| Sendt: 17 November 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både HD-DVD og Blu-ray plus en første klasses DVD afspiller og en ægte 1080p Pj. (for at få fuld glæd af HD) og mange HD film plus
mange flere DVD film, og ja HD har både skuffe mig og glæde mig.
Man må også husk på at nogle pj. og TV er ringe til at fremvis normale DVD film og nogle er rigtig god til dettte.
At jeg komme ind på D-Cinemas er på grund af den digitale udvikling, som man også få glæde af ved HD film til hjemmebrug, når man er gået
helt over til at master film i 4K og ikke som nu i 2K, ville tro at det HD film der står beste netop er ny scannet i 4K (og behandlet i 4K), fordi at 2K
er for ringe til HD-DVD og især Blu-ray, men god nok til SD, så vi står nu i et midt i kryse og venter på at 4K bliver normalt og så kan vi først se
hvordan at HD film kan se ud, ikke rigtig før, det er hel sikke at der er flere filmstudio der må scanne film en gang til 4K, fordi der den første
scaneing var i 2K (og god nok det gang (til DVD´s)), det ville sige at det tagel lidt længe tid at få film ud i HD-DVD og Blu-ray, at de stor set skal
starte forfra.
Og da dfms jo har et brænde kærlighed til stor biografer (og lavet en hjemmeside), kunne det værre intressant at også få belyst denne side af
digital film (er selv filmopertør).
|