Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: pisse træt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg man skal sondre mellem folks uenighed overfor tendensen til mudderkastning.

Selvfølgelig er det legitimt at hævde, at x forstærker er bedre end y, det er vel hele ideen med et debatforum?

Det er til gengæld ikke legitimt, at påstå at en er idiot, fordi han har købt y forstærker.

Selvfølgelig skal en Hr. Sillesen have ret til at mene, at 8 mærker lever op til hans krav, han er jo den eneste, der kender de krav.

Vi kan så være uenige, og måske mene, at Densen ikke lever op til vores krav eller omvendt. Dette skaber diskussionen.

Personligt ville jeg aldrig blive hidsig på grund af en uenighed angående noget så ligegyldigt som en audiokomponent, men jeg tager gerne debatten.

Mvh.

Frederik Carøe 

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hvem i alverden påstår at manden er en idiot !!  Der er temmelig langt fra at synes at debatten er spild af tid, og så til at svine folk til. Det håber jeg da er tilfældet !!

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Hvis en anden end mig havde sagt at 98% af alle entusiaster ikke kan høre musik, ville jeg ikke føle mig truffet.

Men jeg ville overveje om den der kom med påstanden havde ret.

- Og hvis jeg mente han tog fejl, ville jeg jeg ikke skrive et indlæg, for så   talte han jo ikke om mig.

- Hvis jeg mente han havde ret, ville jeg nok følge debatten tæt og se om jeg kunne få noget ud af det.

- Hvis jeg var i tvivl om hvad han helt konkret mente ville jeg nok skrive nogle indlæg for at få det afklaret.

Men jeg ville da ikke blive træt af at der var nogle der kom med så kontroversielle holdninger. Det er da det der gør det spændende herinde, også selv om jeg ikke er enige med ret mange herinde.

Iøvrigt er min opfattelse at du kan lytte, idet du netop i denne tråd skriver om hvordan du oplever "Når Krauss står og synger ”new favorit” i MIN stue, eller Saga’s ”a brifcase” tromme solo forgår i mit hjem"... Det er jo udtryk for at du interesserer dig for musik.

Men hvis du ser de sidste indlæg i den tråd der skabte denne debat, vil du se at nogle af disse indlæg drejer sig om at god musik til at vurdere hifi anlæg kun kan skabes ved at man bruger et sæt mikrofoner, og optager direkte til masterbåndet. Det udelukker f.eks at man kan bruge Saga eller Krauss til at vurdere om man kan lide et hifi anlæg, Faktisk udelukker det nærmest al kunstnerisk god musik, til fordel for ukendte kunstnere der kun er kendt for een ting... gode optagelser...men ikke god musik.

Og hvis du tænker over det...så var det netop det jeg pointerede ! HØR musik, ikke optagelser !

Så lige netop du og jeg er ikke uenige !

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Du beskriver tingenes tilstand i kun sort og hvidt, du glemmer at en musikalsk oplevelse ikke har noget at gøre med issenkram (stereoanlæg), men lytterens opfattelse og smag for musik, vi fortolker alle det sammen musikstykke med vores eget sanseregistrer, derfor vil det altid være subejktiv hvad det samme musikstykke rør i os.

Derfor ! er der ikke noget stereoanlæg som er mere musikals end andet og derfor kan dette ikke bruges som en udvælgelse af det mest rigtige stereoanlæg.

Musik er subjektivit !! -og Vi lytter alle til musik !!

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

-

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

kære Peter,

Vi kommer tættere og tættere på at forstå hinanden 100% og vi er enige om meget.

Din beskrivelse af "vin kendere" kender jeg så sandeligt 100%. Og jeg tror du ligesom jeg får knopper når de skal kloge den om vin, og gør en stor sanseoplevelse til en gang analyserende bavl. Det er den samme slags mennesker der gør hifi til en gang hifi analyse istedet for en stor oplevelse der forener os alle i begejstring for musik.

Jonas har ikke hørt meget hifi der kan spille musik, og derfor er han meget fokuseret på eet mærke. Men jeg ved af egen erfaring at han er åben for nyt når det vises for ham. Men korrekt... han kan virke meget stædig og ensporet, simpelthen fordi de fleste diskussioner han har været i herinde, bliver han presset fra alle sider, og bliver derfor grebet af en stemning.

