det komprimerede data-format til PCM jeg vil have til at ligge i afspilleren, ikke noget som helst der har med processering af lyd at gøre.
|
|
|
Men så er man da lige vidt! Eller nogle af os er i hvert tilfælde. Hvis man ikke har opgraderet til en receiver eller processor med HDMI inden for de sidste par år, så bliver man enten nødt til at have det hele i afspilleren eller opgradere receiver/processor.
Så hvis man er vokset fra midprize receiverne og enten har en receiver i den dyre ende eller et processor/effekt setup, så skal man ud og bruge rigtig mange penge for at få glæde af de nye formatter, hvis ikke både dekodning og processering er i afspiller  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
AV Precision skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
Jeg vil på _ingen_ måde gøre mig til talsmand for at man skal bruge de analoge udgange i afspilleren. Vi taler om at dekode lyden til PCM og overføre det via HDMI, OG foretage al bass management og yderligere processering i forstærkeren. Det er _kun_ selve afkodningen fra det komprimerede data-format til PCM jeg vil have til at ligge i afspilleren, ikke noget som helst der har med processering af lyd at gøre.
|
|
|
Men så er man da lige vidt! Eller nogle af os er i hvert tilfælde. Hvis man ikke har opgraderet til en receiver eller processor med HDMI inden for de sidste par år, så bliver man enten nødt til at have det hele i afspilleren eller opgradere receiver/processor.
Så hvis man er vokset fra midprize receiverne og enten har en receiver i den dyre ende eller et processor/effekt setup, så skal man ud og bruge rigtig mange penge for at få glæde af de nye formatter, hvis ikke både dekodning og processering er i afspiller 
|
|
|
præcis vores pointe __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hidef skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
|
|
jeg tror i har misforstået hvad jeg spørger om. Det jeg mener er, hvis man ikke installerer 2.5.1, fjerner 2.7 så regionskodningen? Jeg vil helst undgå at installere andet end officielle updates, men jeg vil også gerne have den kodefri. Så det jeg vil hen til er, lad os sige at regionskodningen ikke er fjernet i 2.9 (når den engang kommer), så kan det godt være jeg er blevet utålmodig og vil have den kodefri __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
MichaelWB skrev:
AV Precision skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Så hvis man er vokset fra midprize receiverne og enten har en receiver i den dyre ende eller et processor/effekt setup, så skal man ud og bruge rigtig mange penge for at få glæde af de nye formatter, hvis ikke både dekodning og processering er i afspiller 
|
|
|
præcis vores pointe
|
|
|
Lige netop herfor efterlyser jeg, at producenterne begynder at lave processor/effekt løsninger i midsize klassen. F.eks en pre amp i 5-7k klassen. Så ville det jo være nemmere/billigere for den jævne entusiast som mig at opgradere i ny og næ. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre så starte surrund preamp der kan tage de ny lydformater fra 30k og op
Syndes ikke at man se mange mellemklasse surrund preamp i Europa, og især ikke i Danmark, hvorfor ved jeg ikke, for de bliver lavet.
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Syndes ikke at man se mange mellemklasse surrund preamp i Europa, og især ikke i Danmark, hvorfor ved jeg ikke, for de bliver lavet. |
|
|
Enten fordi interessen for A/V er mindre i Europa end andre steder, specielt hos den almindelige bruger, ellers er det vel et spørgsmål om at producenterne vil hive penge ud af os "rige" europæere. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
StarTrek skrev:
Syndes ikke at man se mange mellemklasse surrund preamp i Europa, og især ikke i Danmark, hvorfor ved jeg ikke, for de bliver lavet. |
|
|
Enten fordi interessen for A/V er mindre i Europa end andre steder, specielt hos den almindelige bruger, ellers er det vel et spørgsmål om at producenterne vil hive penge ud af os "rige" europæere.
|
|
|
eller måske et spørgsmål om EU's toldmure? Eller fordi det vil påvirke deres receiver salg utroligt meget i negativ retning og for de samme penge, skal en preamp jo være bedre __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |