| Forfatter |
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
http://audiotecon.com/model55.aspx
Rørpre med DAC - aner ikke om den virker, men det må man da formode prisen bliver desværre ødelagt lidt af told&skat, men den er da meget sjov om ikke andet

En Burson preamp er nok bedre at betale told af den har været på tilbud til introduktionspris men prisen er nok steget da den just er kanontestet
http://www.bursonaudio.com/Burson_Pre-100.htm
Eller hvad med denne nydelige sag til kun 160 engelske pund(sikkert uden moms), og så er plads til hovedtelefon oveni - der er dog en større ren pre til den dobbelte pris
http://www.ornec.com/G-W_T2_6F_QQC100020B

Nåh nej, beklager men det er vist ikke diy/selvbyg men lader billederne stå, de er da "søde" |
|
|
Det er ok, for jeg havde nu ikke planer om at lave en DIY lige pt. hehe. Men lad os nu sige at den helst skulle kunne kunne fås her i danmark. Måske skulle jeg bare vælge en almindelig fin preamp fra hifiklubben evt. NADs til ca 2200 kr eller noget. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Måske skulle jeg bare vælge en almindelig fin preamp fra hifiklubben evt. NADs til ca 2200 kr eller noget.
|
|
|
Dammit... - Så brugt den flinke mand "fin" og "NAD" i samme sætning...!!
Det var vist i gamle dage, jeg synes godt nok vi får meget nyere NAD til reperation med "billig-fejl"...!!
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
Dan R. Hansen skrev:
Måske skulle jeg bare vælge en almindelig fin preamp fra hifiklubben evt. NADs til ca 2200 kr eller noget.
|
|
|
Dammit... - Så brugt den flinke mand "fin" og "NAD" i samme sætning...!!
Det var vist i gamle dage, jeg synes godt nok vi får meget nyere NAD til reperation med "billig-fejl"...!!
Lars / Viborg |
|
|
Hehe.. rolig nu  Jeg syntes bare ikke der er nogen grund til at sige andet end fin i mit sammenhæng. Jeg har jo ikke rigtigt prøvet nogle preamps før.. Så jeg taler pænt om ting. Det er jo også bare en tale måde. Der er jo heller ingen der har sagt det SKULLE være den. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Prøv og se om du kan "falde over" en brugt Harman Signature 1.0... - Nok den forforstærker jeg har mest fortrudt jeg solgte igen...!!
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det imorgen jeg får de fleste dele jeg skal bruge til projektet.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He Jeg vil bare lige sige at jeg ikke er død  Jeg har fået lavet det meste, men har haft meget travlt med så meget andet, at jeg ikke er kommet videre. Jeg skal bare lige have skaffet nogle volt regulatore og 20 - 25 volts lyttere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg er nu kommet videre, men er stødt ind i et lille problem.
Nu hvor jeg selv laver strømforsyningen til mine UCD700 moduler, skal
jeg lige være sikker på om Hypex tegning nede under, er korrekt:
Problemet er at jeg ikke er sikker på om jeg virkelig skal sætte
kredsløbet helt til højre på billedet til begger Vee og begger Vdr på
modulerne?
Et eller andet sted virker det som om de mangler at skrive 2 x det kredsløb.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Jeg vil lige vise jer nogle billeder af projektet, som jeg ikke har fået lavet på her for tiden. Men nu er jeg begyndt igen      Jeg har så lige opdaget at de trafoer jeg købte hos en, ikke ver 63 vac, men kun 50 volt ac   Er der nogle som har nogle trafoer som ligger et sted mellem 55 til 63 vac ,som i vil sælge, evt. bytte plus penge. Derud over skal jeg lige høre om det er en her på forummet der har rimeligt styr på elektronik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Host" - Styr på elektronik??? - Joeh...
63VAC... - Hvilke højttalere har du planlagt at slå ihjel??? ( = ca. 500WRMS / 8 Ohm... ), 50VAC = ca. 300WRMS / 8 Ohm...
Med 63VAC skal du i mindst 90Volt lytter = ikke billigt...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
"Host" - Styr på elektronik??? - Joeh...
63VAC... - Hvilke højttalere har du planlagt at slå ihjel??? ( = ca. 500WRMS / 8 Ohm... ), 50VAC = ca. 300WRMS / 8 Ohm...
Med 63VAC skal du i mindst 90Volt lytter = ikke billigt...
Lars / Viborg |
|
|
Hehe, jeg slår dem jo nok ikke ligefrem ihjel fordi min forstærker giver dem noget at leve af. Jeg har også overvejet at gå ned på 55 vac isteddet for 63 vac, så passer det også med mine 80 volts lyttere. En UCD700 levere 700w 4ohm når input er 96 vdc. Mit spørgsmål var omkring det ovenstående kredsløb i min tidligere post på denne side. Det er blandt andet omkring hvad der er input og output på mine volt regulatore. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
63Vac bliver til 63*1,4Vdc-diodetab. ca 88volt. Dertil skal du lægge hvad trafoen giver mere ved lav belastning. Trafoer er mærket med deres min output spænding ved deres lovede strømtræk. Derforuden bør du tillægge nætspændingens tolerancce og oveni at lytter ikke må have mere end 80% af den spænding de er nomineret til for at de holder og virker bedst.
Så min. 100V lytter til 63Vac. jeg kan se at du har +/-63Vac. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
55 vac giver 79,2 vdc og så skal du huske at tage højde for at spændingen i stik kontakten godt kan komme op over 230 V, dvs at hvis den spænding som trafoen er tilsluttet stiger så vil du også få en højere spænding end 55 vac ud og så kommer du over 80 vdc.
Så det er nok fornuftigt med feks 50-53 vac istedet, ved 53 vac får du feks 76,32 vdc og så er der plads til eventuelle spændingsudsving uden at dine 80 V lytter bliver overbelastet. De kan sikkert godt klare højere belastning end 80 V men hvorfor tage chancen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
FHWac skrev:
63Vac bliver til 63*1,4Vdc-diodetab. ca 88volt. Dertil skal du lægge hvad trafoen giver mere ved lav belastning. Trafoer er mærket med deres min output spænding ved deres lovede strømtræk. Derforuden bør du tillægge nætspændingens tolerancce og oveni at lytter ikke må have mere end 80% af den spænding de er nomineret til for at de holder og virker bedst.
Så min. 100V lytter til 63Vac. jeg kan se at du har +/-63Vac.  |
|
|
Jeg ved nu godt at jeg nok kommer til at give mine 80 volts lyttere en hård tid, men det vidste jeg også godt, satte det bare i for at køre med det til de ikke kunne mere. Men på trafoerne står der 2 x 50 v, så hvad får dig til at se at det er 63 vac? Problemet er også at minimums dc input på UCD700 er 75 volt, så de 50 - 53 vac kan ikke gøre det. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du haft strøm på dyret? Hvis ikke så mål om lytternes hus har forbindelse til -. Hvis det er tilfældet bliver de kortsluttet hvis huset har forbindelse til stel
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør din tegning
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
55 vac giver 79,2 vdc og så skal du huske at tage højde for at spændingen i stik kontakten godt kan komme op over 230 V, dvs at hvis den spænding som trafoen er tilsluttet stiger så vil du også få en højere spænding end 55 vac ud og så kommer du over 80 vdc.
Så det er nok fornuftigt med feks 50-53 vac istedet, ved 53 vac får du feks 76,32 vdc og så er der plads til eventuelle spændingsudsving uden at dine 80 V lytter bliver overbelastet. De kan sikkert godt klare højere belastning end 80 V men hvorfor tage chancen? |
|
|
Jeg fik at godt tilbud på alle de 80 volt lyttere der sidder på printet, så jeg kunne ikke lave være med at prøve lykken. hehe. Alle under den handel vidste godt at der kunne forekomme problemer med 80 v lytterne i værste fald. Måske bør jeg invisterre i nogle flere 100 volt lyttere i steddet. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Har du haft strøm på dyret? Hvis ikke så mål om lytternes hus har forbindelse til -. Hvis det er tilfældet bliver de kortsluttet hvis huset har forbindelse til stel |
|
|
Hvad mener du helt præcist? Jeg vil lige for en god ordens skyld sige at intet er skruet sammen endnu overhovedt, det er bare lige blevet smidt ind for at se om det hele passede.  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede lytterne var afisolerede men kan nu se at det ikke er tilfældet så det er ikke noget problem. Skal de bare LIGGE der?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Troede lytterne var afisolerede men kan nu se at det ikke er tilfældet så det er ikke noget problem. Skal de bare LIGGE der? |
|
|
Nej de får en gang strips når jeg kommer der til. hehe.  Eller de må måske slet ikke ligge ned? __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at lave UCD 700 selv da jeg har trafoer. lytter og extra 24 db. besselfilter til udgangen. Indgangstrinnet skal være diskret designet af Lars Vester. Han sælger det incl. shuntregulatorer for 1200 pr. kanal. Resultatet bliver en drøm af en forstærker.
|
| Til top |
|
| |