Anyway det er Jonas, og om du kan lide ham eller ej, har jo i princippet intet at gøre med hvordan du skal opfatte mig.

Med venlig hilsen

Thomas

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

-

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Men hvis du ser de sidste indlæg i den tråd der skabte denne debat, vil du se at nogle af disse indlæg drejer sig om at god musik til at vurdere hifi anlæg kun kan skabes ved at man bruger et sæt mikrofoner, og optager direkte til masterbåndet. Det udelukker f.eks at man kan bruge Saga eller Krauss til at vurdere om man kan lide et hifi anlæg, Faktisk udelukker det nærmest al kunstnerisk god musik, til fordel for ukendte kunstnere der kun er kendt for een ting... gode optagelser...men ikke god musik.

Og hvis du tænker over det...så var det netop det jeg pointerede ! HØR musik, ikke optagelser !

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Du er da i særklasse ekspert i at få galt fat i tingene.
Man må således ikke længere anstrenge sig for at få fat i så korrekt kildemateriale som muligt, af den ene grund at du bedst kan lide noget andet?
Vor herre bevares en gang indskrænket vås.
Det at nogen gider gøre sig umage, forhindrer naturligvis ikke Densen i, at anvende overproduceret pladderpop som reference eller som mål, at få det til at lyde af ét eller andet. Men at dette skal sætte standarten for resten af branchen er mig inderligt imod.
Det bør ikke anses som et forfejlet forsøg, men snarere intet forsøg.
Så dog hellere få skudt og ramt ved siden af, end slet ikke at skyde.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ekko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

Du er da i særklasse ekspert i at få galt fat i tingene.
Man må således ikke længere anstrenge sig for at få fat i så korrekt kildemateriale som muligt, af den ene grund at du bedst kan lide noget andet?
Vor herre bevares en gang indskrænket vås.
Det at nogen gider gøre sig umage, forhindrer naturligvis ikke Densen i, at anvende overproduceret pladderpop som reference eller som mål, at få det til at lyde af ét eller andet. Men at dette skal sætte standarten for resten af branchen er mig inderligt imod.
Det bør ikke anses som et forfejlet forsøg, men snarere intet forsøg.
Så dog hellere få skudt og ramt ved siden af, end slet ikke at skyde.

Jeg var præcis den samme tur igennem med Sillesen for lidt over et år siden i tråden "Hvad er det Densen gør ved lyden". Tråden blev desværre slettet i forbindelse med opdatering af siden.

Dengang prøvede jeg at få nogle konkrete svar på hvorledes det kunne gå til, at Densens produkter kunne få en ellers dårlig optagelse til at lyde bedre - samtidig med, at der jo (ifølge Densen) ikke sker nogen modulation af lyden (fx i frekvensdomænet).

Det eneste jeg fik som svar var teaterrøg og ordkål fra den skuffe hvor krystalhealere og deslige henter deres argumentation.

Da Sillesen så omsider var blevet tilstrækkelig trængt, fandt han sit hemmelige våben frem. Nu ville han ikke diskutere her på siden længere, nu ville han møde op hos mig privat og demonstrere hvad Densens filosofi gik ud på.

Jeg kunne ikke se hvorfor en personlig demonstration skulle gøre godt for, jeg ville jo bare have nogle sobre svar på mine helt konkrete spørgsmål - og ikke være statist til et salgsshow for Cirkus Densen. Sillesens konklusion var så, at jeg var en kylling, der ikke ville stå ved mine udtalelser - og når nu jeg havde afslået hans tilbud om personlig demonstration, var der ikke grund til at diskutere med mig mere. Jeg prøvede i de næste par dage at få vredet nogle ordentlige svar ud af Sillesen - med det resultat, at en helt nyregistreret bruger "coldcut" begyndte at sende stærkt hånende/truende beskeder til mig.

Det var så første kapitel. Det ser desværre ikke ud til, at resten af historien gør os ret meget klogere...

Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

ekko skrev:
Jeg var præcis den samme tur igennem med Sillesen for lidt over et år siden i tråden "Hvad er det Densen gør ved lyden". Tråden blev desværre slettet i forbindelse med opdatering af siden.

Dengang prøvede jeg at få nogle konkrete svar på hvorledes det kunne gå til, at Densens produkter kunne få en ellers dårlig optagelse til at lyde bedre - samtidig med, at der jo (ifølge Densen) ikke sker nogen modulation af lyden (fx i frekvensdomænet).

Det eneste jeg fik som svar var teaterrøg og ordkål fra den skuffe hvor krystalhealere og deslige henter deres argumentation.

Da Sillesen så omsider var blevet tilstrækkelig trængt, fandt han sit hemmelige våben frem. Nu ville han ikke diskutere her på siden længere, nu ville han møde op hos mig privat og demonstrere hvad Densens filosofi gik ud på.

Jeg kunne ikke se hvorfor en personlig demonstration skulle gøre godt for, jeg ville jo bare have nogle sobre svar på mine helt konkrete spørgsmål - og ikke være statist til et salgsshow for Cirkus Densen. Sillesens konklusion var så, at jeg var en kylling, der ikke ville stå ved mine udtalelser - og når nu jeg havde afslået hans tilbud om personlig demonstration, var der ikke grund til at diskutere med mig mere. Jeg prøvede i de næste par dage at få vredet nogle ordentlige svar ud af Sillesen - med det resultat, at en helt nyregistreret bruger "coldcut" begyndte at sende stærkt hånende/truende beskeder til mig.

Det var så første kapitel. Det ser desværre ikke ud til, at resten af historien gør os ret meget klogere...

Hej Ekko!
Nice Beard!
Tjah!
Hvad skal man sige til det.
Nu ved jeg ikke om du har fulgt med i tråden om tråden om tråden eller hvad den nu er endt med at hedde.
Der er vist efterhånden ikke megen tvivl om hvad det er Densen gerne vil med sine produkter. Men det kan man jo bare sige.
At man har behov for at gøre andre forkert på den for at hævde egne synspunkter kan jeg ikke forstå.
At man får et mere rigtigt resultat ved at sænke ambitionerne kan jeg haller ikke forstå.
At Densen ikke modulerer signalet andet end liniært er noget fis, det er jo det han netop også beskylder andre for at gøre. Det kan man jo på ét eller andet niveau ikke undgå.
Man kommer i øvrigt altid ind på disse diskussioner, når man taler med "Happyer". De vil høre nye som gamle optagelser af overproduceret pop/rock - gerne med Dire Straits som det mindst manipulerede musik, som noget der foregik på én gang i en meget opløftet stemning.
Virkeligheden er som regel unægteligt noget anderledes.
Det er hårdt arbejde, når guitarsoloen skal optages for 51. gang og de andre for længst er gået hjem. Eller når produceren korrigerer for tidsforskelle mellem taktslag på lilletrommen på en PC.
Eller når produceren i et helt andet studio et helt andet sted på kloden optager keyboards til et nummer, med en musiker der aldrig har set de øvrige medvirkende.
Det romantiske lile band, der bare fyrer den af og går hjem efter en god dags arbejde, er desvære ikke virkelighed mere.

Jo mere et set-up kn få en moderne sammenklasket skive til at lyde som sådan, jo nærmere kommer vi et rigtig godt set-up, hvor store oplevelser kan realiseres, når materialet er til det.
Og det er det heldigvis tit, når vi kigger på moderne optagelser af klassisk musik. det kan gøres helt forrygede og helt uden udglatning efterfølgende.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

To synspunkter:

Jeg synes seriøst set at redaktøren burde skride hårdere ind overfor folk som på usaglig vis deltager i debatten. UD MED DEM!

Hvis man ikke har andet at skrive end at man mener at den ene eller den anden er en idiot .. så bør man afholde sig fra at deltage i tråden.

Jeg forstår da godt at man kan blive lidt provokeret ... men i sådan en situation er der i min bog to muligheder.

Argumentere imod det pågældene indlæg (der står arugumentere)

Eller ignorer det pågældende indlæg.

Hvis ikke alle de indlæg med "det er også Jonas .. eller det er også Bornholmerne".. stopper, så vil de seriøse folk snart finde andre græsgange end Hifi4all. Og når de seriøse skrider ... så er jeg, som er halvt useriøs også smuttet, for så er der ikke andet end tågesnak tilbage.

Og for en god ordens skyld jeg er ikke 100% enig med nogen af parterne ... jeg prøver bare at lære lidt... som kunne være til nytte når jeg optimerer mit anlæg.

SATMIT

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ekko skrev:

Hej Ekko!
Nice Beard!
Tjah!
Hvad skal man sige til det.
Nu ved jeg ikke om du har fulgt med i tråden om tråden om tråden eller hvad den nu er endt med at hedde.
Der er vist efterhånden ikke megen tvivl om hvad det er Densen gerne vil med sine produkter. Men det kan man jo bare sige.
At man har behov for at gøre andre forkert på den for at hævde egne synspunkter kan jeg ikke forstå.
At man får et mere rigtigt resultat ved at sænke ambitionerne kan jeg haller ikke forstå.
At Densen ikke modulerer signalet andet end liniært er noget fis, det er jo det han netop også beskylder andre for at gøre. Det kan man jo på ét eller andet niveau ikke undgå.
Man kommer i øvrigt altid ind på disse diskussioner, når man taler med "Happyer". De vil høre nye som gamle optagelser af overproduceret pop/rock - gerne med Dire Straits som det mindst manipulerede musik, som noget der foregik på én gang i en meget opløftet stemning.Ved ikke hvor opløftende stemning de havde, men de  stod nu og spillede i hver deres hjørne på samme tid Citatet har jeg fra et portræt af manden selv(Mark Knopfler).  Virkeligheden er som regel unægteligt noget anderledes.
Det er hårdt arbejde, når guitarsoloen skal optages for 51. gang og de andre for længst er gået hjem. Eller når produceren korrigerer for tidsforskelle mellem taktslag på lilletrommen på en PC.Ja det gør man stor brug af i dag

Eller når produceren i et helt andet studio et helt andet sted på kloden optager keyboards til et nummer, med en musiker der aldrig har set de øvrige medvirkende.
Det romantiske lile band, der bare fyrer den af og går hjem efter en god dags arbejde, er desvære ikke virkelighed mere.Nej det er sjældent, men det findes dog.

Jo mere et set-up kn få en moderne sammenklasket skive til at lyde som sådan, jo nærmere kommer vi et rigtig godt set-up, hvor store oplevelser kan realiseres, når materialet er til det.
Og det er det heldigvis tit, når vi kigger på moderne optagelser af klassisk musik. det kan gøres helt forrygede og helt uden udglatning efterfølgende.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej Halsklud!
Dejligt at høre lidt saglig og god info fra dig.
Det er skammeligt, at der skal produceres HITS på den måde nu om dage, men det er jo åbenbart blevet dyrt at udgive skiver.

Prøver man i stedet f.eks. at spille lidt fra Opus 3´s glimrende repertoire, så kan man opleve optagelser der er optaget på "fy" metoden, hvor liv og begejstring ligger i optagelsen og ikke behøver at efterfabrikeres. Her skal ikke rundes af og glattes ud.
Til gengæld lyder disse ikke ret godt på en bilradio.
Prøv "Good stuff" med Eric Bib. ret dejlig skive.
Opus 3 distribueres af Christian i Pladekisten

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hej Halsklud!
Dejligt at høre lidt saglig og god info fra dig.
Det er skammeligt, at der skal produceres HITS på den måde nu om dage, men det er jo åbenbart blevet dyrt at udgive skiver.

Prøver man i stedet f.eks. at spille lidt fra Opus 3´s glimrende repertoire, så kan man opleve optagelser der er optaget på "fy" metoden, hvor liv og begejstring ligger i optagelsen og ikke behøver at efterfabrikeres. Her skal ikke rundes af og glattes ud.
Til gengæld lyder disse ikke ret godt på en bilradio.
Prøv "Good stuff" med Eric Bib. ret dejlig skive.
Opus 3 distribueres af Christian i Pladekisten

Jamen vi to er ikke uening om at lydmæssigt set er der klasse forskel på meterpop og klassisk-jazz musik, det siger næsten sig selv. Jeg skal dog lige sige sige at jeg rent faktisk har klassiske plader i huset, bla. holder jeg meget af vialdi og de fire årstider(mutter/karajan).

Hvad angår pop/rock, jamen der har jeg selv et problem i dag, jeg lytter mest til ting der blev lavet for 10-30 år siden, allerhelst sætter jeg gasolin 1 fra 71 på og Larsens værsgo hvis det skal være dansk, simpelt optaget og næsten uden ovedubs af nogen art. Der er langt op til de plade for de nye kunstner i dag somr bare sæter sig foran computen og programere musik.

Du har iøvrigt helt ret i den måde man optager musik for det meste i dag, man ser sjældent de andre, man kommer en dag og indspiller sit trommespor og næste dag kommer guitaristen og laver sit spor og til sidst bliver det hele mixet sammen til en sang . Alt bliver rettet til, skæve taktslag m.m. på en computer. Jeg er stået af, jeg vil ikke lave musik på den måde, derfor er jeg i dag mest aktiv lytter til de få gode plader der laves plus den store cd-samling og kun aktiv som livemusiker i ny og næ..

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa Slips!
Jamen hvad skulle vi dog gøre uden dig!
En tak til din mor og far fra mig.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej Ikke Slipsefyr,

Ikke Slipsefyr skrev:

Hvad angår pop/rock, jamen der har jeg selv et problem i dag, jeg lytter mest til ting der blev lavet for 10-30 år siden, allerhelst sætter jeg gasolin 1 fra 71 på og Larsens værsgo hvis det skal være dansk, simpelt optaget og næsten uden ovedubs af nogen art. Der er langt op til de plade for de nye kunstner i dag somr bare sæter sig foran computen og programere musik.

Det forstår jeg ikke. Det er selvfølgelig smag og behag og jeg elsker også Larsen's Værsgo (en af de bedste danske plader og en der i den grad minder mig om mine unge dag - ikke at jeg er old-gammel endnu), men at afskrive kunstnere der sidder foran en computer, det forstår jeg ikke.

For mig er computeren et instrument på lige fod med en violin eller en el-guitar eller en obo eller en pladespiller (scratch, turntableism) eller.....fortsæt selv. En kunstner kan udtrykke sine ideer/følelser på en violin og ligeså kan en kunstner på en computer. Længere er den ikke for mig.

Ved at afskrive alt andet end de traditionelle instrumenter og de "gamle" optagemetoder, så går man jo glip af alt det nye og nyskabende.

Hip hop som jo for det meste er samplet fra andre kunstnere står for den helt store fornyelse af sproget.

Elektronisk musik er meget andet end UMPF-UMPF techno og dance. Grupper/kunstnere som Autechre, tyske Mouse On Mars, Aphex Twin er nogle af det helt store lyd-pionerer i nyere tid.

En ting til: Hvis din bedømmelse er lavet udfra hvad der spilles i radioen idag, så kan jeg godt forstå dig. Det er virkelig ikke godt. Men som sagt, der findes rigtig meget andet.

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
For mig er computeren et instrument på lige fod
med en violin eller en el-guitar eller en obo eller en pladespiller
(scratch, turntableism) eller.....fortsæt selv. En kunstner kan
udtrykke sine ideer/følelser på en violin og ligeså kan en
kunstner på en computer. Længere er den ikke for mig

Hej Zaka, prøv at tag ind og se Vengerov, Repin eller Midori
engang de kommer forbi. Det vil du ikke fortryde.

Selv så jeg Vengerov forrige år og jeg må sige han ændrede
min indstilling til musikformidling. Min største musikalske
oplevelse nogensinde. Troede ikke det kunne blive så godt.

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Du har helt ret at musik er noget basalt for os alle. Og det har ganske rigtigt intet med pris på produkterne at gøre, det vigtigste er bare at vi høre på musikken i stedet for at fokuserer på hifien selv.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
zaka skrev:
For mig er computeren et instrument på lige fod
med en violin eller en el-guitar eller en obo eller en pladespiller
(scratch, turntableism) eller.....fortsæt selv. En kunstner kan
udtrykke sine ideer/følelser på en violin og ligeså kan en
kunstner på en computer. Længere er den ikke for mig

Hej Zaka, prøv at tag ind og se Vengerov, Repin eller Midori
engang de kommer forbi. Det vil du ikke fortryde.

Selv så jeg Vengerov forrige år og jeg må sige han ændrede
min indstilling til musikformidling. Min største musikalske
oplevelse nogensinde. Troede ikke det kunne blive så godt.

Hej micjac,

Tak, det lyder spændende, men du må lige hjælpe mig lidt på vej .

Hvilken genre er vi i nu - hvis det er klassisk skal jeg nok have meget hjælp, det er ikke lige mit domæne (endnu).

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes