Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spasmus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 November 2007 kl. 03:23 | IP-adresse registreret  

hej. bare rolig den skal nok gengive stortrommen ganske fint. men ja hent WinISD-beta den er gratis og virker fornemt. den fortæller dig ikke hvor stor kassen skal være men hvordan den vil lydde i en give kasse. og så kan du selv bestemme hva frekvens du vil tune dine eventuelle bessrefleks porte i. og ydermere fortæller den dig osse hvor god en match dine bassrefleks porte har, og så får du osse en frekvens kurve så du kan se hvor dybt den går og hvor højt den spiller ved en hvilken somhelst given frekvens. alt i alt et kanont program.

og som nævnt behøver du som sådan ikke nogle speciel sub forstærker. du kan købe en hvilken som helst effektblok og sætte til din sub pre out. og den vil trække subben fint, om end ikke meget meget bedre end en indbygnings forstærker. der er ingen der har sagt at du skal have en effekt blok stående fremme, den kan du gemme væk under sofaen. og så har du en yderst potent " aktiv sub"

for at give dig et eksempel : har jeg en 15" mb-quart longtrow-sub som jeg selv har bygget og beregnet med WinISD og den bliver trukket af en skytec 2 x 500w rms disko effektblok som bliver styret at min Nad 744T. og jeg kan love dig for at den kan give svar på tiltale.  

god fornøjelse.

Mvh Rasmus

Til top Vis spasmus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spasmus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes