| Forfatter |
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Tak for svarene...
Den er pakket op nu og sat til. Har lige rodet lidt rundt i menuen. Hold da op. Den kan jo indstilles på alle leder og kanter. Meget omfattende...Jeg har ikke læst manualen endnu (hvilket jeg sjældent gør!). Er manualen udførlig?
|
|
|
Aner det ikke. Læser heller ikke manualer .
Rigtige mænd foretrækker også at fare vildt, frem for at spørge om vej . Med mindre man er en wimp, og har anskaffet sig en GPS  . __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha Timur!  Nå, men jeg fik The Prestige (fed film i øvrigt) på Blu-Ray med til min PS3, og den står flot på min SONY V2000 (kører 720P). Altså nu er det første gang jeg nær-studere Blu-Ray "live", men hvordan er kvaliteten på The Prestige i forhold til de andre BR titler? Jeg så SWAT i sin tid, da BR lige var kommet hjem, og den var godt nok en skuffelse. Føj til komprimering. Og kan det virkelig passe, at PS3 er ret middelmådig (mildt sagt) til at vise DVD film? Jeg synes godt nok ikke det er imponerende. Min gamle Denon DVD 2600 viste et bedre billede med 576p. PS. hvad er egentlig bedste, når vi taler om indstilling af opskalering? Jeg aner intet om det. Mit TV er ikke "Full HD", så jeg har sat den til 720P, samt opskalering på "fuld". Mit TV kan godt køre 1080i, men hvad er det optimale???
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det behøver ikke at koste kassen med en DAC. Prøv dig frem med en billig brugt du altid kan sælge til samme pris igen. Jeg kører pt med en Rotel RDP-980 DAC som jeg fandt brugt til 1100,-. Den gør det fornuftigt, betydeligt bedre end den indbyggede i min SB3.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørger lige igen:
Kan det passe at PS3 er så elendig til at vise almindelig DVD?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
Hopper lige med på vognen..
Har selv en herlig PS3 og pt. har jeg kun kunne få lyd via HDMI via TV.. Men har fået mig en AA DAC 2.0. Her skulle der så forbindes via optisk fra PS3 til DAC og så analogt til min Musical Fidelity A5 ( den har ikke digitale indgange )..
Men jeg kan ikke få andet end nogle forfærdentlige hyle eller støj lyde frem..
Nogle der har et kvalificeret bud på hvor fejlen skal findes?
Mvh Tim
|
|
|
Gå ind i audio opsætningen, og sæt udgangen til 2 kanals eller PCM, og sæt så sampleraten til noget som DAC'en kan klare...
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Spørger lige igen:
Kan det passe at PS3 er så elendig til at vise almindelig DVD?
|
|
|
Synes da at den får høvl af min Denon 2910.
Har du prøvet at ændre opsætningen i dvd-menuen ? __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
2910 er vel også på vej mod "high end"?
Jeg har sat det op i menuen. Jeg synes billedet er lidt grynet og pixelleret i forhold til, hvad jeg ellers har oplevet.
Hvordan har I sat jeres indstillinger i PS3 menuen??
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
2910 er vel også på vej mod "high end"?
Jeg har sat det op i menuen. Jeg synes billedet er lidt grynet og pixelleret i forhold til, hvad jeg ellers har oplevet.
Hvordan har I sat jeres indstillinger i PS3 menuen??
|
|
|
"På vej mod "high end".. " Bedre kan jeg nok ikke selv formulere det .
PS3 har jeg lige lånt ud for at par dage, men mener jeg havde sat den til 1080i og dobbeltskalering. Kan ikke huske det præcist. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Spørger lige igen:Kan det passe at PS3 er så elendig til at vise almindelig DVD?
|
|
|
Absolut ikke.
Skalering bør stå til normal, og til mit tv outputter jeg så 1080i.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. Jeg må lige lege lidt med det i aften.
MEN jeg har et andet problem. Jeg kan ikke få lyd gennem min forstærker. Jeg bruger HDMI fra PS3 til TV, derefter nogle standard lakrids-phonokabler fra TV til forstærker. Der kommer en lyd gennem forstærkeren. Hvad gør jeg forkert???
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Tak for svarene. Jeg må lige lege lidt med det i aften.
MEN jeg har et andet problem. Jeg kan ikke få lyd gennem min forstærker. Jeg bruger HDMI fra PS3 til TV, derefter nogle standard lakrids-phonokabler fra TV til forstærker. Der kommer en lyd gennem forstærkeren. Hvad gør jeg forkert???
|
|
|
Prøv at lukke for alle andre lydudgange end hdmi. Som omtalt før kan PS3 ikke sende lyd over optisk og hdmi samtidig. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan jo ikke sende gennem optisk? Jeg bruger jo bare phono kabler fra forstærker til TV...
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, men tjek i PS3 menuen om den optiske udgang er slået til. Og også hvad sampling frekvens osv den er sat til.
Går ud fra at din eneste forbindelse ud fra PS3 er hdmi, ik ?
__________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt, nu virker det i hvert fald. Der var et sæt analoge indgange på TVet under "HDMI IN"...Dog var der 2 sæt andre indgange på TVet. Prøvede én af dem, og det virkede! Lyden er ganske god. Dog kan man høre en lille smule støj ved høj volumen Men vil det ikke være meget bedre, hvis jeg købte sådan et kabel?
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om det er bedre end standard linieudgangene på dit tv, men prisen taget i betragtning er det da et forsøg værd. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke genkende den ringe kvalitet på DVD. Jeg kører 1080P med fuld opskalering, til mit fjernsyn... det synes jeg virker fint.
Ang. støj: standard lakridser (phono-kabel) giver lige præcis sådan en støj... prøv en bedre kvalitet ;) __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Kan ikke genkende den ringe kvalitet på DVD. Jeg kører 1080P med fuld opskalering, til mit fjernsyn... det synes jeg virker fint.
Ang. støj: standard lakridser (phono-kabel) giver lige præcis sådan en støj... prøv en bedre kvalitet ;) |
|
|
Ja, det har du fuldstændig ret i. Men det var det eneste, jeg havde ved hånden. Dog har jeg haft en god erfaring med phono-scart kabel på mit gamle CRT-tv, som jeg så kørte fra TV til amp. Mit problem lige nu er, at jeg skal skrue ret højt op for at få lyd igennem. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Ang. støj: standard lakridser (phono-kabel) giver lige præcis sådan en støj... prøv en bedre kvalitet ;) |
|
|
Mit SONY V2000 er ikke "full HD". Den kører 720p. Jeg kan ikke rigtig hitte ud af 1080i opløsningen, som mit TV godt kan køre. Jeg aner ikke om V2000 kan håndtere et 1080p signal og skalere det ned (hvordan finder man ud af det??). Men 1080i er vel ikke anbefalelsesværdigt, eller? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
clasu Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt om ps3 dvd upscaling
http://crave.cnet.com/8301-1_105-9722853-1.html
Sony kdl-v2000 kører 1366x768 i opløsning, så jeg ville sætte min ps3 til at køre 720p hvis jeg var dig.
Jeg har en kdl-w2000 der kører full hd, og der ser dvd'er superfede ud upscalet til 1080p.
|
| Til top |
|
| |
Gyzz Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan ser det ud med lyden på PS3 ??
Jeg kan se at du roser den ukomprimerede lyd, jeg formoder at det er 5.1, jeg kan nemlig ikke rigtig finde ud af om den understøtter DTS-HD eller True-HD..... 7.1 kanaler ukomprimeret lyd.
Jeg har kigget i Sony's quick guide, som siger noget som at den understøtter 7.1 lyd KUN via HDMI, og kun hvis disse er mixet i et 5.1 kanal signal.
kan det være rigtigt at PS3 ikke understøtter de nye 7.1 ukomprimerede standarter ???
Gyzz
|
| Til top |
|
| |