Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Toshiba XE-1 2.7 nu med bitstrøm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

hvem var det der kørte "almindelig" DTS på NAD Master og fik langt bedre resultat end med et nyt format analogt ud fra toshibaen?

Er det denne tråd du tænker på?

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Sendt: 15 November 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Puha en tråd...

Jeg vil lige indskyde et par kommentarer

1. Jeg har talt med Otto om det med at sende PCM. Ved nærmere eftertanke, og det her med NAD testen i den ovennævnte tråd. Så har jeg op til flere gange oplevet at man risikerer at få dårlig afkodning af surround-formater i en afspiller. Om der så er noget galt med audio-processor eller ej tør jeg ikke svare på. Men faktum er altså at det ikke er ligegyldigt hvor dekoderen sidder. De bedste resultater jeg har fået, har altid været ved afkodning i forstærker/reciever. Man skal huske på at der findes mange forskellige dekodere. Ligesom der findes mange forskellige video-processore. Og det er bare sådan at der sjældent bliver smidt dyre surr. dekodere i en afspiller, da man på den måde vil komme i en situation hvor man laver et for dyrt produkt som man ikke kan sælge. Så kan man selvølgelig skrive "built in high end surr-processor ", MEN ham der køber en dyr afspiller har højst sansynligt en dyr forstærker/reciever. Han tænker så - hvad skal jeg med denne dyre indbyggede processor, når jeg har en mega-fed surr. forstæker. Det er så her en rigtig fed forstærker som er forberedt til HDMI/PCM kommer ind i billedet. MEN igen så tror jeg ikke vi nogensinde ser det på markedet, da dem som prøver at slå igennem med dette risikerer at komme med et produkt som 1. Kunderne bare tror er outdated fordi den ikke har de nye dekodere. 2. Vil man kunne købe fornævnte afspiller med de fede processore i. Jeg tror i ved hvor jeg vil hen af.

2. Det med at de bare skifter center-kanalen ved flere forskellige sprog kan jeg simpelthen ikke tro på. At mixe et surround spor er så delikat. Forestil jeg at man skifter talen ud med en tysker som har en high pitched stemme i forhold til den rigtige skuespiller. Så er der f.eks en scene med en kirke med meget rumklang. Så ville man skulle høre den irriterende tysker stemme med original rumklang fra den anden stemme da man typisk mixer rumklangen ud i de andre højttalere. Det ville da være voldtægt af lydsporet + det vil lyde unaturligt. Hvis det er en narrated naturfilm hvor der KUN er lyd i center, så kan det måske være. Men ikke alm. gængse film, det kan jeg ikke/vil ikke tro på.

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Nåh - men lige for at vende tilbage til trådens oprindelige emne

Urte: virker den amerikanske firmware upåklageligt på din afspiller? (jeg har ikke haft tid til at holde mig opdateret på avforums og avsforum).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 16 November 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
brasch skrev:

hvem var det der kørte "almindelig" DTS på NAD Master og fik langt bedre resultat end med et nyt format analogt ud fra toshibaen?

Er det denne tråd du tænker på?

ja

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Rahbek78 skrev:
2. Det med at de bare skifter center-kanalen ved flere forskellige sprog kan jeg simpelthen ikke tro på. At mixe et surround spor er så delikat. Forestil jeg at man skifter talen ud med en tysker som har en high pitched stemme i forhold til den rigtige skuespiller. Så er der f.eks en scene med en kirke med meget rumklang. Så ville man skulle høre den irriterende tysker stemme med original rumklang fra den anden stemme da man typisk mixer rumklangen ud i de andre højttalere. Det ville da være voldtægt af lydsporet + det vil lyde unaturligt. Hvis det er en narrated naturfilm hvor der KUN er lyd i center, så kan det måske være. Men ikke alm. gængse film, det kan jeg ikke/vil ikke tro på.

det tror jeg tyskerne er ligeglade med, de vil bare have det på deres sprog

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

urte skrev:
det gør den ikke

aah, og man kan med garanti ikke opdatere 2.5.1 efter man har installeret 2.7

Rahbek78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Sendt: 16 November 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

urte skrev:
det gør den ikke

NOPE...

Til top Vis Rahbek78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahbek78

hidef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 November 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

urte skrev:
det gør den ikke

Hej - jeg tror det er misforstået. URTE mener at 2.7 ikke fjerner regions fri kodningen fra 2.5.1 - (han mener ikke at den ikke virker !!).

Hos mig virker det hele fint

Til top Vis hidef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hidef

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 16 November 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Nåh - men lige for at vende tilbage til trådens oprindelige emne

Urte: virker den amerikanske firmware upåklageligt på din afspiller? (jeg har ikke haft tid til at holde mig opdateret på avforums og avsforum).

jeps,dog er menuer på Engelsk......and so what

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 16 November 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

hidef skrev:
brasch skrev:

urte skrev:
det gør den ikke

Hej - jeg tror det er misforstået. URTE mener at 2.7 ikke fjerner regions fri kodningen fra 2.5.1 - (han mener ikke at den ikke virker !!).

nemlig

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2007 kl. 04:10 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
brasch skrev:

Jeg vil på _ingen_ måde gøre mig til talsmand for at man skal bruge de analoge udgange i afspilleren. Vi taler om at dekode lyden til PCM og overføre det via HDMI, OG foretage al bass management og yderligere processering i forstærkeren. Det er _kun_ selve afkodningen fra det komprimerede data-format til PCM jeg vil have til at ligge i afspilleren, ikke noget som helst der har med processering af lyd at gøre.

Men så er man da lige vidt! Eller nogle af os er i hvert tilfælde. Hvis man ikke har opgraderet til en receiver eller processor med HDMI inden for de sidste par år, så bliver man enten nødt til at have det hele i afspilleren eller opgradere receiver/processor.

Så hvis man er vokset fra midprize receiverne og enten har en receiver i den dyre ende eller et processor/effekt setup, så skal man ud og bruge rigtig mange penge for at få glæde af de nye formatter, hvis ikke både dekodning og processering er i afspiller

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
AV Precision skrev:
brasch skrev:

Jeg vil på _ingen_ måde gøre mig til talsmand for at man skal bruge de analoge udgange i afspilleren. Vi taler om at dekode lyden til PCM og overføre det via HDMI, OG foretage al bass management og yderligere processering i forstærkeren. Det er _kun_ selve afkodningen fra det komprimerede data-format til PCM jeg vil have til at ligge i afspilleren, ikke noget som helst der har med processering af lyd at gøre.

Men så er man da lige vidt! Eller nogle af os er i hvert tilfælde. Hvis man ikke har opgraderet til en receiver eller processor med HDMI inden for de sidste par år, så bliver man enten nødt til at have det hele i afspilleren eller opgradere receiver/processor.

Så hvis man er vokset fra midprize receiverne og enten har en receiver i den dyre ende eller et processor/effekt setup, så skal man ud og bruge rigtig mange penge for at få glæde af de nye formatter, hvis ikke både dekodning og processering er i afspiller

præcis vores pointe

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

hidef skrev:
brasch skrev:

urte skrev:
det gør den ikke

jeg tror i har misforstået hvad jeg spørger om. Det jeg mener er, hvis man ikke installerer 2.5.1, fjerner 2.7 så regionskodningen? Jeg vil helst undgå at installere andet end officielle updates, men jeg vil også gerne have den kodefri. Så det jeg vil hen til er, lad os sige at regionskodningen ikke er fjernet i 2.9 (når den engang kommer), så kan det godt være jeg er blevet utålmodig og vil have den kodefri

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
MichaelWB skrev:
AV Precision skrev:
brasch skrev:

præcis vores pointe

Lige netop herfor efterlyser jeg, at producenterne begynder at lave processor/effekt løsninger i midsize klassen. F.eks en pre amp i 5-7k klassen. Så ville det jo være nemmere/billigere for den jævne entusiast som mig at opgradere i ny og næ.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 18 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Desværre så starte surrund preamp der kan tage de ny lydformater fra 30k og op

Syndes ikke at man se mange mellemklasse surrund preamp i Europa, og især ikke i Danmark, hvorfor ved jeg ikke, for de bliver lavet.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Syndes ikke at man se mange mellemklasse surrund preamp i Europa, og især ikke i Danmark, hvorfor ved jeg ikke, for de bliver lavet.

Enten fordi interessen for A/V er mindre i Europa end andre steder, specielt hos den almindelige bruger, ellers er det vel et spørgsmål om at producenterne vil hive penge ud af os "rige" europæere.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

StarTrek skrev:

Enten fordi interessen for A/V er mindre i Europa end andre steder, specielt hos den almindelige bruger, ellers er det vel et spørgsmål om at producenterne vil hive penge ud af os "rige" europæere.

eller måske et spørgsmål om EU's toldmure? Eller fordi det vil påvirke deres receiver salg utroligt meget i negativ retning og for de samme penge, skal en preamp jo være bedre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes